perindopril

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

07-04-2020 | Vrouw | 42
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

22-03-2022 | Vrouw | 49
perindopril (4mg)
Ik gaf de bijwerkingen de schuld aan andere dingen die ik heb totdat ik hier las, wat ik dus ook allemaal ervaar. Vandaag moest ik naar de cardioloog en stop nu met perindopril en ga over op candesartan 8 mg. Hopelijk heeft dat verschil.

18-05-2019 | Man | 49
perindopril (4mg)
Opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege pijn op de borst, bleek hoge bloeddruk. Hierdoor dit medicijn gekregen van cardioloog. 2 tot 3 x per dag lichte droge kriebelhoest. In begin nam ik de pil in de ochtend en was dan af en toe licht duizelig. Neem de pil nu voor het slapen in en heb nergens meer last van. Heb het idee dat ik veel beter slaap. Bloeddruk is weer no[lees meer...]rmaal, heb ook mijn zoutinname beperkt tot max 6 gram per dag en ben 10 kg afgevallen. Ben eigenlijk wel tevreden, geen zwaarwegende klachten mbt medicijn.

14-10-2019 | Vrouw | 52
perindopril (8mg)
Hypertensie
Neem de pil gelijk als je wakker word voor het eten.ik heb hem ooit gedacht om dezelfde tijd in te nemen(10uur) vanwege me wisseldiensten.maar dat werkt niet.gewoon wakker en innemen.ik doe dat nu al 10 jaar.

20-10-2019 | Vrouw | 53
perindopril (2mg)
kreeg deze in combinatie met chloorthyazide en nifidepine tegen hoge bloeddruk, na twee dagen flauwgevallen.Vanuit het niets opeens flauwgevallen,heel eng, bloeddruk gemeten en die was 112 bovendruk, was eerst rond de 145. Was weekend en dacht slik nog door tot maandag, dan naar de huisarts maar na een dag weer flauwgevallen, wederom die 112 bovendruk.Direct daarna met per[lees meer...]indopril gestopt. Trouwens ook geen vervanging voor genomen ondanks dat huisarts graag een derde medicatietablet er bij zag omdat dat normaal de gang van zaken was. Wel uiteindelijk de chloorthyazide ingeruild voor chloortalidon vanwege slechte uitkomsten onderzoek thyazide.(verhoogde kans op huidkanker )Chloortalidon zelfde eigenschappen, maar verlaagd de bloeddruk beter, snap niet dat het niet direct wordt voorgeschreven aangezien dit zelfs al uitgezocht en bekend was.Bij mij nu bovendruk van 134 en onderdruk rond de 80...en geen bijwerkingen, blij mee.

11-02-2019 | Vrouw | 54
perindopril (4mg)
Ga direct naar arts bij keelproblemen

01-02-2022 | Man | 57
perindopril (4mg)
Hoesten en hoesten heel de dag door.Al drie vier maanden lang .Hopelijk na het stoppen vandaag met de inname medicijn geraak ik er snel vanaf. Straks overleef ik dit niet.Ondertussen totaal uitgeput.Slaapgebrek wegens hoestbuien in de nacht. Kan mij iemand vertellen uit eigen ervaring hoelang het hoesten nog zal aanhouden na stoppen inname van dit medicijn? Bedankt. Dir[lees meer...]k

22-02-2019 | Man | 57

23-09-2020 | Vrouw | 59
perindopril (4mg)
Sinds 2 weken dit medicijn tegen hoge bloeddruk. Na een week stekende pijn in rechter bovenbuik, later pijn in gehele buik en opgeblazen gevoel. Ook misselijk. Ben direct gestopt.

23-09-2020 | Vrouw | 59

06-08-2020 | Vrouw | 60
perindopril (4mg)
Hoge bloeddruk die niet onder controle kwam met Bisoprolol 5mg. Perindopril bijgestart en nu wel zeer goede bloeddrukken. Minder aangenaam is de hoest als bijwerking, nu zeker in coronatijden. Ik heb wat schrik om tijdens boodschappen doen of gewoon op straat zo'n hoestbui te krijgen want mensen koppelen hoesten nu aan corona... terwijl het een nevenwerking van de medica[lees meer...]tie is. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet aan iedereen gaan uitleggen!

13-11-2019 | Vrouw | 60
perindopril (4mg)
Kreeg eerst dit medicijn 4 mg. In het begin wat duizelig maar verder ging het wel. Is nu opgehoogd naar 6 mg, Erg duizelig hiervan, naar gevoel hoofd, droge mond, druk op borstbeen. Kortom voel me niet prettig. Vandaag toch maar even 4 mg ingenomen de ellende is nu iets minder.

11-07-2021 | Vrouw | 62
perindopril (4mg)
Zie boven bij bijwerkingen Eerste paar jaren minder last..Nu veel last. Ga ook nd huisarts voor aangepaste medicatie

12-05-2021 | Man | 63
perindopril (8mg)
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

07-02-2022 | Man | 64
perindopril (4mg)
Niet aflatende Kriebelhoest, gaat de héle dag en ook s'nachts door.

18-02-2018 | Vrouw | 64
perindopril (2mg)
Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum