ziekte

Hartinfarct

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartinfarct

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartinfarct

19-11-2019

Ezetimib (ezetimibe)
Hartinfarct

Ik was al aan de statines ivm diabetes type 2. Dit leidde al tot veel narigheid. Na ontdekking van een klein hartinfarctje (ca. 15 jaar geleden) werd de atorvastatine door de cardioloog vervangen door ezemtimide. De klachten zijn daarna behoorlijk toegenomen. Kreeg het advies van de cardioloog vooral te blijven bewegen. Dat deed ik al wel (schaatsen, wielrennen) maar doo[lees meer...]r het gebruik van de statines is dat eigenlijk niet meer mogelijk. Heb het gevoel onderworpen te zijn aan anti-cholesterolterreur, waarbij de middelen erger zijn dan de kwaal.
15-10-2019

Hartinfarct

Na gebruik van dit medicijn. Ademhalingsproblemen. Gevoel alsof je hoog in de bergen zit met zuurstof tekort. Midden in de nacht wakker worden. Diagnose van huisarts : hyperventilatie. oorzaak bleek bijwerking dit medicijn!
09-10-2019

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)
Hartinfarct

Dit is gewone aspirine / acetylsalicylzuur. De zakjes met poeder zijn lastig open te maken. Poeder met ruim water (half glas) innemen. Ik eet elke dag s' morgens een bakje yoghurt (halfvol of mager) en s' middags een glas halfvolle melk, nooit meer last van maagklachten! In Engeland (heb ik gewoond) schrijven ze acetylsalicyzuur tabletten 80 mg gram voor (da t is ki[lees meer...]nder-aspirine) is veel goedkoper, zijn tabletjes in een potje.
03-10-2019

Losartan / Hydrochloorthiazide (losartan / hydrochloorthiazide)

08-09-2019

Omeprazol (omeprazol)
Hartinfarct

Hartinfarct gehad en stent geplaatst, heb een medicijn (clopidogrel) en medicijn wat ik een jaar moet slikken ivm stent, en daarbij deze maagbeschermer en sindsdien elke dag vervelende borst/maagklachten misselijk diarree, heb ook al pantoprazol geprobeerd , was nog erger. Moet dit een jaar blijven slikken , ben daar niet blij mee!
05-09-2019

Hartinfarct

Hoog cholesterol is omlaag naar 1.8 LDL Bijwerking: pijn aan lever en slijmvorming in de keel
01-09-2019

Hartinfarct

Sinds januari gebruik ik Brilique 90 mg 2x daags sinds die tijd heb ik ook last van mijn ademhaling gedurende 3a4 uur stopt mijn ademhaling ook regelmatig en moet dan ook moeite doen om het weer op gang te zetten,net weer gebeld met de weekend arts of ik er niet per direct mee mag stoppen want de laatste aanval was echt eng het antwoord was een duidelijke nee ! Mag wel ma[lees meer...]ar op eigen risico morgen naar het ziekenhuis bellen,want om dit middel nog 11 maanden te moeten nemen,ik dacht het niet
28-08-2019

Persantin (dipyridamol)
Hartinfarct

Prima middel, gauw bloedingen maar dat hoort er bij.
28-08-2019

Clopidogrel (clopidogrel)
Hartinfarct

15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.
15-08-2019

Crestor (rosuvastatine)
Hartinfarct

Ik kreeg Simvastatine naar een hartinfarct in het pakket.die kon ik helemaal niet staan.dus om op Crestor omdat het"moest".kom uit een mediteraan gezin, had nooit hoog cholesterool.met hulp van de huisarts crestor afgebouwd omdat ik geen sport meer kon doen zo spierklachten had ik.neem nu dagelijks rode gist rijst- heb waarden als een jonge meid
06-06-2019

30-05-2019

Hartinfarct

Neusproblemen, borstvorming, krampen, spierpijn door hele lichaam. Ga nu met een halve avocado per dag het "hoge cholesterol" regelen. Gebruik tevens zwarte komijnzaadolie. Ik heb rond de 4 indicatie, dus niet erg hoog en kreeg in het begin 40mg als aanvangdosering zonder eerder op cholesterolgehalte gecontroleerd te zijn. Protocol noemen zij het. Te gek voor woorden. In l[lees meer...]anden om ons heen word er met met cholesterol waarden heel wat realistischer gewerkt. Lees het boek "de cholesterol leugen". Maakt het duidelijk!!
29-05-2019

Furosemide (furosemide)

Nachtelijk spierkramp en spierpijn
24-05-2019

Hartinfarct

cardioloog. weet de krampen niet op te lossen. mede patiënt. Atorvastatine werkt bij mij 90%. heb wel zo nu en dan, soms elke nacht, 10% krampen in de tenen en voeten.
12-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)
Hartinfarct

