Ervaringen met Clonidine

droge mond dorstig

Overgang (44 meningen)
ADHD (2 meningen)
Hoge bloeddruk (2 meningen)
ADD (1 mening)

22-09-2016 | Vrouw | 55
Onvruchtbaarheid vrouw
Ik heb Clonidine 25 jaar geleden gebruikt en zit nu al 10 jaar in de overgang met vreselijk veel last van opvliegers stemmingswisselingen en een opgejaagd gevoel. Ik vraag me echt af of er een relatie bestaat tussen dit medicijn en mijn zeer langdurige ongemakken

20-06-2016 | Vrouw | 61
Overmatig zweten
Ik kreeg dit middel voor overmatig transpireren maar had zoveel last van de bijverschijnselen. Ik kreeg dikke voeten( vocht). Heel koude handen en voeten. Doordat ik vocht vasthield kreeg ik problemen met lopen. Ook last van evenwicht Geen resultaat tegen het transpireren.

24-03-2014 | Vrouw | 57
Overgang
Sinds januari ben ik met Clonidine 0,025 mg 2xdaags 2 tabletten begonnen. Ik kreeg gelijk een droge mond, ook geen speeksel. Toen stelde de arts voor om 1x daags 1 tablet te nemen. De opvliegers werden niet minder dus na 4 weken weer de dubbele dosis genomen. De droge mond bleef, de opvliegers kwamen gewoon weer terug. De dokter heeft vandaag weer Femoston voorgeschre[lees meer...]ven. Hij zei, we hebben het in ieder geval geprobeerd. Over een half jaar moet ik weer terugkomen bij de huisarts. Hij wilt dan dat ik weer ga stoppen, om te kijken of de opvliegers wegblijven. Zo niet, dan ga ik verder met het slikken en moet ik na 1 jaar wel de borsten laten onderzoeken en de eierstokken. Ik ben nu heel blij dat ik weer Femoston heb gekregen

28-02-2013 | Vrouw | 53
Overgang
Heb Clonidine 1 maand gebruikt. Ik sliep hiervoor ongeveer 1 jaar slecht ivm opvliegers, dit middel werd voorgeschreven om eerst te proberen alvorens over te gaan op hormonen (Femoston). Verschillende doseringen geprobeerd, 2x1, 2x2, 2x3 tabletten. De opvliegers namen iets af maar duurden langer, dus ik sliep er niet beter op. Verder heel moe en last van een droge mond. Si[lees meer...]nds gisteren overgestapt op Femoston, ik hoop dat dit wèl helpt.

18-08-2012 | Vrouw | 53
clonidine
Eerst 2x p. dag één tablet., werd iets rustiger, maar opvliegers bleven onverminderd. Daarna 2x 2 tabletten per dag, met als resultaat: iets minder opvliegers, maar gevoeligheid gebit, neerslachtigheid en hoofdpijn, duizeligheid en concentratieverlies. Ik wil overstappen op iets anders.

24-11-2011 | Vrouw | 45
Opvliegers
Na een week waren de opvliegers weg, maar kwam er duizeligheid en sufheid voor terug. Concentratie minder en algeheel de hele dag niet lekker voelen. Nu na 3 weken meer last van de bijwerkingen dan van de opvliegers 's nachts. Ga er mee stoppen dus.

21-08-2011 | Vrouw | 50
Overgangsklachten
In het begin hielp het erg goed maar op het laatst had ik 2x3 tabletten per dag . En werd op het laatst er wel duizelig van . De opvliegers kwamen weer terug evenals de hoofdpijn . Daarom adviseerde de huisarts om hormonen te proberen dan eerst de maximale hoeveelheid zodat we het langzamerhand af kunnen bouwen . Daar ben ik nu sinds 2 weken mee aan de gang.

13-03-2011 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Veel last van droge mond zelfs pijn in speekselklier. Warrig zijn veel vergeten. Sufheid zodra ik stil zit en b.v. tv zit te kijken val ik steeds in slaap. Slecht slapen en heel vroeg wakker worden en dan niet meer in slaap kunnen komen. Spierpijn, vooral in benen. Hartkloppingen en opgejaagd gevoel terwijl je er dus eigenlijk rustig van moet worden.Zit nu op dosering van [lees meer...]450 mg.

