Ervaringen met Kaliumlosartan

losartan

Hoge bloeddruk (83 meningen)
Nierinsufficiëntie (3 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Syndroom van Raynaud (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

17-08-2018 | Vrouw | 38
Cardiomyopathie
Gekregen om mijn hart te ontlasten en de pompfunctie te verbeteren. I.o. Cardioloog gestopt vanwege de bijwerkingen, die hij overigens niet herkende.

12-06-2018 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Ik vind dit een fijn medicijn zonder bijwerkingen. Echter wel van Accord. De apotheek wil iedere keer een ander wellicht iets goedkoper medicijn leveren waar ik wel bijwerkingen van duizeligheid en hoofdpijn ervaar. Steeds weer in discussie en terug naar de huisarts om dit middel van deze fabrikant te krijgen

03-05-2017 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
Heel tevreden na eerdere medicijnen voor te hoge bloeddruk totaal geen last van bijwerkingen en bloeddruk is weer perfect

05-07-2016 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk is tijdens zwangerschap ontdekt. Levensbedreigend geweest voor zowel mij als mijn te vroeg geboren kindje. Nu 24 jaar verder, nog steeds hoge bloeddruk. Slik heel veel medicijnen en veel soorten geprobeerd. Ik rook niet, drink niet, sport veel, niet te zwaar en let op wat ik eet. Nu slik ik kaliumlosartan 100/25 mg , moxonidine en inspra . Veel plassen, moe[lees meer...], duizelig, altijd voorhoofds- en bijholteontstekingen. Maar allerergste is de jeuk over mijn hele lichaam en zelfs netelroos gehad. De inspra ben ik aan het afbouwen, omdat dit medicijn mijn cholesterol verhoogde. Ik wil eigenlijk met de losarthan stoppen, om te achterhalen of deze de enorme lastige jeuk veroorzaakt. Jeuk is erger dan pijn. Vooral als je niet kunt slapen hiervan. Wie heeft hier ook last van? Ik kan helaas niet stoppen met medicijnen tegen hypertensie. Ben ook erfelijk belast wat betreft hart- en vaatziekten in de familie. Dus hoog risico factor.

05-03-2016 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
erg duizelig en de de huisarts constateerde een hoge bloeddruk. Bijwerking van losartan: smaakstoornis, ik had hier al last van toen ik 50 mg gebruikte, maar het werd erger bij 100 mg. sterke pepernasmaak als ik eet. verder smaken dingen afgevlakt. verder voel ik me redelijk bij losartan, ik heb slechte ervaringen met lisoprenil (ziek gevoel en flink misselijk) en hele erg[lees meer...]e slechte ervaringen met amlodipine (zombi effect, supermoe, ik sliep meer dan 14 uur per dag en kon me nog amper ergens toe zetten).

26-02-2016 | Vrouw | 52
Hypertensie
Was makkelijk in gebruik, geen bijwerking, hielp alleen niet bij mij

26-11-2015 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
Na ongeveer 12 dagen gebruik heb ik een licht herseninfarct gehad. Ben op de spoedpoli beland. Volgens de huisarts en neuroloog kon dit niet van de Losartan komen, maar toch wordt een beroerte wel vermeld als mogelijke bijwerking. Gelukkig heb ik geen blijvende schade, behalve grote vermoeidheid. Ik heb melding gedaan bij Lareb. Dit is een gevaarlijk middel!

26-11-2015 | Vrouw | 69
losartan (25mg)
Hartfalen
ivm hartfalen en oedeem moest ik furesimide slikken, langzaam ging het beter met mij. Ik kon wat meer wandelen, toen vond de card. dat ik lisinopril moest slikken, dat gaf bijwerkingen. Toen moest ik een ander medicijn slikken, waar ik maagpijn van kreeg, gestopt. Toen kreeg ik k.losartan, in het begin had ik er geen erg in, omdat ik ook de inspra moest slikken. Langzamer[lees meer...]hand ging het weer bergafwaarts: slecht slapen, kortademig nog geen 30 meter kunnen lopen zonder te stoppen om op adem te komen. Er wordt nu gekeken of ik slaapapneu heb, ik heb de officiële bijsluiter goed gelezen en zie dat de oorzaak niet is apneu, maar de losartan. Ik slik sinds vandaag alleen nog maar de voedingssuplementen en ga kijken of het inderdaad de k.losartan is. za q10, l.carnitine en ribose, die medicijnen die vaak voorgeschreven doen meer kwaad dan goed.

13-10-2015 | Vrouw | 51
Hoge bloeddruk
Een keer een positief verhaal. Ik heb nergens last van. Medicijn werkt goed. Beter dan andere medicijnen die ik heb gebruikt. Ben er erg blij mee.

04-10-2015 | Vrouw | 38
Hypertensie
ik heb bijna 1 jaar losartan gebruikt voor een hoge bloeddruk. In dat jaartje 5 keer een blaasontsteking gehad, na het stoppen van losartan niet meer, de huisarts zegt dat het geen invloed heeft gehad, ik weet wel beter. Na dit jaartje kreeg ik last van hartkloppingen eerst zachtjes en na een paar dagen bonkte het in mijn oren en mijn dochter zat op een ander bank en zei, [lees meer...]"mam ik hoor je hart hier kloppen." meteen gestopt met het gebruik van losartan, na drie dagen geen hartkloppingen meer gehad. bloeddruk was lager, maar de bijwerkingen werden erger naar mate het gebruik langer duurde.

19-09-2015 | Vrouw | 55
losartan (25mg)
Hoge bloeddruk
Kreeg het tegen hoge bloeddruk maar veel last van bijwerkingen. Eerste dagen dacht ik dit is normaal, wel overgegaan van 50 mg naar 25 mg, is halve tablet. Maar na twee weken gebruik worden bijwerkingen almaar erger; erg draaierig en duizelig, doodmoe en ik zie slecht, als door een kokertje en zie alles dubbel. Voel mij alsof ik de hele dag stomdronken ben. Ben er toen [lees meer...]mee gestopt maar nu na twee dagen voel ik mij nog niet de oude. Hoop dat mijn ogen weer goed worden, want auto rijden is hiermee onverantwoord! Rotmiddel!

28-08-2015 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Eerst had ik Clonidine 4 tabletjes van 0.025mg per dag, na een paar maanden had ik totaal geen energie en kon niet wakker blijven (de slaap was wel heel oppervlakkig). ik kwam er achter toen ik stopte met dit medicijn en gelijk energie kreeg voor 2 dagen, waarna de andere klachten kwamen, druk op de borst, een onwel gevoel in de borststreek, stekende pijn.... dus niet goed[lees meer...]. weer terug begonnen en was gelijk weer volledig moe en uitgeput, kon nog geen 5 meter lopen, kort van adem. Heb toen van de huisarts Losartan kalium gekregen en vanaf de 2de dag enorme pijn in de keel (net alsof je een flinke keelontsteking aan het maken bent) een enorme druk in mijn hoofd, spierpijn in de armen, schouders en nek. deze bijwerkingen staan niet vermeld in de bijsluiter, maar toen ik deze site las en zag dat er ook iemand met flinke keelklachten zit en mijn andere klachten, wil ik het toch wel beter in de gaten houden. Ook de vermoeidheid begint weer, maar ik denk dat het nog stuiptrekkingen zijn van het vorig medicijn. Het word dus niet echt duidelijk. Maagklachten heb ik niet omdat ik standaard een maagbeschermer moet gebruiken. maar ik ben blij dat er andere mensen zijn die hun bevindingen noteren op deze site, je voelt je meer gehoord, dan dat je denkt dat het aan jezelf ligt.

20-04-2015 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
In begin vielen de bijwerkingen wel mee. Na ongeveer 2maanden begon ik me niet fit te voelen. Grieperig dacht ik. Begon te hoesten echt verschrikkelijk. Voelde me moe en lusteloos. Soms dagen misselijk. En ook depri. Toch doorgegaan met het medicijn omdat je niet meteen daaraan denkt. Nu na 2weken gestopt en langzamerhand verdwijnen de klachten. Het hoesten is al 90 procen[lees meer...]t minder.

26-02-2015 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Ik krijg er dooie vingers van,krijg het na inname heel koud!

31-01-2015 | Vrouw | 87
losartan
Hoge bloeddruk
Werkte te weinig op de bloeddruk

20-11-2014 | Vrouw | 43
Hoge bloeddruk
heb sinds 2010 hoge bloeddruk en het ging al die tijd goed. dit jaar is mijn bloeddruk drastisch gestegen. 180/110 gebruik al die tijd losartankalium 50mg en is nu met een extra pilletje verhoogd. nog steeds geen effect met extra pilletje. huisarts stelt maar uit, maar ik wil mijn bloeddruk naar beneden. ik leef gezond, 's morgens groene smoothies, gluten vrij, zoutarm, en[lees meer...] ook suiker vrij, rook niet. maar doordat mijn bloeddruk zo hoog is durf ik en kan ik me niet inspannen ( sporten) want dan krijg ik gigantische hoofdpijn. wat moet ik nu doen?