Hartinfarct

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartinfarct

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartinfarct

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

09-02-2024 | Vrouw | 24
Hartinfarct
Slik al enige tijd Aurobindo vanwege lactose gevoeligheid bij andere merken, bij Aurobindo was dit niet het geval. Nu is de verpakking & samenstelling verandert en krijg meteen weer de klachten die ik bij de anderen ook had.

Lisinopril

26-01-2024 | Man | 71
lisinopril
Hartinfarct
LS Ik herken dit verhaal ,maar bij kwam het door de ziekte van Lyme . Daar eens op getest???? MVG. B.D

05-01-2024 | Vrouw | 66
Hartinfarct
Na infarct moest ik meteen hiermee starten, heb het 2 en halve week uitgehouden, wat een akelig middel. Was super kortademig een half uur na inname tot 7 uur na inname, rechtop slapen en nog adem tekort. Kreeg ook hartritmestoornissen, ook na dotteren en stent. Iom cardioloog nu clopidogrel, nergens meer last van. Ik ga dit nooit meer slikken

31-12-2023 | Vrouw | 77
Hartinfarct
Voelde me verschrikkelijk, nachtmerrie waar ik niet uit kon wan overdag. Zeer beangstigend en 'unheimisch'

22-09-2023 | Man | 68
Hartinfarct
Eind Juni dit jaar ( 2023 ) een hartinfarct gehad en daarna gedotterd en 2 stents gezet. Moet nu iedere dag 8 medicijnen slikken, in de eerste weken geen last maar nu na 6 weken verschrikkelijke spierpijn over heel mijn lichaam en kan met heel veel moeite uit bed komen. In de nacht bijna niet slapen vanwege pijn in mijn onderrug die uitstraalt naar mijn rechtse heup en moe[lees meer...]t opstaan voor de pijnstillers in te nemen. Ik ben sinds een week nu overgestapt in overleg met de cardioloog naar Simvastatine in plaats van Atorvastatine . Maar het wordt niet minder en heb er geen vertrouwen meer in.

21-09-2023 | Vrouw | 63
Hartinfarct
3 mnd geleden licht hartinfarct en plaatsing 1 stent. Veel medicatie (preventief) ook brilique tricagrelor 90 mg. Gelijk in ziekenhuis al gezegd dat na inname ik me niet lekker voelde ..ademnood..en niet kunnen slapen en zelfs duizelig op het akelige af ..wat een naar gevoel geven deze pillen bah! Morgen huisarts ik ben er mee gestopt ik had er echt genoeg van ..nu 1 dag[lees meer...] gestopt en voel me al meer mezelf en stukken beter ..ik hoorde dat 3 mnd slikken ook kan aangezien ik de nieuwste stent heb die ook medicatie afgeeft ...maar dit medicijn van astra zenica nooit weer

15-09-2023 | Man | 68
Hartinfarct
Ik heb eind Juni 2023 een infarct gehad en slik sindsdien in overleg met de Cardioloog deze Atorvastatine 40mg., tesamen met nog 7 andere medicijnen. Na verloop van tijd begon ik steeds meer last van spierpijn over mijn hele lichaam te krijgen. Het ergste is de spierpijn in mijn onderrug met uitstraling naar mijn rechter heup waardoor ik weer pijnstillers moet slikken om[lees meer...] in de nacht een beetje te kunnen slapen. Ook depressief en nergens geen zin meer in. Het wordt alleen maar erger. Cardioloog heeft me nu Simvastatine voor geschreven. Wil ik nog proberen, maar andes stop ik met alles. Zo is het ook niets meer.

12-09-2023 | Vrouw | 62
Hartinfarct
Mijn moeder slikt dit medicijn. Sinds dat ze dit slikt heeft ze vaak stemmingswisselingen. Uit het niets word ze snel boos of geïrriteerd, soms heel de dag soms maar even. Ons hele gezin is de dupe van deze bijwerking.. wij moeten ons aanpassen en continue denken 'laat maar gaat het zijn de medicijnen'. Vaak heeft ze het niet door, soms ook wel. Ik kan wel zeggen da[lees meer...]t mijn moeder sterk is veranderd door onderandere dit medicijn

04-09-2023 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Na plaatsing stent nu ook perindopril ..voel me er erg slecht bij..niet mezelf ..depri..en hondsmoe..tevens slapeloosheid en oorsuizen

28-08-2023 | Vrouw | 47
Hartinfarct
Na een hartinfarct en 3 hartstilstanden een statine ( 3 verschillende) gekregen. Kon niet meer lopen van de pijn in m'n rug, benen en voeten. Ondraaglijke pijn. Na 2 Jr via de Internist Praluent voorgeschreven..een injectie. Icm Ezetimibe. Daarna nergens meer last van. Niet 1 x heeft de cardioloog dit aangekaart. Lijkt wel of ze aandelen in de statines hebben. Het [lees meer...]is echt troep dit medicijn.

