Micardis

telmisartan

Hartritmestoornissen (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

Aprovel (94 meningen)
Kaliumlosartan (90 meningen)
Diovan (89 meningen)
Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

08-09-2016

Micardis (telmisartan)

Meest vervelende vond ik dat ik het altijd koud had. Ook moe. Hield vocht vast
07-04-2015

Micardis (telmisartan)

Prima. Nergens last van terwijl ik eigenlijk van ieder medicijn last krijg
23-03-2014

Micardis (telmisartan)

Ik heb nogal last van duizeligheid en dreigen flauw te vallen een uur na het innemen van micardis 80 mg als bijwerkingen van dit middel in de ochtend. Ik durf niet in de auto te stappen. Mijn bloeddruk is zeker gezakt maar die was eigenlijk niet zo erg hoog, alleen met intensief spinning en hardlopen stijgt de druk. Ik weet niet of het beter is om de micardis voor het sla[lees meer...]pen gaan in te nemen zodat ik de volgende ochtend minder last van duizelingen heb, moet het toch bij de volgende controle vragen, want ik ben bang dat anders mijn bloeddruk tijdens het slapen veel te laag wordt als ik het zomaar verander. Dus mijn mening over micardis is: het werkt goed, de bijwerking is lastig.
03-03-2014

Micardis (telmisartan)

Ik droom heel veel, heb last van benauwsheid door denk ik droge neus. Ik ben snel uit mijn doen!
31-01-2014

Micardis (telmisartan)

Bleek al een tijdje een erg hoge bloeddruk te hebben, kreeg hiervoor van de huisarts sotalol, dat is een betablokker voorgeschreven. Mijn bloeddruk zakte niet voldoende, moest nog meer sotalol gaan gebruiken, maar had hiervan een ernstige bijwerking, nml kramp in mijn kuiten. Ik wilde daarom niet meer gebruiken. Mijn huisarts schreef me toen micardis voor, het is een prima[lees meer...] middel waarvan ik geen bijwerkingen heb. En mijn bloeddruk is met 1 tablet per dag van 20 mg keurig!
16-05-2013

Hypertensie

Aanvankelijk alleen duizelingen. Na 3 weken enorme verdikkingen van bindweefsel vingers en tenen, lekken van bloedvaten te zien aan rode vlekken in huid die na enkele dagen bruin worden. Meteen gestopt met Micardis. Na 9 maanden zijn de bijwerkingen nog niet verdwenen. Huisarts verwijst niet door.
27-04-2013

Hypertensie

Medicijn gekregen nadat ik veel bijwerkingen had van Aldomet (tijdens bevalling en borstvoeding) en Methyldopa. Dit middel lijkt zonder bijwerkingen bij mij, in ieder geval reageerde ik er veel beter op dan de andere 2. Nu ben ik recent gestopt na 1,5 jaar is de bloeddruk goed. Dus nu kan ik ook ervaren of er evt klachten wegtrekken die dus van de Micardis kunnen zijn gewe[lees meer...]est. Gekke is wel dat ik nu een paar dagen gestopt ben en nu opeens hele lage bloeddruk heb...ben benieuwd of dat nog wegtrekt!
03-04-2013

Hypertensie

is er iemand die ook micardis slikt en ook af en toe heel duizelig wordt en dreigt te gaan flauw vallen. Ook ben ik de hele dag moe ,en slaap ik s'middags en s'avonds 21.00 u naar bed.ik gebruik het te samen met ivabradine,en weet niet of het misschien ook daar aan ligt.verder ben ik heel somber en ervaar het leven als zwaar,ik zou heel graag met iemand ervaringen willen [lees meer...]delen over de mail om elkaar te steunen.Ik neem het dus voor veel te hoge bloeddruk,en de ivabradine tegen hoge hartslag.
29-12-2012

Micardis (telmisartan)

Micardis Plus heeft een plasmiddel erbij. Startte met 80/25 maar internist heeft naar 80/12,5 veranderd wegens enorme vermoeidheid, te hoge creatinine waarde, bloedbezinksel en bloedarmoede? Laatste waarschijnlijk van maagbloedingen van 80mg aspirine. Ook spierkrampen 's nachts, eigenlijk alles wat in de bijsluiter staat als bijwerking heb ik!
12-09-2012

goed
07-08-2012

Hypertensie

Vanaf 40 jaar hypertensie. Wel 25 soorten medicijnen geslikt uit verschillende groepen. Zou micardis eindelijk helpen? Slikt dit al 3 maanden de ene dag 40 mg. en de andere dag 60 mg. Dit samen met 12/5 mg hydro chloortiazide per dag. Kleine hoeveelheden medicijnen hebben bij mij de minste bijwerkingen. Een bloeddruk om van te dromen 130/70 nog nooit gehad. Nu nog vol hou[lees meer...]den.
10-04-2012

Hypertensie

kreeg micardis ipv lisinopril ivm extreme hypertensie die maar matig zakte. na zo'n 2 weken kreeg ik last van een licht huid uitslag en droge lippen. na +/- 6 weken gebruik kreeg ik last van een opgezwollen gezicht en huiduitslag. op advies huisarts met medicatie gestopt en kijken welke medicatie nu geschikt is.
15-01-2012

Micardis (telmisartan)

druk op de ogen; spierslapte; oog hand coordinatie minder
11-01-2012

Micardis (telmisartan)

ze helpen mij goed maar ik heb een vraag mag je paracetamol gebruiken want ik had eers slaap tabletten maar daar ben ik mee gestop omdat ze niet hielpen nu neem ik wel eens savonds wel eens 2 paracetamollen kan dat kwaad
17-10-2011

Te hoge bloeddruk

Begonnen met 80 mg. Resultaat veel te lage bloeddruk, transpireren, droge mond, te hoog alatgehalte in bloed, pijn in armen en benen, licht in mijn hoofd, hartkloppingen. Toen naar 40 mg. Voelde mij wel beter, maar de klachten bleven. Nog regelmatig een te lage bloeddruk. Nu sinds een week overgegaan op 20 mg. Bloeddruk is goed,misschien nog iets aan de lage kant ( 60 on[lees meer...]derdruk). Wil proberen er helemaal mee te stoppen.
31-08-2011

Micardis (telmisartan)

micardis heeft direct goed effect op de bloeddruk echter na twee weken begonnen de bijwerkingen (dorst, vocht vasthouden/aankomen), heel veel spierpijn in schouder, rug en benen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum