Hartfalen (10 meningen)

Rasilez (38 meningen)

04-03-2021 | Vrouw | 63
perindopril (2mg)
Hartinfarct
Na voor proef 2 weken stoppen weer moeten beginnen omdat mijn bloeddruk veel te hoog opliep. Ook met dit middel blijft mijn bloeddruk te hoog en zijn de bijwerkingen heel vervelend. Door te twijfelen aan welke medicijn deze nare klachten ligt in overleg gestopt. Tijdens deze 2 weken veel minder klachten. Nu vraag bij cardioloog gelegd om een ander middel te mogen. Nog ge[lees meer...]en antwoord

21-02-2019 | Man | 63
Angina pectoris
vijf omleidingen Bij het starten van een inspanning af en toe kort ademhalen

12-04-2018 | Man | 63
Angina pectoris
ik merk er niks van verbetering of verslechtering middelen

11-04-2016 | Vrouw | 63
perindopril (5mg)
De cardioloog schreef dit middel voor om de bloeddruk te verlagen, maar dat lukte hiermee niet. Ik heb de cardioloog niet kunnen bereiken om te overleggen, waardoor ik zelf de dosis ging halveren. Toen ik hem aan de telefoon kreeg, was hij verrukt over mijn initiatief om te halveren. De klachten verdwenen niet en toen schreef hij me een ander middel voor dat dezelfde bijwe[lees meer...]rkingen had, maar dan iets minder heftig. Ben ook daarmee gestopt.

07-02-2022 | Man | 64
perindopril (4mg)
Niet aflatende Kriebelhoest, gaat de héle dag en ook s'nachts door.

18-02-2018 | Vrouw | 64
perindopril (2mg)
Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer

16-02-2018 | Man | 64
perindopril (4mg)
Iedere winter begint bij mij wel met een paar weken verkoudheid, dus ook deze winter. Maar de hoest duurde langer dan normaal en was ook heftiger dan tevoren. Daarnaast werd ik gaandeweg kortademig en kreeg het steeds meer benauwd. Na een paar prednizon kuren en een ziekenhuisopname vanwege bijna verstikking gaf de longarts aan, dat dit een bekende bijwerking is van dit m[lees meer...]iddel en dat hij veel patienten had gezien hiermee. Andere bloeddrukbestrijder en binnen 2 dagen van de hoest af.

29-10-2017 | Man | 64
perindopril (8mg)
alles met de jaren mee stabiel wel iets dat je meer wil maar niet kan maar dat kan ook leeftijd zijn

28-11-2011 | Man | 64
perindopril
suikergehalte loopt de laatste tijd op. nierfunctie is iets verminderd, oorzaak: onduidelijk.

16-05-2021 | Vrouw | 65
perindopril (4mg)
vanaf de eerste dag ontstonden er vreselijke droge hoestbuien. Overdag zeer zeer hinderlijk, last van keel. S 'nachts wakker van het hoesten. niet 1keer maar hele dag en nacht door. Vreselijk!

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

18-03-2018 | Man | 65
perindopril (4mg)
bloeddruk is goed maar die bijwerkingen erg veel jeuk over het hele lichaam droge mond veel slaap suf over heel de dag

20-01-2018 | Man | 66
Hartklachten
Naast Hydrochloortizide is de afgelopen zomer door de huisarts Perindopril voor geschreven om mijn bloeddruk verder te verlagen. Afgelopen maanden in toenemende mate klachten (kriebelhoest, slecht slapen, wazig zien, jeuk). Medicatie tegen het hoesten voorgeschreven door huisarts (Flixotide en slaapmedicatie). Hielp niets. Na lang zoeken blijkt kriebelhoest op de eerst[lees meer...]e plaats van de mogelijke bijwerkingen te staan.... 1 week geleden gestopt met Perindopril en op eigen initiatief naar DIETISTE gegaan. Mijn voedingspatroon drastisch aangepast. Nu bloeddruk LAGER dan mét de Perindopril! Ik kan dus iedereen aanraden om te overwegen of Perindoril wel écht nodig is, of dat je op een andere manier de te hoge bloeddruk kunt verlagen!

13-05-2012 | Man | 66
Paniekaanvallen
Ik ben 66 jaar en heb al 8 maanden veel last van pijn in mijn borst, soms steken, maar altijd zware tintelingen. Zowel de huisarts als de cadioloog zeggen dat het prygisch is, echter ik denk meer aan bijwerkingen. Morgen weer eens met een apotheker praten, wie weet kan die helpen. Overigens is mijn bloeddruk nog steeds hetzelfde, 95 - 140, is dat te hoog ?

29-03-2020 | Vrouw | 67
Ik neem het savonds in