ziekte

Hartinfarct

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartinfarct

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartinfarct

Bisoprolol

06-01-2021 | Man | 54
bisoprolol
Hartinfarct
Bisoprolol, opvolger van emconcor, bezorgen me eens om de x-tijd problemen bij het diepe ademhalen. Het is dan gedurende een aantal dagen heel moeilijk om mij diepe ademhaling te halen. Ervaringen en oplossingen iemand? Dank

Acetylsalicylzuur

01-01-2021 | Man | 50
acetylsalicylzuur
Hartinfarct
ik wil ooglid correctie doen , en de dokter zei dat ik met de medicijnen van bloed verdunning een week moet stoppen , Kan dit zonder grote risico\'s? met vriendelijke groet

Zopiclon

26-11-2020 | Vrouw | 50
zopiclon
Hartinfarct
Na hartproblemen slapeloosheid, nu slik ik om de dag een halve, die nachten slaap ik 6 uren door Geen last van bijwerkingen.

12-11-2020 | Man | 49
Hartinfarct
In Mei 2018 onverwachts een hartinfarct gekregen na intensief sporten (tennis) bij hoge buitentemperatuur. Oorzaak van het infarct was een nagenoeg volledig geblokkeerde (rechter) kransslagader en aan de hand hiervan meteen gedotterd en een stent geplaatst. Schade aan het hart bleek ondanks de impact van het infarct gelukkig mee te vallen en na een aantal weken thuis op[lees meer...] krachten te zijn gekomen weer voorzichtig de tennisbaan opgegaan waarbij sneller dan verwacht mijn fysieke conditie sterk verbeterde en na een aantal maanden zelfs beter was als voor het infarct. Na het plaatsen van de stent moest ik in het ziekenhuis al beginnen met het nemen van een aantal medicijnen waaronder een statine (Atorvastatine) en al snel (na twee weken) werd ik geconfronteerd met de inmiddels bekende onaangename bijwerkingen van statines. Aan de hand van betreffende klachten overleg gehad met de cardioloog en meerdere andere statines (o.a. Simvastatine) geprobeerd en ook hierbij wederom dezelfde hoeveelheid bijwerkingen zoals extreme spierpijn, rugpijn in de onderrug, maar ook depressiviteit. Doordat ik hierdoor zoveel negatieve impact opliep tijdens het sporten en ook tijdens mijn werk ben ik op eigen initiatief gestopt want mijn kwaliteit van leven ging dusdanig achteruit dat dit voor mij simpelweg niet meer aanvaardbaar was ! Bij de halfjaarlijkse controle bij de cardioloog werd ik gevraagd naar mijn gebruik van statines want de cardioloog wilde mijn gemeten cholestrol waardes (totaal 3.91 mmol - Ratio 4.2 mmol - LDL 2.48 mmol zonder gebruik van statines !) absoluut omlaag hebben met sowieso een LDL waarde van max. 1,8 mmol. Aangezien ik mij na het stoppen met de statines gelukkig weer veel beter voelde had ik weinig zin om weer aan de gang te gaan met cholesterol verlagende middelen, maar heb mij toch door de cardioloog over laten halen om met het middel Ezetimibe te gaan beginnen... Na 1,5 week dit medicijn te hebben geslikt werd ik wederom geconfronteerd met bijwerkingen die zelfs nog heftiger waren dan met de eerder genoemde statines; kortademigheid, druk op de borst en pijn tussen de schouderbladen (met name tijdens slapen of liggen in horizontale positie), dagelijks zeer stijve kuitspieren met daarbij zelfs een achillespees ontsteking, en ook nog rugklachten in de onderrug waardoor dit alles mij enorme negatieve impact en beperkingen opleverde met sporten en in het dagelijks leven. Na genoemde ellendige periode was ik volledig klaar met alle denkbare mogelijke rotzooi aan cholestrol verlagende pillen en heb alles wat nog in huis lag uit pure woede en frustratie in de vuilnisbak gegooid ! Op een gegeven moment was het weer zover dat ik voor controle bij de cardioloog moest komen en uiteraard kwam daar het onderwerp cholesterol weer bij naar voren. Nog niet volledig vrij van de Ezetimibe bijwerkingen werd mij aangegeven dat ik blijkbaar erg gevoelig was voor statines en dat er nog een laatste middel voor handen zou zijn om de blijkbaar primaire LDL waarde van max. 1.8 mmol te kunnen behalen, en dat zou dus een PCSK9 remmer (Repatha) zijn... een medicijn wat nauwelijks tot geen bijwerkingen zou geven en in staat zou zijn om na enkele maanden gebruik de cholestrol waarden tot droomwaarden te transformeren ! Gezien de stelligheid en overtuiging van mijn cardioloog v.w.b. het uitblijven van bijwerkingen van Repatha toch maar akkoord gegaan om dit middel te gaan gebruiken vanaf 18 Oktober j.l. Inmiddels ben ik bijna een maand verder na de eerste injectie en zou aankomende zondag mijn 3e injectie moeten plaatsen maar heb inmiddels al weer zoveel bijwerkingen ervaren dat ik zeer sterk twijfel om ooit nog dit medicijn te gaan gebruiiken want de div. bijwerkingen die ik eigenlijk al vanaf de eerste week na de eerste injectie ervaar worden met de dag heftiger en heftiger. Onderstaande klachten waren/zijn aan de orde bij mij: * Griepachtige klachten (koude rillingen en hoofdpijn) - twee dagen na injecteren * Wisselend opspelende hoofdpijn klachten - random terugkerend * Keelpijn en slijm in keel - random terugkerend en vooral s'ochtends duidelijk aanwezig * Kortademigheid (hoge luchtwegen aangetast ??) - random terugkerend en ook duidelijk merkbaar met sporten door minder goede conditie en hogere hartslag * Spierpijn (met name boven de middel bij armen en schouders) - bijna dagelijks aanwezig en voelbaar, ook tijdens slaap * Plotseling opspelende en onverklaarbare heftige rugpijn vanuit de onderrug - dagelijks aanwezig en voelbaar tijdens wat meer dynamische belasting van de rug * Constant aanwezig vreemd (druk/honger/misselijkheid) gevoel hoog in de buik en borst met daarbij een aanwezig trekkende en stekende pijn op de rug tussen de schouderbladen (sterk voelbaar tijdens slapen en horizontale positie liggende op de bank) Het moge duidelijk zijn dat bovengenoemde dagelijks aanwezige klachten dusdanig negatieve invloed hebben op hoe ik mij momenteel voel en dus ook op de kwaliteit van leven. Helaas strookt de mening van mijn cardioloog dat dit middel nagenoeg geen biijwerkingen geeft totaal niet met mijn ervaringen en voel ik mij gedwongen om niet verder te gaan met dit medicijn wat naar mijn mening en ervaring veel meer bijwerkingen geeft dan de producent aangeeft in de bijsluiter. Uitspraken en meningen van medici dat ik met wat hogere cholestrolwaarden (waar ligt de grens ??) meer risico loop op een eventueel hart - of herseninfarct wegen voor mij niet op tegen de zeer negatieve impact van dit middel v.w.b. mijn fysieke - en mentale gesteldheid. Het effect van dit medicijn gebruik zou over een maand getest gaan worden bij mij dus over de effectiviteit kan ik (nog) niets zeggen. Ben erg benieuwd of er meer gebruikers zijn die soortgelijke negatieve ervaringen hebben gehad met dit medijn... (?)

Simvastatine

10-11-2020 | Vrouw | 63
simvastatine

10-11-2020 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Na een hartinfarct in 2018 bleek ik al snel intolerant voor statines te zijn, ze hadden ernstige bijwerkingen waar ik niet mee kon leven.. omdat ik familiair belast ben met hart en vaatziekten wilde mijn cardioloog me aan de praluent injecties hebben, maar daarvoor moet ik ezetimibe gebruiken anders worden deze dure injecties niet vergoedt door de zorgverzekering. Ik geb[lees meer...]ruik nu een maand de injecties, maar de ezetimibe gebruik ik inmiddels vier maanden. Voor het verlagen van mijn cholesterol hebben ze bewezen geen enkel effect te hebben. Wel hebben ze veel bijwerkingen , zoals spierpijn, extreme vermoeidheid en hoofdpijn. Ik kan er dus niet mee stoppen omdat ik anders de praluent injecties niet vergoed krijg. Dus ik ben ze voor de nacht gaan slikken ipv in de ochtend en dat helpt goed tegen de vermoeidheid en de hoofdpijn. De spierpijn is er niet minder door, maar er valt nu een stuk beter mee te leven. Wie weet stop ik wel, en doe ik alleen nog alsof ik hem slik, door wel regelmatig het recept te vernieuwen. Dan blijft mijn injectie tenminste vergoed.

26-10-2020 | Vrouw | 62
Hartinfarct
Na jaren allerlei soorten statines te hebben geslikt, en daardoor bijna niet meer kon lopen, (ik liep op t laatst met een stok), kreeg ik Rephata, chorestorol daalde enorm, en is nu prima, weinig tot geen bijwerkingen. Ik speel weer badminton, en loop weer prima.

23-10-2020 | Man | 48
Hartinfarct
In eerste instantie brilique 90 mg, 2 maal daags gekregen na het plaatsen van 2 stents. Eerste tijd ging goed, totdat ik een blackout kreeg in de auto, dat ging maar net goed! Naar de huisarts, hyperventilatie. Therapie voor mijn ademhaling gekregen, werkt van korte duur. Een uur tot anderhalf uur na het slikken van brilique begint de ellende, oorsuizen, draaierig, omgedr[lees meer...]aaide maag, stokkende ademhaling, hoofdpijn, gejaagd gevoel met een paniekreactie als gevolg. Nu laat ik een eerdere reactie door mijn vrouw lezen, zij vraagt me of ik die geschreven heb... morgen de cardiovasculair verpleegkundige maar eens raadplegen en kijken of we een vervanger kunnen krijgen, dit is geen leven zo.

Flecainide

22-10-2020 | Man | 73
flecainide
Hartinfarct
Na infarct links en 2 stents rechts gebruik ik na 2 jaar de voorgeschreven tabletjes,braaf en op tijd innemend.Ben niet blij met nazorg en heb geen idee hoe dit gaat aflopen.Bij toeval een controle elders,daar word ik fijn en duidelijk geholpen.Eindelijk. Zware waarschuwing en een stop op dit medicijn.Prima medicijn maar niet bij een beschadigde hartspier.zeer gevaarlijk.[lees meer...]Mijn waarschuwing zou ook de uwe kunnen zijn vandaar deze melding.groet en in deze coronaflits blijf gezond.

18-10-2020 | Vrouw | 73
Gewichtstoename, vervelende hoofd,nekpijn.

14-10-2020 | Man | 59
Hartinfarct
Na hartinfarct, dotteren met 2 stents 5 tal medicijnen voorgeschreven gekregen. 1 ervan was brilique (ticagrelor) 90 mg. Had enorme problemen met in slaap komen. De adem stokte regelmatig en kreeg paniekaanvallen. Als eerste werd aangegeven dat dit hyperventilatie betrof; Het is ook niet niks wat u heeft meegemaakt. Moest ademhalingsoefeningen gaan doen. Dat hielp zolang a[lees meer...]ls ik daar mee bezig was. Normaal dient gewone ademhaling weer terug te komen na een tijdje. Bij mij kwam dat niet. Na een aantal nachten niet kunnen slapen (of af en toe een kwartiertje vanwege de enorme vermoeidheid) heb ik een verpleegkundige specialist geraadpleegd. Zij kon vertellen dat brilique soms hyperventilatie als bijwerking heeft. Zij heeft direct een andere bloedverdunner voorgeschreven (clopidogrel 75mg 1x per dag). De problemen met de hyperventilatie zijn direct verdwenen.....wat heerlijk om weer gewoon te slapen en te ademen.