Vorig jaar juni hartoperatie 4 omleidingen en 2 stents kreeg aantal medicijnen w.o Brilique dit medicijn na 9 maanden gestopt door toenemende bijwerkingen zoals kortademigheid bij een geringe inspanning, jeuk ,wazig zien .Nu enkele weken aan de vervanger Clopidogrel 75 mg dit medicijn geeft voor mij geen verbetering blijf last houden van vooral de kortademigheid bij lichte[lees meer...] inspanning . Kan komende maand gelukkig stoppen .
03-05-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)

02-05-2019

Perindopril (perindopril)
Hartinfarct

Oveigens heb ook diabetes 2 maar gebruik geen Metformine. De daling van de EGFR vind ik zelf ernstig; de huisarts moet nu beslissen of er naar een ander geneesmiddel moet worden uitgeweken; vraag me af hoe hij dat gaat doen.
01-05-2019

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartinfarct

dit medicament help niet voor wat het moet dienen
27-04-2019

Hartinfarct

Voel me slechter nu en vermoeider dan voor mijn hartinfarct. Na enige informatie op deze site me er bewust en erkend van mijn gewaarwording van de bijwerkingen.
16-03-2019

Hartinfarct

Ben opgenomen met hartinfarct , kreeg ter plekke alle medicijnen toegediend. Zou dezelfde dag gedotterd worden had geen verstopping in de aders, mijn hart zag waanzinnig goed uit. Blijkt dat ik Scad ziekte heb maar word wel behandeld als patiënt met een hartinfarct . Momenteel voel ik me vreselijk, heb veel pijn in mijn lichaam. Word hierdoor ook behoorlijk vervelend. Vana[lees meer...]f heden denk ik erover om te stoppen met de cholesterol medicijnen. Niemand controleerde momenteel je cholesterol. Er wordt nu van mij verwacht dat ik deze medicijnen maar 1 jaar ga slikken zonder controlen.
23-02-2019

Hartinfarct

Van de gebruikelijke statines ondervond ik ernsige bijwerkingen. Zelfs van de ‘natuurlijke’ statines ondervond ik deze bijwerkingen. Om die redenen weigerde ik verder te gaan met de statines. Dan maar een risico gelopen. Er werd mij Repatha aangeboden en nu, na ruim een half jaar zijn de cholesterolwaarden spectaculair gedaald. Ik vermoed echter dat één van de bijwerki[lees meer...]ngen er weer insluipt en sla daarom één periode over, zonder overleg met de medici overigens. Het verplicht meebestellen van Ezetemibe slaat nergens op omdat dit een van de veroorzakers van de zeer ernstige bijwerkingen was. Die lever ik dus in bij de chemobak. Onbegrijpelijk natuurlijk want, hoewel niet zo heel duur ( € 0,40 per pil) komen ze evengoed bij het afval terecht en spek ik de kas van de big pharma nóg een keer. De Repatha kost tenslotte. € 100,- per injectie. Over het nu onstane lage HDL-gehalte maak ik mij echter wel grote zorgen.
06-02-2019

Simvastatine (simvastatine)
Hartinfarct

Voor hartinfarct 20mg geslikt, daarna 40mg. Na verhoging moeilijk ademhalen en last van spieren.
30-01-2019

Hartinfarct

Klinkt heel simpel pilletje er in en je cholesterol zakt vanzelf. Lastig als je al meerederen andere aandoeningen hebt. Zoals diabetes 2, een bijnierziekte die mijn gehele hormonale huishouding al mijn hele leven ontregelt. Met als gevolg dat mijn spieren dus danig aangetast zijn dat je die te vergelijken zijn met de spieren van een man van eind 80 en ik ben net 51 jaar. [lees meer...] Atrostatine is voor mij dus niet de oplossing.
10-12-2018

Hartinfarct

Net begonnen dus nog geen ervaringen. Wel zijn de spierklachten van ezetrol verdwenen na een paar dagen.
10-12-2018

Ezetrol (ezetimibe)
Hartinfarct

Spierpijn net als bij alle statines die ik al gebruikt had. Het vreemde was wel dat de spierpijn zich alleen voordeed in de linkerkant van het lichaam. Geen enkele keer klachten gehad aan de rechterzijde.
06-12-2018

