Ervaringen met Rasilez

aliskiren

Hoge bloeddruk (20 meningen)

27-02-2011 | Vrouw | 53
geen bijzonderheden

14-07-2015 | Man | 46
aliskiren (150mg)
Hypertensie
Ik gebruik Razilez in combinatie met een Betablokker. Op zich tevreden. Wel las ik van iemand de bijwerking vergeetachtigheid en neerslachtigheid. Nu heb ik de afgelopen 2 jaar enorm veel voor mijn kiezen gehad qua werk en prive en ik heb alle redenen gehad om me neerslachtig te voelen. Maar ik merk dat ik vaker neerslachtig ben. Daarnaast ben ik te vergeetachtig. Ik w[lees meer...]eet niet of iemand anders die ervaringen ook heeft? Andere opmerking. Heeft iemand een idee of er een alternatief is voor Razilez? De kosten zijn behoorlijk hoog van dit medicijn en wordt niet vergoed door de ziektenkostenverzekering.

22-03-2012 | Man | 45
Hypertensie
Nu echt de laatste update, ik ben van de medicijnen af. Dit in overleg met de huisarts. Mocht van haar 2 weken op proef de medicijnen laten staan. Zelf beschik ik over een bloeddrukmeter thuis. Ik heb in die 2 weken iedere dag de bloeddruk opgemeten. Gemiddeld was de druk 135/74. Genoeg om hiermee door te gaan. Blijf het zelf meten thuis en heb met de huisarts afgesproken [lees meer...]dat ik aan de bel trek als de druk weer (teveel) gaat stijgen. Zoals ik al aangaf in mijn vorige updates, heb mijn leefstijl veranderd, meer bewegen, gezonder eten, relaxter omgaan met stress. En twijfel zelf nooit aan je eigen lichaam, die ken je zelf het beste. Ook heb ik Rasilez zelf ontdekt. Ik wou graag dit medicijn omdat het geen effect heeft op je hart aangezien ik redelijk fanatiek hardloper was (ik ben weer voorzichtig begonnen inmiddels). Dus wees niet bang om voor jezelf op te komen.

05-03-2012 | Man | 45
Hypertensie
Nog een keer een update, gisteren was mijn bloeddruk 121/64, had het hongerklop gevoel, duizelig, slap in de benen. Ga de huisarts bellen voor een afspraak, dit gaat te goed zo.

11-09-2011 | Man | 45
Hypertensie
Nog even een voorlopige allerlaatste update. Ben in overleg met de arts van 300 mg naar 150 mg gegaan. Bloeddruk was gistermiddag 121/77, het moet ook niet veel lager worden. Soms heb ik duizelingen welke volgens mijn arts veroorzaakt worden door het te goed werken van deze medicijnen. Een enkele keer meet ik een onderdruk van beneden de 70. Als dit zo doorgaat mag ik miss[lees meer...]chien wel een keer helemaal stoppen. Niet onbelangrijk detail, ik heb mijn voeding ook aangepast, roken deed ik allang niet meer, maar ik vermijd nu ook teveel zout en vette dingen. Eet zoveel mogelijk biologisch, 2-3 dagen per week geen vlees, normaal bewegen, kortom een gezondere levensstijl.

27-08-2011 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Bloeddruk was vandaag, 1 week later dan onderstaande 130/73 Ik ga overleggen met de huisarts of ik kan afbouwen naar 150 mg

20-08-2011 | Man | 45
Hypertensie
Nog even een kleine update sinds mijn laatste recensie: we zijn nu 3 maanden verder en ik heb voor het eerst de bloeddruk weer eens opgemeten. 144/68, wat ik voor mij prima vind. Nog wel enkele bijwerkingen zoals hartkloppingen en duizeligheid maar deze staan niet in de bijsluiter vermeldt dus het kan zijn dat die nog met mijn oude medizijnen te maken hebben. Betablokkers,[lees meer...] hydrochloorthiazide en calciumantagonisten. Hier ga ik mee door, want de bijwerkingen staan in geen enkel vergelijk met de bijwerkingen die ik voorheen had.

19-04-2011 | Man | 44
Essentiele hypertensie
Na jarenlang betablokkers, calciumantagonisten en hydrochloorthyazide gebruikt te hebben nu dit middel. De andere medicijnen gaven teveel klachten zoals vermoeidheid, duizeligheid, gewichtstoename, vergeetachtig, libidoproblemen. Nu sinds 18 dagen dit middel. Bloeddruk is voor mij prima 140/78 waarbij ik nog niet het grootste effect heb bereikt (pas na 4 weken). Tevens nau[lees meer...]welijks meer duizelig, geen hartkloppingen meer en al 1,5 kilo kwijt. Het duurt circa 4 weken voordat alle sporen van de betablokkers uit je lichaam zijn verdwenen. Maar tot dusver bevalt dit prima. In het begin wel hoofdpijn, maar dit is nu verdwenen.

30-08-2017 | Vrouw | 40
aliskiren (300mg)
Nieraandoening
Andere bloeddrukverlagers was ik allergisch voor, deze gelukkig niet. Geen bijwerkingen en mooie (hele) lage bloeddruk. Kortom: zeer tevreden.

06-03-2014 | Vrouw | 40
Hypertensie
Rode vlekken en veel jeuk in hals en gezicht. Vergeetachtig, neerslachtig, diarree en opzwellen- vocht vasthouden.

02-07-2013 | Vrouw | 38
Hypertensie
Heb jaren atenolol 50mg gebruikt. Hield hiervan vocht vast en van en losse plastablet kreeg ik hartkloppingen. Nu sinds 7 weken aan de rasilez 150mg, Vandaag voor controle geweest en nu was ineens mijn onderdruk te hoog!!! Die was altijd rond de 80 en nu 100. Nu overstappen op 300mg rasilez en over 2 weken weer terug. Had een vervanger voor mijn eigen huisarts en die vr[lees meer...]oeg zich af waarom ik dit medicijn had gekregen!

11-04-2020 | Vrouw | 37
aliskiren (150mg)

19-03-2014 | Vrouw | 37

17-10-2012 | Vrouw | 35
Hoge bloeddruk
Ik gebruik Rasilez in combinatie met atacand ivm hoge bloeddruk en verstoorde nierfunctie nav zwangerschapsvergitiging/Help syndr. Nu is alles onder controle bloeddruk is prima nierfunctie stabiel. Ik heb geen bijwerkingen. gebruik deze middelen nu 6 jaar. Eerst Lisinopril gebruikt in combinatie met Atacand en toen had ik blijvende kriebelhoest. Ben gestopt met Lisinopr[lees meer...]il en overgegaan op Rasilez en nu gaat alles prima..

11-11-2010 | Man
Hoge bloeddruk
ik heb 6maanden rasilez gebruikt.Deeerste 3maanden zakte de bloeddruk heel langzaam,maar de laatste maanden werd de bloeddruk steeds hoger en gaf steeds meer bijwerkingen.ik ben nu overgegaan op een ander medicijn en ik voel me nu al een stuk beter.

26-09-2010 | Man
Ernstig hoge bloeddruk
Sinds 3,5 jaar ben ik door toeval er achter gekomen dat ik een ernstig hoge bloeddruk (gem. 185/120) heb. Zelf had ik hier geen last van. Na verschillende soorten medicatie te hebben geprobeerd heb ik nu via mijn internist Rasilez 300mg in combinatie met Chloortalidon 25 mg en Inspra 50mg gekregen, hier reageer ik erg goed op. Vanwege de duiksport die ik beoefen mag ik gee[lees meer...]n beta-blokkers gebruiken vanwege de kans op onderkoeling.