Ervaringen met Perindopril

perindopril

Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)
Enalapril (203 meningen)
Coversyl (57 meningen)
Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

15-07-2023 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
gebruik dit medicijn samen met Metropool en Amlodipine Waardoor ik niet weet welke bijwerkingen bij welk medicijn horen. De ergste bijwerking is vreselijk moe, algehele malaise. Spierpijn in benen, slecht slapen, droge mond, troebele ogen. Het beheerst m'n leven op n nare manier. Wat ik eerder las, van actieve naar passief.

20-04-2023 | Vrouw | 36
Hoge bloeddruk
Sinds januari per toeval ontdekt dat ik een veels te hoge bloeddruk (200/143) had. Per direct moeten starten met Perindopril, na 2 weken bleek het niet voldoende te werken dus Metoprolol erbij naast. Gecombineerd zorgt ervoor dat de bloeddruk prima is! Alleen merk ik nu sinds de laatste 3 weken dat mijn kniegewrichten in beide benen pijnlijk zijn, met of zonder inspanni[lees meer...]ng. Met 10 minuten fietsen ben ik buiten adem. En op de meest vreemde momenten treedt er een slaapgevoel in mijn ledematen (arm, vingers, volledig been) zonder dat dit 'afgekneld' heeft gezeten.

29-03-2023 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Slik sinds kort perindopril vanwege hoge bloeddruk en pob klachten ipv amlodipine. Amlodipine gaf teveel bijwerkingen, hartkloppingen, dikke enkels vocht vasthouden, dikke enkels. Direct na starten perindopril sinds lange tijd weer hoofdpijn klachten en een zeer trage pols 's nachts 37 slagen per minuut. Huisarts reageert laconiek, zuurstof vingermeting ok en ben niet[lees meer...] duizelig.

06-09-2022 | Vrouw | 83
Hoge bloeddruk
Na bijna 10 jaar Perindopril 4 mg tot volle tevredenheid en zonder bijwerkingen gebruikt te hebben van het ene moment op het andere een zeer dikke tong.

22-03-2022 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
Ik gaf de bijwerkingen de schuld aan andere dingen die ik heb totdat ik hier las, wat ik dus ook allemaal ervaar. Vandaag moest ik naar de cardioloog en stop nu met perindopril en ga over op candesartan 8 mg. Hopelijk heeft dat verschil.

11-07-2021 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
Zie boven bij bijwerkingen Eerste paar jaren minder last..Nu veel last. Ga ook nd huisarts voor aangepaste medicatie

16-05-2021 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
vanaf de eerste dag ontstonden er vreselijke droge hoestbuien. Overdag zeer zeer hinderlijk, last van keel. S 'nachts wakker van het hoesten. niet 1keer maar hele dag en nacht door. Vreselijk!

03-10-2020 | Vrouw | 78
Hoge bloeddruk
Ik kreeg eerst 8 mg. en dat was niet fijn erge kriebelhoest , nu naar 6 mg. dus breek er een door midden en dat gaat prima , ook 4 mg. geprobeerd maar toen ging mijn bloeddruk weer meteen omhoog , plus rode wangen , kippenvel en koude handen handen en voeten . Nu weer naar 6 mg en dat gaat prima , slik ook nog Selokeen 50 mg. bloedverdunners enz.

23-09-2020 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Sinds 2 weken dit medicijn tegen hoge bloeddruk. Na een week stekende pijn in rechter bovenbuik, later pijn in gehele buik en opgeblazen gevoel. Ook misselijk. Ben direct gestopt.

23-09-2020 | Vrouw | 59

31-08-2020 | Vrouw | 76
perindopril (2mg)
Hoge bloeddruk
Droge keel en hoest, hiervoor A.Vogel hoestspray droge hoest gekocht. Werkt snachts prima op droge keel/hoest. Gebruik ochtend en avond 2 mg om te snelle bloeddrukdaling tegen te gaan in begin. Heb het nu veel warmer en daardoor jeukende huid. Slaap veel beter. Onregelmatige hartslag veel rustiger geworden

06-08-2020 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk die niet onder controle kwam met Bisoprolol 5mg. Perindopril bijgestart en nu wel zeer goede bloeddrukken. Minder aangenaam is de hoest als bijwerking, nu zeker in coronatijden. Ik heb wat schrik om tijdens boodschappen doen of gewoon op straat zo'n hoestbui te krijgen want mensen koppelen hoesten nu aan corona... terwijl het een nevenwerking van de medica[lees meer...]tie is. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet aan iedereen gaan uitleggen!

07-04-2020 | Vrouw | 42
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

13-11-2019 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Kreeg eerst dit medicijn 4 mg. In het begin wat duizelig maar verder ging het wel. Is nu opgehoogd naar 6 mg, Erg duizelig hiervan, naar gevoel hoofd, droge mond, druk op borstbeen. Kortom voel me niet prettig. Vandaag toch maar even 4 mg ingenomen de ellende is nu iets minder.

01-07-2023 | Man | 65
Hoge bloeddruk
nu 3 maanden in gebruik in combinatie met amlopidine,dacht in het begin goed te gaan nu al 3 weken gruwelijke onderrugpijn uitstralend naar de heupen,pijnlijke spieren opgezwolle handen donkere urine terwijl ik heel veel water drink ik ben gewoon krom aan het lopen van de pijn,bloedheet zweten gewoonweg kloten voelen,huisarts gebeld en kreeg diclofenac maar het wordt alle[lees meer...]en maar erger het wordt met de dag pijnlijker,ik ben van actief sporter naar achtief bankhanger geworden,hoe ik ook lig of sta gruwelijke pijnen,en ik stop hiermee mijn bloeddruk is wel lager geworden maar zo is het geen manier van leven

22-03-2023 | Man | 49
perindopril (5mg)
Hoge bloeddruk
Hartritmestoornissen, iets wat op extrasystolen lijkt, en dan vooral na een wat stevige inspanning... Druk op de borst, neerslachtigheid... Iemand nog last van die extrasystolen ?