Ervaringen met Atacand

candesartan

Hoge bloeddruk (16 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Hartklachten (1 mening)
Bloedverdunning (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

15-08-2015 | Man | 69
Hoge bloeddruk
Ik heb dit medicijn vanaf ca. 2009 gebruikt. Veel bijwerkingen zoals keelproblemen met veel kuchen en haaruitval. In 2012 begon de haaruitval steeds zwaarder te worden maar altijd met aanvallen van hevige jeuk op de hoofdhuid en dan viel het haar zomaar uit totdat de aanval over was. Kuchen bleef sowieso een probleem, dus ik gebruikte dagelijks zuigtabletten voor de keel. [lees meer...]Nog steeds kon ik echter een model van mijn haarbos laten knippen tot maart dit jaar, want toen zag de kapper ook dat de uitval niet meer normaal was. De laatste weken viel het echt zwaar uit en is het nu goed zichtbaar. Ik vind, dat de producent schuldig is aan mijn zware haaruitval. In armoede ben ik in overleg deze week met andere medicijnen begonnen en hoop er het beste van.

07-09-2011 | Man | 63
Bloeddrukverlaging
Toen ik in het ziekenhuis lag met een nierfilterontsteking werd mij dit middel toegediend. Het gevolg was dat de aanmaak van het bloed stagneerde en ik een heftige bloedarmoede ontwikkelde. Aanvankelijk meende men dat de prednison de oorzaak was en werd gestop met prednison. De toestand verergerde dus danig dat dyalise werd overwogen.Na een second opinium is atacand verva[lees meer...]ngen door andere middelen. Na verdere behandeling met prednison ben ik genezen. Wel heeft het mij vele weken extra ziekenhuisopname gekost (in totaal 13 weken.) Dit staat wel enigsinds verdekt in de bijsluiter en komt zelden voor.

15-02-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Ik heb door het jarenlange gebruik, waarbij, naar ik nu lees mijn immuunsysteem is verslechterd, ik sporiasis palmaris heb gekregen(waar ik veel last van heb) en daardoor ook een schimmelinfectie heb opgelopen. Natuurlijk heb ik aanleg voor huidaandoeningen, maar toch...

21-03-2009 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Al na het innnemen van de 2e pil kreeg ik last van bijverschijnselen. Mijn hartslag liep op tot 120 slagen per minuut. Na een week gebruik van Atacand was het of al mijn spieren van binnen trilde, ik kon 's nachts niet meer slapen en voelde mijn hart door mijn hele lichaaam kloppen. Ook liep mijn bloeddruk op tot 220-110. Ik heb na een stop van 2 weken opnieuw geprobeerd A[lees meer...]tacand te slikken maar ben na 10 dagen weer gestopt omdat de bijverschijnselen weer het zelfde waren. Ik gebruik nu Cozaar 50 (Kaliumlosartan) en heb nergens geen last van.

20-09-2017 | Man | 51
candesartan (4mg)
Hoge bloeddruk
ik heb atacand voor mijn bloeddruk, maar de rare bijwerking is een zeurende pijn links in mijn borst. ik vraag mij af of er meer mensen zijn met deze problemen.

23-05-2016 | Vrouw | 27
candesartan (8mg)
Na een jaar propanolol en een jaar Depakine gebruikt te hebben tegen migraine door de neuroloog Candesartan voorgeschreven gekregen. De frequentie van migraine aanvallen verminderde, maar ik werd elke dag wakker met stekende hoofdpijn die bij elke inspanning erger werd. Als ik nieste voelde het alsof een knuppel tegen mijn voorhoofd werd geslagen. Tot halverwege de middag [lees meer...]had ik last, dan een paar uur geen hoofdpijn en dan begon het weer. Op aanraden van de neuroloog gestopt met slikken en de hoofdpijn is direct verminderd. Voor veel mensen schijnt dit medicijn te werken maar voor mij was het absoluut een hele slechte ervaring.

10-01-2013 | Vrouw | 75

08-05-2012 | Man | 51
Hoge bloeddruk
Vanwege een hoge bloeddruk, heeft mij arts mij ALTACE 10mg voorgeschreven, maar dat had geen enkel effect op mijn bloeddruk, die nog steeds te hoog bleef. Ik heb COVERSYL 10mg gehad, en mijn bloeddruk bleef nog steeds te hoog, mijn arts gaf me COVERSYL PLUS HD 10mg en 2.5mg en toen werd mijn bloeddruk weer normaal, maar helaas had ik veel last van bijwerkingen, zoals hoofd[lees meer...]pijn, droge hoest de hele nacht, oorsuizingen. Na antibiotica genomen te hebben, die geen enkel effect hadden, heb ik mijn arts weer gezien die mij ATACAND PLUS (32mg + 12.5mg) en ik hoop dat ik geen bijwerkingen heb zoals met de vorige, anders stop ik en wacht ik het sterven langzaam af.

05-04-2012 | Vrouw | 50

13-03-2012 | Vrouw | 17
Hoofdpijn
Ik heb chronische dagelijkse hoofdpijn en migraine. Ik kreeg na dit medicijn van de neuroloog. Helaas heb ik zelf al een lage bloeddruk en werd deze nog extra verlaagd waardoor ik de hele dag door ook nog eens duizelig was en vaak flauwviel. Verder was ik ook vaak misselijk en had ik haaruitval. Mijn hoofdpijn is geen moment minder geworden. Gelukkig ben ik daarom gestop[lees meer...]t.

19-10-2010 | Vrouw
candesartan
Na een week voelde ik effect van het medicijn bijna geen hoofdpijn meer. Maar dat duurde maar een week en sinds dien heb ik last van duizeligheid, misselijkheid en overgeven.

27-05-2010 | Vrouw
Preventief tegen migraine
merk weinig effect met dit medicijn

20-11-2009 | Man
Hoge bloeddruk
Atacand staat bekend om weinig bijwerkingen, maar op de lange termijn heeft het bij mij een depressie veroorzaakt: slecht slapen, ernstige vermoeidheid, darmklachten en zeer stressgevoelig. Deze klachten werden behandeld met antidepressiva, en achteraf gezien was het bijwerkingen van pillen met andere pillen bestrijden. Vroeger had ik nooit last van depressie. Ik ben n[lees meer...]u enkele weken gestopt en ik voel me zowel lichamelijk als geestelijk veel fitter.

13-01-2018 | Man | 69
Hoge bloeddruk
Gebruik al 10 jaar Atacand 8MG, nooit last gehad van bijwerkingen tot +/- 1 jaar geleden, pijn in billen bij zitten, s'nachts wakker worden door krampen rondom de billen, warme benen. Pijn in lage rug door Fysio,stretchen ..etc.etc. geen verbetering. Ik rook en drink niet, loop iedere dag 3.5 km, zwem iedere dag... en leef een regelmatig leven.Ook verhoogd Cholesterol waa[lees meer...]rgenomen. Vorige week 3 dagen gestopt...warme benen werden minder en pijn in rug werd ook minder, sinds 3 dagen weer gaan slikken...en pijn in rug, krampen en warme benen weer aanwezig. Ik heb besloten om vandaag voor 7 dagen te stoppen om te testen of Atacand een tegenstander aan het worden is, Atacand is het enige medicijn wat ik slik, man 69 jaar.

09-07-2015 | Vrouw | 49
candesartan (16mg)
Ik kreeg Atacand voorgeschreven door mijn neuroloog tegen migraine. Ik slik ook Nifedipine tegen hoge bloeddruk, en gebruik sumatriptan bij een migraineaanval. Ik begon met 8 mg Atacand en merkte na een paar maanden al dat ik veel minder migraine had. Maar na verloop van tijd werd het weer 'normaal'. De dosis werd verhoogd naar 16 mg en naar 24 mg, maar ik heb niet meer he[lees meer...]t effect van het begin mogen ervaren. Inmiddels heb ik weer net zo vaak migraine als voor ik begon met Atacand. Ik weet niet of dat komt doordat het middel maar beperkte tijd werkt, of dat er andere factoren zijn waardoor ik meer migraine heb. Verder nauwelijks bijwerkingen, wat obstipatie en 's nachts soms een kriebelhoestje.

26-02-2013 | Vrouw | 41
Hypertensie
Bloeddruk vandaag gemeten 138-96 Bovendruk oke, onderdruk moet lager. Candesartan veroorzaakt vooral in de nacht een vervelende kriebelhoest maar verder geen klachten.