Ervaringen met Atacand

Bij  MigraineX

Hoge bloeddruk (16 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Hartklachten (1 mening)
Bloedverdunning (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

23-05-2016 | Vrouw | 27
candesartan (8mg)
Na een jaar propanolol en een jaar Depakine gebruikt te hebben tegen migraine door de neuroloog Candesartan voorgeschreven gekregen. De frequentie van migraine aanvallen verminderde, maar ik werd elke dag wakker met stekende hoofdpijn die bij elke inspanning erger werd. Als ik nieste voelde het alsof een knuppel tegen mijn voorhoofd werd geslagen. Tot halverwege de middag [lees meer...]had ik last, dan een paar uur geen hoofdpijn en dan begon het weer. Op aanraden van de neuroloog gestopt met slikken en de hoofdpijn is direct verminderd. Voor veel mensen schijnt dit medicijn te werken maar voor mij was het absoluut een hele slechte ervaring.

09-07-2015 | Vrouw | 49
candesartan (16mg)
Ik kreeg Atacand voorgeschreven door mijn neuroloog tegen migraine. Ik slik ook Nifedipine tegen hoge bloeddruk, en gebruik sumatriptan bij een migraineaanval. Ik begon met 8 mg Atacand en merkte na een paar maanden al dat ik veel minder migraine had. Maar na verloop van tijd werd het weer 'normaal'. De dosis werd verhoogd naar 16 mg en naar 24 mg, maar ik heb niet meer he[lees meer...]t effect van het begin mogen ervaren. Inmiddels heb ik weer net zo vaak migraine als voor ik begon met Atacand. Ik weet niet of dat komt doordat het middel maar beperkte tijd werkt, of dat er andere factoren zijn waardoor ik meer migraine heb. Verder nauwelijks bijwerkingen, wat obstipatie en 's nachts soms een kriebelhoestje.

24-11-2020 | Vrouw | 51
candesartan (8mg)
Na jarenlang propanolol gebruikt te hebben ben ik door flinke toename van de frequentie van de aanvallen toch overgestapt op Candesartan als preventief middel. Bij 12 mg per dag heb ik een goed evenwicht gevonden en heb ik nu de frequentie teruggebracht na eens per paar maanden. Bijwerkingen dacht ik niet te hebben, maar toen bleek dat het irritante hoesten en kuchen daa[lees meer...]rna terug te leiden was. Lastig in Coronatijd ... Ook heb ik sinds stoppen met proponalol een trilling in mijn lijf, handen. Het feit dat ik mijn hartstreek voel alsof er een soort druk op ligt herken ik ook uit andere ervaringsverhalen. De bijwerkingen zijn niet beperkend maar het goed om te weten dat het van het medicijn afkomstig is.

07-01-2018 | Vrouw | 51
candesartan (8mg)
Rond mijn 20e heb ik migraine gekregen. De frequentie werd steeds maar vaker en vaker. Werkelijk van alles geprobeerd. Frequentie aanval, zeker twee tot drie dagen per week. Sinds augustus 2017 gebruik ik atacand 8 mg. Ik heb nu nog maar één aanval per twee a drie weken. En de aanval duurt veel minder lang. Vaak maar één dag en dan ben ik er al weer vanaf. Voor de aanv[lees meer...]allen gebruik ik sumatriptan. Voor mij is het echt een enorme verbetering. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, misschien in het begin lichtelijk duizelig.

05-06-2015 | Vrouw | 50
candesartan (16mg)
Dit middel voorgeschreven gekregen van de neuroloog als profylacse voor mijn migraine aanvallen. Nauwelijks bijwerkingen. Wel een lage bloeddruk, maar die geeft geen klachten. Migraine aanvallen zijn lichter en minder frequent.

28-05-2014 | Man | 43
candesartan
Na een vreselijke ervaring met Topamax zelf aan de specialist gevraagd om atacand aangezien ik verschillende zeer bemoedigende onderzoeksresultaten had gelezen. Bloeddruk ging eerste weken iets omlaag maar is nu weer normaal. Hevigheid en frequentie migraines enorm gedaald: 1 of 2 x per maand ipv 2 x per week dagenlang en waartegen medicijnen amper meer hielpen.. Met d[lees meer...]agelijks Atacand en ingeval van migraine 50 gram imigran is een aanval nu snel en effectief onderdrukt. Prima medicijn voor mij en voel me super met een half tabletje Atacand per dag! Merk het wel direct als ik slordig word en een paar dagen vergeet te slikken dan voel ik de migraine er wel doorheen komen. Dus blijven slikken.

20-11-2012 | Vrouw | 52
candesartan
in het begin had de medicatie effect later niet meer vandaar gestaakt. weinig tot geen bijwerkingen.

18-11-2016 | Vrouw | 33
candesartan (4mg)
Ik heb ongeveer 18 jaar migraine. Het werd steeds erger. 2 keer per maand 3 dagen per keer (6 dagen per maand dus) migraine. Ik werd er gek van. Ik kon niet meer functioneren. Mijn dochter van vier vroeg een keer aan een vriendinnetje of haar moeder ook zo vaak hoofdpijn had en op bed lag. Mijn hart brak. Van de laatst bezochte neuroloog (Jeroen Boschziekenhuis, aanrader!)[lees meer...] kreeg ik preventief candesartan cilexetil. Ik heb nog 1 aanval gehad die ik heb weten de onderdrukken met zolmittriptan. Sinds 11 oktober 2016 dus migraine vrij. Weet niet of het zo blijft maar voor nu ben ik dol gelukkig. Ik heb m'n leven terug! Niet meer bang zijn dat er elk moment weer een aanval kan komen en je niet weet hoe je thuis moet komen. Ik kan en durf weer leuke dingen te gaan doen. Ik werd op een gegeven moment echt bang voor de volgende aanval. Zolmittriptan, sumatriptan, maxalt, niets hielp meer bij een aanval. Dan gaat de kwaliteit van leven hard achteruit. Voor nu ben ik erg gelukkig!

16-02-2013 | Man | 65
candesartan
Na 50 jaar ernstige en frekwente migraine, tot wekelijkse meerdaagse aanvallen, heb ik nu al maanden vrij weinig last.

06-11-2012 | Vrouw | 51

15-09-2012 | Vrouw | 28
candesartan
Ik gebruik dit medicijn voor de migraine. Het werkt erg goed, Nauwelijs meer migraine.

05-06-2012 | Man | 46
candesartan
Sinds de basisschooltijd heeft mijn partner migraine, varierend van 1 keer per twee weken tot 3 maal per week. Imigran (zetpillen) werkten wel, maar waren erg vaak nodig. Nu gebruikt hij ruim 5 maanden Atacand en heeft hij op dit moment al 2 MAANDEN geen migraine gehad. Daarvoor was de frequentie al gezakt naar eenmaal per 2 of 3 weken. Hoofdpijntjes die vroeger uitgroeid[lees meer...]en tot migraine (stijve nekspieren etc) kunnen nu met ibuprofen bestreden worden. Een enorm verschil met een half jaar geleden.