Ervaringen met Amlodipine

amlodipine

buikkrampen tandvleesproblemen gebied van rode huid rode uitslag in één gebied pijn in de beenspier gezwollen enkels

Hoge bloeddruk (298 meningen)
Angina pectoris (17 meningen)
Syndroom van Raynaud (3 meningen)

23-06-2021 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Bekend met hoge bloeddruk. Twee jaar Cozaar gebruikt (zelf betalen maar een klein kuchje op de koop) Kuchje vondt de praktijkondersteuner genoeg om me op andere troep te gooien. Nu weer terug op mijn oude betaalde cozaar. Maar ben nog steeds van de kaart. Amplodipine heeft een half waarde tijd van 50 uur. Betekent troep en is bij mij pas over drie weken uit mijn lijf

15-10-2023 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Sinds 3 dagen bezig maar heb last van zweet aanvallen, niet kunnen slapen en voel me sneller opgefokt. Ik slikte hiervoor andere tabletten Elanapril 10mg ( als ik het goed heb geschreven. Voelde me met die tabletten lang niet zo slecht als met deze tabletten.

22-03-2023 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
dikke benen branderig gevoel onder me voeten moest meteen ermee stoppen, nu Lercanidipine 10mg dag 2 benieuw naar

29-08-2022 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Ik gebruik al jaren Metoprolol en Losartan voor mijn te hoge bloeddruk. Tevens slik ik antidepressiva tegen mijn angst en paniekklachten. Sinds 3 maanden gebruik ik ook Amlodipine omdat mijn bloeddruk ineens weer heel erg hoog werd. Afhankelijk zakte mijn bloeddruk en ondervond ik ook geen erge klachten. Maar nu sinds een paar weken voel ik mij heel erg slecht. Heel veel s[lees meer...]pierspanning in nek en schouders maar vooral heel somber en onrustig voel ik me. Ik ben me heel erg bewust van mijn hartslag. Slaat af en toe over en voel ik duidelijk de hele dag in mijn keel kloppen. Ik word hier heel erg onzeker van. Vanmiddag met de huisarts overlegt om even te stoppen met de Amlodipine om te kijken of de klachten verminderen. Vooral dat sombere gevoel is vreselijk. Iemand anders hier dezelfde ervaring mee?? Ben heel benieuwd. Ook mijn eetlust is weg en mijn smaak is veranderd.

19-06-2022 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Sinds januari gebruik ik Amlodipine. Merkte wel direct verlaging van de bloeddruk. Helaas wel enkele bijwerking, zoals lichte krampen in onderarmen en kuiten, koude handen en voeten en vooral in de voeten ook erge tinteling of 'doof' gevoel. En ik ben sinds januari 4 kilo aangekomen, terwijl ik al 25 jaar hetzelfde weeg. Als dit nog verder toeneemt, ga ik zéker overwegen[lees meer...] om een andere bloeddrukverlager te krijgen. Vaak zijn helaas de bijwerkingen erger als de kwaal zelf.

02-02-2022 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Omdat mijn bloeddruk erg hoog was en ik klachten had gestart met amlodipine. Eerste 2 weken gingen prima. Ik voelde me eindelijk weer goed. Minder moe ook. Maar helaas kreeg ik daarna last van vocht in de enkels en rode knieën die heel warm worden. Soms kon ik er niet van slapen. Overdag ging het goed maar eind van de middag begon het dan weer. Nu starten met enalapril. Ho[lees meer...]op dat dit beter gaat. Bloeddruk was namelijk nog steeds hoog. 150 -110

18-06-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Ik heb dit een week gebruikt en de bijwerkingen namen met de dag toe. Extreme duizeligheid, zware benen en tinteleling/rusteloze benen, zombie, wazig en dubbelzien, spierzwakte, hoofdpijn. Durfde bijna niet meer alleen over straat. Grote schommeling in bloeddruk van hoog naar laag naar hoog. Na week van huisarts moeten stoppen en ander middel gekregen.

20-03-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Heb amlodipine ruim een maand gebruikt, veel last van bijwerkingen. Voelde me niet comfortabel en bloeddruk ging nauwelijks omlaag. Ben er mee gestopt en krijg andere medicatie van de huisarts.

27-10-2021 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Amlodipine zorgt bij mij voor pijnlijke, opgezette benen. 'S nachts komt dat vocht er weer uit want dan moet ik heel vaak plassen. Spierkrampen in mijn benen veroorzaakten veel pijn. Daarna Nifedipine gekregen maar de klachten werden uiteindelijk weer net zo erg.

28-03-2021 | Man | 55
Ellende

28-02-2024 | Vrouw | 56

tandvleesproblemen

Slik het al vele jaren en kreeg tijdens zwangerschap (ze zijn volwassen) last van tandvlees. Zwangerschaps iets werd gezegd. Ernstig ontstoken tandvlees zeg 5 jaar maar met doodsangst tandarts bleef dat ook. Losse voortand maar je wordt creatief 3 jaar lang maar je word creatief. Toch met bloed zweet en tranen tandarts opgezocht. En zij gaven aan amlodipine. Zeldzaam maar[lees meer...] bijwerking. Gestopt en 3 kwart minstens minder. Nu Losartan begonnen (nog test en controle fase en reconstructie voortanden staat op stapel

10-02-2024 | Vrouw | 56
Angina pectoris
Veel last van kaakkrampen en na onderzoek twee stents gekregen . Calciumwaarde veels te hoog. Na 4 weken de amlidipine erbij voor geschreven gekregen en na drie weken helemaal van het padje. Onrustig kriebelig gevoel depressief. Kon njet van medicijn komen zei de cardioloog ga maar naar een psycholoog. Na aandringen mocht ik stoppen voor drie weken. Sinds twee dagen gestop[lees meer...]t en hoop dat het snel uit mijn bloed is en ik me weer wat rustiger ga voelen.

24-03-2023 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Door dit medicijn heel erg ontstoken tandvlees en bloedneuzen gekregen. Mijn slijmvliezen waren ontstoken. Zere benen door verzuring. Mijn enkels en vingers waren bijna 2x zo dik door vocht vasthouden. Bloeddruk zakte wel iets ,maar niet voldoende. Óók lisinopril 10mg gebruik ik al 20 jaar , maar daar geen bijwerkingen van.

11-09-2020 | Man | 56
bloeddruk reductie

11-12-2022 | Man | 57
Hoge bloeddruk
Voel me wiebelig en onzeker in motoriek geen last van duizeligheid!bovendruk was 200 nu 148

18-05-2022 | Man | 57