25-09-2020 | Man | 69

22-09-2020 | Man | 77
Hartinfarct
Het werkt maar veel spierpijn in bekken en benen. Cardioloog geloofd mij maar half. Nu hiel problemen aan het bestrijden met doclophenac.

21-08-2020 | Man | 70
Hartinfarct
na de 2e keer geholpen aan dichtgeslibte kransslagader.krijg ik ook brilique voorgeschreven 2 x daags en dat een jaar lang. maar soms benauwd met adem halen,cardioog zei me dat het ook op de longen werkt.

02-08-2020 | Man | 71
Hartinfarct
Talloze medicijnen voorgeschreven door Cardioloog . Veel jaren gebruikt (20 jaar). Resultaat cholesterol e.d. Zeer weinig ( < 10 %). Repatha 140 mg bleek voor mij een wondermedicijn te zijn. 02/08/2020

Plavix

25-06-2020 | Man | 69
Hartinfarct
Zelfde ervaring en ben nog steeds op zoek naar Plavix! Is er nog wel maar schijnt dat het enkel in ziekenhuizen gebruikte wordt. Dus, het is er wel.

Ascal

25-05-2020 | Man | 72
carbasalaatcalcium
Hartinfarct
2 keer gedotterd. Ik denk dat het ook helpt voor stadium corana .ik had koorts en hoofdpijn en erge hoest

22-05-2020 | Vrouw | 67
Hartinfarct
Wat iedereen MOET weten over dit middel. Mijn moeder 67 Jr in 2018 geopereerd aan d'r hart slikt dit middel nu bijna 1,5 jaar terwijl 't maar 6 mnd mocht van de cardioloog... Ik denk wegens nalatigheid ziekenhuis, huisarts en specialisten krijgt zij nu tia' 's van dit middel. Ook staat haar onderrug vol bloed blaartjes en zoals ik hier dus iid meer lees... Ze mag niet s[lees meer...]toppen... Ze moet 't blijven slikken volgens de 'kwakzalvers'... Maar er is helemaal niemand die ons inzicht geeft, helpt, mee zoekt naar 'n ander alternatief... Ze kijken toe hoe een mens tia' 's krijgt en sluiten alle deuren voor spoed hulp. Wat is dit voor zieke shit mensen 😳😳😳 laat je niet snel iets wijsmaken en vecht voor je klachten hierop... 't is niet geschikt voor teveel mensen 😔

10-05-2020 | Vrouw | 80
Hartinfarct
Ik voel mij slechter na het hartinfarct In 2019 ; ben ernstig vermoeid. ; heb bloedingen in oogleden, neus en zitvlak ; kon 4 dagen niet zitten na een fietstocht.; Zie slechter. Lopen is moeilijk. Fietsen gaat redelijk , maar dan krijg ik bloedingen.

Atenolol/Chloortalidon

06-05-2020 | Man | 61
atenolol / chloortalidon
Hartinfarct
Zeer ernstig kalium te kort, moest bij na aan het infuus in het ziekenhuis Kon het gelukkig reden met een drankje, omdat er geen hartritme stoornissen werden vast gesteld.

Atorvastatine

30-04-2020 | Man | 58
atorvastatine
Hartinfarct
Heb veel last van borstspier problemen, alleen als ik zit of lig. Bij inspanning , sport, geen last. Zijn er mensen met dezelfde, ervaringen

Acetylsalicylzuur

05-04-2020 | Man | 65
acetylsalicylzuur
Hartinfarct
sinds deze medicijn gebruik geen vooruitgang bijna 3 jaar gebruikt 3 stens er in geplaatst en daarna nog eens 20-06-2019 bypass 4 waar van 2 zeer ernstig CAG & RCA prox HSS FFR dus mijn mening alleen blauwe plekken en veel spier pijn zuur branding ondanks maag beschermers Pantoprazol 2x per dag v Cardioloog ??

Rosuvastatine

16-03-2020 | Man | 58
rosuvastatine
Hartinfarct
Overgestapt van Atorvastatine omdat ik erge last van spierpijn en gewrichtspijn had. Met Rosuvastatine geen last van deze bijwerkingen. LDL gezakt van 3,9 naar 2.0.

Perindopril

21-02-2020 | Man | 59
perindopril
Hartinfarct
Zeer hoge bloeddruk, slik het nu ( eerst 4 mg) 3 weken.Na verhoging dosis nu 4 weken in totaal. Bloeddruk zakt iets. Kan nergens lezen hoe lang het duurt dat medicatie echt gaat werken.

Metoprolol

13-02-2020 | Man | 79
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

Entresto

11-02-2020 | Man | 61
sacubitril / ​valsartan
Hartinfarct
Gebruik het wel maar .. stop er soms een paar dagen ermee om het geheel van mijn lichaam tot rust te laten komen..bij mij zijn de bijwerken dus heftig,in het begin had ik wel toen ik het medicijn voor de eerste weken innam dat ik geen zeurende pijn op de borst meer had,daar was ik al blij om

05-02-2020 | Man | 67
Hartinfarct
In tegenstelling ik bovenstaand iets moest 'aankruisen' om mijn verhaal verzonden te krijgen kan ik niets zeggen over de effectiviteit omdat ik niet inwendig die effectiviteit kan zien. Wel zou ik willen weten of iemand na gebruik van dit clopidogrel opeens ergenseen pees blessure kreeg. Of nog erger, een geknapte pees...

Metoprolol

26-01-2020 | Vrouw | 56
Hartinfarct
Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.

25-12-2019 | Man | 59
Hartinfarct
Door de Brilique in combinatie met acetylsalicylzuur 80, kreeg ik heel snel blauwe plekken, en een speldenpunt gaatje in je vinger, bleef maar bloeden, tot dat de 12 maanden voor bij waren, en ik alleen nog de acetylsalicylzuur gebruikte, had ik geen last meer van blauwplakken en ook het gemakkelijk blijven bloeden was weg. Toen ik de eerste 2 maanden de Brilique ingeno[lees meer...]men had, kreeg ik OOK een Enorme winderigheid met vaak opgezwollen / opgeblazen buik. S’ nachts slaap ik vaak vrij diep en wordt dan wakker, zwetend van de ferme buikpijn en ik moet een uur lang darmgas ontluchten Ik heb vermoedelijk aan het gebruik van Brilique prikkelbaar Darm Syndroom (PDS) overgehouden. Het enigste wat ik er tegen kon doen was aan het FodMap dieet beginnen, en dat werkte gelukkig prima, maar ik moet me daar dan wel strikt aan houden. Bij nacontrole via katheterisatie, bleek dat de Brilique zijn werking wel goed had gedaan, na een jaar waren de stents nog mooi open.

Selokeen

18-12-2019 | Man | 64
Hartinfarct
na ontslag ziekenhuis vervangend medicijn van apotheker gekregen en begon me elke week slechter te voelen na opnieuw catheterissatie en nogmaals een infarct er achter gekomen dat de medicijn verandering de oorzaak was.Helaas krijg ik nu net bericht dat de selokeen zoc niet meer vergoed gaat worden het komende jaar. Met andere woorden de overheid ziet je liever de pijp uitg[lees meer...]aan dan een iets duurder medicijn laten vergoeden.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2464)
Depressie (1996)
Angst & paniekstoornis (1939)
Hoge bloeddruk (1393)
Blaasontsteking (1013)