Crestor

26-07-2023 | Man | 69
rosuvastatine
Hartinfarct
Slecht verhaal over atatines (RED: mening ingekort - alleen eigen ervaringen worden weergegeven)

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

17-06-2023 | Vrouw | 66
Hartinfarct
13 jaar geleden op 53 jarige leeftijd. Voelde het aankomen gelijk 112 gebeld terwijl ik mijn infarct kreeg werd ik gelijk behandeld. zieken huis gedotterd . ook behandeld met plavix voor een jaar te slikken. en bloedruk tabletten. nu nog alleen Ascal Cardio -Neuro 100mg en een Valsartan/hydrochloorthiazide KrKa 320mg/12,5 mg en een cholesterol Rosuvastatine 5mg 1 per dag [lees meer...]in de avond. Als vitamine tablet Lucovitaal Multi 65 + At/m Z one a day. met Q10,Lutene &Panx Ginseng. Nu weet ik niet of ik dit kan slikken bij mijn Ascal.

12-06-2023 | Man | 67
Hartinfarct
1 op 100? Wat een leugen inderdaad. 1 op 5 eerder die er last van heeft. Ik heb simvastatine geslikt en van alles beleeft. Spierpijn gehad waar niet mee valt te leven.

29-05-2023 | Man | 65
Hartinfarct
Had een hartinfarct enn2 stent plaatsing . Maarbdoor dat ik gigantisch last van moeilijke ademhaling kreeg bijndit medicijn is er innoveren met de cardioloog gestopt. Nou ik weet 1 ding dit medicijn nooit weer. Geen benauwdheidsnklachten meer waar door ik ging hyperventileren. Kan weer redelijk naar de wc . Mensen schrijf gewoon op waar je last van heb. Bespreek dit [lees meer...]met je cardioloog. Ik dacht ook ach moet wennen maar naar 5 maanden innemen werd het alleen maar erger.

24-05-2023 | Man | 58
Hartinfarct
Heb ik al in het forum geschreven.

Efient

24-05-2023 | Man | 58
prasugrel
Hartinfarct
Ik snap wel waarom dit medicijn niet vaak wordt voorgeschreven. Het werkt niet alleen voor het hart, maar ook op je psyche. Wat ben ik toch weken beroerd geweest. Nachten niet kunnen slapen vanwege angstaanvallen. Daarop volgend een zombie gedrag overdag. Heb het twee weken volgehouden. Jammergenoeg lees ik niet veel over betreffende medicijn. Ook in de bijsluiter word ni[lees meer...]ets over psychische bijwerkingen vermeld. Word zeker heel weinig voorgeschreven. Nu maar na Ticagrelor en prasurgrel weer een ander proberen. Gillend gek word ik van die medicijnen.

Acetylsalicylzuur

09-05-2023 | Man | 71

30-04-2023 | Man | 58
Hartinfarct
Voor mijn hartinfarct was ik vanwege hoge bloeddruk al enkele dagen in het ziekenhuis opgenomen. Na ontslag kreeg ik de nacht een hartinfarct. Twee kransslagaders volledig geblokkeerd en de derde voor 70 procent. Werd gedotterd en kreeg vier stents geplaatst. De eerste weken na mijn infarct was ik zeer labiel en emotioneel. Na anderhalve maand kreeg ik het steeds meer bena[lees meer...]uwd. Daardoor kon ik niet veel meer aan. Mijn duizeligheid die ik in de loop van de dag krijg, dat heb ik ook te danken aan de Ticagrelor. Van de week maar vragen of ik mag stoppen. Mijn drie maanden zitten erop. Radboud heeft geconstateerd dat het niets uitmaakt of je drie of twaalf maanden het medicijn slikt.

27-04-2023 | Man | 80
Hartinfarct
5 maanden geleden een hartoperatie gehad en twee omleidingen. Heb 6 soorten medicijnen gekregen waarvan Brilique bij zit.

