Aprovel

irbesartan

Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

16-01-2017

Aprovel (irbesartan)

Heb al v/a 2003 bloedverdunners en aprovel voor de hartkleppen. Maar ik ben nooit met hartklachten bij het ziekenhuis aangemeld. wie de bloedverdunners heeft uitgeschreven is mij een raadsel en waarom ik v/a 2003 nieuwe hartkleppen nodig heb is mij een raadsel? toch gebeurd dit al 14 jaar. Uiteraard heb ik lucht als een paard en geen last van mijn hart, Rara.
13-06-2014

Aprovel (irbesartan)

Gezondheid na een paar weken ernstig ontwricht ! Hartkloppingen, uitslag op lichaam, ontstoken gezicht met zonlicht, slecht slapen, bloeddruk onregelmatig, stramme spieren, pijn in gewrichten, jicht, benauwdheid, hoofdpijn, duizelig en dit wordt bij mij allemaal veroorzaakt door de namaak versie van aprovel - ibersertan - sanofi . Al vele jaren gebruikte ik de orig[lees meer...]inele en eerste versie van aprovel en had geen last. Schandalig dat verzekeraars en apotheken zo opdracht kunnen geven om een vergifversie van aprovel zonder enige voorkennis kunnen gaan leveren. Namaak Product zit in haast dezelfde verpakking verstopt zodat het nauwelijks opvalt!!!!!! Na uitleg aan huisarts wel onmiddellijk originele aprovel terug gekregen maar hoe kun je ons gezondheidssysteem ooit nog vertrouwen als structureel knoeien met de kwaliteit van medicijnen ongestraft blijft plaatsvinden. Ik stop eerst een paar weken om de vergif versie uit mijn lichaam te krijgen en hoop dat er geen schade is dan opnieuw met de originelen versie opnieuw beginnen. Woest ben ik !
24-01-2012

Aprovel (irbesartan)

Vanwege te hoge bloeddruk en vervelende bijwerkingen van enalapril maleaat en Captopril Accord heb ik Aprovel 75 mg voorgeschreven gekregen. Vanaf de eerste dag een felrode kleur in het gezicht met een gevoel of ik heel hoge koorts heb. Brandend maagzuur en een zwaar hoofd. Na 7 dagen contact opgenomen met de huisarts. Ik moet nu 14 dagen een halve tablet innemen en daarn[lees meer...]a overgaan op 1 hele tablet. Symptomen zijn een klein beetje verminderd maar ik ga niet onder de mensen vanwege de rode kleur. Vanmiddag ga ik terug naar de huisarts
16-01-2012

Aprovel (irbesartan)

Kriebelhoest en gevoelige/geïrriteerde hogere luchtwegen (alsof je constant verkouden bent).
12-01-2012

Diabetes type 1

Na het contstateren van een verhoogde bloeddruk, werd er aprovel voorgeschreven. 24 uur na de eerste inname ontstond een hevige buikpijn met een enorme koude ervaring. Twee weken later werd de diagnose Renaud gesteld. In de loop der tijd± Pijn op de borst, buikpijn, hevig schommelende suikers, buitentemperaturen van + 17 graden werden als koud ervaren. Ook snachts koude [lees meer...]ervaringen in het hele lichaam. Geestelijk ontstond instabilitieit. Angsten voor machines en situaties. In rust allerlei schimmen zien in kleurrijke vormen. Bij spoed opnames op IC. werden zeer lage bloedrukwaarden gemeten. Speciialisten weten dit aan zgn. uitdroging. Janurari 2011 in overleg met de huisarts gestopt met de aprovel. Bloeddruk netjes op 80-120 tot 80-130 Snel trad er verbetering op. Na een jaar van de aprovel te zijn, voel ik me als herboren.
02-05-2011

Aprovel (irbesartan)

begon met 150 mg, bloeddruk zakte niet, dus 300 mg, maar óók geen effect.
16-09-2010
Vrouw

Aprovel (irbesartan)

Erg veel last van mijn benen gehad, een naar soort kramp en stijfheid. Sinds 3 weken een halve aprovel (150mg), benen stuk beter. Sinds 3 dagen geen Aprovel (op advies huisarts). Geen last meer van mijn benen.
13-02-2010
Vrouw

Hartinfarct

Dit medicijn als vervanger gekregen voor Zofil. Sindsdien heb ik erg veel last van kramp. Kan niet anders concluderen dat dat dit een bijwerking is van het medicijn, net als pijnlijke knieën en vocht vasthouden. Ben niet blij met dit middel en zal op zoek moeten naar iets anders.
30-12-2016

