Ervaringen met Valsartan

overal spierpijn spierpijn vermoeidheid

Hoge bloeddruk (76 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

26-08-2015 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Na een tijdje op advies van de huisarts heb ik de hydrochloorthiazide en valsartan gescheiden ingenomen om de bloeddruk vooral in de vooravond beter onder controle te krijgen. De specialist achtte dat niet zinvol, omdat tijdens het slapen de bloeddruk meestal omlaag gaat en omdat de werkingsduur 24 uur is. Ben dus weer overgestapt op valsartanhydrochloorthiazide. Helaas de[lees meer...] volgende dag kreeg ik al last van een hoge fluittoon in mijn hoofd: tinnitus! Nu loop ik elke dag ermee rond en zal waarschijnlijk mijn hele leven ermee moeten rondlopen, een heel enge gedachte! Elke dag, 24 uur een hoge doordringende fluittoon. Ik wens het niemand toe.

29-01-2015 | Vrouw | 74
Vreselijke spierpijn na 2maanden gebruik

25-10-2014 | Man | 55
Hoge bloeddruk
gekregen nadat de combinatie cyress persantin teveel bijwerkingen gaf. omdat 1 tablet nauwelijks werkte dosering opgehoogd naar het dubbele nu wel veel hoesten.

22-07-2012 | Man | 8
Hypertensie
ik gebruik al ruim een jaar diovan.Ook mijn apotheek geeft mij sinds enige weken geen diovan meer, maar een merkloze valsartan. Ik vind dat kwalijk.Sinds enige weken heb ik last van overtollig slijm en van slijmhoesten.In de bijsluiter staat daar niets over en ik maakte me zorgen over een longaandoening.Gelukkig las ik in de reacties van anderen dat ook zij last hebben van[lees meer...] slijmkwalen.Of die slijmhoesteij nu wordt veroorzaakt door het merkloze valsartan betwijfel ik.

14-01-2022 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Voor mij helpt het goed, m’n bloeddruk is op het normale peil. Ook door het zoutloos/zoutarm voel ik me prima, en nu ongeveer 10 kg gewicht verloren, zonder moeite

30-10-2021 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Ben kort geleden over gestapt van Losartan naar Valsartan krka.80mg.Kreeg eerst Valsartan Xiromed 80mg maar daar had ik niet zo baat bij.Soms word je er moedeloos van die fabrikanten met al die veranderingen zoals verpakkingen en sommige met andere stoffen er in,en wat zeggen ze dan bij de Apotheek allemaal het zelfde of zij zelf die medicijnen slikken.Ik heb heel wat vers[lees meer...]chillende medicijnen geslikt tegen hogebloeddruk met veel bijwerkingen waar ik al meer dan 40 jaar mee kamt.Van de internist kreeg Lisinopril bij een andere internist kreeg Aprovell met veel bijwerkingen..Met Valsartan krka gaat het nu redelijk..Valsartan heb je ook verschillen in zo wat ik eerder genoemd heb..

27-09-2020 | Man | 65
Slik alleen Valsartan 160 mg en Hydrochloortiazitide 12,5 mg

14-10-2019 | Man | 44
Aangeboren hartafwijking
Met de valsartan actavis had ik geen problemen whatsoever. Toen ik verplicht werd naar de diovan over te stappen is een lijdensweg begonnen die zijn weerga niet kent en bijna erger was als de ellende met de cholesterol medicatie. Overall tevreden over de valsartan actavis maar wees gewaarschuwd: de diovan brengt je als patient na een aantal maanden tot half jaar steeds [lees meer...]verder in een levende hel

06-10-2019 | Man | 76
valsartan (40mg)
Hartfalen
Hypertensie bleef te hoog vandaar overgang naar Entresto

14-06-2019 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
In eerste instantie 80 Mg 's morgens. Na 24-uurs meting bloeddruk, bleek dat voor de nacht niet voldoende. Om die reden 's avonds ook nog 40 Mg.

20-08-2018 | Man | 81
Bloedverdunning
Na de beroerte gebruikt. Resultaat m.i. Prima.

16-02-2018 | Man | 64
Hoge bloeddruk
Gebruik het pas sinds kort, heb nog geen bijwerking ervaren

27-01-2017 | Man | 50
Hoge bloeddruk
Twee verschillende soorten Valsartan (80 mg) gebruikt. Eerst Valsartan 80 mg PCH --> weinig effect, had Hydrochloorthiazid 12,5 mg nodig om bloeddruk naar beneden te krijgen. Toen deze Valsartan niet meer door de apotheek geleverd kon worden, kreeg ik Valsartan Auro 80 mg. In combi met Hydrochloorthiazid 12,5 mg moest ik zeer vaak naar het toilet om te plassen. Ik be[lees meer...]n gestopt met Hydrochloorthiazid, het plassen werd weer normaal en de bloeddruk bleef goed. Waarschijnlijk zit in Valsartan Auro een stof die het urineren bevorderd... Wel kreeg ik meer last van spierkramp in mijn kuiten. Ook viel het mij op dat ik last kreeg van meer vermoeidheid

09-03-2016 | Man | 65
Hypertensie

10-09-2015 | Vrouw | 80
Diabetes type 2
Bloeddruk altijd normaal. Nooit meer utschieters. Wel halfjaarlijkse controle door huisarts.

14-07-2015 | Vrouw | 43
Hoge bloeddruk
Sinds 2010 gebruikte ik Diovan 80, in 2014 overgegaan op Valsartan 80. In eerste instantie erg duizelig geweest, maar na een maand waren de klachten voorbij. De enige echte klacht die ik heb is het syndroom van Renaud. Hier had ik voorheen nooit last van. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben gekregen ? Zodra het buiten maar iets kouder wordt, worden mijn hand[lees meer...]en wit, dan blauw en compleet gevoelloos.