25-07-2021 | Vrouw | 38
clonidine (0,25mg)
Overmatig zweten
Omdat ik steeds meer hinder onderving van overmatig transpireren kreeg ik van de huisarts clonidine voorgeschreven beginnende met de eerste twee weken in de ochtend en avond 1 tabletje, na twee weken verhoogd naar in de ochtend en avond twee tabletten en omdat ook dat niet werkte na een week in de ochtend en avond 3 tabletten. Maar tot nu toe merk ik geen verbetering. [lees meer...]Wel veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, droge mond en ontzettend moe. Volgende week weer een afspraak ter evaluatie met de huisarts en als er dan niks is veranderd dan ga ik er mee stoppen

12-06-2021 | Vrouw | 58
clonidine (0,025)
Overgang
Na Zilverkaars(van de drogist) te hebben gebruikt ,wat niet (meer) hielp tegen de vele heftige opvliegers met enorme langdurige zweetaanvallen alleen overdag, heb ik na een gesprek met de huisarts gekozen voor Clonidine . Eerst een aantal weken 2 maal daags 1 tablet, waarna er minimale verbetering optrad. Overgegaan naar 2 maal daags 2. Deze dosering volg ik nu 4 wek[lees meer...]en. Ik ben duizelig, vergeetachtig. Na elke lichte inspanning gaat mijn hart tekeer alsof ik de marathon heb gelopen. Ik ben dan doodmoe en ga hevig transpireren over mijn gehele lichaam. Het humeur wordt er ook niet beter op. Ik ga in overleg met de huisarts stoppen met Clonidine.

16-09-2019 | Vrouw | 55
Overgang
Het leek een mogelijke oplossing tegen de opvliegers elk uur dag en nacht. Maar inmiddels is het middel toch erger dan de kwaal. Na een ruime week kan ik inmiddels de hele dag denken dat ik zo in slaap kan vallen. Maar dat kan niet want werk. Afgelopen weekend heb ik een groot deel van de zondag slapend doorgebracht en nog is het niet genoeg. Gestopt dus ermee. (verminderi[lees meer...]ng van opvliegers overigens niets van gemerkt..)

17-06-2019 | Man | 55
clonidine (0,025)
Ik heb clonidine voorgeschreven gekregen omdat ik steeds wakker word uit mijn droom. Het middel zou dromen onderdrukken. De dosis is zeer laag. zijn er nog mensen die voor deze reden het middel gebruiken? En wat zijn daarbij de ervaringen? Groet, Paul

10-02-2019 | Vrouw | 50
clonidine (0,025mg)
Overgang
De bijwerkingen overtroffen de reden van voorschrijven, nl. het verlagen van het aantal opvliegers per 24 uur. Ik hield de opvliegers overigens, maar ging van 20-30 per dag naar ca 5-8 per dag. De bijwerkingen waren in mijn geval tal. Ik ben zelf een lagere dosis gaan innemen omdat ik niet functioneerde zoals nodig voor mijn werk en dagelijkse bezigheden. Huisarts schreef[lees meer...] 2x daags 3 tabletten van 0,025mg voor, ik begon met het voorgeschreven aantal. Binnen een week nam ik er 2x daags 1 tablet of zelfs 1x daags 1 tablet om te proberen een medicijnspiegel op te bouwen. Dit is in zijn geheel niet gelukt en in overleg met de huisarts heb ik de inname gestaakt.

07-05-2017 | Vrouw | 52
clonidine (0,025mg)
Overgang
Na een jaar van toename van nachtzweten en nachtelijke opvliegers toch via huisarts een oplossing trachten te vinden. In eerste instantie 2x daags 2 tabletten, na 2 weken 2x daags 3 tabletten. Verslechtering i.p.v. van verbetering; ik had het gevoel of er een straalkachel op m'n rug zat vastgebonden. Gezien alle bijwerkingen (droge mond, ernstige tandvleesproblemen, dik[lees meer...]ke tong, obstipatie, toename opvliegers, misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn) gebruik afgebouwd en gestopt. De bijwerkingen zijn nog niet verdwenen maar al wel íets minder.

29-04-2017 | Man | 65
clonidine (0,25)
Heel erg uitkijken met innemen want ik moest vechten om wakker te blijven. Durf niet eens meer met mijn scootmobiel de weg op. Bovendien duizelig.

28-05-2016 | Vrouw | 50
Overgang
Binnen een week had ik last van de bijwerkingen: dikke tong, droge mond, dronken gevoel met bewegen. Wat een rotzooi. Op zich was ik bereid alles te proberen om de opvliegers onder controle te krijgen maar dit gaf echt geen goed gevoel. Ik ben op zoek gegaan naar alternatieven zonder bijwerkingen. Die heb ik gevonden in de cryosauna. Sinds een paar weken ben ik in totaal n[lees meer...]u 14x gegaan vanaf de 7e sessie werden de opvliegers minder en sliep ik beter. De afgelopen week heb ik zelfs geen enkele opvlieger meer gehad. Het zou de hormoonbalans herstellen op een natuurlijke manier. Heeft bij mij echt geholpen. Hierbij alleen maar positieve bijwerkingen zoals: beter humeur, strakkere borsten en ook inwendig heeft me goed gedaan. Minder last van vaginale droogte en droge ogen. Zo blij. Kan het alle vrouwen met overgangsklachten aanraden!