Ervaringen met Amlodipine

amlodipine

buikkrampen gebied van rode huid tandvleesproblemen algemene malaise gezwollen enkels rode uitslag in één gebied pijn in de beenspier hand is rood veranderde stoelgang

Hoge bloeddruk (300 meningen)
Angina pectoris (17 meningen)
Syndroom van Raynaud (3 meningen)

13-01-2023 | Man | 65

11-02-2022 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
hoi, gebruik 3 soorten voor de bloeddruk, maar na inname smorgens van dit medicijn krijg ik na een tijdje een raar gevoel in mijn hoofd en soms ook last van mijn oren. rot gevoel

07-02-2022 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Hallo, lees dat u licht gevoel in hoofd hebt, heb daar ook last van maar weet niet of het door de amlodipine komt, gebruik ook metoprolol en perindopril voor de bloeddruk en medicijnen voor diabertes en bloedverdunners. atorvastatine voor cholesterol dus ik weet niet waar dit vervelende gevoel van komt, huisarts geweest en neurolooog maar niks mee opgeschoten. [lees meer...]gebruik deze medicijnen al jaren, maar sinds juni 2021 worstel ik hier mee.

28-10-2021 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Effectief, maar waardeloos met veel bijwerkingen. Van verandering ontlasting hartkloppingen haaruitval , opvliegers. Vocht vasthouden. Kortom ellende.

18-03-2021 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Ik gebruik de Amlodipine al een flink aantal jaren. Totaal geen last van bijwerkingen. (Terwijl ik bij bijv. statines verga van de spierpijn).

27-02-2021 | Vrouw | 65
Verhoogde hartslag
Ik heb dit middel ongeveer zes weken na mijn bypassoperatie gebruikt ter voorkoming van vaatspasmen. Ondertussen twee keer mijn huisarts bezocht, die het heeft doorgespeeld aan de cardioloog. Andere medicatie gekregen waardoor oedeem onderbeen grotendeels is verdwenen. De pijn aan mijn voet is niet weggegaan. Moet het in totaal drie maanden gebruiken. Daarna mag ik stop[lees meer...]pen. Schoenen passen niet meer, grotere maat aangeschaft. Tip voor een soepele afwikkeling van de voet: hardloopschoenen.

17-05-2023 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Hoofdpijn hartkloppingenin eerste instantie na tia en carotisoperatie fossinopril en amlodipine samen gekregen.bloeddruk erg laag dus januari gestopt met fossinopril

10-05-2023 | Man | 66
Hoge bloeddruk
In verband met een verhoogde bloeddruk door stress en spanning , ongeveer 2 1/2 maand amlodipine 5 mg gebruikt , en kreeg na 2 maanden allerlei nare bijwerkingen. De bloeddruk ging trouwens wel omlaag , na een paar dagen gebruik al. Werd er ook rustig van. Lusteloos , geen energie , nergens zin meer in , onstoken binnenkant neus , pijn in bovenkaak , vreemd gevoel aa[lees meer...]n tandvlees. Problemen met het zien , niet dubbel , maar "flurry" en gevoeligheid voor licht. Dof afwezig gevoel in het hoofd. Opgeblazen gevoel , maag en darmproblemen , obstipatie. Soort van pijnscheuten in de benen. En maar koud hebben , terwijl ik het daar voor nooit koud had. Aangekomen in gewicht ook. Kortom dit middel veroorzaakt bij mij een algeheel gevoel van ziek zijn. Ben er mee gestopt. Dan maar een verhoogde bloeddruk Tzt maar eens met de huisarts gaan praten , maar dit gif komt er niet meer in.

17-04-2021 | Man | 66
Hypertensie
ivm hoge bloeddruk in ziekenhuis geconstateerd, 216/110, gestart met enalapril 10 mgr en amlodepine 10 mgr, na 2 dagen weinig resultaat Bloeddruk daalde amper en veel bijwerkingen, zoals duizelig en pijn schouders/nek en rugpijn ook koude handen/voeten en tintelingen iom huisarts, alleen amlodepine 10 mgr gebruiken Klachten blijven hetzelfde en merk nog geen vooruitg[lees meer...]ang. bij geen verandering stop ik met alodepine, je krijgt alleen meer klachten en geen verbetering.

05-10-2023 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Ik heb zodra ik me inspan het gevoel van abnormale warmte in het hoofd,uitsralend naar schouders armen (gevoel alsof het bloed kookt) ik wordt er erg angstig van en las dat dit kan komen met dit middel. 0)

30-07-2023 | Vrouw | 67

30-07-2023 | Vrouw | 67

15-07-2023 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
gebruik dit medicijn samen met metropool en perindopril. Waardoor ik niet weet welke bijwerkingen bij welk medicijn horen. De ergste bijwerking is vreselijk moe, algehele malaise. Spierpijn in benen, slecht slapen, droge mond, troebele ogen. Het beheerst m'n leven op n nare manier. Wat ik eerder las, van actieve naar passief.

10-12-2022 | Man | 67
Ademhalingsproblemen
Gebruik nu +- 10 jaar deze medicatie tevens atorvastine 15 mgr en ibersatan 150 mgr

11-09-2022 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Ik heb veel last van spierpijn, zweetaanvallen, blaasontstekingen en slapeloosheid. Ben er mee gestopt, ik hoop dat ik snel opknap. Mijn bloeddruk was trouwens niet extreem hoog 153/85. Ik heb het idee dat je door de HA richting medicijn maffia wordt gestuurd. Ik ga over op Lucovitaal.

01-04-2021 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.