Aprovel

irbesartan

Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

29-03-2015

Ziekte van Parkinson

gebruikte eerst 125 mg per dag , inmiddels gehalveerd tot 75 mg 1x per dag, (20 kg ben ik afgevallen) doordat ik gehalveerd ben 5 kg vocht verloren, verder weinig last van bijwerkingen
12-02-2015

Aprovel (irbesartan)

Aprovel wordt niet meer vergoed.Heb een vervanger daarvoor gekregen wat het zelfde moest zijn maar niets is minder waart alleen maar problemen met mijn gezondheid. Heb nu kalium losartan maar veel te hoge bloeddruk wil graag weer terug naar aprovel maar dan moet ik het zelf betalen.
06-12-2013

Aprovel (irbesartan)

Ik gebruik Aprovel nu al een aantal jaren. Druk vanuit de apotheek om de goedkopere versie te proberen heb ik tot nu toe kunnen weerstaan. Bijwerkingen: blozen en een algehele verslapping van alle spieren. Vooral lastig als je naar de wc moet. Vergeleken met bijwerkingen van betablockers en plaspillen is er (nog net) mee te leven. Maar nu werken de pillen ineens niet[lees meer...] meer, lijkt het. Heeft iemand anders zo'n ervaring ook?
28-11-2013

Aprovel (irbesartan)

Werkt heel snel, bloeddruk daalde snel naar normaal. Heb geen last van bijwerkingen gehad.
02-10-2013

Aprovel (irbesartan)

Ik gebruik ook al een aantal jaren Aprovel 300 mg 1x daags tot volle tevredenheid Vorig jaar moest ik ook de namaak tabletten gaan nemen omdat dit goedkoper was. Kreeg gelijk voor 3 maanden mee. Bij gebruik bleek echter dat ik misselijk en duizelig werd. Ook kreeg ik een rood aangelopen gezicht alsof ik te lang in de zon had gezeten. Na veel pijn en moeite toch weer [lees meer...]de Aprovel gekregen. Maar elke keer als ik de tabletten voorgeschreven krijg van de huisarts heb ik weer een strijd om deze te krijgen van de apotheek. Ik heb nu de beste oplossing gevonden. Ik koop ze gewoon in Spanje bij de apotheek zonder problemen en ze zijn in Nederland 73 euro voor 3 doosjes en in Spanje betaal ik 46 euro. dus tel uit je winst scheelt per jaar meer dan 100 euro. Er is altijd wel iemand die naar Spanje gaat met vakantie en ze mee kan brengen.
16-04-2013

Hypertensie

Jaren de combinatie Atenolol en Aprovel, is altijd goed gegaan. Bloeddruk perfect. Sinds kort IRBESARTAN van Actavis. Bloeddruk gaat omhoog en met hardlopen geen stap meer kunnen verzetten. Vrijdag voor gesprek naar de huisarts. In overleg weer terug naar Aprovel.
02-04-2013

Hypertensie

Na jaren tobben de goede mix medicijnen gevonden waar Aprovel deel van uitmaakte. Ik heb met aprovel eigenlijk geen last van bijwerkingen gehad. Nu moest ik overstappen naar Irbesatan van een andere fabrikant. Nu ben ik duizelig, misselijk, lig 's nachts wakker met hartritmestoornissen en m'n bloeddruk begint te stijgen.
02-04-2013

Hypertensie

Mijn man gebruikt sinds enige weken IRBESARTAN >>> voorheen APROVEL. Wat ik graag zou willen weten: Zijn er mensen die dit ook gebruiken en die een verminderd libido hebben gekregen ?
14-12-2012

Aprovel (irbesartan)

Ik heb goede ervaringen met Aprovel, gebruik dit sinds 5 jaar, de enige bijwerking: droge en geirriteerde hoest, weet niet zeker of het door de Aprovel komt, ik rook n.l. (helaas). Wordt wel als een v.d. meest voorkomende bijwerking genoemd. Helaas door de bezuinigingen heb ik nu van Sandoz Irbesartan gekregen, is de helft goedkoper, ben er sdert een week mee bezig, contro[lees meer...]leer m.b.v. een bloeddrukmeter zelf, indien blijkt dat dit mjedicijn minder werkt dan de orginele Aprovel, dan ga ik, ook al moet ik hetzelf betalen, weer mijn vertrouwde Aprovel gebruiken.
10-12-2012

Aprovel (irbesartan)

Sinds enlkele jaren gebruik ik Aprovel met goed resultaat en zonder duidelijke bijwerkingen. Sinds ongeveer 6 weken goedkopere Teva gekregen van de apotheek. Na enkele weken klachten van jeuk en roodheid mn in gelaat en hals, hoofdpijn, duizeligheid, erge spierpijn mn in lage rug, buik en liezen. Ik concludeerde dat dit van de Teva komt. In overleg met de huisarts wee[lees meer...]r met Aprovel begonnen.
18-10-2012

12-09-2012

Aprovel (irbesartan)

ik gebruik veel medicjinen maar heb geen klachten dus het zal wel een goede combinatie zijn.
24-07-2012

Hypertensie

sinds 2008 te hoge bloeddruk door stress. eerst gestart met een ander medicijn, veel bijwerkingen. vorig jaar veranderd naar aprovel. de werking is waardeloos. als ik 'sochtends een hele tablet inneem daalt mijn bloeddruk de eerste 2 uur enorm, zodat ik als een blok in slaap val of doodmoe onder de douche sta en pijn in mijn linkerbovenarm. en savonds kan niet slapen vanwe[lees meer...]ge te hoge bloeddruk. veel last van oorsuizen en vocht vasthouden. als ik ermee stop voel ik me prima en verdwijnen de klachten, maar na een paar weken stijgt mijn bloeddruk weer. nu sochtends en savonds een halve tablet. gevolg reumaachtige aanval in mijn gewrichten, knieen, enkels, duimen, schouders en blaren in mijn mond en op mijn lippen. De huisarts heeft er allemaal nog nooit van gehoord.
18-03-2012

Hypertensie

Na een week inname van Aprovel kreeg ik een vreemde smaak in mond en ruik ik soms iets raars. Mijn smaak van het eten wordt niet beïnvloed,. Op advies van praktijkverpleegkundige nu voor een week gestopt, maar helaas verdwijnt het nog niet. Misschien is de oorzaak toch van iets anders, maar wel vreemd dat het begonnen is na de start van Aprovel
24-01-2012

Aprovel (irbesartan)

Vanwege te hoge bloeddruk en vervelende bijwerkingen van enalapril maleaat en Captopril Accord heb ik Aprovel 75 mg voorgeschreven gekregen. Vanaf de eerste dag een felrode kleur in het gezicht met een gevoel of ik heel hoge koorts heb. Brandend maagzuur en een zwaar hoofd. Na 7 dagen contact opgenomen met de huisarts. Ik moet nu 14 dagen een halve tablet innemen en daarn[lees meer...]a overgaan op 1 hele tablet. Symptomen zijn een klein beetje verminderd maar ik ga niet onder de mensen vanwege de rode kleur. Vanmiddag ga ik terug naar de huisarts
12-01-2012

goed.