Lisinopril

Rasilez (36 meningen)
Ramipril (36 meningen)

02-10-2019

Diabetes type 2

De dokter zeg dat het tussen mijn oren zit, hij voel niet wat ik voel. Het is de bijwerking.
15-09-2019

Lisinopril (lisinopril)

Het heeft een hele tijd goed gewerkt. Totdat huiduitslag en diarree gedurende bijna een halfjaar problemen gaf. Na een poosje stoppen toch maar weer iets anders geprobeerd. Want 'zonder medicatie' was geen oplossing.
19-08-2019

Lisinopril (lisinopril)

Oorspronkelijk was had lisinopril een goede werking. Een wisseling van fabrikant gaf echter problemen (maagzuur). Na een wisseling terug naar Accord problemen weg. Daarna weer andere fabrikant; probleem weer terug. Dus gevraagd om Accord. Was alleen in 5MG, dus 2 tabletten. Dit ging een half jaar goed. Toen lichte diarree, huidirritatie en jeuk in toenemende mate. Gestopt [lees meer...]met alles en de problemen verdwenen binnen 2 weken. Helaas, bloeddruk aan de te hoge kant. Dus weer 5MG (1 tablet per dag) genomen. Problemen kwamen net zo hard weer terug (binnen 1 dag). In overleg met de praktijkbegeleider van de huisarts weer gestopt. Bloeddruk opnieuw te hoog. Nu op Hydrochloorthazide 12,5MG (1 tablet per dag). Omdat ik óók 7 kilo ben afgevallen ziet het ernaar uit dat dit werkbaar is (bloeddruk gemiddeld 155/88).
07-06-2019

Hypertensie

De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.
26-11-2018

Hartfalen

Beste lezer, Slik al zo'n 10 jaar Lisinopril 20 mg van Accord, met weinig bijwerkingen. En weer eens naar de apotheek, herhaalreceptje aangevraagd bij de huisarts, zou hetzelfde zijn, "Alleen een ander merk"... "Sandoz ipv Accord"... Heb me nog nooit zo rot gevoeld met deze "ace-inhabitor".. hetzelfde spul zegt de apotheeker. Zal het niet te lang maken, 3 weken gel[lees meer...]eden was ik bij de de cardioloog, alles stabiel en schakelt me ineens over naar Enalapril, beter/slechter weet het niet, bloeddruk is weer prima. Groet, Eric
09-11-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik heb altijd Lisinopril 20 mg gehad van accoord . Dit slik ik al heel lang voor de hoge bloeddruk (familiekwaaltje) nooit klachten gehad, maar de apotheek vond het nodig om mij een ander merk te geven (waarschijnlijk goedkoper). Ik heb wel geprotesteerd, maar de apotheker vertelde mij het is precies het zelfde. Nou mooi niet ik heb weer hoge bloeddruk en ik voel me niet g[lees meer...]oed. Veel warmte in mijn hoofd alsof ik plof.
26-08-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik gebruik dit tablet om mij bloeddruk te verlagen. Over de dag heb ik last van hoestbuien (kriebelhoest) en droge mond. Momenteel ben ik ook gevoelig voor astma-aanvallen. Nachts verstrek de thuisbeademing de hoestaanvallen (kriebelhoest).
17-08-2018

Cardiomyopathie

Ik heb astmatische bronchitis naast mijn hartkwaal en dit middel werkte negatief op mijn luchtwegen. Ook ging ik er slecht door slapen.
26-03-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik werd allergisch voor dit medicijn, toen ik ook tabletten voor cholesterol had gekregen. Met grote regelmaat zwol mijn gezicht op, maar tegen de tijd dat je een afspraak met de huisarts had was het al weer ver weggetrokken. Tijdens het hele proces switch de apotheek ook nog van leverancier. Heeft lang geduurt voordat ik er mee mocht stoppen. Allergoloog vond het vreemd [lees meer...]want deze reactie komt normaal alleen voor bij hogere doseringen. Toen ik stopte nooit meer last van opzwellen van gezicht gehad.
22-03-2018

Hypertensie

Vandaag voor het eerst lisinopril 5 Mg van teva genomen. Hiervoor had ik deze van sandoz. Na een uur kreeg ik hoofdpijn en echt verschrikkelijke hoofdpijn.voel me slap en naar snap niet wat er aan de hand is Na het lezen van de bijsluiter kom ik er achter dat mensen met een niertransplantatie dit middel niet moeten nemen omdat het niet op deze groep is getest. Schrik hel[lees meer...]p wat nu., hoe kan het zijn dat een apotheker mij dit middel geeft. Ik hoop dat ik hiermee nier getransplanteerde kan waarschuwen neem het aub niet.
08-03-2018

Lisinopril (lisinopril)

Op dag 5 ineens vanuit het niets tintelende verdoofde tong, verergerde naar mond, hand, voet, gezicht. alles aan 1 kant, links. Herkende het zelf niet gelijk als bijwerking van dit medicijn dus toch naar de eerste hulp gegaan. Na allerlei testjes en bloedprikken etc tia uitgesloten en mogelijk bijwerking van dit medicijn. Bij thuiskomst gelijk de bijsluiter nogmaals gele[lees meer...]zen en alles herkende ik bij de bijwerkingen die "zelden" voorkwamen. Nu krijg ik ander medicijn Valsartan. Hopelijk beter en minder bijwerkingen. Tintelingen kunnen overigens een paar dagen aanhouden.
28-10-2017

27-07-2017

Lisinopril (lisinopril)

Ik heb al 25 jaar last van hoge bloeddruk en dikke enkels. Heb verschillende onderzoeken gehad zoals cardioloog, ben er al bij 4 geweest, resultaat verschillende verhalen en geen afwijking gevonden. Ik gebruik sinds kort Lisinopril 5 mg per dag tegen hoge bloeddruk en tegen dikke enkels (oedeem) voorgeschreven door internist. Heeft nog niet veel geholpen, bloeddruk blijft[lees meer...] hoog. Op controle, ben ik naar 10 mg gegaan en plastablet furesimide per dag. Bijwerkingen nog erger, bij 5 mg kreeg ik beenkrampen en bij 10 mg ineens pijnscheuten in mijn rug. Mijn bloeddruk blijft nog hoog. Wie herkend hier zich in. Morgen maar naar de huisarts.
27-07-2017

Lisinopril (lisinopril)

nog nooit zo depressief geweest.
27-05-2017

Lisinopril (lisinopril)

Nav plotselinge hoge bloeddruk door huisarts lisonapril 10 mg voorgeschreven gekregen. Bloeddruk daalde niet, dus kreeg na 10 dagen 20 mg voorgeschreven. Na nog eens twee weken geen effect Amlopdipine 10 mg erbij. Doorgestuurd naar cardioloog. Geen afwijkingen. Doorgestuurd naar internist. Geen bijzonderheden. Bloeddruk bleef hoog en mijn conditie ging steeds verder achter[lees meer...]uit (moeheid, kortademig, algehele malaise). Ik ben toen zelf via www op onderzoek uitgegaan (oa op deze site👍). Heb internist voorgesteld naar Valsartan over te stappen. Kreeg 160 mg in combi met plastablet voorgeschreven. Samen met de Amlodipine kelderde mijn bloeddruk snel. Conditie bleef slecht. Op eigen initiatief Amlodipine gestopt. Bloeddruk bleef laag. Valsartan doormidden gesneden. Bloeddruk is nu netjes. Internist heeft nu 80 mg Valsertan voorgeschreven in combi met plaspil. Ik voel me prima. Heft in eigen handen nemen helpt.
25-03-2017

Aortaklep aandoening

Na open hart operatie wegens aortaklepvervanging en 1 bypass, het borstbeen was doorgezaagd en hoesten en niezen zijn zeer pijnlijk. Lisinopril tegen hoge bloeddruk. Het veroorzaakte mij een droge hoestkriebel en dat is een verschrikking na zo'n operatie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum