ziekte

Hartinfarct

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartinfarct

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartinfarct

Nitrolingual

14-11-2022 | Man | 70
nitroglycerine oromucosaal
Hartinfarct
na hartinfarct dringend advies altijd een spray onder hand bereik te hebben. barstende koppijn, niet zo leuk als je chronische clusterhoofdpijn hebt, maar je sprayt niet voor plezier maar omdat hart problemen geeft.

06-11-2022 | Man | 72

Repatha

05-11-2022 | Man | 57
evolocumab
Hartinfarct
Na een hartaanval begonnen met statinus veel klachten zoals verkrampingen van spieren. Na overleg met cardioloog overgestapt naar Repatha dit gebruik ik nu bijna 2 jaar maar heb nu ruim een half jaar een soort van spierpijn in mijn onderrug . Verder heb ik last van een lichte verkoudheid loop neus. Mijn ldl was 1.6 en is nu 1.8 . Ik twijfel of ik zal stoppen met de inject[lees meer...]ies

22-09-2022 | Man | 75

22-09-2022 | Man | 75

Grepid

12-09-2022 | Man | 61
clopidogrel
Hartinfarct
Op 20 mei 2022 bij de cardioloog geweest en sindsdien gebruik ik 1 x daags 1 tablet Grepid 75 mg. Na een maand begonnen de klachten zoals spierpijn na een stukje lopen, bij het opstaan, verminderde conditie, pijn bij slapen op de drukplekken zoals heup en schouder, ook kreeg ik meer pijn in hele lichaam, algemene stijfheid, dit is zo erg dat ik mijn bed niet meer uit kan k[lees meer...]omen. Het verbaasd ten zeerste mij dat ik in de bijsluiter van van het medicijn Grepid over genoemde klachten nagenoeg niks lees. Terwijl ik hier stukjes lees van lotgenoten met dezelfde klachten als die ik heb. mvg. Bert

Lisinopril

11-09-2022 | Vrouw | 75
lisinopril

11-08-2022 | Man | 63
Hartinfarct
Na 2 hartoperaties krijg ik een lichte infart. Er zijn toen stands gezet en heb briliqe gekregen. Nog geen 2 jaar later was 1 stand dicht geklapt. Deze is hersteld maar zou nu langdurig aan brilique blijven. De dosering is na 2 jaar verlaagd van 2 x 90 mg naar 2 x 60 mg. Dit heeft de bijwerkingen niet verminderd. Ik blijf kortademig en moet vaak een extra hap lucht nemen.[lees meer...] Dit voelt heel vervelend. Mijn huisarts dacht eerst aan astma en heeft mij een puffer voorgeschreven , deze had totaal geen effect. Brilique is geen prettig geneesmiddel maar blijkbaar noodzakelijk.

Crestor

06-07-2022 | Vrouw | 57
rosuvastatine
Hartinfarct
Ik heb van de rosuvastine poli neuropathie gekregen erg pijnlijk.

Pradaxa

30-05-2022 | Man | 83
dabigatran etexilaat
Hartinfarct
Moeilijk innemen blijf lang in de slokdarm zitten ook nadat je 30minuten blijf staan. Slecht in slaap komen ook in de nacht en ochtend heel veel diaree het is een medicijn Dat mijn leven hinderlijke dagen geeft en het leven danig in de war brengt. Mijn vermoeden is dat dit medicijn voor de leeftijd 83jaar niet geschikt is

Crestor

19-05-2022 | Vrouw | 57
rosuvastatine
Hartinfarct
In het begin denk het gaat goed, het enige wat goed gaat is de verlaging van de ldl. Het begon met slaap handen dag en nacht, dat doortrok met pijn in de handen/polsen en steken en pijnscheuten, kreeg ook pijnlijke krampen in de handen en handen niet kunnen gebruiken gevoelloos gevoel, misselijk darm problemen maar ik voelde als ik dit blijf gebruiken overlijd ik. Vind he[lees meer...]t schandelijk dat er niet is gewerkt aan een alternatief.

Ezetimib

Pravastatine

17-01-2022 | Vrouw | 65
pravastatine
Hartinfarct
Zijn er mensen die ervaringen hebben met het stoppen met statines. Dus bij wie de oorspronkelijke klachten weg zijn (gebleven), terug zijn gekomen of verergert zijn na het stoppen met statines

11-01-2022 | Man | 85
Hartinfarct
Mijn vader kreeg een donkere ontlasting en werd steeds snellere moe en bleker van gelaatskleur. Na enkele dagen uiteindelijk ook pijn op borst, zweten, pijn linker arm. Dit als gevolg van te veel bloedverlies via de dunne darm, waardoor zijn HB gehalte gezakt was naar 4,1. Gezien zijn slechte conditie van het hart werd er geen darm onderzoek gedaan en was er verder nik[lees meer...]s mogelijk dan om de zoveel tijd bloed te krijgen. Na weken aantobben en om de anderhalve week bloedtransfusies dan toch zelf aan cardioloog gevraagd of er iets aangepast kon worden aan de bloedverdunners. Helaas kwam de MDL-arts zelf niet op het idee om te overleggen met cardioloog om de bloedverdunners aan te passen. Gezien zijn ervaring en vakgebied toch een grote tekortkoming. Uiteindelijk is hij de brilique gestopt en een ander medicijn gestart waardoor na enkele dagen zijn ontlasting niet meer donker van kleur was en zijn HB weer op peil blijft.

Sotalol

23-12-2021 | Man | 44
sotalol

12-12-2021 | Man | 50

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

12-12-2021 | Man | 50

14-10-2021 | Vrouw | 39
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

05-10-2021 | Man | 54
Hartinfarct
Ben tijdje gestopt geweest en toen voelde ik me prima. Nu moest ik van de praktijkassistente medicijn weer slikken. Om binnenkort mijn cholesterol te controleren. Na 3 dagen voel ik me weer slecht en stop weer direct met dit medicijn. Wel heb ik aangegeven of misschien niet beter maar 40 mg kan gaan misschien heb ik dan geen bijwerkingen. Dat hoor ik morgen pas. Ik hoop [lees meer...]het. Ik heb het idee dat 80 mg hoge bloeddruk veroorzaakt.

Pantoprazol

04-10-2021 | Man | 52
pantoprazol
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct in november deze medicatie gaan slikken samen met bloedverdunners en staties. Vanaf dag 1 duizelig en paniekaanvallen etc. cardioloog zegt dat het niet van de medicijnen kan zijn maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.

03-10-2021 | Man | 65
Hartinfarct
Een halfuur na inname begon de kortademigheid, welke per vlagen telkens terug tot zeer ernstig toe. Na 5 uur werden ze minder frequent en minder ernstig. Het spreek vanzelf dat ik nooit meer producten gaat nemen van AstraSeneca.

18-09-2021 | Man | 70
Hartinfarct
Na plaatsing 2 stens een aantal medicijnen waaronder Brilique . 1e weekend thuis zeer veel last ademhaling onder controle te krijgen vaak tegen hyperventileren aan! Gebeld met cardioloog er mocht een betäblkker gehalveerd worden Na 4 weken nog steeds last, nu is briliqeu vervangen door clopidrogrel . Ademhaling direct goed nergens meer last van.

14-09-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

Monocedocard

12-09-2021 | Vrouw | 84
isosorbide-5-mononitraat
Hartinfarct
Mijn moeder slikt dit medicijn sinds 3 md, daarvoor 6 md in hogere dosering. Zij voelt zich al 9 md slecht. Drie kwartier na inname begint het en duurt een aantal uur. Zeer naar in haar hoofd, een soort zombie. Zij voelt zicht slechter dan voor haar infarct december 2020. Cadioloog is er vanaf 20 september weer, morgen wilt mijn moeder het medicijn niet meer slikken. Ik z[lees meer...]al morgenochtend meteen contact opnemen met cardiologie of dit wel ok is. Hopelijk is er een alternatief voor dit medicijn of kan ze het voortaan 's avonds innemen...

Acetylsalicylzuur

16-08-2021 | Man | 68

02-08-2021 | Man | 67
Hartinfarct
3 keer geholpen aan het hart dmv plaatsing stents. iedere keer te hoge cholesterol. bloeddruk blijkt na 3x keer te hoog. Cardioloog vermeld dat cholesterol te hoog is en wil verlaging. Waarop de normen van de waarden zijn kreeg gebseerd kreeg ik geen overtuigend antwoord op. Ben zelf op onderzoek gegaan en vond heel veel over de cholesterol mythes. Na de zoveelste inform[lees meer...]atie uit het boek over cholesterolmythe was ik zeer verbaasd wat hier allemaal met op feiten gebaseerde onderbouwingen in stond. Advies leest dit boek en er gaat een wereld voor je open. Heb zelf last van spierpijn schouders armen en been bekken spieren en bij regelmaat depri. Arts hiervan op de hoogte gebracht en ondanks het advies ? respecteert zij mijn mening.Na verloop van enkele maanden geen spierpijn en depri is nu zeldzaam geworden. Kan verder wel uitvoerig motiveren waarom deze keuze doch is deze beoordeling niet voor bedoeld . Lees het boek! Freddy

Clopidogrel

27-07-2021 | Man | 73
clopidogrel
Voorgeschreven ivm hartinfarct, en TIA

22-07-2021 | Vrouw | 49
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

15-07-2021 | Man | 69
Hartinfarct
Afgezien van geregelde blauwe plekken en soms moeilijk te stelpen bloedinkjes, bijvoorbeeld na het scheren, in het geheel geen bijwerkingen. Conditie en uuthoudingsvermogen zijn er sterk op vooruit gegaan. Binnenkort is het jaar voorbij en zullen we zien wat er gebeurt als ik stop met dit middel.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2847)
Angst & paniekstoornis (2315)
Depressie (2291)
Hoge bloeddruk (1638)