Atacand

Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

25-02-2018

Atacand (candesartan)

gebruik een aantal jaren atacand 8 mg naar tevredenheid / elke keer was mijn bloeddruk correct / tot in october bij de apothere kreeg te horen dat ze het nergens konden leveren en het vervelende was dat ik voor twee maanden naar frankrijk zou gaan / uiteindelijk had de apotheek wel voor mij tabletten van 4 mg gevonden en ik dacht 2 x 4 is ook 8 mg/ dus ik had daarvoor geko[lees meer...]zen / maar in de week die darop volgde kreeg ik steeds meer last van opgejaagdheid, hartkloppingen en drukkend gevoel op mijn ogen en af en toe vreselijke hoofdpijn / toch legde ik niet direct de relatie met atacand 2x 4mg / in eind november kon ik plotseling slechter zien met mijn linker oog, werd wazig en het verslechterde als ik moe was/toen ik in januari terug kwam bij mijn huisarts bleek mijn bloeddruk erg hoog / maar dat veranderde snel toen ik weer normaal 8 mg innam / bij de oogarts bleek ik door hoge bloeddruk een trombose in het oog te hebben opgelopen waar ik nu voor word behandeld / heeft iemand ook problemen gehad met het gebruik van 2 x 4 mg ipv 8 mg en of u ook bijwerkingen heeft gehad.
13-01-2018

Atacand (candesartan)

Gebruik al 10 jaar Atacand 8MG, nooit last gehad van bijwerkingen tot +/- 1 jaar geleden, pijn in billen bij zitten, s'nachts wakker worden door krampen rondom de billen, warme benen. Pijn in lage rug door Fysio,stretchen ..etc.etc. geen verbetering. Ik rook en drink niet, loop iedere dag 3.5 km, zwem iedere dag... en leef een regelmatig leven.Ook verhoogd Cholesterol waa[lees meer...]rgenomen. Vorige week 3 dagen gestopt...warme benen werden minder en pijn in rug werd ook minder, sinds 3 dagen weer gaan slikken...en pijn in rug, krampen en warme benen weer aanwezig. Ik heb besloten om vandaag voor 7 dagen te stoppen om te testen of Atacand een tegenstander aan het worden is, Atacand is het enige medicijn wat ik slik, man 69 jaar.
20-09-2017

Atacand (candesartan)

ik heb atacand voor mijn bloeddruk, maar de rare bijwerking is een zeurende pijn links in mijn borst. ik vraag mij af of er meer mensen zijn met deze problemen.
21-08-2015

Atacand (candesartan)

Hierbij een correctie over een eerdere inzending, t.w.: de enorme haaruitval en kuchen blijft een probleem, maar ik kan wel zwaar sporten, dus ik heb gekozen uit 2 minpunten dan gaat de fysieke belasting, die ik continu pleeg boven het haarverlies, want sporten is voor mij erg belangrijk dag in dag uit.
15-08-2015

Atacand (candesartan)

Ik heb dit medicijn vanaf ca. 2009 gebruikt. Veel bijwerkingen zoals keelproblemen met veel kuchen en haaruitval. In 2012 begon de haaruitval steeds zwaarder te worden maar altijd met aanvallen van hevige jeuk op de hoofdhuid en dan viel het haar zomaar uit totdat de aanval over was. Kuchen bleef sowieso een probleem, dus ik gebruikte dagelijks zuigtabletten voor de keel. [lees meer...]Nog steeds kon ik echter een model van mijn haarbos laten knippen tot maart dit jaar, want toen zag de kapper ook dat de uitval niet meer normaal was. De laatste weken viel het echt zwaar uit en is het nu goed zichtbaar. Ik vind, dat de producent schuldig is aan mijn zware haaruitval. In armoede ben ik in overleg deze week met andere medicijnen begonnen en hoop er het beste van.
26-02-2013

Hypertensie

Bloeddruk vandaag gemeten 138-96 Bovendruk oke, onderdruk moet lager. Candesartan veroorzaakt vooral in de nacht een vervelende kriebelhoest maar verder geen klachten.
10-01-2013

17-10-2012

08-05-2012

Atacand (candesartan)

Vanwege een hoge bloeddruk, heeft mij arts mij ALTACE 10mg voorgeschreven, maar dat had geen enkel effect op mijn bloeddruk, die nog steeds te hoog bleef. Ik heb COVERSYL 10mg gehad, en mijn bloeddruk bleef nog steeds te hoog, mijn arts gaf me COVERSYL PLUS HD 10mg en 2.5mg en toen werd mijn bloeddruk weer normaal, maar helaas had ik veel last van bijwerkingen, zoals hoofd[lees meer...]pijn, droge hoest de hele nacht, oorsuizingen. Na antibiotica genomen te hebben, die geen enkel effect hadden, heb ik mijn arts weer gezien die mij ATACAND PLUS (32mg + 12.5mg) en ik hoop dat ik geen bijwerkingen heb zoals met de vorige, anders stop ik en wacht ik het sterven langzaam af.
06-05-2012

Atacand (candesartan)

heb zonder medicijn knallende koppijn en een bloeddruk van boven de 200 na gebruik van atacand 16 is de bloeddruk onder de 140 gedaald en voelde ik mij er prima bij. tot een dik jaar geleden ik steeds meer last van mijn spieren begon tekrijgen en nu/heden is het lopen voor mij erg moe/pijnlijk (ook mijn armen zijn snel moe/pijnlijk helaas is een andere bloeddrukverlag[lees meer...]er nemen geen optie vanwege die hele negatieve bijwerkingen (heb al van alles via mijn huisarts geprobeerd) omdat ik atacand al zolang gebruik ging de bloeddruk weer naar 160 en heb ik nu atacand plus gekregen (is inclusief plaspil) en de bloeddruk blijft weer net onder de 140 hoe kom ik nu van die bijwerking op mijn spieren af zodat ik weer goed kan lopen en mijn armen met klusjes weer kan gebruiken?
05-04-2012

21-11-2011

Atacand (candesartan)

Atacand leverde als bijwerking infectie aan mijn luchtwegen op. Veel hoesten en veel slijm opgeven. Nu iom huisarts amlodipine voorgeschreven gekregen als medicatie. Nog geen ervaringen wegens te kort gebruik.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum