Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

07-03-2012 | Vrouw | 68
valsartan
Ben blij dat mevr van 51 jaar hier op reageert op u site over valsartan. Ook mijn apotheek wil dit goedkope merkloos middel aansmeren, Begrijpt dat de overheid moet bezuinigen, maar niet ten koste van mijn gezondheid. Betaald dan liever mijn eigen medicijnen. Ik moet wel even vermelden dat het via mijn huisarts naar de medicijnlijn naar de apotheek loopt. Ben erg geschrok[lees meer...]ken van mevr haar klachten.

03-03-2012 | Vrouw | 51
Deze bevielen goed.

26-05-2011 | Vrouw | 60
valsartan
De enige bijwerking die ik heb is last van prikkelhoest. En dat terwijl ik het middel kreeg omdat een ander middel daar teveel last van gaf. Maar verder helpt het mijn bloeddruk precies op de toelaatbare grens te houden zonder dat ik er veel voor hoef te laten. Ik let op m'n zoutgebruik, maar dat is alles.

11-02-2011 | Vrouw | 64
valsartan
ik slik sinds 20 januari 2011 diovan 80mg in combinatie met atenelol 100/25pch.Mijn bloeddruk is nu weer ,na 3weken van normale waarden.ik heb nog geen enkele bijwerking,voel me weer prima! ik had al verschillende andere medicijnen gehad,maar zonder goed resultaat.

18-12-2009 | Man
Hypertensie
Door de Diovan is de bloeddruk snel verlaagd naar de juiste bloeddruk.

01-12-2009 | Man

27-11-2009 | Man
valsartan
na enkele maanden gebruik goede boven en onderdruk. Nierfunctie wat minder. Onder controle houden.

28-10-2008 | Man
Verhoogde bloeddruk
Na eerste voorschrift bleef de effectiviteit achter. In gesprek met huisarts bleek dat het gaat om "slow release" (Langzame afgifte) tabletten. De dosering van 2 tabletten van 80mg gespreid in de dag moest veranderd worden naar 2 x 80 mg in één keer. Dat heeft de effectiviteit aanmerkelijk verbeterd.

29-09-2020 | Man | 59
valsartan (40mg)
Hartklachten
Slikte al jaren Valsartan zonder problemen totdat ik er achter ben gekomen dat ik niet elk merk verdraag. Valsartan van KRKA veroorzaakt bij na ongeveer 1,5 uur na inname fikse keelklachten : dikke keel, brokgevoel, slijm in de keel. Veel schrapen waardoor vaak rauwe keel. gestopt met KRKA en klachten over. Bizar dat dit zomaar kan.

08-02-2013 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
oververmoeid sinds het innemen van valsartan. duizeligheid, zwaar gevoel in mn hoofd en bloedneuzen. dus niet tevreden.

13-01-2013 | Vrouw | 60
Hypertensie
Sinds 12 dgn gebruik merk in duidelijk bijwerkingen m.b.t. mijn luchtwegen, en met name het neusslijmvlies. Tintelingen, jeuk en lichte zwellingen.. neem dit zeker mee nr het volgende consult bij de huisarts, want dit lijkt mij niet de bedoeling.

11-12-2012 | Man | 65
valsartan
gebruik Diovan door doctor voorgeschreven : 160 mg heb ik geweigerd en gezegd dat 80 mg ook wel voldoende zou zijn. Sinds 2 jaar teruggevallen op 40 mg/dag, 2 opeenvolgende dag innemen, 1 dag overslaan . bijwerking : (witte) slijmhoest ... is diovan de oorzaak ???

03-02-2012 | Vrouw | 53
Hypertensie
hallo ik heb nu al een poosje diovan 320mg per dag mijn vraag is heeft iemand met deze medicijnen ook last van een zweverig gevoel in het hoofd soms zo erg dat je denkt dat je flauw val en ook heb ik last van een hoest slijmerig gevoel in de keel graag hoor ik jullie meningen hierover

24-01-2012 | Vrouw | 68
valsartan
Mijn klacht met diovan begon met keelschrapen na een poosje begon het hoesten, het zijn heel vervelende slijmhoesten waar je dood moe van word,Ben 3 keer voor mijn klacht bij de dokter geweest, niets ontdekt ,daar aan gekoppelt foto,s maken, ook dat was goed, ook nog nooit gerookt.. Ik wijd mijn klacht aan diovan Al betwist mijn dokter dit. Ik blijf het medicijn maar slikk[lees meer...]en omdat er geen alternatieven zijn voor een ander medicijn, voordat ik diovan slikte voor mijn hoge bloeddruk, hadden ander medicijnen geen resultaat, anders moet ik weer andere medicijnen slikken als experiment, ik sukkel zo maar door.

19-01-2012 | Vrouw | 69
valsartan
Na het lezen van enkele reactie vraag ik mij nu toch af of hetgeen ik de laatste tijd in mijn lichaam voel te wijten is aan het gebruik van Diovan.Neem maar een half tabletje per dag maar heb de laatste tijd veel last van stijfheid in mijn spieren en zo nu en dan een slijm hoesje, zeer vervelend. Ga toch nog maar eens met mijn huisarts hierover praten.Misschien een altern[lees meer...]atief.

11-08-2011 | Man | 64
valsartan
Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik moe en lusteloos. Meestal kom ik uitgeput uit bed en weet dan niet hoe ik de dag moet doorkomen. Regelmatig wordt ik ook verrast door hartritme stoornissen. Door de huisarts doorverwezen naar naar de internist en naar de cardioloog maar beiden verklaren dat ik niets mankeer. Zelf al eens geprobeerd om te minderen met inname maar dat mon[lees meer...]dt uit in opnieuw hoge bloeddruk. Blijven slikken dus. Toch maar weer eens naar de huisarts en overleggen om een ander medicijn te proberen.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum