Overgang (43 meningen)
ADHD (2 meningen)
ADD (1 mening)

13-10-2020 | Man | 24
clonidine (0,15mg)
Kreeg ze van de psychiater om te problemen met mijn inslaap en doorslaap problemen. Ze werkte wel redelijk om inslaap te komen, maar grootste ergernis was dat ik zo'n gigantisch droge muil ervan kreeg dat ik iedere keer 4-6x per nacht wakker werd door de dorst. Ben er na 1 week proberen mee gestopt gezien de bijwerkingen.

17-06-2019 | Man | 55
clonidine (0,025)
Ik heb clonidine voorgeschreven gekregen omdat ik steeds wakker word uit mijn droom. Het middel zou dromen onderdrukken. De dosis is zeer laag. zijn er nog mensen die voor deze reden het middel gebruiken? En wat zijn daarbij de ervaringen? Groet, Paul

29-01-2018 | Man | 25
clonidine (0,15mg)
Gebruik dit medicijn tegen nachtmerries door ptss. Heb minder nachtmerries en slaap beter. Heb nog wel slaapmedicatie en olanzapine voor de nacht.

29-04-2017 | Man | 65
clonidine (0,25)
Heel erg uitkijken met innemen want ik moest vechten om wakker te blijven. Durf niet eens meer met mijn scootmobiel de weg op. Bovendien duizelig.

15-05-2013 | Man | 20
ADD
ik gebruik clonidine sinds begin van de maand en ik vind het zwaar iritant eerst werd ik de eerste 4 dagen suf daarna had ik steeds hoofdpijn en mislijkheid ik bent er zeer ontevrede bij.

11-03-2011 | Man | 6
Autisme
moeheid, somberheid, hangerigheid, veel slapen. inmiddels gestopt

23-01-2011 | Man | 55
ADHD
helpt mij goed . geen bijwerking

19-09-2010 | Man
Adhd
ik heb eerst ritalin gebruikt maar daar wert ik nog al sloom van en kon daarom niet goed meedoen toen ik naar groep 8 ging ben ik over gestapt op clonidine dat ging een stuk beter het is wel ver velend dat ik het zo vaak moet in neemen s'morgens 2 s'middags 1 en een uur voor dat ik ga slappen 2 pillen

27-11-2009 | Man
Opvliegers tgv Zoladex
Met 2 maal 2 tabletten per dag zijn de opvliegers, die ik krijg door de Zoladex implantaten bijna weg. Van sufheid, dat in de bijsluiter wordt gemeld, heb ik nauwelijks iets gemerkt. Ik ben trouwens in eerste instantie begonnen met 2 maal 1 tablet per dag.

25-11-2009 | Man
PDD-NOS
Het werkt uitstekend waarvoor ik het gebruikt, maar ook verneem ik dat ik met sporten niet volop kan. Ook heb ik last van een rode plek op mijn borst.

20-08-2021 | Vrouw | 54
Overgang
De eerste 2 maanden 1 tablet per dag ingenomen en ze hielpen super goed. Ik sliep s'nachts weer goed en ook overdag geen last meer van opvliegers enz. Nadeel in begin was een hele droge mond. Nu voor de 3 e maand bezig en ze helpen niks meer. Alle klachten zijn weer terug zoals slecht slapen, opvliegers en opgejaagd gevoel.

06-08-2021 | Vrouw | 46
clonidine (0.025)
Overgang
IVM EXTREME OPVLIEGERS, BIJ EEN LAGE NORMALE HARTSLA'G (42), DIE NU ZO LAAG ALS 33/MIN GAAT........... MEER MENSEN ZON LAGE HARTSLAG?

25-07-2021 | Vrouw | 38
clonidine (0,25mg)
Overmatig zweten
Omdat ik steeds meer hinder onderving van overmatig transpireren kreeg ik van de huisarts clonidine voorgeschreven beginnende met de eerste twee weken in de ochtend en avond 1 tabletje, na twee weken verhoogd naar in de ochtend en avond twee tabletten en omdat ook dat niet werkte na een week in de ochtend en avond 3 tabletten. Maar tot nu toe merk ik geen verbetering. [lees meer...]Wel veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, droge mond en ontzettend moe. Volgende week weer een afspraak ter evaluatie met de huisarts en als er dan niks is veranderd dan ga ik er mee stoppen

12-06-2021 | Vrouw | 58
clonidine (0,025)
Overgang
Na Zilverkaars(van de drogist) te hebben gebruikt ,wat niet (meer) hielp tegen de vele heftige opvliegers met enorme langdurige zweetaanvallen alleen overdag, heb ik na een gesprek met de huisarts gekozen voor Clonidine . Eerst een aantal weken 2 maal daags 1 tablet, waarna er minimale verbetering optrad. Overgegaan naar 2 maal daags 2. Deze dosering volg ik nu 4 wek[lees meer...]en. Ik ben duizelig, vergeetachtig. Na elke lichte inspanning gaat mijn hart tekeer alsof ik de marathon heb gelopen. Ik ben dan doodmoe en ga hevig transpireren over mijn gehele lichaam. Het humeur wordt er ook niet beter op. Ik ga in overleg met de huisarts stoppen met Clonidine.

16-05-2021 | Vrouw | 52
clonidine (0.25mg)
Overgang
Veel opvliegers en hoge bloeddruk in de overgang. Pilletjes 2x p dag 1 stuk. Hielpen vanaf dag 1, geen opvlieger meer gehad en bloeddruk( bovendruk) met 20 gedaald na 4 weken. Droge mond was na 2 weken op zijn ergst, daarna nam het af. De hoofdpijn was alleen de eerste week.

09-02-2021 | Vrouw | 54
clonidine (0,025mg)
Overgang

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum