losartan

Nierinsufficiëntie (3 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Syndroom van Raynaud (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

22-05-2020 | Vrouw | 70
losartan (50mg)
Sedert intrede marktwerking medicatie is mijn medicatie afkomstig van meer dan 10 verschillende fabrikanten. Bijwerking bij wisseling fabrikant: diarree minstens 2 weken achtereen. Dat heeft met het bindmiddel te maken, volgens mijn huisarts. Vandaag alweer een nieuwe fabrikant, derde in 3 maanden. Tot 3 maand terug betaalde ik zelf voor mijn medicatie van de fabrikant[lees meer...] zonder bijwerking. 3 maand terug werd mij meegedeeld dat mijn merk niet meer werd geleverd. Starte met Hyzaar .......... 3 maand terug werd Sandox, toen Pharmachemie bv. en nu medical Valley Invest AB, deze laatste naam suggereert -wat ik al jaren vermoed- dat onze medicatie een enorm VERDIENMODEL is. VRAAG: wat kan ik hiertegen doen?

31-12-2019 | Man | 51
Hypertensie

17-11-2019 | Vrouw | 64
losartan (50)
Als ik moe word, dan draaiduizeligheid, ga ik niet rusten in bed, dan begint hoofdpijn,pijn in nek en schouders. Omdat ik ook mijn uren slaap niet haal s nachts, moet ik elke middag gaan rusten, anders kom ik de dag niet door. Vreselijk, voel me vaak geradbraakt. Algeheel gevoel van malaise. Ga terug naar de arts voor ander medicijn, dit is geen leven. Ik lijk wel een bab[lees meer...]y,die elke dag een middagslaapje moet doen,belachelijk. Normaal ben ik gewoon actief met hobbies,kleinkinderen, beetje sport enz.

16-08-2019 | Vrouw | 69
losartan (25mg)

15-08-2019 | Man | 85
losartan (100mg)
Slik nu al een aantal jaran Kalium Losartan 100 mg en sinds kort werd het merk veranderd van Sandos niet meer leverbaar nu PCH meer zeer veel bijwerkingen Slaap slecht Droom erg loomk en erg moe Erectie problemen Wil terg naar vorig merk maar blijkt niet te kunnen Info... Ik heb bij een dubbele liesbreuk operatie een matje in mijn buik gekregen met nu zeer veel pr[lees meer...]oblemen nu al 10 jaar Had nooit toestemming moeten geven

13-06-2019 | Man | 77
geen verhaal

20-05-2019 | Vrouw | 69
losartan (25mg)
Heb jarenlang valsartan 80 Mg geslikt. Geen problemen. Middel is uit de handel. Vervangen door Lisinopril 20mg, bloeddruk is weliswaar verlaagd , maar kreeg diarree. Een maand zonder deed wonderen. Omdat bloeddruk enorm steeg , toch weer geprobeerd en meteen weer diarree. Dus een ander middel gekregen, nl Losartan kalium, 25 Mg. Na twee dagen al weer diarree en oo[lees meer...]k een droge tong.

11-04-2019 | Man | 50
losartan (50mg)
sinds 17 september 2018 dit middel. na 3 dagen werd ik wakker met nekpijn, pijn in rug en de arnen. linker arm tinteldt soms. heb het vaak koud. of ik zweet enorm. veel last van jeuk op de rug. s avonds kramp in de kuite. in januari weer huisarts voor mijn nek. dit zou wel een kou zijn maar omdat het al zo lang duurt moest ik maar na de fisio.. na negen keer daar mee gesto[lees meer...]pt. huis arts kent nekpijn niet als bijwerking. de laatste dagen branderig gezicht mijn keel zwelt niet meer op. meer mensen met nekpijn?

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum