Atacand

Bloedverdunnen (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

25-02-2018

Atacand (candesartan)

gebruik een aantal jaren atacand 8 mg naar tevredenheid / elke keer was mijn bloeddruk correct / tot in october bij de apothere kreeg te horen dat ze het nergens konden leveren en het vervelende was dat ik voor twee maanden naar frankrijk zou gaan / uiteindelijk had de apotheek wel voor mij tabletten van 4 mg gevonden en ik dacht 2 x 4 is ook 8 mg/ dus ik had daarvoor geko[lees meer...]zen / maar in de week die darop volgde kreeg ik steeds meer last van opgejaagdheid, hartkloppingen en drukkend gevoel op mijn ogen en af en toe vreselijke hoofdpijn / toch legde ik niet direct de relatie met atacand 2x 4mg / in eind november kon ik plotseling slechter zien met mijn linker oog, werd wazig en het verslechterde als ik moe was/toen ik in januari terug kwam bij mijn huisarts bleek mijn bloeddruk erg hoog / maar dat veranderde snel toen ik weer normaal 8 mg innam / bij de oogarts bleek ik door hoge bloeddruk een trombose in het oog te hebben opgelopen waar ik nu voor word behandeld / heeft iemand ook problemen gehad met het gebruik van 2 x 4 mg ipv 8 mg en of u ook bijwerkingen heeft gehad.
13-01-2018

Atacand (candesartan)

Gebruik al 10 jaar Atacand 8MG, nooit last gehad van bijwerkingen tot +/- 1 jaar geleden, pijn in billen bij zitten, s'nachts wakker worden door krampen rondom de billen, warme benen. Pijn in lage rug door Fysio,stretchen ..etc.etc. geen verbetering. Ik rook en drink niet, loop iedere dag 3.5 km, zwem iedere dag... en leef een regelmatig leven.Ook verhoogd Cholesterol waa[lees meer...]rgenomen. Vorige week 3 dagen gestopt...warme benen werden minder en pijn in rug werd ook minder, sinds 3 dagen weer gaan slikken...en pijn in rug, krampen en warme benen weer aanwezig. Ik heb besloten om vandaag voor 7 dagen te stoppen om te testen of Atacand een tegenstander aan het worden is, Atacand is het enige medicijn wat ik slik, man 69 jaar.
07-01-2018

Atacand (candesartan)

Rond mijn 20e heb ik migraine gekregen. De frequentie werd steeds maar vaker en vaker. Werkelijk van alles geprobeerd. Frequentie aanval, zeker twee tot drie dagen per week. Sinds augustus 2017 gebruik ik atacand 8 mg. Ik heb nu nog maar één aanval per twee a drie weken. En de aanval duurt veel minder lang. Vaak maar één dag en dan ben ik er al weer vanaf. Voor de aanv[lees meer...]allen gebruik ik sumatriptan. Voor mij is het echt een enorme verbetering. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, misschien in het begin lichtelijk duizelig.
20-09-2017

Atacand (candesartan)

ik heb atacand voor mijn bloeddruk, maar de rare bijwerking is een zeurende pijn links in mijn borst. ik vraag mij af of er meer mensen zijn met deze problemen.
18-11-2016

Atacand (candesartan)

Ik heb ongeveer 18 jaar migraine. Het werd steeds erger. 2 keer per maand 3 dagen per keer (6 dagen per maand dus) migraine. Ik werd er gek van. Ik kon niet meer functioneren. Mijn dochter van vier vroeg een keer aan een vriendinnetje of haar moeder ook zo vaak hoofdpijn had en op bed lag. Mijn hart brak. Van de laatst bezochte neuroloog (Jeroen Boschziekenhuis, aanrader!)[lees meer...] kreeg ik preventief candesartan cilexetil. Ik heb nog 1 aanval gehad die ik heb weten de onderdrukken met zolmittriptan. Sinds 11 oktober 2016 dus migraine vrij. Weet niet of het zo blijft maar voor nu ben ik dol gelukkig. Ik heb m'n leven terug! Niet meer bang zijn dat er elk moment weer een aanval kan komen en je niet weet hoe je thuis moet komen. Ik kan en durf weer leuke dingen te gaan doen. Ik werd op een gegeven moment echt bang voor de volgende aanval. Zolmittriptan, sumatriptan, maxalt, niets hielp meer bij een aanval. Dan gaat de kwaliteit van leven hard achteruit. Voor nu ben ik erg gelukkig!
23-05-2016

Atacand (candesartan)

