Irbesartan

irbesartan

27-04-2019

Irbesartan (irbesartan)

Via een (sport)medische controle bij mijn werkgever kwam ik er achter dat mijn bloeddruk veel te hoog was, in rust variërend tussen 145/120 en 180/145 en dat terwijl ik op dat moment pas net 35 was... Uitgebreide bloed- en urineanalyse leverden geen duidelijke oorzaak op en ook aan mijn BMI of zoutgebruik kon het niet liggen. Dus daarom heb ik via de huisarts Irbesarta[lees meer...]n voorgeschreven gekregen en dat gebruik ik inmiddels al vier jaar lang naar volle tevredenheid. Mijn bloeddruk is nu netjes stabiel op de waarde die het zou moeten zijn, zo'n 120/85. Ook heb ik stukken meer energie dan voor de medicatie en kan ik nu weer sporten / trappen lopen zonder meteen helemaal buiten adem te zijn. Momenteel gebruik ik de merkloze tabletten van Focus (preferent middel), maar ik ben meer tevreden over die van Sandoz ivm de filmomhulde tabletten, wat slikken makkelijker maakt (tablet valt niet meteen uit elkaar in water en blijft niet op je tong plakken). Wat bijwerkingen heb ik er wel van, met name meer zweten (ook op plekken waar ik normaal niet zo zweette en daardoor huidirritatie rondom de anus) en duizelingen wanneer ik snel opsta, of op mijn hurken gezeten heb. Volgens de bijsluiter zou dit na een aantal weken niet meer op moeten treden, maar als het na vier jaar nog zo is geloof ik daar niet zo in. Ik ben me er van bewust, voel de duizelingen goed aan komen en hou er rekening mee. Al met al ben ik er tevreden over dit medicijn!
19-12-2017

Hypertensie

Was beetje huiverig ermee te beginnen na alle ervaringen hier maar wat voel ik mij beter sinds ik Ibersartan gebruik! Geen benauwdheid of hartkloppingen meer, voelde meteen flinke verlichting! Veel minder moe en meer energie! Geen druk meer op borst of benauwdheid bij inspanning. Gebruik t nu 1 week en pas na enkele weken zal blijken of t helpt bij mijn hoge bloeddruk (180[lees meer...]/110 en ben pas 38) maar mn hartslag in rust is al gezakt van gemiddeld 120 naar 95. Ben tot nu toe erg tevreden en de bijwerkingen zijn minimaal. Beetje duizelig bij te snel opstaan en wat zuurbranden en tintelende tong. Te verwaarlozen vind ik tegenover hoeveel beter en rustiger ik me nu voel!
10-03-2018

Irbesartan (irbesartan)

Ik had langdurig klachten en werd van specialist naar specialist gestuurd. Tot de reumatoloog in mijn dossier keek en zei dat ik al lange tijd wel heel erg hoge bloeddruk had. Wat blijkt nu achteraf veel van mijn klachten komen daar vandaan. Dankzij dit medicijn ben ik nu sinds een week van heel veel klachten af. Ik hoop dat dit zo blijft en het echte genieten weer kan b[lees meer...]eginnen. Het duurt erg lang voor het merkbaar is dat het werkt maar haalt op een langzaam tempo wel netjes de bloeddruk omlaag.
15-04-2018

Hypertensie

Overgestapt naar deze medicatie na extreme bijwerkingen van perindopril en nifedipine. Dit lijkt een zachter middel met beter resultaat.
22-07-2017

Irbesartan (irbesartan)

Bloeddruk is gezakt naar 130/79 met 75 mg. In het begin jeuk op hoofd en lijf en niet lekker voelen. Dat is overgegaan. Echter heb ik last van een enorme kriebelhoest die aanhoudt. Eerst een aceremmer, daarbij had ik ook last van kriebelhoest. Super irritant.
21-12-2017

Irbesartan (irbesartan)

Sinds dit medicijn is mijn bloeddruk redelijk goed
15-09-2016

Irbesartan (irbesartan)

Na hartkloppingen, ziekenhuisbezoek, maar na 8 dagen alles weer normaal. 3 maanden verder gaat mijn hart snel kloppen en ben moe na 10 meter hardlopen. Conclusie bloeddruk te hoog. Vandaar de pillen. Na 12 dagen gaan ze pas werken en inderdaad een brok ellende. WC bezoek minimaal 5x per dag. Maagkrampen, buikpijn, hoofspijn, geen eetlust meer, opgeblazen gevoel.
24-04-2017

Irbesartan (irbesartan)

5 jaar geleden kreeg ik een herseninfarct, ik was 50 jaar. Volgens het protocol medicatie gaan gebruiken waaronder aprovel. Na 3 jaar werd door de apotheek plots irbesartan van sandoz mee gegeven, ach, dezelfde werkende stof werd er gezegd, maar ik kreeg al vrij snel weer bloeddrukproblemen en vele klachten die ik daarvoor niet had. Moe, uitgeput, spierpijn, evenwichtsverl[lees meer...]ies, oorsuizen, wazig zien en ben terug gegaan naar mijn arts met deze klachten. Vervolgens gevraagd mij weer aprovel voor te schrijven wat de toenmalige apotheker ook heeft gedaan. Er werd een aantekening gemaakt mij alleen de approvel mee te geven. Na de zoveelste wisseling van apotheker (eigenaar, uitbater hoe het ook maar heet) nu weer irbesartan in mijn maag gesplitst gekregen op mijn vakantieadres. Nu weer volop klachten waar ik niet mee uit de voeten kan, dus maar weer terug in discussie om gewoon weer aprovel mee te geven ipv die rotzooi van dit merk......nu hebben ze ook met de Persantin lopen knoeien, is opeens na 5 jaar ook veranderd, ga dit ook melden, ik zit niet op deze ellende te wachten om mijn apotheker financieel te steunen, ik ben dit gesol met mensen en medicijnen goed zat.
08-03-2018

Irbesartan (irbesartan)

Pilletjes zijn voorgeschreven door mijn nefroloog, na jaren furesemide (beviel uitstekend) gebruikt te hebben. Jicht en afwijkende bloedwaarden (eiwit in bloed) dwongen mij te stoppen met dit medicijn.
19-09-2018

Irbesartan (irbesartan)

Jaren met succes Valsartan CF en daarna Aurobindo gebruikt. Doordat dit niet meer verstrekt werd, van een andere fabrikant gekregen, daar kreeg ik maagpijn van. Via huisarts Irbesartan gekregen. Na verloop van een aantal weken, raar gevoel in mond,tong en opgezette bovenlip. Daarna smaakverlies. Bij controle bloeddruk bleek deze 172 nog wat te zijn. Dit heb ik nog nooit ge[lees meer...]had. Ben er accuut mee gestopt en nu maar hopen dat de bijwerkingen verdwijnen. Zien dat je een lekker boterhammetje kaas hebt met de smaak van bordkarton en een zere mond na het eten dat is heeeel vervelend.
14-08-2016

Hypertensie

Sins februari van dit jaar kreeg ik te kampen met 22/14 bloeddruk, waarvan plots deze hoge druk kwam is tot op vandaag een raadsel. Ik werd in april 2016 opgenomen in het ziekenhuis met 19/13 bloeddruk. Voordien werd me irbesartan 300mg voorgeschreven door de huisarts. Ik ben pakweg over gehele lochazm doorgelicht en gescand en bijna niets gevonden. Enkel dat ik te weinig [lees meer...]vitamine d had en een teveel aan de stoffen die nierstenen bevorderen. Irbesartan 300mg moet ik blijven nemen, maar sinds kort ervaar ik nu ondanks ik vroeger lisinopril 20 mg innam dat de bloeddruk inderdaad op dezelfde manier daalt 13/7 56 pols, maar heb nu geruime tijd erge last van oorsuizen, gepiep in het hoofd om zot te worden. Ga toch es terug serieus met huisarts praten en internist ziekenhuis. Als ik een paar dagen stop, dan neemt dit euvel af, neem ik ze terug meteen herbegint de ellende. Kijk nemen van medicijnen is goed, maar toch wanneer zulke ernstige bijwerkingen optreden zou dit medicijn of meerdere die deze bijwerkingen geven toch es beter mogen onderzocht worden, alvorens toe te dienen. Heb echt ook zin om op homeopatische middelen over te stappen. Tenslotte al wat we nu slikken is toch bijna allemaal chemisch spul.
25-09-2016

Irbesartan (irbesartan)

Mijn bloeddruk wat 170 tot 180. Door dit medicijn daalde het naar 150 zonder bijwerkingen. Af en toe een beetje vermoeid maar is dat neit de leeftijd? Met HCT er bij daalt de bloeddruk naar 135. Dat is dus nog een optie (zonder veel bijwerking, alleen wat extra plassen)
31-07-2017

Irbesartan (irbesartan)

had eerst lisinopril, daarvan kreeg ik een akelige hoest. Toen irbesartan. In het begin prima, maar na 10 maanden of zo een zeer sterke pieptoon in mijn linkeroor. ben er spontaan mee gestopt en de piep is verminderd.
04-08-2015

Irbesartan (irbesartan)

voornamelijk last van vermoeidheid, evenwichtsproblemen en oorsuizen.
21-11-2019

Irbesartan (irbesartan)

als reumapatient vallen de klachten niet meteen op omdat je gewend bent aan pijn in de gewrichten. lang heb ik irbesartan gebruikt van aprovel, geheel naar tevredenheid. Bij wisseling van merk naar aurobindo en later nog een keer neer teva begonnen de klachten. Mijn artsen wisten geen raad met deze algehele malaise, ben daarom voor een second opinion naar St Maartens k[lees meer...]liniek geweest ,op advies van een reumatoloog daar ben ik de ibesartan gaan testen. tot mijn grote verbazing verdwenen de klachten na twee tot drie weken. Helaas ben ik er nog een keer in gestonken door het merk teva, het kost maanden van ellende om erachter te komen en om weer van de klachten af te komen.
18-09-2016

Irbesartan (irbesartan)

De laatste maanden merk ik dat dit middel een erg vieze smaak veroorzaakt bij het innemen ervan. Tevens breken de tabletten doormidden als ik ze uit de strip druk. Ik zou graag willen weten of er meer personen zijn die dit zo ondervinden. Het lijkt alsof het medicament is veranderd.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum