Diovan

01-10-2009

slecht slapen
30-12-2008

Diovan (valsartan)

Ik gebruik diovan in combinatie met Amlodipine. Dit resultaat is uitstekend. Mijn bloeddruk was met andere medicijnen niet meer onder controle te krijgen.
23-12-2008

Diovan (valsartan)

geweldig middel. Heb andere geprobeerd maar die hadden bijwerkingen. Deze is erg goed
12-12-2008

Hogebloeddruk

hoest de longen uit mijn lijf
28-10-2008

Verhoogde bloeddruk

Na eerste voorschrift bleef de effectiviteit achter. In gesprek met huisarts bleek dat het gaat om "slow release" (Langzame afgifte) tabletten. De dosering van 2 tabletten van 80mg gespreid in de dag moest veranderd worden naar 2 x 80 mg in één keer. Dat heeft de effectiviteit aanmerkelijk verbeterd.
02-02-2011

verminderd libido
14-05-2013

Diovan (valsartan)

door cisten in mijn nieren heb ik een te hoge bloedruk en neem ik een maal daags 1 tablet diavan.en voor mijn stenen in mijn nieren neem ik allopurinol 1 tablet per dag.
28-10-2011

Diovan (valsartan)

gebruik het al jaren nooit problemen, bloeddruk prima
08-03-2011

Hogebloed druk

ik slik diovan nu een paar maanden en ik heb last van buik kramp en diaree, zware krampgevoel in de benen, algehele mailaise moe en slapeloosheid. Op aan raden van de huisarts moet ik er een maandje mee stoppen, door een zeer uitgebreid bloedonderzoek waar niets uit kwam
07-01-2011

Hartritmestoornissen, hoge bloeddruk

Sinds ik dit medicijn slik heb ik regelmatig last van hulbuien, ben depressief en ook 's morgens mijn bed niet uit te branden. Ik heb een drukke job wat mij voorheen redelijk goed afging, nu zie ik regelmatig apen en beren op de weg en ook 's avonds kan ik door het piekeren maar moeilijk de laap vatten. Voel constant een druk in mijn hoofd,keel en borst en het geeft een o[lees meer...]nrustig en onbestemd gevoel. Regelmatig last van darmkrampen en diarree. Ik gebruik de medicijnen in combinatie met ascal en sotalol en ik hoop dat de klachten tijdelijk zijn, anders terug naar de cardioloog, want op deze manier hou ik het niet vol.
14-10-2019

Aangeboren hartafwijking

Diovan heb ik gekregen toen de valsartan actavis besmet was wat toen in het nieuws was. In het begin ging het goed maar na een par maanden begon mijn gewicht onverklaarbaar en substantieel toe te nemen(terwijl mijn beweeg- en eet patroon onveranderx goed waren), begon ik steeds vaker maagzuur-achtige aanvallen te krijgen cq unheimlich gevoel in maag en buik waardoor alle e[lees meer...]nergie uit mijn lijf getrokken werd en met opstaan erg veel pijn in mijn voeten. Inmiddels al tig onderzoeken en checks weer gehsd maar met mij is niks mis (en als je zulke klachten hebt zijn artsen oostindisch doof door niet naar patienten luisteren). Uit enige wanhoop gewoon gestopt met de diovan en nu een week later is de pijn in mijn maag/buikstreek weg, doen mijn voeten geen zeer meer met opstaan. Ik blijf van de diovan af. Waarom begrijpen artsen niet dat bijwerkingen per persoon kunnen verschillen, moet je allemaal onderzoeken door voordat t toch wellicht aan een medicijn ligt. Als ik zie wat al die bezoeken kosten en dat onderzoek en mijn produktieverlies dan kan dat niet opwegen tegen het voorschrijven van een iets duurder medicijn waaebij die bijwerkingen er niet zijn? Dat vind ik het frustrerende aan medicatie en de bijwerkingen en de artsen.
10-06-2012

Diovan (valsartan)

door huisarts voorgeschreven ivm hoge bloeddruk, dikke voeten en handen gekregen, in gewicht toegenomen, duizelig, bang om te vallen, hoofdpijn. volgens mijn oude huisarts niet van de diovan. geruime tijd ben ik gestopt, niet duizelig meer, bijna geen hoofdpijn meer en geen dikke voeten en handen meer...
24-08-2016

Diovan (valsartan)

Ik kreeg n.l. last van veel haarverlies en ernstige hoofdhuid psoriasis. Zwerende plekken op mijn hoofd en ik was al zover dat ik ging kijken naar pruiken, zoveel haar was ik kwijtgeraakt! Het duurde even voordat ik begreep dat dit door de Diovan kwam. De dermatoloog bevestigde dat het inderdaad hiervan kon komen. En dat het wel een half jaar kon duren als ik zou stoppen [lees meer...]met het medicijn, eer het weer beter zou gaan. Hij kreeg gelijk! Daarnaast kreeg ik last van onverklaarbare angsten en pijn bij het lopen. Wat een troep! En het hielp ook nog eens niks om te bloeddruk te verlagen. Nooit en te nimmer wil ik nog Diovan( valsartan) innemen.
28-08-2013

Diovan (valsartan)

zware vasospasmen gedurende jaren dat ik het gebruikte (éénzijdige afschuwelijke pijn aan één kant van mijn lichaam linkerarm/*linkerbuik/linkerbeen ofwel hetzelfde rechts, deoorzaak van de vasospasmen werd nooit herkend door cardiologen. Recent tweemaal een darminfarct, ischemische colittis gehad door de vasospasmen,alle andere oorzaken werden uitgesloten.
01-12-2012

prima
26-03-2011

Verhoogde bloeddruk

heb al vele jaren veel te hoge bloeddruk (160-110), ben niet te zwaar, sport en beweeg dagelijks, wel een stress baan. Ik ben sedert september begonnen met medicatie. Gestart met hydrochloorthiazide 25mgr (di-uretica/plaspillen), maar dat leverde onvoldoende verlaging op en gaf direct erectie problemen. Na 2 weken overgegaan op Diovan 80mgr 1x daags: onvoldoene effect, [lees meer...]geen erectie probleem, maar merkte wel lichte duizelingen die na enkele dagen weer weg gingen. Na 4 weken over op Diovan 160mgr; ook onvoldoende effect. Toen over op Codiovan, diovan 160 in combinatie met hydrochloor thiazide 12 mgr; direct erectie problemen, geen verlaging. Toen 320 mgr Diavan, de hoogste dosis; onvoldoende werking, weer erectie problemen. terug op 160 mgr in afwachting van een ander middel. mag nu Amlodipine gebruiken. Wie herkent dit traject?

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum