Ervaringen met Sotalol

Hartkloppingen (9 meningen)

Bojan Nikolik (31-05-2015)

24-08-2023 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Na div medicatie als laatste Stallone 80 mg 2X per dag naar de helft 1 x p dag afwachten cardiovascular gehad volgende week weer een ECG etc. Hen 2 winterjassen uitgedaan accepteer het niet. Ga verder zoeken dit is geen leven maar overleven , loop als een bezopene.

09-03-2023 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Hart is rustiger, als ik niets doe, bij inspanning toch hartritmestoornissen! Ik zie ineens slechter, heb het voortduren heel koud, ik ben sloom, onderneem niet veel. Ben soms misselijk en heb diarree. Het is geen echte oplossing!

08-11-2022 | Man | 64
Atriumfibrilleren
Na het slikken van 1 tablet Sotalol kelderde mijn hartslag naar beneden tot onder de 30 per minuut en sloeg soms drie slagen over. Met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar is uiteindelijk een pacemaker geplaatst, na een jarenlange behandeling van cardioversies en twee ablaties, die niets hadden uitgehaald. Naast de pacemaker moet ik toch nog de Sotalol slikken, [lees meer...]waar ik alleen maar lusteloos van word.Soms denk ik dat ik nog liever die boezemfibrillatie had gehouden, dan deze bijwerkingen van Sotalol. Volgende maand een gesprek met de cardioloog.

03-01-2022 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
4 wkn ellende!Op een paar dagen na,vanaf begin erg duizelig en hoofdpijn. Duizeligheid na 4 wkn nog steeds en ik werd heel labiel,huilerig en soms op het hysterische af!Advies cardioloog:afbouwen .Hielp wel voor het boezemfibrileren, maar verder vreselijk dagen gehad. Ik heb bij alle medicatie last van veel bijwerkingen, helaas. Dit was het derde in 3 mnd.Hoop toch iets [lees meer...]te vinden wat werkt en waarbij het leefbaar blijft.

06-06-2021 | Man | 55
sotalol (160mg)
Hartritmestoornissen
Al 23 jaar hartritmestoornissen rechterkamer sinds 3 jaar ook atrium vibreren eerst 20 jaar metropolol gebruikt hierbij geen bijwerkingen Sinds 3 jaar sotalol hierbij veel last van koude handen en voeten en vooral moeheid in benen ook vergeetachtig geworden Altijd zeer sportief en actief geweest nu niet meer vooruit te branden vooral bij iets warmer weer 20 + Iemand her[lees meer...]kent zich hierin bij warmer weer?

08-05-2020 | Vrouw | 63
Hartritmestoornis
Na 1 dag sotalol geslikt te hebben kreeg ik een hartstilstand.ben gereanimeerd en heb 5 dagen in coma gelegen

30-08-2019 | Man | 62
Boezemfibrilleren
Ik ben een 62-jarige man die wegens mijn eerste Boezemfibrileren (Januari 2017) 1 x daags (in de ochtend) 25 mg Metoprolol (Sandoz) voorgeschreven kreeg. Vanaf dag 1 totaal geen bijwerkingen. Niet moe, niet lusteloos, veel energie, geen maagklachten, slaap uitstekend, en heb zelfs geen koude handen en voeten. Topmiddel dus. Eind Juni 2019 kreeg ik na bijna 2 1/2 jaar weder[lees meer...]om Boezemfibrileren en toen direct in het Ziekenhuis een Electrische Cardioversie gehad en in 1 keer mijn Hartritme weer goed. Helaas afgelopen maandag (27/8) wederom Boezemfibrileren gehad en omdat ik toen niet nuchter was de dag erop wederom een elektrische Cardioversie gehad. Weer in 1 keer goed. Moest toen overstappen op advies Cardioloog naar 2 x daags 40 mg Sotalol. Na amper 2 dagen begon de ellende. Erg benauwd, hevige hartkloppingen en duizelig. Naar het Ziekenhuis vervoerd. Alles was gelukkig goed maar wel op advies van een, andere, Cardioloog weer teruggegaan naar 1 x daags 25 mg Metoprolol (vanaf donderdagochtend 29/8). En die dag al geen Sotalol meer. In paar uur alle klachten weer verdwenen en voel mij weer uitstekend. Sotalol is voor mij dus 1 grote baggerzooi en blijf dus "zweren" bij Metoprolol waar ik dus bijna 2 1/2 jaar geen enkele bijwerking van heb. Slik ook 2 x daags de Bloedverdunner Eliquis. Ook een Topmiddel, ook totaal geen bijwerkingen van. En het grote voordeel is dat je hier ook niet voor naar de Trombosedienst moet. Maar voor mij nooit meer een niet-selectieve betablokker als Sotalol. Maar een selectieve betablokker als Metorprol. Topmiddel zonder bijwerkingen.

01-10-2018 | Vrouw | 64
Hartritmestoornis
Voorgeschreven ivm extra systole ,is vervelend maar onschuldig . Bij Inwerkingen,kortademig bij inspanning en gejaagde hartslag/ gevoel.

10-03-2018 | Man | 77
Hartritmestoornis
kreeg door maagzuurremmer met de hulpstof povidon een leverprobleem na opname in ziekenhuis kreeg vervolgens 3 liter vocht toegediend en daardoor vocht achter de longen en hartritmestoornis. van af dat moment kreeg ik sotalol voorgeschreven.Volgens de bijsluiter was een van de bijwerkingen vergeetachtigheid.Er vanuit gaande dat dit tijdelijk zou zijn heb ik er niet z[lees meer...]oveel aandacht aan geschonken maar het werd erger. heb het uiteindelijk voorgelegd aan de cardioloog en die dacht dat het niet van de sotalol kwam.Tot mijn verbazing stond het ook niet meer in de vernieuwde bijsluiter onder de kop bijwerkingen.Moet eind van deze maand[maart] weer voor controle naar de cardioloog en ook vragen naar een ander medicijn.

24-11-2017 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Voorgeschreven ivm boezem fibrilleren. Zeer ziek geworden van dit middel. Binnen 2 dagen begon de ellende. Na nauwelijks 1 week gebruik gestopt in overleg met cardioloog.

02-11-2017 | Man | 69
Cardiomyopathie
Al vlug na gebruik werd het wandelen minder en fietsen lukte helemaal niet door pijn en krachteloze benen. Het wandelen werd steeds minder door pijn en kramp en na een maand gebruik kan ik alleen in huis wat strompelen door de hevige kramp en de trap op en af is helemaal een crime. Ook ben ik in en in koud. Vele malen in het ziekenhuis de klachten verteld, maar moest Sota[lees meer...]lol blijven slikken tot ik bijna in elkaar zakte en de huisarts benaderd heb en daar werd wel naar geluisterd. Nu overgezet op Atenolol actavis 50 mg. Hopelijk verdwijnen de klachten.

14-10-2017 | Man | 71
Atriumfibrilleren
Het ging na een uur wel over, maar ik ben nu al 3 dagen ziek. Als het met propranolol niet over gaat dan neem ik sotalol.

03-06-2017 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Geen werking en daarom overgestapt op amiodaron

22-12-2016 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Cardioloog wil de medicatie nog niet veranderen. De dosis van 40mg is laag en zou geen bijwerkingen geven aldus de arts. Over 2 weken vervroegde afspraak arts, tot die tijd aanzien.

10-10-2016 | Man | 65
Atriumfibrilleren
na een grote stresservaring in Engels ziekenhuis, één dag voor ontslag eerste keer van m'n leven atriumfibrileren. bijwerkingen: diarree, koude extremiteiten, overgeven, gehele dag hoofdpijn, zeer slechte nachtrust, druk op de borst. Wil gezien deze klachten deze medicijnen z.s.m. afbouwen.

23-09-2016 | Man | 68
Boezemfibrilleren
Begin juni 2016 eerste keer. Drie dagen later een tweede aanval. Daarna niet meer tot 13 september. Medicijngebruik gehalveerd : van 2 naar 1 pil pdg.