Metoprolol (metoprolol)
Hartinfarct

Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.
04-11-2018

Pantoprazol (pantoprazol)
Hartinfarct

Dank voor Uw reactie. Eerder had ik geschreven dat ik eind Mei een hartinfarct heb gehad, en kreeg daarvoor ook Pantoprazol Pensa 40 mg, en kreeg daar meerdere bijverschijnselen door. Ik twijfel ook nog steeds óf ik wel een hartinfarct heb gehad. Dit, omdat ik alleen flinke maagpijn had. Omdat ik al meerdere weken plotseling te maken heb met geheugen klachten/ concentra[lees meer...]tie stoornis/flinke hoofdpijn en duizeligheid, begon ik toch wel twijfels te krijgen (gezien mijn leeftijd 83 jaar) of ik een form van demensie heb. De schrik sloeg toe. Uiteraard gaan zoeken op internet voor de bijwerkingen van dit middel. Daar vond ik inderdaad de mogelijkheid dat Pantoprazol dementie kan beïnvloeden/versterken. Mogelijk dat dit middel alleen effect bij ouderen kan hebben? Ik loop nu inmiddels ook met een rollator, terwijl dat níet het geval was toen ik nog geen "dementieklachten" had. Ik neem het middel niet meer in, en zal een afspraak maken met mijn huisarts. Ook lees ik in bepaalde proefschriften dat, als ouderen al zeer lange tijd hoge bloeddruk hebben men, artsen en specialisten, deze ouderen met rust moeten laten en géén bloeddrukverlagers moet geven. Dat zou ernstige gevolgen kunnen hebben. Mijn cardioloog zegt dat dit onzin is! Wat is waar?
01-11-2018

Hartinfarct

Na het plaatsen van een stent kreeg ik Brilique te slikken, maar dat kende ik niet aangezien ik als bloedverdunner steeds Asaflow nam. Dit nieuwe medicament(!) veroorzaakte bij mij een zeer erge ademnood hoewel ik met het maximum aan zuurstof lag. Aangezien het in het ziekenhuis waar ik geholpen was veel te warm was, geen raam open kon, noch airco aanwezig was, vroeg en kr[lees meer...]eeg ik, na in 2 dagen en een nacht geen oog dicht te hebben kunnen doen en bijna geen adem te hebben kunnen halen, mijn overbrenging naar een splinternieuw ziekenhuis in een andere stad dichter bij huis. Hier ging het, dank zij de airco, direct veel beter... tot ik ook hier Brilique te slikken kreeg, waardoor ik weer met een erge ademnood af te rekenen kreeg. Na een paar dagen ging het weer beter en werd ik ontslagen, maar eerst kreeg ik nog een Brilique toegediend, waarop mijn ademnood weer de kop opstak. ik bleef nog een dag langer, maar weigerde verder de Brilique in te nemen zodat ik, met 2 van die pillen in mijn bagage naar huis mocht. Ik was pas thuis, toen er van het ziekenhuis naar mijn huisdokter werd gebeld met de mededeling dat ik beter Clopidogrel kon nemen ipv Brilique. De meegekregen pillen vlogen meteen in de vuilnisbak, een plaats waar ze volgens mij thuishoorden en meteen was mijn ademnood verleden tijd. Hoewel ik in beide ziekenhuizen verplegers onder elkaar bezig hoorde over eventuele nevenwerkingen van Brilique, bleven ze het toch toedienen, hoewel ze mijn ademnood meer dan duidelijk konden merken. Dit spul kan voor sommige mensen wel goede resultaten zonder veel nevenwerkingen opleveren, maar in mijn geval was dat absoluut niet het geval, verre van! Voor mij was Brilique een uiterst gevaarlijk geneesmiddel, zo gevaarlijk dat ik het gewoon 'waardeloze smeerlapperij' durf te noemen. Mijn ademnood was zo erg en zo uitputtend, dat ik, wanneer ik zou moeten kiezen, de pijn van een hartinfarct zou verkiezen boven langzaam te liggen stikken door zo'n verdomde pil, en ik meen het!
25-10-2018

Hartinfarct

Ik ben begonnen in 2008 met de simvastatine. Daar had ik al spierijn bij, dus ben ik over gegaan naar Lipior. (atorvastatine van Pfyzer is exact dezelfde, heb ik uitgezocht) Eerst ging het wat beter, maar de laatste maanden kwam ik kreupel uit bed, kon op de crosstrainer niet meer een uurtje staan zonder 3 keer af te stappen. En mijn cholesterol was goed. Ik heb dus beslot[lees meer...]en om er mee te stoppen en heb gisteren de laatste genomen. Er werd mij wel verteld dat ik nog een andere statine kon proberen, maar ik wil nu eerst kijken hoe het zonder gaat. Ik heb zelf een apparaatje aangeschaft, waar ik af en toe zelf mijn cholesterol kan meten. Ik hoop dat het snel beter gaat en dat ik weer normaal kan gaan lopen :)
24-10-2018

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)
Hartinfarct

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1680)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)