Aprovel (irbesartan)

Na gebruik aprovel last van koude voeten, handen en zelfs lichaam. Effect was ook niet genoeg 140..90. Stap naar andere tablet, alles is normaal geworden en effect is nu 120..70. Dus ik heb jarenlang voor niks gebruikt.
01-02-2013

Aprovel (irbesartan)

Bijna 5 jaar Aprovel gebruikt vanwege hoge bloeddruk en steken op de borst in combinatie met dikke hartspier + aangeboren vernauwing van aorta klep dus mag absoluut geen hoge bloeddruk hebben omdat mijn hart dan te hard moet werken hetgeen niet goed is. (Eerst COaprovel 2 dagen geprobeerd maar verdroeg ik niet vanwege Codeinine allergie). De steken kwamen volgens de card[lees meer...]ioloog van de stress maar niet van de bloeddruk. Ging jaren goed maar kreeg ander werk en steeds meer stress en de steken in mijn borst werden alsmaar erger. In ziekenhuis beland want leek hartaanval te krijgen en op aanraden van andere cardioloog met aprovel gestopt. Steken zijn weg. Nu slik ik Metoprolol (Zelokeen) en bloeddruk is weer netjes. Alleen mag voorlopig helemaal geen stress meer hebben dus ook voorlopig niet meer werken (zit in de ICT met te weinig mankracht en teveel werk, etc...) want dan komen de steken gewoon weer keihard terug. Kortom, Geen Aprovel meer voor mij.
24-07-2012

Hypertensie

sinds 2008 te hoge bloeddruk door stress. eerst gestart met een ander medicijn, veel bijwerkingen. vorig jaar veranderd naar aprovel. de werking is waardeloos. als ik 'sochtends een hele tablet inneem daalt mijn bloeddruk de eerste 2 uur enorm, zodat ik als een blok in slaap val of doodmoe onder de douche sta en pijn in mijn linkerbovenarm. en savonds kan niet slapen vanwe[lees meer...]ge te hoge bloeddruk. veel last van oorsuizen en vocht vasthouden. als ik ermee stop voel ik me prima en verdwijnen de klachten, maar na een paar weken stijgt mijn bloeddruk weer. nu sochtends en savonds een halve tablet. gevolg reumaachtige aanval in mijn gewrichten, knieen, enkels, duimen, schouders en blaren in mijn mond en op mijn lippen. De huisarts heeft er allemaal nog nooit van gehoord.
18-03-2012

Hypertensie

Na een week inname van Aprovel kreeg ik een vreemde smaak in mond en ruik ik soms iets raars. Mijn smaak van het eten wordt niet beïnvloed,. Op advies van praktijkverpleegkundige nu voor een week gestopt, maar helaas verdwijnt het nog niet. Misschien is de oorzaak toch van iets anders, maar wel vreemd dat het begonnen is na de start van Aprovel
27-12-2011

Aprovel (irbesartan)

Na een pil per dag gebeurde er niets. Met twee pillen is het effect op bloeddruk nog steeds minimaal, maar word ik wel steeds meer gespannen (dat was ik al) en neemt mijn hartslag steeds verder toe. Ook heb ik nu heel veel last van mijn darmen. Verder metaalsmaak in mijn mond. Het voelt alsof de dosering nu echt veel te hoog is. De huisarts zegt nog nooit gehoord te hebben[lees meer...] van angst en gespannenheid als bijwerking van dit medicijn.
25-11-2011

Hartklachten

Moeilijk slikken, een vol gevoel, af en toe duizelig en druk op de slokdarm. Ik ga aan de huis arts vragen of er een ander tablet voor in de plaats is.
23-01-2011

Hoge bloeddruk-hartritmestoornis

Door gebruik verminderde zin in seks,Ik had koude voeten en handen. Mogelijk speelt de overgang en stress een rol.
06-12-2013

Aprovel (irbesartan)

Ik gebruik Aprovel nu al een aantal jaren. Druk vanuit de apotheek om de goedkopere versie te proberen heb ik tot nu toe kunnen weerstaan. Bijwerkingen: blozen en een algehele verslapping van alle spieren. Vooral lastig als je naar de wc moet. Vergeleken met bijwerkingen van betablockers en plaspillen is er (nog net) mee te leven. Maar nu werken de pillen ineens niet[lees meer...] meer, lijkt het. Heeft iemand anders zo'n ervaring ook?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum