Ervaringen met Clonidine

droge mond dorstig

Overgang (44 meningen)
ADHD (2 meningen)
Hoge bloeddruk (2 meningen)
ADD (1 mening)

28-05-2016 | Vrouw | 50
Overgang
Binnen een week had ik last van de bijwerkingen: dikke tong, droge mond, dronken gevoel met bewegen. Wat een rotzooi. Op zich was ik bereid alles te proberen om de opvliegers onder controle te krijgen maar dit gaf echt geen goed gevoel. Ik ben op zoek gegaan naar alternatieven zonder bijwerkingen. Die heb ik gevonden in de cryosauna. Sinds een paar weken ben ik in totaal n[lees meer...]u 14x gegaan vanaf de 7e sessie werden de opvliegers minder en sliep ik beter. De afgelopen week heb ik zelfs geen enkele opvlieger meer gehad. Het zou de hormoonbalans herstellen op een natuurlijke manier. Heeft bij mij echt geholpen. Hierbij alleen maar positieve bijwerkingen zoals: beter humeur, strakkere borsten en ook inwendig heeft me goed gedaan. Minder last van vaginale droogte en droge ogen. Zo blij. Kan het alle vrouwen met overgangsklachten aanraden!

21-04-2016 | Vrouw | 52
Overgang
Binnen 2 weken geen enkele opvlieger meer!

05-04-2016 | Vrouw | 60
clonidine (0,025)
Ik had veel en heftige opvliegers. Een collega tipte mij anders had ik dit nooit gekregen, omdat het vrij onbekend is als medicijn. Voor mij werkt het geweldig. Heb gewoon weer een leven met af en toe een opvlieger.

09-03-2016 | Vrouw | 54
Overgang
om de anderhalf tot twee uur een heftige opvlieger, dag en nacht. Al in geen maanden een nacht gewoon doorgeslapen. slopend! de huisarts heeft Clonidine voorgeschreven en na 7 dagen gebruik bijna geen opvliegers meer! heerlijk!!!

21-09-2015 | Vrouw | 49
clonidine (0,025mg)
Overgang
Na alle middeltjes van de drogist te hebben geprobeerd, waren mijn nachtelijke opvliegers niet weg. De huisarts schreef me vervolgens Clonidine voor. Na een week begonnen de bijwerkingen: praten met een (voor mijn gevoel) dikke tong, wat te wijten was aan de droge mond en ik begon steeds meer zwalkend te lopen. Ik ben al iets minder stabiel doordat ik sinds een paar jaar b[lees meer...]lind ben aan één oog, zie geen diepte en loop nogal eens ergens tegenaan. Dat werd alleen maar nog gekker. Ook had ik vooral 's ochtends een waas voor m'n goede oog. Dus na twee weken dit medicijn te hebben ingenomen, ben ik nog niet van m'n nachtelijke opvliegers af, maar heb ik er wel een berg ellende aan bijwerkingen bijgekregen,

10-09-2015 | Vrouw | 46
clonidine (0,15mg/ml)
Overgang
Ik sliep erg slecht, te warm en heel vroeg wakker. Ik werd wakker tussen 3 en 6 uur. En daarna vaak niet meer slapen. Dus ik voelde me gesloopt. Nu ik Clonidine slik word ik veel minder vaak 's nachts wakker en slaap tot de wekker me wakker maakt. En gelukkig zijn er ook nachten dat ik gewoon helemaal doorslaap.

28-08-2015 | Vrouw | 53
clonidine (0.025)
Hoge bloeddruk
na een aantal maanden was ik zo moe, dat ik bijna niets meer kon, heel de dag heel slaperig en moeite om mijn ogen open te houden. de slaap zelf is oppervlakkig. ik dacht eerst nog dat het aan mij zelf lag, omdat ik niet lekker in mijn vel zit. maar na het stoppen van de medicijnen was de vermoeidheid een heel stuk minder, ik voelde weer leven in mezelf, maar door de ander[lees meer...]e klachten die ik kreeg, druk op de borst, moeite met ademhalen, algeheel akelig voelen op de borst, spierpijn etc.. ben ik weer begonnen, met gelijk die allesomvattende vermoeidheid. i.o.m. huisarts ben ik dus Losartan gaan gebruiken (maar daar krijg ik ook weer bijwerkingen van).

04-08-2015 | Vrouw | 42
Overgang
Het medicijn gekregen tegen opvliegers maar vooral slapeloosheid door nachtzweten. Het werkt bij mij goed, ik kan weer slapen. De eerste 3 dagen een beetje een droge mond en veel dromen. s' Morgens wat moeite met op gang komen. Geen opvliegers meer.

23-08-2014 | Vrouw | 55
Overgang
Heeft mij geholpen tegen opvliegers. Vooral nachts....ik kon weer slapen. Niet dat ze helemaal verdwijnen maar het werd minder. Bijwerking: beetje een droge mond!

06-07-2014 | Vrouw | 59
clonidine (0,025)
Menopauze
Word volgend jaar zestig en ben ruim een jaar eindelijk in de menopauze. Toch blijven redelijk irritante opvliegers dominant aanwezig. Huisarts steunde me het lichaam het zelf uit te laten vechten. Lukte niet en daarom dit medicijn op eigen verzoek. Behalve diarree en overgeven ondervind ik hinderlijke bijwerkingen. De eerste drie dagen speelden enorme suffigheid een gro[lees meer...]te rol . Ook vermoeidheid en duizelingen kunnen genoemd worden. Op de zesde dag stond ik op met erg droge ogen. Ik zag wazig. Ik moet veel drinken, anders word ik misselijk. Kan plots onrustig worden ( ook 's nachts !) en heb tot nu toe een vage buikpijn. Ik ben Raynaud patient en dat is alleen maar erger geworden. Laat alles uit mijn handen vallen. Ik geef niet op, heb nog vier weken te gaan. Hoop dat het uiteindelijk resultaat gaat geven.

05-06-2014 | Vrouw | 53
Overgang
Ik gebruik dit medicijn ongeveer twee weken en ben tot nu zeer tevreden,soms wel last van een droge mond maar dit is met een snoepje of kauwgom snel verholpen, Weinig last meer van opvliegers, en het ook slapen gaat hierdoor veel beter!!!!

24-03-2014 | Vrouw | 57
Overgang
Sinds januari ben ik met Clonidine 0,025 mg 2xdaags 2 tabletten begonnen. Ik kreeg gelijk een droge mond, ook geen speeksel. Toen stelde de arts voor om 1x daags 1 tablet te nemen. De opvliegers werden niet minder dus na 4 weken weer de dubbele dosis genomen. De droge mond bleef, de opvliegers kwamen gewoon weer terug. De dokter heeft vandaag weer Femoston voorgeschre[lees meer...]ven. Hij zei, we hebben het in ieder geval geprobeerd. Over een half jaar moet ik weer terugkomen bij de huisarts. Hij wilt dan dat ik weer ga stoppen, om te kijken of de opvliegers wegblijven. Zo niet, dan ga ik verder met het slikken en moet ik na 1 jaar wel de borsten laten onderzoeken en de eierstokken. Ik ben nu heel blij dat ik weer Femoston heb gekregen

09-03-2014 | Vrouw | 54
clonidine (0,15mg/ml)
Ik had een vraagje, ik slik 2x2 per dag sinds 3 jaar dit middel tegen opvliegers. Ik heb al ruim 2 jaar last van een hele harde druk onder mijn borsten.Het is net of er iets heel hard word aangetrokken, een heel strak gevoel. Nou is mijn vraag of er meer mensen daar last van hebben. Ik ben benieuwd of dit kan komen van dit middel. Ik gebruik clonidine 2x2 0.25 mg.

22-08-2013 | Vrouw | 53
Overgang
ik had met de overgang veel klachten veel zweten,tintelingen over de huid niet kunnen slapen gaat nu prima met weinig bijwerkingen

17-05-2013 | Vrouw | 45
Overgang
heel veel opvliegers zowel overdag als 's-nachts. Depressief, hartkloppingen. Begonnen met dit medicijn. In eerste instantie op de halve dosering verschrikkelijk suf maar je went eraan. Halve dosering hielp niet tegen klachten. Na een week dubbele dosering en ....... het werkt Super !! Wel je bloeddruk in de gaten houden want die wordt erg laag dus makkelijk wat duizelig. [lees meer...]Neem ik graag op de koop toe!

15-05-2013 | Man | 20
ADD
ik gebruik clonidine sinds begin van de maand en ik vind het zwaar iritant eerst werd ik de eerste 4 dagen suf daarna had ik steeds hoofdpijn en mislijkheid ik bent er zeer ontevrede bij.