Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

bovenlichaam jeukt tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

24-03-2023 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Al 20 jaar slik ik dit medicijn. In de eerste 10 jaar was mijn bloeddruk goed verlaagd, naar een normaal niveau. Nu , ondanks deze medicatie nog steeds hoge bloeddruk 177/104 gemiddeld. Al 2 jaar aan het tobben met bijwerking van extra medicatie tegen hoge bloeddruk. Nu de derde poging met een nieuw medicijn naast lisinopril.

22-02-2023 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Bloeddruk is zeer goed gedaald,dat wel. Mogelijk even doorzetten met deze bijwerkingen. Ik ga ook inzetten op meer bewegen en voeding.

09-12-2022 | Man | 57
1z 18ng prt dag in combinarie met andere bloeddruk verlager

30-11-2021 | Vrouw | 75
Hoge bloeddruk
Weet nog niet of het helpt tegen hoge bloeddruk

07-05-2021 | Vrouw | 39
Hoge bloeddruk
Gestart met lisinopril om bloeddruk te verlagen, na een 5 tal dagen beginnen met droge kriebelhoest nadat ik in bed ging liggen. Na meerdere dagen ook kriebelhoest na andere dranken. Na 14 dagen toch over naar een ander merk. Die kriebelhoest is niet handig in tijden van corona....

18-04-2021 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Mijn bloeddruk is nog niet veel verbeterd ondanks dat ik meer beweeg , weinig suiker en weinig zout gebruik. Ik ben minder potent. En heb meer last van mijn exceem.

20-10-2020 | Vrouw | 38
Hoge bloeddruk
Ik slik nu een paar maanden Lisinopril voor mijn te hoge bloeddruk. Bloeddruk is inmiddels goed alleen lukt het hardlopen me niet meer, snel pijnlijke benen en kortademig. De huisarts wil dat ik het nog even aankijk met deze medicijnen, daarna kijken we naar een evt. alternatief.

09-04-2020 | Man | 66
Hoge bloeddruk
hoge bloeddruk , heb de hele dag koude handen (tintelend) en lichaam . draag nachts voortaan warme pyjama niet normaal bloeddruk wel ok maar ga der wel mee stoppen

19-05-2019 | Man | 48
Hartfalen
Mijn man is 48 jaar en lag opeens op de 1e harthulp met ernstige klachten die door de huisarts afgedaan werden als maagklachten en overgewicht.Mijn man hield 13 liter vocht vast ivm decompressie doordat zijn pompfunctie van het hart maar 15% was.Hij slikte eerst accoord waar hij praktisch geen bijwerkingen van had.Nu met teva wel veel bijwerkingen zoals heel warm rood hoof[lees meer...]d,galbulten en vaak kortademigheid

07-02-2019 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Ik heb dit anderhalf jaar lang gebruikt samen met 50 mg Metoprolol en hydrochloorthiazide. Toen ik stopte met de Hydrochloorthiazide omdat ik jicht kreeg en enkele jaren slecht plassen werd mijn bloeddruk weer hoger. Dus werd de dosis verhoogd van 5 mg naar 10 mg. Maar nu werden de bijwerkingen veel erger. Overal krampen, alsof er naalden in mijn lichaam gestoken werden. T[lees meer...]oen ik naar de huisarts ging omdat ik wilde stoppen met de Lisinopril bleek mijn bloeddruk nog steeds niet onder controle en besloot de huisarts een ander middel voor te schrijven. Dit werd losartan maar daar zwol ik weer van op. Op dit moment gebruik ik alleen nog maar 50 mg Metoprolol en mijn bloeddruk is rond de 170/200 bovendruk en 100/125 onderdruk.

08-10-2018 | Man | 66
Hoge bloeddruk
In eerste instantie nauwelijks bijwerkingen, na 2 weken nu wat vage klachten zoals duizeligheid, hoestje, droge mond en wat somberheid. De bloedruk was direct gedaald naar de gemiddelde doelstelling en dat is prima. Hoop dat de bijwerkingen binnen de perken blijven. Heb slechte ervaring met Amlodipine, waarmee is gestopt ben vanwege de bijwerkingen....

17-09-2018 | Man | 82
Hoge bloeddruk
Op voorschrift huisarts, s-avonds innemen, slaap lekker, spierkrampen bij langdurig zitten op de autostoel en rechte houten stoel

25-01-2017 | Man | 74
Hoge bloeddruk
Vanwege te hoge bloeddruk deze pil gekregen. Veroorzaakt prikkelhoest, heel vervelend, zeker als je niet weet dat deze pil de oorzaak was.

05-01-2017 | Vrouw | 51
Hoge bloeddruk
ik heb al 3 soorten gehad tegen hoge bloeddruk. Overal zaten bijwerkingen aan. Nu ik deze heb gekregen dacht ik dat t over was. De bloeddruk was wel heel mooi 124/82, maar het gevoel op mijn borst bleef en is niet veranderd. Ook kreeg ik er die kriebelhoest bij, waar je niet goed van wordt dus als t zo doorgaat dan kap ik ermee.

21-03-2024 | Man | 54

bovenlichaam jeukt tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam

Gebruik nu 8 weken Lisinopril, bloeddruk prima gedaald. Wel dus tintelingen en jeuk! Zijn er mensen die dit herkennen?? Hoor dat graag even!

12-01-2024 | Man | 58
lisinopril (30mg)
Nierinsufficiëntie
Toen enkele jaren geleden bleek dat m’n bloeddruk te hoog was bleek uit verdere controles dat m’n nieren beschadigd zijn. De nieren laten teveel eiwitten door. Helaas blijkt het eiwit verlies na verloop van tijd toch steeds weer na een eerdere vermindering, terug te keren. De inname van de Lisinopril is dus gaandeweg verhoogd van 5 naar nu 40 mg per dag. Na verhoging he[lees meer...]b ik steeds wel wat bijwerkingen namelijk na enkele weken weken na de verhoging enige duizeligheid en wat onrust in m’n lijf, vooral de buikstreek. Dit trekt weer snel weg. Wel heb ik meer last van tinnitus maar niet te zeggen dat dit door de lisinopril komt.