Losanox

losartan

04-01-2018

Hypertensie

vanaf december 2016 het medicijn gebruikt nu na 12 maanden lijkt het of de dosering te laag is de bloeddruk neemt weer toe.Gesprek met de cardioloog na hartecho en hart filmpje om de dosering mogelijk te verhogen....
20-07-2017

Losanox (losartan)

Al 20 jaar- sinds mijn 32 - heb ik een hoge bloeddruk. Sinds 2011 heb ik Kaliumlosartan (Actavis). Eerst 50mg, maar sinds 2015 is die dosis verdubbeld omdat mijn bloeddruk explosief steeg en niet onder controle was te krijgen, kreeg ik daarbij een paar weken ook nog Bisoprolol....(ook Actavis). Die dubbele dosis is tot op heden gebleven: 100mg. Maar mijn bloeddruk was NOOI[lees meer...]T stabiel. Altijd een onderdruk tussen de 90 en 100. Totdat ik dit jaar van de apotheker Losanox 100mg kreeg. Dat was omdat Kaliumlosartan van Actavis niet op voorraad was. Gedurende deze maanden was mijn bloeddruk PERFECT!! Een onderdruk tussen de 80-84 (soms 72), en een bovendruk tussen de 110-120. Dus toen ik voor een herhaalrecept kwam vroeg ik specifiek om Losanox, maar toen meldde de apotheker mij dat het uit de handel was!!! Dus kreeg ik weer Kaliiumlosarthan. En u raad het al: mijn bloeddruk schiet weer alle kanten op. Vanmorgen (voor het innemen van de dagelijkse dosis): 105-150!!!En de laatste dagen is de onderdruk niet onder de 90 gekomen....Dus kennelijk werkt Losanox met dezelfde dosis werkzame stof toch beter dan die pillen van Actavis. Grappig is wel dat ik hierboven een reaktie las van iemand die schreef over een hongergevoel. Ik had er verder niet bij stilgestaan, maar ik dacht: verrek, dat heb ik ook gehad sinds ik met Losanox begon!! Dus al met al ben ik positief, maar negatief over het feit dat het kennelijk uit de handel is.
28-02-2017

Losanox (losartan)

hele vervelende ervaring: veel haaruitval, erg depressief, spanning op de borst en pijn, veel hoofdpijn. Slik verder geen medicijnen. Ineens wat hoge bloeddruk.
09-01-2017

Losanox (losartan)

Ik begon met 50 mg losartankalium maar mijn bloeddruk liep plotseling op naar 210. Ik was licht in mijn hoofd en wat moe, toen heb ik na twee dagen mijn bloeddruk gemeten. De dokter heeft nu 100 mg Losanox voorgeschreven. Nu na 5 dagen is de bloed druk 153 een goed resultaat dus en verder geen bijwerkingen, behalve de eerste dagen pijn in bovenbeenspieren net of ze ove[lees meer...]rbelast waren.
08-05-2016

Losanox (losartan)

Beetje hongergevoel, tot ongeveer 12 uur. Neem ontbijtkoek.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum