Ervaringen met Valsartan

spierpijn overal spierpijn vermoeidheid

Hoge bloeddruk (76 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

05-09-2021 | Vrouw | 89
valsartan (40mg)

20-08-2018 | Man | 81
Bloedverdunning
Na de beroerte gebruikt. Resultaat m.i. Prima.

03-02-2014 | Vrouw | 81
Hoge bloeddruk
Voor ze metoprolol slikte had ze dit middel ook samen met hydrochloortiazide. Daar kreeg ze bijwerkingen van. Later kreeg ze hydrochloortiazide apart en weer diezelfde bijwerkingen. De internist dacht dat het aan de valsartan had gelegen destijds maar waarschijnlijk niet. Daarom 2 weken valsartan geprobeerd en dit heeft eindelijk het resultaat dat de bovendruk tussen de 20[lees meer...]/40 is gezakt en het bonken in haar hoofd tot een minimum is beperkt. Ze mag, indien de bloeddruk weer hoog uit komt en het bonken in haar hoofd toeneemt een extra tablet nemen van 80 mg. Deze flexibele vrijheid geeft mijn schoonmoeder flink wat rust. Dus tot op heden zeker tevreden!

10-09-2015 | Vrouw | 80
Diabetes type 2
Bloeddruk altijd normaal. Nooit meer utschieters. Wel halfjaarlijkse controle door huisarts.

21-08-2018 | Man | 78
valsartan (320mg)
Hoge bloeddruk
Enige weken na het innemen van de tabletten valsartan werd ik enigszins duizelig, dat steeds erger werd, tot dat ik ontzettend misselijk werd en enorm moest braken. Dit heeft zich een keer of acht herhaald, waarna ik in overleg met de huisarts over ben gegaan op Diovan 320 mg. De bijwerkingen van Valsartan hebben zich daarna niet meer voorgedaan. Het was een verschrikkeli[lees meer...]jke ervaring ik was er doodziek van.

15-06-2023 | Vrouw | 76
valsartan (320mg)
Hoge bloeddruk
Ik heb 2 x alle bloeddruk medicijnen getest die verkrijgbaar zijn. In allerlei combinaties. Tot nu toe was er niets(ook geen 4 pillen tegelijk) wat mijn bloeddruk kon "normaliseren". De eerste test sessie was een jaar of 35 geleden. De 2e in 2021. ( Mijn nieuwe huisarts had de gegevens van 25 jaar geleden niet gedigitaliseerd omdat hij gegevens van voor 1999 buiten besc[lees meer...]houwing heeft gelaten.). Dus: wéér al die bijwerkingen gehad, van alles waar niet mee te leven valt en ik herken het precies van lang geleden. Er is niets veranderd aan mijn reactie op al die pillen..

06-10-2019 | Man | 76
valsartan (40mg)
Hartfalen
Hypertensie bleef te hoog vandaar overgang naar Entresto

06-05-2014 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Al jaren slik ik middelen voor hoge onderdruk (sinds 1985), moeheid benen en gewrichten, maagzuurremmers nodig en sinds paar jaar teruglopend H.D. in het bloed. Nog net geen bloedarmoede, maar wel een neergaande spiraal, nu 8,1. Onderzoek gaf geen bloedverlies in ontlasting aan en andere reden is er niet behalve bijwerking van Valsartan.

20-08-2018 | Man | 75
Hartfalen
Te hoge bloeddruk daarom dit medicijn, hielp niet genoeg en nu was er dit nieuwe medicijn Entresto wat wel helpt maar wat wel duur is.

19-07-2018 | Man | 75
Hartfalen
Mijn verhaal al verteld bij mijn ervaring met Entresto

09-05-2018 | Man | 75
Hoge bloeddruk
valsartan 80 mg Dit middel kreeg ik na een te hoge bloeddrukmeting in 2015 Nadat ik een aantal keren was weggeraakt en de cardioloog, longarts en neuroloog niets konden vinden, bedacht ik zelf dat het misschien wel eens aan de Valsartan zou kunnen liggen. Ik ben zelf mijn bloeddruk gaan meten en al gauw bleek dat mijn bloeddruk aan de lage kant was. Gem. 120 / 70. 's Avond[lees meer...]s was het soms iets hoger, 125/75. In overleg met de huisarts ben ik met dit middel gestopt. Ik heb geen wegrakingen meer mee gemaakt en voel me kerngezond.

07-07-2015 | Man | 75
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk aanvuling op metropololsuccinaat

29-01-2015 | Vrouw | 74
Vreselijke spierpijn na 2maanden gebruik

15-09-2012 | Vrouw | 74
Hartritmestoornissen
Nadat het medicijn Codiovan vervangen is door Valsartan zijn gaandeweg zijn er steeds meer vervelende bijwerkingen ontstaan: a/ zaar gevoel in de bovenbenen m.a.g. moeilijk kunnen lopen. b/ algeheel gevoel van lustelosheid gauw moe,alles wordt te veel. c/ ook de oog functie dreig achter uit te gaan. In samen spraak met de huisarts is besloten om direkt het medicijn val[lees meer...]sartan te stoppen. Na een week zijn er duidelijk verbeteringen opgetreden. .

10-03-2023 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Voor mij nieuw te gebruiken medicijn stop metspironolacton 25mg engrepid 75mg start met 40mg valsartan en nu 1 week met 80mg. Bijwerking alles wat op de lijst voorkomt vermoedelijk door ander medecijn gebruik diabetisch 2 , ontzettende boven alm schouder pijn arm niet op te tillen enkele vingers R en L lijkt wel reuma pijn. Bij de pijn paracetamol en zelfs tramadol [lees meer...]50mg. helpen niet tegen de enorme pijn in spieren en gewrichten. Ook nieuw medicijn gekregen forxiga10 mg toen kreeg ik helemaal pijn overal ribbenkast spieren longen knieen . na 1 maand nu even gestopt met forxiga pijn is in de middag minder geworden maar niet weg. Even kijken na week vanaf 10 mrt.23 . mocht meer pijn komen stop ik met valsartan 80mg kijken wat er dan gebeurd weet niet welk medecijn de meeste bijwerkingen geeft.

30-10-2021 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Ben kort geleden over gestapt van Losartan naar Valsartan krka.80mg.Kreeg eerst Valsartan Xiromed 80mg maar daar had ik niet zo baat bij.Soms word je er moedeloos van die fabrikanten met al die veranderingen zoals verpakkingen en sommige met andere stoffen er in,en wat zeggen ze dan bij de Apotheek allemaal het zelfde of zij zelf die medicijnen slikken.Ik heb heel wat vers[lees meer...]chillende medicijnen geslikt tegen hogebloeddruk met veel bijwerkingen waar ik al meer dan 40 jaar mee kamt.Van de internist kreeg Lisinopril bij een andere internist kreeg Aprovell met veel bijwerkingen..Met Valsartan krka gaat het nu redelijk..Valsartan heb je ook verschillen in zo wat ik eerder genoemd heb..