Ervaringen met Perindopril

perindopril

erectieproblemen duizeligheid kortademigheid tintelingen over het hele lichaam verstikkend gevoel misselijkheid vermoeidheid zichtproblemen

Hoge bloeddruk (81 meningen)
Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)

29-11-2015 | Man | 59
Hartritmestoornis

05-11-2012 | Man | 42
Hypertensie
Na een gerbruik van een jaar is de dosering verhoogt naar 4 mg (was 2 mg) ivm niet zakken bloeddruk (150/105)Nu gaat mijn bloeddruk dus weer omhoog en schommelt rond de 160/120. Volgende week een afspraak met de internist

21-08-2012 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dezae medicijnen heb gekregen. Mijn bloeddruk was altijd 80/120. Daarna werd het 90/140, maar toen was ik mantelzorger van 4 personen en had een paar zware jaren achter de rug. Nu is dit weer 80/120 en krijg ik deze medicijnen.

24-07-2012 | Vrouw | 55
Hypertensie
veel bijwerkingen: vocht vasthouden, oorsuizen, duizeligheid.

04-09-2023 | Vrouw | 63
perindopril (2mg)
Hartinfarct
Na plaatsing stent nu ook perindopril ..voel me er erg slecht bij..niet mezelf ..depri..en hondsmoe..tevens slapeloosheid en oorsuizen

15-07-2023 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
gebruik dit medicijn samen met Metropool en Amlodipine Waardoor ik niet weet welke bijwerkingen bij welk medicijn horen. De ergste bijwerking is vreselijk moe, algehele malaise. Spierpijn in benen, slecht slapen, droge mond, troebele ogen. Het beheerst m'n leven op n nare manier. Wat ik eerder las, van actieve naar passief.

01-07-2023 | Man | 65
Hoge bloeddruk
nu 3 maanden in gebruik in combinatie met amlopidine,dacht in het begin goed te gaan nu al 3 weken gruwelijke onderrugpijn uitstralend naar de heupen,pijnlijke spieren opgezwolle handen donkere urine terwijl ik heel veel water drink ik ben gewoon krom aan het lopen van de pijn,bloedheet zweten gewoonweg kloten voelen,huisarts gebeld en kreeg diclofenac maar het wordt alle[lees meer...]en maar erger het wordt met de dag pijnlijker,ik ben van actief sporter naar achtief bankhanger geworden,hoe ik ook lig of sta gruwelijke pijnen,en ik stop hiermee mijn bloeddruk is wel lager geworden maar zo is het geen manier van leven

03-06-2023 | Vrouw | 68
perindopril (2mg)
Hartklachten
Slikte eerst verapamil in steeds hogere doseringen. Klachten kwamen steeds terug. Na vaststellen van samentrekken van haarvaten in mijn hart overgestapt op o.a Perindopril. Na 3 dagen opname op eerste hart hulp. Conclusie: Perindopril is niet geschikt voor mij. Slik nu alleen combinatie van nebuvolol en eliquis.

29-05-2023 | Man | 65
Hartinfarct
Had een hartinfarct enn2 stent plaatsing . Maarbdoor dat ik gigantisch last van moeilijke ademhaling kreeg bijndit medicijn is er innoveren met de cardioloog gestopt. Nou ik weet 1 ding dit medicijn nooit weer. Geen benauwdheidsnklachten meer waar door ik ging hyperventileren. Kan weer redelijk naar de wc . Mensen schrijf gewoon op waar je last van heb. Bespreek dit [lees meer...]met je cardioloog. Ik dacht ook ach moet wennen maar naar 5 maanden innemen werd het alleen maar erger.

22-03-2023 | Man | 49
perindopril (5mg)
Hoge bloeddruk
Hartritmestoornissen, iets wat op extrasystolen lijkt, en dan vooral na een wat stevige inspanning... Druk op de borst, neerslachtigheid... Iemand nog last van die extrasystolen ?

14-12-2022 | Vrouw | 42
perindopril (2,5mg)
Hartinfarct
Na infarct kreeg ik na plaatsing stent vage klachten: - pijn op borst, zeer trage hartslag. Dit in nacht, rust. Maandelijks. Jaar later pijn op borst, uitstraling, oorsuizen, zeer trage hartslag: diagnose schampschot. Arts vermoedt cmd, nu medicatie (diltiazem) waardoor Perindopril kwam te vervallen: weg ongelofelijke hoestbuien, weg pijn op borst. Misschien inderda[lees meer...]ad cmd en doet de medicatie zijn werk, maar ik vind het zeer bijzonder dat na het stoppen met hoesten door einde Perindopril ook al mijn andere klachten zijn verdwenen. Er zijn vaker geluiden over pob na stentplaatsing. Reden meestal onbekend. Bij mijn schampschot kreeg ik plots Metropolol en de laatste week Perindopril. Klachten namen toe. Nu zonder een prolol en perindopril heb ik geen last meer gehad.

01-02-2022 | Man | 57
Hoge bloeddruk
Hoesten en hoesten heel de dag door.Al drie vier maanden lang .Hopelijk na het stoppen vandaag met de inname medicijn geraak ik er snel vanaf. Straks overleef ik dit niet.Ondertussen totaal uitgeput.Slaapgebrek wegens hoestbuien in de nacht. Kan mij iemand vertellen uit eigen ervaring hoelang het hoesten nog zal aanhouden na stoppen inname van dit medicijn? Bedankt. Dir[lees meer...]k

31-12-2021 | Man | 89
Hoge bloeddruk
Eerder met lisoprinil duizeligheidklachten, daarom gestopt, nu op aandringen arts na 2 jaar perindopril, nu geen duizeligheid maar soort dysentry met zere darm. Zonder medicatie bloeddruk tussen 150-175 mm/hg

30-06-2021 | Vrouw | 62
perindopril (2,5mg)
Hartinfarct
Zo'n erge kriebelhoest en vast slijm, dat ik al maanden niet of nauwelijks slaap

16-05-2021 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
vanaf de eerste dag ontstonden er vreselijke droge hoestbuien. Overdag zeer zeer hinderlijk, last van keel. S 'nachts wakker van het hoesten. niet 1keer maar hele dag en nacht door. Vreselijk!

12-05-2021 | Man | 63
perindopril (8mg)
Hoge bloeddruk
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.