Micardis

telmisartan

Hartritmestoornissen (2 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

Aprovel (94 meningen)
Kaliumlosartan (89 meningen)
Diovan (89 meningen)
Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

16-05-2013

Hypertensie

Aanvankelijk alleen duizelingen. Na 3 weken enorme verdikkingen van bindweefsel vingers en tenen, lekken van bloedvaten te zien aan rode vlekken in huid die na enkele dagen bruin worden. Meteen gestopt met Micardis. Na 9 maanden zijn de bijwerkingen nog niet verdwenen. Huisarts verwijst niet door.
31-08-2011

Micardis (telmisartan)

micardis heeft direct goed effect op de bloeddruk echter na twee weken begonnen de bijwerkingen (dorst, vocht vasthouden/aankomen), heel veel spierpijn in schouder, rug en benen.
12-07-2011

Micardis (telmisartan)

Slecht medicijn, veel bijwerkingen. Spierpijn in de arm vanaf +- een week na beginnen hiermee. droge mond, zweten, brandend gevoel onder je huid over hele lichaam, angstige dromen (nooit gehad), angst gevoel, verminderd zicht, potentie problemen. dit na ongeveer 2 maande gebruikt te hebben, direkt gestopt met dit middel. alle bijwerkingen beginnen nu langzaam weer te [lees meer...]verdwijnen. (Red; wij adviseren het stoppen met medicijnen altijd in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker)
04-07-2011

Micardis (telmisartan)

ik heb slechte ervaringen met dit medicijn, maag- en darmklachten, spierpijn, nachtmerries. Ben nu 3 weken gestopt, mijn bloeddruk is goed met gebruik van 1 tot 2 betablokkers en geen maag-darmklachten en andere bijwerkingen meer.
15-06-2011

Micardis (telmisartan)

3 mnd gebruikt de bijwerkingen die ik had, komen overeen in de bijsluiter. ik ben echt geen bijsluiterfreck. maar na bepaalde klachten zoals pijn in de onderrug, drogemond, maag-darmklachten, ben ik de bijsluiter gaan lezen. in overleg met arts gaan we 3weken stoppen, ik ben nu een week gestopt en langzamerhand vermoed dat de klachten gaan afnemen. wie herken deze ervarin[lees meer...]g? hoor ik graag.
22-05-2011

Micardis (telmisartan)

geen effect, na stoppen bleef de bloeddruk gelijk, dus te hoog. Veel last van spierzwakte in de benen, is na stoppen verdwenen.
04-03-2011

Micardis (telmisartan)

Vraag of opmerking: 8 dagen geleden ben ik gestopt met hyzaar, dus 8 dagen niets voor in de plaats,mega schommelingen met de hoge en de lage bloeddruk en tot me verbazing hartslag van 45 tot 93 vandaag ben ik 3-3-2011 met MICARDIS tablet 80 mg begonnen. wat kan ik hier van verwachten .ik hoop op U antwoord ,koen er weer van al die bijwerkingen?????? > > vrg ger
03-03-2011

Micardis (telmisartan)

met hyzaar ben ik voorlopig gestopt wie kan vertellen over het volgende vervaning. inplaats daar voor heb ik nuMICARDIS tablet 80 mg gekregen. wat dat voor mij???
23-09-2010
Vrouw

Micardis (telmisartan)

vele klachten in de loop van 2 jaar.oa. div.malen infectie van de bovenste luchtwegen (antiobiotica hielp niet), spierpijnen, depressies, jeuk, bloed-armoede,sterk verhoogde creatinine waarden, huiduitslag en wekenlange koorts eindigend in acute ziekenhuisopname. Ik moest onmiddellijk stoppen met micardis. Eerste diagnose acuut nierfalen (nieren werken nog voor 20%) Na[lees meer...] 17 dagen onderzoek, allerlei scans en bloed- en urineonderzoeken niets gevonden.Blijft over micardis.
19-11-2016

Micardis (telmisartan)

In begin veel duizelig, daarna in de loop der jaren heel veel spierpijnen, wordt alsmaar erger. Zware benen, kan er haast niet meer door lopen. Krampen worden erger, schouders doen zeer, kramp aan me kuiten, slecht slapen, erg gauw moe, futloos, benauwd. Ik ga vanaf nu stoppen en kijken of het stopt al die bijwerkingen. Ik gebruikte 20 miligram.
03-03-2014

Micardis (telmisartan)

Ik droom heel veel, heb last van benauwsheid door denk ik droge neus. Ik ben snel uit mijn doen!
21-09-2013

Micardis (telmisartan)

Gaf in mijn geval een gemene piep in mijn oren, mijn tinnitus verergerde er door. Verder een nadrukkelijk slap gevoel, enkele uren na inname, zelfs bij de lichtste dosis die ik nam.
21-04-2013

Micardis (telmisartan)

Zeer vervelende rugpijn in onderrug uitstralend mijn benen in. Kramp bij het opstaan. Veel spierpijn bij het slapen. Sporten (tennis) niet meer mogelijk. Binnen een paar uur na inname een sterk toenemende kramp en spierpijn. Binnen een tot twee dagen na het stoppen met slikken alle klachten verdwenen. Bijwerkingen erger dan de kwaal voor mij!!
29-12-2012

Micardis (telmisartan)

Micardis Plus heeft een plasmiddel erbij. Startte met 80/25 maar internist heeft naar 80/12,5 veranderd wegens enorme vermoeidheid, te hoge creatinine waarde, bloedbezinksel en bloedarmoede? Laatste waarschijnlijk van maagbloedingen van 80mg aspirine. Ook spierkrampen 's nachts, eigenlijk alles wat in de bijsluiter staat als bijwerking heb ik!
16-09-2012

09-08-2012

Micardis (telmisartan)

Na de meningen van andere gelezen te hebben,komen de klachten overeen met die van mij. Branderd gevoel over mijn lichaam, onrust, last van spierpijn met name in de onderrug, moe, last met sporten. Vervelende dromen. Bloedruk met andere medicijnen is goed. Toch maar kijken of er andere medicijnen zijn die beter voor mij is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum