Ervaringen met Amlodipine

amlodipine

Bij  HartinfarctX

Hoge bloeddruk (298 meningen)
Angina pectoris (17 meningen)
Syndroom van Raynaud (3 meningen)

02-02-2018 | Man | 73

09-04-2017 | Man | 48
Hartinfarct
voel me gewoon genaaid door die artsen met hun stents....ik ben 100% ervan overtuigd dat ik geen stents nodig had. nu voor de rest van me leven aan die troep van hun, ik ben ermee aan het stoppen alles, voel me meer zombie dan levend mens fok dit.

05-09-2015 | Man | 55
Hartinfarct
In maart 2012 hartinfarct gehad, 3 stents geplaatst. Vanaf dat moment vaak vermoeid, onrustig slapen, af en toe buik- maagpijn, licht in het hoofd, wel kunnen sporten maar het gevoel dat het beter kan. Jaarlijks vanwege vage klachten weer onderzoeken gehad bij de cardioloog. Eind juli 2015 opgenomen op hartbewaking op het vakantieadres. Onderzoek daarna gehad bij cardio[lees meer...]loog, die vindt niet een relatie tussen de klachten en zaken die kunnen spelen op zijn vakgebied. Vanwege buik- maagklachten bij internist geweest, ook daar hetzelfde verhaal. Doorverwezen naar een neuroloog. Die geeft aan dat van de 5 medicijnen (the golden 5) er 3 zijn die dit soort klachten kunnen veroorzaken met name Amlodipine. In overleg met huisarts gestopt en heb het gevoel dat het beter gaat. Mijn cardioloog wil totaal protectie en gaat voor save. De neuroloog en mijn huisarts daarentegen geven aan dat een mens geen protocol is en je gericht voor moet schrijven.

24-08-2015 | Man | 54
amlodipine (5mg)
Hartinfarct
Gekregen na een open hart operatie 10 oktober 2013. Diarree 4 keer, steunkousen oedeem, gewichtstoename. Duizeligheid na opstaan. Depressie. Niet in slaap kunnen komen, maar ook slaperig na het wakker worden. Herhaaldelijk bij de dokter geweest met deze klachten, blijkbaar herkend hij het medicijn niet, want hij heeft niet naar het medicijn gekeken. (geen advies) Specialis[lees meer...]t heeft op 21 augustus 2015 gezegd stoppen met het medicijn. Op 23 augustus 2015 ontzettend duizelig vanaf 12 uur, nu 24 augustus 2015 12 uur, nog steeds aanhoudend duizeligheid. Het lijkt misschien wel op afkicken. Advies van mij uit, als een ander medicijn geschikt is gebruik dat dan. Deze ik heb voor moeten betalen, niet alleen in geld. Garantie krijg je er niet voor en het maakt je ziek. Dus maar niet weer dit medicijn.

06-08-2014 | Vrouw | 54
amlodipine (5mg)
Hartinfarct
Moe, niet concentreren, trap oplopen is een probleem, kortademig, veel gewichtstoename, onrustige benen alsof er 24 uur mieren inzitten; gebruik ze nu al een lange tijd en niemand weet wat eraan de hand is, maar ik lees hier allemaal dezelfde kwalen dus ga met de amlopidine stoppen, kijken of het inderdaad daaraan ligt. (Red; wij adviseren altijd om het stoppen met een m[lees meer...]edicijn in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker).

28-05-2014 | Man | 61
amlodipine
Hartinfarct
In 2008 kreeg ik last van vocht in mijn onderbenen en voeten. De schoenen kon ik niet meer aan krijgen. De huisarts schreef mij plastabletten voor en verwees mij naar de chirurg, spataders zouden de vermoedelijke oorzaak zijn van de gezwollen onder benen. De chirurg verwees me echter naar de cardioloog, deze zei dat de amlodipine de oorzaak was en ik moest stoppen met d[lees meer...]it medicijn. Na 2 weken stoppen met Amlodipine waren mijn onderbenen en voeten weer normaal en de klachten voorbij. Plastabletten waren dus niet nodig geweest boven op alle andere medicijnen die ik al slik.