Ervaringen met Kaliumlosartan

losartan

Hoge bloeddruk (83 meningen)
Nierinsufficiëntie (3 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Syndroom van Raynaud (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

26-11-2015 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Na ongeveer 12 dagen gebruik heb ik een licht herseninfarct gehad. Ben op de spoedpoli beland. Volgens de huisarts en neuroloog kon dit niet van de Losartan komen, maar toch wordt een beroerte wel vermeld als mogelijke bijwerking. Gelukkig heb ik geen blijvende schade, behalve grote vermoeidheid. Ik heb melding gedaan bij Lareb. Dit is een gevaarlijk middel!

19-09-2015 | Vrouw | 55
losartan (25mg)
Hoge bloeddruk
Kreeg het tegen hoge bloeddruk maar veel last van bijwerkingen. Eerste dagen dacht ik dit is normaal, wel overgegaan van 50 mg naar 25 mg, is halve tablet. Maar na twee weken gebruik worden bijwerkingen almaar erger; erg draaierig en duizelig, doodmoe en ik zie slecht, als door een kokertje en zie alles dubbel. Voel mij alsof ik de hele dag stomdronken ben. Ben er toen [lees meer...]mee gestopt maar nu na twee dagen voel ik mij nog niet de oude. Hoop dat mijn ogen weer goed worden, want auto rijden is hiermee onverantwoord! Rotmiddel!

27-07-2020 | Man | 56
Aderverkalking
Ik ben 1 van de 0,01%Die niks van Sandoz kan verdragen

12-09-2012 | Vrouw | 56
Hartklachten
snel duizelig

11-07-2018 | Man | 57
losartan (100mg)
geen bijwerkingen, bloeddruk goed onder controle.

15-01-2024 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Door nierziekte ADPKD hoge bloeddruk niertransplantatie 4 jaar geleden steeds hogere bloeddruk kreeg losartankalium. Bloeddruk omlaag maar nierfunctie van 54 naar 42!! terug naar perindopril 4 mg . Bijwerkingen verdwenen.

03-02-2019 | Vrouw | 59
losartan (25mg)
Hoge bloeddruk
na start gebruik hoge hartslag, overslagen, hoofdpijn, spierpijn en kramp in de benen 's nachts

22-06-2016 | Man | 59
Aangeboren hartafwijking

08-04-2015 | Man | 59
Hoge bloeddruk
Door de ontdekking van de ziekte van Berger (nieraandoening) en hoge bloeddruk heb ik bloeddrukverlagende middelen voorgeschreven gekregen. Na experimenten met diverse geneesmiddelen is gebleken dat losartan voor mij het beste werkte. Het enige nadeel is dat ik met het gebruik van dit middel gemerkt heb dat mijn sportieve prestaties en vermogens met +/- 30% zijn afgenomen.[lees meer...] Ik ben een fervent duursporter en ervaar dit als uitermate vervelend. Het is gevoel van een permanente hongerklop. Wie deelt deze ervaring met dit middel?

16-11-2014 | Man | 59
Hypertensie
3 dagen na start eerst lichte hoofdpijn ,op dag 4 zware hoofdpijn en op dag 5 knallende koppijn en lichte Tia. Op dag 6 gestopt met Losartan

29-09-2012 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Heb sinds 2011 verhoogde bloeddruk, verschillende medicijnen gekregen mijn bloedruk gaat wel omlaag maar niet naar tevredenheid. bijwerkingen van oa antihypertensia: lisinopril: kriebelhoest, nivedipine: dikke keel tong voeten en trillingen in heel het lichaam. Hydrochloorthiazide, geen effect atenolol/metropololpijn op de borst linkerhand slapen mijn copd klachten wor[lees meer...]den erger slapeloosheid al met al algehele malaise wie kent dit verhaal en misschien een goed advies wat ik kan bespreken met mijn huisarts.

28-11-2011 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
zijn verschillende merken. voor mij belangrijk dat ze in afbreekbare strips zitten.

23-06-2022 | Man | 60
Hartfalen
Ben vorig jaar gedotterd, erfelijk hoge cholesterol en diabetes type 2 veroorzaakten een infarct. Slukte al even amlodipine daarbij nooit problemen. Onlangs laatste( hoop ik) controle bij de cardioloog ivm dikke enkels in de avond ( bijwerking) dit preparaat omgezet naar losartan kalium. Al na een dag if 2 doodmoe, spierpijn met name schouders en armen. Wazig zien en dru[lees meer...]k op de oren met suizen. Ook duizelig…. Ga morgen overleggen om weer terug te stappen op amlodipine. Losartan zou beter zijn in combi met diabetes type 2……. Niets dan narigheid

09-05-2021 | Man | 60
Hoge bloeddruk
Gebruik nu een jaar kaliumlosartan aangezien ik last had van Valsartan. Geen eerst goed, later steeds meer griepachtige klachten en hartkloppingen. Om te proberen eens 10 dagen gestopt me t losartan. Ik voelde mij daarna 200 % beter. Maar wel een hogere bloeddruk. Daarom weer begonnen. Na een dikke week zijn de klachten ook weer terug. Volgende week maar weer wat anders v[lees meer...]ragen... of Leven met hoge bloeddruk (160/95)

23-07-2020 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Ik slikte dit middel voor hoge bloeddruk eerst met 25 mg . Maar dit deed niets voorde hoge bloeddruk . Ik had toen licht klachten zoals hier boven. Daarna overgegaan op 50 mg . Een uur na inname kwamen deze verschijnselen. Na 3 dagen gestopt de klachten werden minder in de loop van 10 dagen

08-05-2020 | Vrouw | 60
losartan (100mg)