Irbesartan

irbesartan

19-09-2018

Irbesartan (irbesartan)

Jaren met succes Valsartan CF en daarna Aurobindo gebruikt. Doordat dit niet meer verstrekt werd, van een andere fabrikant gekregen, daar kreeg ik maagpijn van. Via huisarts Irbesartan gekregen. Na verloop van een aantal weken, raar gevoel in mond,tong en opgezette bovenlip. Daarna smaakverlies. Bij controle bloeddruk bleek deze 172 nog wat te zijn. Dit heb ik nog nooit ge[lees meer...]had. Ben er accuut mee gestopt en nu maar hopen dat de bijwerkingen verdwijnen. Zien dat je een lekker boterhammetje kaas hebt met de smaak van bordkarton en een zere mond na het eten dat is heeeel vervelend.
20-11-2017

Irbesartan (irbesartan)

Mijn bloeddruk is al heel lang op het randje. Nu is die echter nog hoger geworden met een gemiddelde van 147/95. Ik gebruik nu 5 dagen Irbesartan 150 mg en ik voel mij helemaal niet goed. Slaap heel slecht vanwege zuurbranden, druk op het middenrif, vervelende hoest, onrustige benen waardoor ik niet weet hoe ik moet liggen. Ook heb ik het gevoel niet diep genoeg te kunn[lees meer...]en ademen, dan begin ik weer te hoesten. Soms het gevoel dat mijn hart overslaat en weer hoesten. Overdag vermoeid en ben doodop als ik de trap ben opgegaan. Ook niet kunnen sporten ofschoon ik de pil pas 5 dagen heb gebruikt. Wat een ellende. Hier ga ik dus niet mee door.
31-07-2017

Irbesartan (irbesartan)

had eerst lisinopril, daarvan kreeg ik een akelige hoest. Toen irbesartan. In het begin prima, maar na 10 maanden of zo een zeer sterke pieptoon in mijn linkeroor. ben er spontaan mee gestopt en de piep is verminderd.
24-04-2017

Irbesartan (irbesartan)

5 jaar geleden kreeg ik een herseninfarct, ik was 50 jaar. Volgens het protocol medicatie gaan gebruiken waaronder aprovel. Na 3 jaar werd door de apotheek plots irbesartan van sandoz mee gegeven, ach, dezelfde werkende stof werd er gezegd, maar ik kreeg al vrij snel weer bloeddrukproblemen en vele klachten die ik daarvoor niet had. Moe, uitgeput, spierpijn, evenwichtsverl[lees meer...]ies, oorsuizen, wazig zien en ben terug gegaan naar mijn arts met deze klachten. Vervolgens gevraagd mij weer aprovel voor te schrijven wat de toenmalige apotheker ook heeft gedaan. Er werd een aantekening gemaakt mij alleen de approvel mee te geven. Na de zoveelste wisseling van apotheker (eigenaar, uitbater hoe het ook maar heet) nu weer irbesartan in mijn maag gesplitst gekregen op mijn vakantieadres. Nu weer volop klachten waar ik niet mee uit de voeten kan, dus maar weer terug in discussie om gewoon weer aprovel mee te geven ipv die rotzooi van dit merk......nu hebben ze ook met de Persantin lopen knoeien, is opeens na 5 jaar ook veranderd, ga dit ook melden, ik zit niet op deze ellende te wachten om mijn apotheker financieel te steunen, ik ben dit gesol met mensen en medicijnen goed zat.
15-09-2016

Irbesartan (irbesartan)

Na hartkloppingen, ziekenhuisbezoek, maar na 8 dagen alles weer normaal. 3 maanden verder gaat mijn hart snel kloppen en ben moe na 10 meter hardlopen. Conclusie bloeddruk te hoog. Vandaar de pillen. Na 12 dagen gaan ze pas werken en inderdaad een brok ellende. WC bezoek minimaal 5x per dag. Maagkrampen, buikpijn, hoofspijn, geen eetlust meer, opgeblazen gevoel.
06-04-2016

Irbesartan (irbesartan)

Na diverse bloeddrukverlagers waarvan heel veel bijwerking, ben ik in overleg met de Internist in Ziekenhuis overgestapt op Irbesartan 150 mg Van Sandoz. Dacht dat er een wereld voor me open ging, medicijn doet heel goed zijn werk doch na geruime tijd ingenomen te hebben, kwamen de bijwerkingen. Was al heel veel van mijn mooie haardos kwijt, maar het wordt alleen maar erge[lees meer...]r, daarnaast word ik gek van de jeukbultjes over mijn hele lichaam en op de gekste plekken, hartkloppingen, hartritmestoornis, kortademig, kortom ben totaal niet tevreden. Naar de huisarts met mijn verhaal doch die vind dat het medicijn goed werkt en met de rest moet je dan maar mee leven, dus mooi niet. Ga eerst terug naar de Internist om te kijken wat te doen en anders stap ik over naar een Homeopathisch Arts.
17-08-2015

Irbesartan (irbesartan)

Vervanging met medicijn met klachten. Echter, nu krijg ik nog veel meer klachten, zoals jeuk over hele lichaam, pijn oren, gehele dag hoofdpijn en enorme vermoeidheid, hetgeen als sporter een zeer negatieve bijwerking is.
04-06-2015

Irbesartan (irbesartan)

Na verloop van tijd merkte ik jeuk bij mijn anus en tussen de billen. Ook wel zweetreet genoemd. Ook grote vermoeidheid en moeheidspijn in de rug tot aan mijn schouders. Bij het sporten (in de zaal) werd ik zo vermoeid, dat ik niet meer kon meedoen, bovendien zag ik alles wazig en werd ontzettend draaierig. Bovenaan een trap gekomen, grote vermoeidheid. Ik stond gewoon te [lees meer...]hijgen! Ik heb dit medicijn van een nefroloog gekregen wegens verminderde functie van mijn nieren. Mijn bloeddruk was gereduceerd tot 85-105 hetgeen naar men zegt voor mijn leeftijd weer te laag is. Na melding hiervan heeft een andere nefroloog mij Irbesartan 75 mg zonder Hydrochloorthiazide van Sandoz voorgeschreven. Ik weet nog niet wat dit met me gaat doen. Voordat mijn nieren hierin een rol speelden, had ik ook te hoge bloeddruk, hetgeen met 40 mg Telmisaratan/hydrochloorthiazide van Sandoz goed heeft gewerkt, zonder bijverschijnselen. Ik weet niet waarom de nefroloog geswitcht is naar Irbesatan, maar ik vermoed ter beveiliging van mijn nieren.
08-03-2018

Irbesartan (irbesartan)

Pilletjes zijn voorgeschreven door mijn nefroloog, na jaren furesemide (beviel uitstekend) gebruikt te hebben. Jicht en afwijkende bloedwaarden (eiwit in bloed) dwongen mij te stoppen met dit medicijn.
18-09-2016

Irbesartan (irbesartan)

De laatste maanden merk ik dat dit middel een erg vieze smaak veroorzaakt bij het innemen ervan. Tevens breken de tabletten doormidden als ik ze uit de strip druk. Ik zou graag willen weten of er meer personen zijn die dit zo ondervinden. Het lijkt alsof het medicament is veranderd.
14-08-2016

Hypertensie

Sins februari van dit jaar kreeg ik te kampen met 22/14 bloeddruk, waarvan plots deze hoge druk kwam is tot op vandaag een raadsel. Ik werd in april 2016 opgenomen in het ziekenhuis met 19/13 bloeddruk. Voordien werd me irbesartan 300mg voorgeschreven door de huisarts. Ik ben pakweg over gehele lochazm doorgelicht en gescand en bijna niets gevonden. Enkel dat ik te weinig [lees meer...]vitamine d had en een teveel aan de stoffen die nierstenen bevorderen. Irbesartan 300mg moet ik blijven nemen, maar sinds kort ervaar ik nu ondanks ik vroeger lisinopril 20 mg innam dat de bloeddruk inderdaad op dezelfde manier daalt 13/7 56 pols, maar heb nu geruime tijd erge last van oorsuizen, gepiep in het hoofd om zot te worden. Ga toch es terug serieus met huisarts praten en internist ziekenhuis. Als ik een paar dagen stop, dan neemt dit euvel af, neem ik ze terug meteen herbegint de ellende. Kijk nemen van medicijnen is goed, maar toch wanneer zulke ernstige bijwerkingen optreden zou dit medicijn of meerdere die deze bijwerkingen geven toch es beter mogen onderzocht worden, alvorens toe te dienen. Heb echt ook zin om op homeopatische middelen over te stappen. Tenslotte al wat we nu slikken is toch bijna allemaal chemisch spul.
24-01-2016

Irbesartan (irbesartan)

Ik had eerst hydrochloorthiazid tablet hier kreeg ik al jeuk van. Mijn bloeddruk ging niet genoeg omlaag, ik kreeg Irbesartan Aurobindo tablet erbij. Ik ben gestopt met cholesterol verlagen, omdat die ook jeukverschijnselen had. Ik ben gestopt met de hydrochloorthiazid. Ik gebruik nu alleen Irbesartan en ik heb nog steeds jeuk, maar sinds ik alleen nog Irbesartan gebruik h[lees meer...]eb ik last van bloedneuzen, hebben meer mensen deze overlast?
04-08-2015

Irbesartan (irbesartan)

voornamelijk last van vermoeidheid, evenwichtsproblemen en oorsuizen.
01-04-2015

Irbesartan (irbesartan)

Heb veel last van hoofdpijn en vreselijke hoest. ik heb deze gekregen omdat de bloeddruk met de andere medicijnen vrij hoog bleef.
26-02-2015

Irbesartan (irbesartan)

Ik had een half jaar zo'n pijn in mijn rug. Nu ben ik over gestapt op ibersartan Mylan en heb geen last meer gehad van mijn rug!
15-04-2018

Hypertensie

Overgestapt naar deze medicatie na extreme bijwerkingen van perindopril en nifedipine. Dit lijkt een zachter middel met beter resultaat.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum