perindopril

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

16-05-2021 | Vrouw | 65
perindopril (4mg)
vanaf de eerste dag ontstonden er vreselijke droge hoestbuien. Overdag zeer zeer hinderlijk, last van keel. S 'nachts wakker van het hoesten. niet 1keer maar hele dag en nacht door. Vreselijk!

12-05-2021 | Man | 63
perindopril (8mg)
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

23-09-2020 | Vrouw | 59
perindopril (4mg)
Sinds 2 weken dit medicijn tegen hoge bloeddruk. Na een week stekende pijn in rechter bovenbuik, later pijn in gehele buik en opgeblazen gevoel. Ook misselijk. Ben direct gestopt.

23-09-2020 | Vrouw | 59

20-10-2019 | Vrouw | 53
perindopril (2mg)
kreeg deze in combinatie met chloorthyazide en nifidepine tegen hoge bloeddruk, na twee dagen flauwgevallen.Vanuit het niets opeens flauwgevallen,heel eng, bloeddruk gemeten en die was 112 bovendruk, was eerst rond de 145. Was weekend en dacht slik nog door tot maandag, dan naar de huisarts maar na een dag weer flauwgevallen, wederom die 112 bovendruk.Direct daarna met per[lees meer...]indopril gestopt. Trouwens ook geen vervanging voor genomen ondanks dat huisarts graag een derde medicatietablet er bij zag omdat dat normaal de gang van zaken was. Wel uiteindelijk de chloorthyazide ingeruild voor chloortalidon vanwege slechte uitkomsten onderzoek thyazide.(verhoogde kans op huidkanker )Chloortalidon zelfde eigenschappen, maar verlaagd de bloeddruk beter, snap niet dat het niet direct wordt voorgeschreven aangezien dit zelfs al uitgezocht en bekend was.Bij mij nu bovendruk van 134 en onderdruk rond de 80...en geen bijwerkingen, blij mee.

11-02-2019 | Vrouw | 54
perindopril (4mg)
Ga direct naar arts bij keelproblemen

18-02-2018 | Vrouw | 64
perindopril (2mg)
Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer

16-02-2018 | Man | 64
perindopril (4mg)
Iedere winter begint bij mij wel met een paar weken verkoudheid, dus ook deze winter. Maar de hoest duurde langer dan normaal en was ook heftiger dan tevoren. Daarnaast werd ik gaandeweg kortademig en kreeg het steeds meer benauwd. Na een paar prednizon kuren en een ziekenhuisopname vanwege bijna verstikking gaf de longarts aan, dat dit een bekende bijwerking is van dit m[lees meer...]iddel en dat hij veel patienten had gezien hiermee. Andere bloeddrukbestrijder en binnen 2 dagen van de hoest af.

11-07-2021 | Vrouw | 62
perindopril (4mg)
Zie boven bij bijwerkingen Eerste paar jaren minder last..Nu veel last. Ga ook nd huisarts voor aangepaste medicatie

13-11-2019 | Vrouw | 60
perindopril (4mg)
Kreeg eerst dit medicijn 4 mg. In het begin wat duizelig maar verder ging het wel. Is nu opgehoogd naar 6 mg, Erg duizelig hiervan, naar gevoel hoofd, droge mond, druk op borstbeen. Kortom voel me niet prettig. Vandaag toch maar even 4 mg ingenomen de ellende is nu iets minder.

18-03-2018 | Man | 65
perindopril (4mg)
bloeddruk is goed maar die bijwerkingen erg veel jeuk over het hele lichaam droge mond veel slaap suf over heel de dag

03-01-2018 | Man | 56
perindopril (4mg)
Ik slik het nu 1 maand en het helpt tegen de hoge bloeddruk maar de bijwerkingen zijn vervelend. Ik weet niet exact of het allemaal door dit medicijn komt maar ik voel mij wisselend anders. Dit heeft zeker effect op mijn werk.

30-10-2018 | Man | 68
perindopril (8mg)
Dag en nacht kriebelhoest

10-10-2017 | Man | 42
perindopril (4mg)
Gestart met Perindopril omdat ik met Nebivolol niet meer kon sporten (ik werd na een korte fietstocht al buitenademig). Wat mij betreft (42j) blijft de onderdruk te hoog (vooral bij opstaan) de hartslag is laag/normaal. Ik deel de mening dat Perindopril, zelfs met een speciaal 'pillenmes' moeilijk deelbaar is. Weinig tot geen effectiviteit (niet op 2mg niet op 4 mg). (Ik m[lees meer...]eet dagelijks twee keer). De enige verlaging is als ik meet na een uur in bed een boek te hebben gelezen.

11-05-2017 | Vrouw | 46

31-08-2020 | Vrouw | 76
perindopril (2mg)
Droge keel en hoest, hiervoor A.Vogel hoestspray droge hoest gekocht. Werkt snachts prima op droge keel/hoest. Gebruik ochtend en avond 2 mg om te snelle bloeddrukdaling tegen te gaan in begin. Heb het nu veel warmer en daardoor jeukende huid. Slaap veel beter. Onregelmatige hartslag veel rustiger geworden