Overgang (43 meningen)
ADHD (2 meningen)
ADD (1 mening)

24-07-2012 | Vrouw | 53
Overgang
Had twee jaar geleden meer dan 30 opvliegers op een dag, nachts niet mee gerekend. Clonidine hielp gelijk de eerste drie dagen van de inname. In2011 in de zommer eerste keer last van duizeligheid met veel zweten en overgeven, ernaar 2 a 3 dagen suf. Aanvallen de laaste maanden erger geworden, veel moe, stemmingswisseling enz. Tijdens de laatste aanval een normale bloeddru[lees meer...]k, dat is de reden dat ik op eigen houtje verleden week de medicijn heb afgezet. Kreeg nog een aanval en voel mee nu beter dan de laatste 2 jaar. Ben hoogstwaarschijnlijk ook door het ergste van de overgang heen, minimaal zweten. Clonidine helpt in het begin. Let dus goed op met je bloeddruk, daar Clonidine bloeddrukverlagend werkt. De arts gaaf mee gelijk. Da m ijn bloeddruk normaal bleef tijdens een anval lag deze voor een aanval veel te laag.

24-11-2011 | Vrouw | 45
Opvliegers
Na een week waren de opvliegers weg, maar kwam er duizeligheid en sufheid voor terug. Concentratie minder en algeheel de hele dag niet lekker voelen. Nu na 3 weken meer last van de bijwerkingen dan van de opvliegers 's nachts. Ga er mee stoppen dus.

21-08-2011 | Vrouw | 50
Overgangsklachten
In het begin hielp het erg goed maar op het laatst had ik 2x3 tabletten per dag . En werd op het laatst er wel duizelig van . De opvliegers kwamen weer terug evenals de hoofdpijn . Daarom adviseerde de huisarts om hormonen te proberen dan eerst de maximale hoeveelheid zodat we het langzamerhand af kunnen bouwen . Daar ben ik nu sinds 2 weken mee aan de gang.

13-03-2011 | Vrouw | 59
clonidine
Veel last van droge mond zelfs pijn in speekselklier. Warrig zijn veel vergeten. Sufheid zodra ik stil zit en b.v. tv zit te kijken val ik steeds in slaap. Slecht slapen en heel vroeg wakker worden en dan niet meer in slaap kunnen komen. Spierpijn, vooral in benen. Hartkloppingen en opgejaagd gevoel terwijl je er dus eigenlijk rustig van moet worden.Zit nu op dosering van [lees meer...]450 mg.

11-03-2011 | Man | 6
Autisme
moeheid, somberheid, hangerigheid, veel slapen. inmiddels gestopt

11-03-2011 | Vrouw | 61

23-01-2011 | Vrouw | 49
Tegen opvliegers
Het is super voor de overgang. Na een paarweken worden de bijwerkingen minder. Wel je bloeddruk in de gaten houden.

23-01-2011 | Man | 55
ADHD
helpt mij goed . geen bijwerking

19-09-2010 | Man
Adhd
ik heb eerst ritalin gebruikt maar daar wert ik nog al sloom van en kon daarom niet goed meedoen toen ik naar groep 8 ging ben ik over gestapt op clonidine dat ging een stuk beter het is wel ver velend dat ik het zo vaak moet in neemen s'morgens 2 s'middags 1 en een uur voor dat ik ga slappen 2 pillen

10-03-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
de opvliegers zijn iets minder.

17-12-2009 | Vrouw
Opvliegers
Ik heb een tijdje Femoston gebruikt, dat hielp tegen alles wat Overgang was (ik kreeg m nogal vroeg). Maar je kan het niet te lang gebruiken, dus maar gestopt. Binnen een week waren de opvliegers niet van de lucht. Dus op naar de Clonidine. Eerst 2 st per dag. Dat hielp... 3 weken. Toen moest de dosering verhoogd worden naar 4 per dag. Inmiddels naar 6 per dag. Het gaat we[lees meer...]er goed, nu maar hopen dat het zo blijft. Heb wel meer tandsteen gekregen, blijkbaar een bijwerking van een droge mond. Je kan ook meer gaatjes krijgen.

15-12-2009 | Vrouw

29-11-2009 | Vrouw
Opvliegers
ik kreeg er hele droge ogen van en ook een droge mond ik ben naar de oogarts geweest ik ben er dus mee gestopt met de medicijnen !

27-11-2009 | Man
Opvliegers tgv Zoladex
Met 2 maal 2 tabletten per dag zijn de opvliegers, die ik krijg door de Zoladex implantaten bijna weg. Van sufheid, dat in de bijsluiter wordt gemeld, heb ik nauwelijks iets gemerkt. Ik ben trouwens in eerste instantie begonnen met 2 maal 1 tablet per dag.

25-11-2009 | Man
PDD-NOS
Het werkt uitstekend waarvoor ik het gebruikt, maar ook verneem ik dat ik met sporten niet volop kan. Ook heb ik last van een rode plek op mijn borst.

25-06-2009 | Vrouw