Na een jaar propanolol en een jaar Depakine gebruikt te hebben tegen migraine door de neuroloog Candesartan voorgeschreven gekregen. De frequentie van migraine aanvallen verminderde, maar ik werd elke dag wakker met stekende hoofdpijn die bij elke inspanning erger werd. Als ik nieste voelde het alsof een knuppel tegen mijn voorhoofd werd geslagen. Tot halverwege de middag [lees meer...]had ik last, dan een paar uur geen hoofdpijn en dan begon het weer. Op aanraden van de neuroloog gestopt met slikken en de hoofdpijn is direct verminderd. Voor veel mensen schijnt dit medicijn te werken maar voor mij was het absoluut een hele slechte ervaring.
21-08-2015

Atacand (candesartan)

Hierbij een correctie over een eerdere inzending, t.w.: de enorme haaruitval en kuchen blijft een probleem, maar ik kan wel zwaar sporten, dus ik heb gekozen uit 2 minpunten dan gaat de fysieke belasting, die ik continu pleeg boven het haarverlies, want sporten is voor mij erg belangrijk dag in dag uit.
15-08-2015

Atacand (candesartan)

Ik heb dit medicijn vanaf ca. 2009 gebruikt. Veel bijwerkingen zoals keelproblemen met veel kuchen en haaruitval. In 2012 begon de haaruitval steeds zwaarder te worden maar altijd met aanvallen van hevige jeuk op de hoofdhuid en dan viel het haar zomaar uit totdat de aanval over was. Kuchen bleef sowieso een probleem, dus ik gebruikte dagelijks zuigtabletten voor de keel. [lees meer...]Nog steeds kon ik echter een model van mijn haarbos laten knippen tot maart dit jaar, want toen zag de kapper ook dat de uitval niet meer normaal was. De laatste weken viel het echt zwaar uit en is het nu goed zichtbaar. Ik vind, dat de producent schuldig is aan mijn zware haaruitval. In armoede ben ik in overleg deze week met andere medicijnen begonnen en hoop er het beste van.
09-07-2015

Atacand (candesartan)

Ik kreeg Atacand voorgeschreven door mijn neuroloog tegen migraine. Ik slik ook Nifedipine tegen hoge bloeddruk, en gebruik sumatriptan bij een migraineaanval. Ik begon met 8 mg Atacand en merkte na een paar maanden al dat ik veel minder migraine had. Maar na verloop van tijd werd het weer 'normaal'. De dosis werd verhoogd naar 16 mg en naar 24 mg, maar ik heb niet meer he[lees meer...]t effect van het begin mogen ervaren. Inmiddels heb ik weer net zo vaak migraine als voor ik begon met Atacand. Ik weet niet of dat komt doordat het middel maar beperkte tijd werkt, of dat er andere factoren zijn waardoor ik meer migraine heb. Verder nauwelijks bijwerkingen, wat obstipatie en 's nachts soms een kriebelhoestje.
05-06-2015

Atacand (candesartan)

Dit middel voorgeschreven gekregen van de neuroloog als profylacse voor mijn migraine aanvallen. Nauwelijks bijwerkingen. Wel een lage bloeddruk, maar die geeft geen klachten. Migraine aanvallen zijn lichter en minder frequent.
28-05-2014

Atacand (candesartan)

Na een vreselijke ervaring met Topamax zelf aan de specialist gevraagd om atacand aangezien ik verschillende zeer bemoedigende onderzoeksresultaten had gelezen. Bloeddruk ging eerste weken iets omlaag maar is nu weer normaal. Hevigheid en frequentie migraines enorm gedaald: 1 of 2 x per maand ipv 2 x per week dagenlang en waartegen medicijnen amper meer hielpen.. Met d[lees meer...]agelijks Atacand en ingeval van migraine 50 gram imigran is een aanval nu snel en effectief onderdrukt. Prima medicijn voor mij en voel me super met een half tabletje Atacand per dag! Merk het wel direct als ik slordig word en een paar dagen vergeet te slikken dan voel ik de migraine er wel doorheen komen. Dus blijven slikken.
26-02-2013

Hypertensie

Bloeddruk vandaag gemeten 138-96 Bovendruk oke, onderdruk moet lager. Candesartan veroorzaakt vooral in de nacht een vervelende kriebelhoest maar verder geen klachten.
16-02-2013

Atacand (candesartan)

Na 50 jaar ernstige en frekwente migraine, tot wekelijkse meerdaagse aanvallen, heb ik nu al maanden vrij weinig last.
08-02-2013

Hartinfarct

geen last van bijwerkingen
10-01-2013

Hypertensie

20-11-2012

Atacand (candesartan)

in het begin had de medicatie effect later niet meer vandaar gestaakt. weinig tot geen bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum