sotalol

Hartkloppingen (8 meningen)

Bojan Nikolik (31-05-2015)

19-07-2020 | Man | 74
Hartritmestoornissen
De medicatie is voor mij Sotalol geworden. Heeft enige bijwerkingen maar is effectief.

19-07-2020 | Man | 74

25-05-2020 | Man | 76
Hartritmestoornissen
af en toe had ik hartritmestoornissen na een screening voor 70 jarigen kreeg ik metoprolol voorgeschreven daar werd ik ziek van, ik kreeg elke dag alle beschreven bijwerkingen tegelijk. ik raakte dan gedesoriënteerd en versuft. kon niet meer autorijden en zelfs op straat lopen en oversteken werd gevaarlijk. nu heb ik sotalol die ik naar behoefte kan nemen. dat is 1 pil va[lees meer...]n 40 mg in 3 maanden. meer heb ik niet nodig. ik heb me aangeleerd niet meer hooi op mijn vork te nemen dan ik gewoon aankan en mijn activiteiten goed te plannen zodat ik me vrijwel nooit meer hoef te haasten.

08-05-2020 | Vrouw | 63
Hartritmestoornis
Na 1 dag sotalol geslikt te hebben kreeg ik een hartstilstand.ben gereanimeerd en heb 5 dagen in coma gelegen

21-04-2020 | Vrouw | 16
Hartritmestoornis
Hallo ik ben 16 jaar en heb al sinds me 9e een hartritmestoornis. Ben er pas sinds dit jaar achter gekomen. Zou eigenlijk geopereerd worden maar door het coronavirus kan dat nu niet. Dus dit medicijn gekregen. In het begin kon ik echt niet slapen en voelde m’n hart naar. Nu ben ik er aan gewend en zijn de enige bijwerkingen heel duizelig en moe en geen gevoel vaak in mijn [lees meer...]linkerhand. Voor de rest wen heel fijn medicijn want heb geen enkele aanval meer gehad terwijl vroeger dit wel 10 keer op een dag gebeurde. Ben blij dat ik er eindelijk van af ben!!!

08-04-2020 | Man | 64
Hartritmestoornis
Ik ben een man van 64, sinds 2010 gebruik ik sotalol , aantal jaren geleden ablasi gehad, in 2010 omleidingen en stents , Ik gebruik sotalol 80mg op gevoel, ik pin me er niet op, bij ritmestoornis pak ik een halfje smorgens en een halfje s´avonds, het blijft wel rommelen maar heb het idee dat je je eigen niet teveel moet opwinden bij het minst of geringst, maar rustig pro[lees meer...]beren te blijven, daarbij gebruik ik Xarelto 20mg en Libradin 10 in de ochtend, verder zorg ik dat ik goed eet, ik kan ermee leven, en met mijn geloof in God en de rust dat dat mij biedt heb ik vrede.

28-12-2019 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Na 3 jaar zoeken bleek dat ik hartritmestoornissen had. Eerst bisoprolol en Xarelto, daarna Solatol en Xarelto en een ablatie eind oktober. Medicijnen moet ik blijven slikken tot de controle eind januari. Hartritme is goed nu en stabiel, bloeddruk ook maar naar de hoek van de straat lopen lukt niet, misselijk, vaak een naar gevoel (geen pijn), beperkt in activiteiten, vee[lees meer...]l mensen om me heen is lastig, ergens naar toe leidt tot een naar en onbestemd gevoel. Iemand die dit herkent?? Het beperkt mijn doen en laten en maakt het leven klein en minder leuk. Ik vraag me af of dit bijwerkingen zijn van medicijn.

12-09-2019 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Hartritme storingen zijn voorbij. Maar zodra het onder de 20 graden komt steenkoude voeten en handen. Ook duizeligheid.

22-01-2019 | Vrouw | 40
Hartritmestoornissen
Sinds ik sotalol gebruik, ondanks de niet heel hoge dosis, ben ik moe, moe en nog eens moe. Ik ben slaperig, ook overdag, alles kost me energie en bij houdingsveranderingen ben ik regelmatig duizelig. Door het gebrek aan energie heb ik overal minder zin in. Ik heb een drukke baan, maar de combinatie met mijn klachten is bijna niet vol te houden. Afbouwen van 3 naar 2x da[lees meer...]ags heeft ook niet geholpen helaas. Ik ga overleggen om overgezet te worden op een ander middel.

01-10-2018 | Vrouw | 64
Hartritmestoornis
Voorgeschreven ivm extra systole ,is vervelend maar onschuldig . Bij Inwerkingen,kortademig bij inspanning en gejaagde hartslag/ gevoel.

09-09-2018 | Vrouw | 80
Hartritmestoornis
Nog steeds af en toe hartritmestoornissen stoornissen gehad ondanks medicatie. Weer overleggen met specialist of dosis verhoogd moet worden.

12-06-2018 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
Dit middel vertraagt mijn hartslag en ik heb minder last van hartkloppingen en ritmestoornissen (die ik krijg in de kamer van mijn hart).

27-03-2018 | Man | 83
voorkamerfibrillatieneiging

10-03-2018 | Man | 77
Hartritmestoornis
kreeg door maagzuurremmer met de hulpstof povidon een leverprobleem na opname in ziekenhuis kreeg vervolgens 3 liter vocht toegediend en daardoor vocht achter de longen en hartritmestoornis. van af dat moment kreeg ik sotalol voorgeschreven.Volgens de bijsluiter was een van de bijwerkingen vergeetachtigheid.Er vanuit gaande dat dit tijdelijk zou zijn heb ik er niet z[lees meer...]oveel aandacht aan geschonken maar het werd erger. heb het uiteindelijk voorgelegd aan de cardioloog en die dacht dat het niet van de sotalol kwam.Tot mijn verbazing stond het ook niet meer in de vernieuwde bijsluiter onder de kop bijwerkingen.Moet eind van deze maand[maart] weer voor controle naar de cardioloog en ook vragen naar een ander medicijn.

22-02-2018 | Man | 20
Hartritmestoornissen
Ik ben hier denk ik een van de jongste(20)en heb al hartritmestoornis sinds mijn 12e. gebruik het medicijn dus al een heel tijdje en ben er ook wel eens vanaf geweest. Sinds een jaar gaat het niet zo goed veel vermoeidheid, last van spierklachten, slapenloosheid,darmklachten moeite met werk en studie. Vaak kan ik met sport niet goed meedoen als mijn vrienden, ook moet ik[lees meer...] het uitgaansleven vaak overslaan. Dit alles resulteerde in meer Psychische klachten en depresssie. Toen een traject ingegaan met psycholoog etc. allemaal niks geholpen natuurlijk. Toen heb ik meer resource gedaan naar sotalol en alle bijwerkingen komen mij allemaal erg bekend voor. Ben nu in gesprek met de cardioloog over andere oplossingen. Ablatie ook al geprobeerd maar de operatie was toen te gevaarlijk wat zou resulteren in een pace-maker. conclusie: zo snel mogelijk proberen om van sotalol af te komen in mijn geval.

20-02-2018 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Sinds juli 2017 gebruik ik 2x daags Sotalol 40 mg. Dit nadat ik in nov. 2016 een ablatie heb ondergaan en sindsdien toch weer last heb van hartritmestoornissen. Midden 2017 korte opname in ziekenhuis en daarna dus naast Xarelto (bloedverdunner) en Sotalol. Sinds december last van ademnood; continue lichte benauwdheid. Nu - ik ben sinds twee dagen snotverkouden - ben ik ern[lees meer...]stig benauwd. De huisarts constateerde geen ontsteking in de longen en heeft mij vooralsnog Ventolin voorgeschreven. 'k Hoop dat het helpt en dat de benauwdheid weer zakt na de grieperigheid. Toch ben ik bang dat de benauwdheid een gevolg is van het gebruik van Sotalol.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum