Ervaringen met Perindopril

perindopril

erectieproblemen duizeligheid tintelingen over het hele lichaam kortademigheid misselijkheid vermoeidheid verstikkend gevoel zichtproblemen

Hoge bloeddruk (81 meningen)
Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)
Enalapril (203 meningen)
Coversyl (57 meningen)
Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

07-08-2012 | Man | 40
perindopril
Hypertensie
Ik ben erg tevreden over perindopril. Ik ben 40 jaar en heb familiaire (erfelijke) hypertensie. Zo'n vijf jaar geleden werd mijn bloeddruk bepaald op 95/150 en werd besloten dat het tijd was voor medicatie; eerst kreeg ik Selokeen, daar ging de bloeddruk wel drastisch van omlaag maar veel bijwerkingen, namelijk erg moe en ook stemmingswisselingen. Ik liep in die tijd halve[lees meer...] marathons maar kon het niet opbrengen om te gaan trainen. Sinds de overstap naar perindopril is de vermoeidheid helemaal weg! Wel heb ik de indruk dat de effectiviteit van het middel wat minder is, mijn druk is nu redelijk stabiel op 90/135 wat nog steeds niet op de ideale waarde van 80/120 is, helaas. maar dit is kennelijk helemaal OK (volgens de arts). Ik ben er blij mee.

29-03-2023 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Slik sinds kort perindopril vanwege hoge bloeddruk en pob klachten ipv amlodipine. Amlodipine gaf teveel bijwerkingen, hartkloppingen, dikke enkels vocht vasthouden, dikke enkels. Direct na starten perindopril sinds lange tijd weer hoofdpijn klachten en een zeer trage pols 's nachts 37 slagen per minuut. Huisarts reageert laconiek, zuurstof vingermeting ok en ben niet[lees meer...] duizelig.

11-10-2022 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Na ongeveer 15 jaar gebruik te hebben gemaakt van Perindopril, kreeg ik een paar jaar geleden diverse bijwerkingen zoals; Oorsuizen, Kortademigheid, Vermoeidheid, Duizeligheid, Tintelingen, Stoornis gezichtsvermogen. De huisarts deed daar nogal laconiek over met de opmerking; 'elk medicijn heeft bijwerkingen'. Ben er niet blij mee en ook niet gerust op.

22-03-2022 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
Ik gaf de bijwerkingen de schuld aan andere dingen die ik heb totdat ik hier las, wat ik dus ook allemaal ervaar. Vandaag moest ik naar de cardioloog en stop nu met perindopril en ga over op candesartan 8 mg. Hopelijk heeft dat verschil.

11-01-2022 | Man | 80
Hoge bloeddruk
Goed bloeddrukverlagend, oorsuizingen (altijd) bederven de goede werkzaamheid.

07-03-2021 | Man | 54
perindopril (4mg)
Plotseling kreeg ik spierkramp in een been later in beide benen. In de ochtend wat stijfheid. Dag is redelijk in begin avond komt er steeds meer pijn. Slik dan zo'n 3 paracetamol 500 mg binnen 1 uur en dan gaat het wel weer beetje. Ging van 2.5 mg naar 4 mg. Omdat me bloedruk soms wat hoog was vooral bij stress. Ga huisarts vragen voor verlaging. Hoop dat dan de kramp ve[lees meer...]rdwijnt.

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

06-08-2020 | Man | 55
perindopril (2mg)
Hartfalen

07-10-2019 | Man | 52
Aangeboren hartafwijking
Mijn ervaring met dit middel is ronduit slecht en ik zou het Niemand aanraden!!! Licht in het hoofd op een zeer onprettige manier. De hele tijd het gevoel weg te zakken Tintelende tot doof gevoelens van plan a van de vingers. Zeer droge mond. Kom niet tot mijn alledaage zaken Kortom een grote afrader.

02-05-2019 | Man | 72
Hartinfarct
Oveigens heb ook diabetes 2 maar gebruik geen Metformine. De daling van de EGFR vind ik zelf ernstig; de huisarts moet nu beslissen of er naar een ander geneesmiddel moet worden uitgeweken; vraag me af hoe hij dat gaat doen.

30-10-2018 | Man | 68
perindopril (8mg)
Dag en nacht kriebelhoest

10-03-2018 | Man | 71
Angina pectoris
Op 1 augustus 2009 na hartinfarct o.a. Perindopril voorgeschreven gekregen door cardioloog. Tot 8 maart 2018 geen bijwerkingen, maar op 8 maart 2018 dus een allergie reactie, bestaande uit opgezwolen tong. Drie injecties door noodarts + een nacht in het ziekenhuis ter observatie. Internist zegt dat met Perindopril vaker dergelijke reacties voorkomen.

10-10-2017 | Man | 42
Hoge bloeddruk
Gestart met Perindopril omdat ik met Nebivolol niet meer kon sporten (ik werd na een korte fietstocht al buitenademig). Wat mij betreft (42j) blijft de onderdruk te hoog (vooral bij opstaan) de hartslag is laag/normaal. Ik deel de mening dat Perindopril, zelfs met een speciaal 'pillenmes' moeilijk deelbaar is. Weinig tot geen effectiviteit (niet op 2mg niet op 4 mg). (Ik m[lees meer...]eet dagelijks twee keer). De enige verlaging is als ik meet na een uur in bed een boek te hebben gelezen.

11-05-2017 | Vrouw | 46

24-06-2016 | Vrouw | 31
Hoge bloeddruk
ze hebben ontdekt dat ik hoge bloeddruk heb, daardoor teveel eiwit in mijn urine en toen moest ik Perindopril slikken. Legt tevens een beschermlaagje over je nieren ivm eiwitten. Ik heb gewoon mega veel last van de bijwerkingen. Ben een vrouw van 31 jaar en voel me belemmerd door alle bijwerkingen. Heb altijd veel gesport, maar kom nu niet vooruit. Probeer nog altijd te ac[lees meer...]cepteren dat ik een medicijn neem wat me eigenlijk heel erg moe en somber maakt.

26-12-2015 | Man | 85
Oedeem