lisinopril

Ramipril (38 meningen)
Rasilez (37 meningen)

20-10-2020 | Vrouw | 38
lisinopril (10mg)
Ik slik nu een paar maanden Lisinopril voor mijn te hoge bloeddruk. Bloeddruk is inmiddels goed alleen lukt het hardlopen me niet meer, snel pijnlijke benen en kortademig. De huisarts wil dat ik het nog even aankijk met deze medicijnen, daarna kijken we naar een evt. alternatief.

10-10-2020 | Vrouw | 71
lisinopril (30mg)
Ik heb meerdere soorten lisinopril gebruikt , maar alleen van lisinopril accord heb ik geen bijwerkingen

18-05-2020 | Vrouw | 70
neuro-pathie problemen.

09-04-2020 | Man | 66
lisinopril (10mg)
hoge bloeddruk , heb de hele dag koude handen (tintelend) en lichaam . draag nachts voortaan warme pyjama niet normaal bloeddruk wel ok maar ga der wel mee stoppen

07-04-2020 | Vrouw | 70
lisinopril (20mg)
uur na inname duizeligheids klachten,,wat bij mij angst veroorzaakt!!

13-03-2020 | Vrouw | 66
lisinopril (10mg)
Ik neem Lisinopril s'morgens rond 7 uur in, ik heb dan meteen last van duizeligheid en begin de dag alslecht. Gedurende de dag heb ik vaak last van misselijkheid en soms het gevoel dat ik flauwval. Dit maakt me erg onzeker. Ik zou graag een ander midel willen hebben maar begrijp van mijn huisarts dat alle beta-blokkers deze bijwerkingen hebben. ik heb hiervoor Rasilez gesl[lees meer...]ikt en voelde me toen veel beter

10-01-2020 | Man | 60
lisinopril (10mg)
Gebruik dit naast amlodipine en atenolol na plaatsing van 3 stents. Doet ongemerkt wat het moet doen.

15-09-2019 | Man | 73
lisinopril (10mg)
Het heeft een hele tijd goed gewerkt. Totdat huiduitslag en diarree gedurende bijna een halfjaar problemen gaf. Na een poosje stoppen toch maar weer iets anders geprobeerd. Want 'zonder medicatie' was geen oplossing.

19-08-2019 | Man | 73
lisinopril (10mg)
Oorspronkelijk was had lisinopril een goede werking. Een wisseling van fabrikant gaf echter problemen (maagzuur). Na een wisseling terug naar Accord problemen weg. Daarna weer andere fabrikant; probleem weer terug. Dus gevraagd om Accord. Was alleen in 5MG, dus 2 tabletten. Dit ging een half jaar goed. Toen lichte diarree, huidirritatie en jeuk in toenemende mate. Gestopt [lees meer...]met alles en de problemen verdwenen binnen 2 weken. Helaas, bloeddruk aan de te hoge kant. Dus weer 5MG (1 tablet per dag) genomen. Problemen kwamen net zo hard weer terug (binnen 1 dag). In overleg met de praktijkbegeleider van de huisarts weer gestopt. Bloeddruk opnieuw te hoog. Nu op Hydrochloorthazide 12,5MG (1 tablet per dag). Omdat ik óók 7 kilo ben afgevallen ziet het ernaar uit dat dit werkbaar is (bloeddruk gemiddeld 155/88).

07-06-2019 | Vrouw | 66
Hypertensie
De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.

07-03-2019 | Vrouw | 50
lisinopril (5mg)
Sinds 2017 gebruik ik hydrochloorthiazide 12.5mg voor mijn hoge bloeddruk. Helaas bijkt dit nu niet meer voldoende te zijn. Sinds enkele weken gebruik ik hiernaast ook lisinopril 5mg. Bijna direkt verbetering merkbaar.

07-02-2019 | Vrouw | 54
lisinopril (10mg)
Ik heb dit anderhalf jaar lang gebruikt samen met 50 mg Metoprolol en hydrochloorthiazide. Toen ik stopte met de Hydrochloorthiazide omdat ik jicht kreeg en enkele jaren slecht plassen werd mijn bloeddruk weer hoger. Dus werd de dosis verhoogd van 5 mg naar 10 mg. Maar nu werden de bijwerkingen veel erger. Overal krampen, alsof er naalden in mijn lichaam gestoken werden. T[lees meer...]oen ik naar de huisarts ging omdat ik wilde stoppen met de Lisinopril bleek mijn bloeddruk nog steeds niet onder controle en besloot de huisarts een ander middel voor te schrijven. Dit werd losartan maar daar zwol ik weer van op. Op dit moment gebruik ik alleen nog maar 50 mg Metoprolol en mijn bloeddruk is rond de 170/200 bovendruk en 100/125 onderdruk.

12-11-2018 | Man | 66
lisinopril (5mg)
In eerste instantie leken de bijverschijnselen binnen de perken en de bloeddruk was direct op een goed gemiddelde voor mijn leeftijd en geslacht. Maar na een week of 6 begon ik last te krijgen van buikklachten en duizelingen, voornamelijk's morgens. 's avonds innemen ipv 's morgens leek te helpen, maar helaas. Ga toch maar weer met mijn huisarts kijken naar een ander med[lees meer...]icijn met minder bijwerkingen, wat dit is niet meer leuk ...

08-10-2018 | Man | 66
lisinopril (5mg)
In eerste instantie nauwelijks bijwerkingen, na 2 weken nu wat vage klachten zoals duizeligheid, hoestje, droge mond en wat somberheid. De bloedruk was direct gedaald naar de gemiddelde doelstelling en dat is prima. Hoop dat de bijwerkingen binnen de perken blijven. Heb slechte ervaring met Amlodipine, waarmee is gestopt ben vanwege de bijwerkingen....

27-09-2018 | Man | 62
lisinopril (10mg)
Hoeveel is eigelijk de normale dosis?(Lisinopril

27-09-2018 | Man | 74

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase