Ervaringen met Atacand

candesartan

Hoge bloeddruk (16 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Hartklachten (1 mening)
Bloedverdunning (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

25-02-2018 | Man | 69
candesartan (8mg)
Hoge bloeddruk
gebruik een aantal jaren atacand 8 mg naar tevredenheid / elke keer was mijn bloeddruk correct / tot in october bij de apothere kreeg te horen dat ze het nergens konden leveren en het vervelende was dat ik voor twee maanden naar frankrijk zou gaan / uiteindelijk had de apotheek wel voor mij tabletten van 4 mg gevonden en ik dacht 2 x 4 is ook 8 mg/ dus ik had daarvoor geko[lees meer...]zen / maar in de week die darop volgde kreeg ik steeds meer last van opgejaagdheid, hartkloppingen en drukkend gevoel op mijn ogen en af en toe vreselijke hoofdpijn / toch legde ik niet direct de relatie met atacand 2x 4mg / in eind november kon ik plotseling slechter zien met mijn linker oog, werd wazig en het verslechterde als ik moe was/toen ik in januari terug kwam bij mijn huisarts bleek mijn bloeddruk erg hoog / maar dat veranderde snel toen ik weer normaal 8 mg innam / bij de oogarts bleek ik door hoge bloeddruk een trombose in het oog te hebben opgelopen waar ik nu voor word behandeld / heeft iemand ook problemen gehad met het gebruik van 2 x 4 mg ipv 8 mg en of u ook bijwerkingen heeft gehad.

18-11-2016 | Vrouw | 33
candesartan (4mg)
Ik heb ongeveer 18 jaar migraine. Het werd steeds erger. 2 keer per maand 3 dagen per keer (6 dagen per maand dus) migraine. Ik werd er gek van. Ik kon niet meer functioneren. Mijn dochter van vier vroeg een keer aan een vriendinnetje of haar moeder ook zo vaak hoofdpijn had en op bed lag. Mijn hart brak. Van de laatst bezochte neuroloog (Jeroen Boschziekenhuis, aanrader!)[lees meer...] kreeg ik preventief candesartan cilexetil. Ik heb nog 1 aanval gehad die ik heb weten de onderdrukken met zolmittriptan. Sinds 11 oktober 2016 dus migraine vrij. Weet niet of het zo blijft maar voor nu ben ik dol gelukkig. Ik heb m'n leven terug! Niet meer bang zijn dat er elk moment weer een aanval kan komen en je niet weet hoe je thuis moet komen. Ik kan en durf weer leuke dingen te gaan doen. Ik werd op een gegeven moment echt bang voor de volgende aanval. Zolmittriptan, sumatriptan, maxalt, niets hielp meer bij een aanval. Dan gaat de kwaliteit van leven hard achteruit. Voor nu ben ik erg gelukkig!

16-02-2013 | Man | 65
candesartan
Na 50 jaar ernstige en frekwente migraine, tot wekelijkse meerdaagse aanvallen, heb ik nu al maanden vrij weinig last.

06-11-2012 | Vrouw | 51

17-10-2012 | Vrouw | 35

15-09-2012 | Vrouw | 28
candesartan
Ik gebruik dit medicijn voor de migraine. Het werkt erg goed, Nauwelijs meer migraine.

05-06-2012 | Man | 46
candesartan
Sinds de basisschooltijd heeft mijn partner migraine, varierend van 1 keer per twee weken tot 3 maal per week. Imigran (zetpillen) werkten wel, maar waren erg vaak nodig. Nu gebruikt hij ruim 5 maanden Atacand en heeft hij op dit moment al 2 MAANDEN geen migraine gehad. Daarvoor was de frequentie al gezakt naar eenmaal per 2 of 3 weken. Hoofdpijntjes die vroeger uitgroeid[lees meer...]en tot migraine (stijve nekspieren etc) kunnen nu met ibuprofen bestreden worden. Een enorm verschil met een half jaar geleden.

28-11-2011 | Vrouw | 45
Bloeddruk + migraine profylaxe
werkt prima

26-10-2011 | Vrouw | 48
Bloeddruk verlaging
algm. goede ervaringen.

01-05-2011 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Atacand 16 gebruik ik al sinds 1997 of 1998, en voel me goed bij dit middel. Zo goed, dat ik geen ander middel meer wil. (ik weet waar ik over praat want heb al vanaf mijn 32e levensjaar last van hoge bloeddruk) en zodoende al verschillende medicijnen tegen hoge bloeddruk gebruikt, maar allen met veel bijwerkingen) Atacand wordt momenteel niet vergoedt door de zorgver[lees meer...]zekeraars, maar de kosten neem ik voor lief. Medicijnen zijn er om je beter te voelen / maken en niet om er ziek van te worden

23-01-2011 | Vrouw | 50

23-01-2011 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
goede ervaringen met dit middel.

26-08-2010 | Vrouw
Bloeddruk
Bloeddruk bleef te hoog, ik gebruik dit med.al 12 jaar zonder dat ik last heb van bijwerkingen.

03-03-2010 | Vrouw
Hoge bloedruk
duizeligheid, hoofdpijn houdt mijn bloedruk in meer dan 10 jaar mooi op peil.

21-12-2009 | Vrouw

27-07-2009 | Man