16-04-2023 | Vrouw | 78
Hartinfarct
Had angina p ,heupoperatie, te weinig bloed,hartinfarct

Lisinopril

29-03-2023 | Vrouw | 46
lisinopril
Hartinfarct
Veel last van duizeligheid of flauwvallen. Extreme vermoeidheid of nergens zin in. Verlaagd libido of niet kunnen klaarkomen. Diaree of verstopping. Zweten,slecht slapen, hoofdpijn/clusterhoofdpijn

Clopidogrel

11-03-2023 | Vrouw | 65
clopidogrel
Hartinfarct
Neuropathie kan bij vlagen bijna niet meer lopen. Erg veel pijn, zware benen. Moeite met op gang komen. Ik slik ze expres voor t slapen gaan. Loop zwaaiend op mijn benen naar t toilet in de nacht. Overmorgen overleg of ik kan stoppen. Slik ze nu 5,5 maand

26-02-2023 | Man | 63
Hartinfarct
Een aantal jaren geslikt, maar in november ging het in eens fout zelfs de bloeddruk van 195/101. Verschrikkelijk koude handen en voeten, waar bij ik ook ineens begon te vallen, omdat ik mijn voet verkeert neer zette, omdat ik niet de controel had van hoe ik hem neer zette. In het val proces kon ik zien dat het was als of ik hem verzwikte. Heel erg raar uit eindelijk naa[lees meer...]r de huisarts gegaan ook omdat ik allemaal vreemde bultjes op mijn vingers kreeg, zou ezceem zijn kreeg zalf er veranderde wel wat maar de bultjes bleven komen en raakten ontstoken die ontsteking kwam van binnen uit niet door een huidletsel. Een plekje was erg vreemd, niet groot maar toch, het leek wel gangreen. metoprolol uit eindelijk gehalfveerd, bultjes bleven vooral die rare meer het pijnlijke verdween, en in eens kreeg ik een veel te lage bloed druk. Ander bloeddruk middel gehalveert. Bloeddruk verbeterde maar behoorlijk schommelingen in de ochtend voor inname medicatie ging hij toch naar een 150. Nu is metoprolol verminderd naar 12,5 mg en heb een optimale bloeddruk 24/7 ook voor het innemen van bloeddruk medicatie. Mijn levens stijl was volkomen veranderd, loop nu ongeveer 130 kilometer per week, van overgewicht ben ik naar een normaal gewicht gegaan. Mijn sukerwaarden hebben zich heel erg verbeterd, dat ik misschien medicatie kan stoppen. BMI is nu goed. Ook heb ik vaarwel gezegt tegen het nederlandse brood, en bak nu zelf brood en dat is zuurdesem brood. Ik schrok van alle dingen die ze in brood gooien, ik eet liever brood met zout suker water en meel, en verder niets. Vandaag voor het eerst tijdens de wandeling, (en het was hier niet warm) 12 km gelopen had ik warme voeten.

08-01-2023 | Man | 49
Hartinfarct
op relatief jonge leeftijd (46) hartinfarct gehad. ldl was echter normaal. toch statines gekregen want ldl moest zo laag mogelijk. slik dit nu 4 jaar. in eerste instantie spierpijn in oa rug. ben toen ubiquinol gaan slikken 100mg per dag, en daarmee geen klachten meer. middel lijkt verder effectief, ldl is lager dan 1 mmol/l.

07-01-2023 | Vrouw | 35
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct gedotterd en 1 stent geplaatst. Daarna direct begonnen met atorvaststine, lisinopril en brilique. Ik kreeg na thuiskomst vreselijk veel last van niet uit te houden spierpijn tussen en op mijn schouderbladen, mijn schouders en bovenarmen. Ik ben ermee gestopt en ook met de lisinopril. Toen atorvaststine in een lage dosis gekregen, die was NOG 10x er[lees meer...]ger. Ben na 1 pil gestopt. Mijn cholesterol is 2.6 dus niet te hoog. Ik heb na 2 weken gestopt te zijn nog altijd klachten. Ik hoop niet dat mijn spieren beschadigd zijn door deze troep! Ik slik nooit meer een statine!

07-01-2023 | Man | 49
Hartinfarct
Heb het medicijn vier weken gebruikt en ben gestopt. De pijn werd letterlijk ondragelijk. Hoe ik ook zat, lag of bewoog het gaf ernstige steken in mijn spieren. Met name mijn onderrug en in de heup en bovenbenen. Pijn dat je het uitschreeuwt van pijn. Overleg gehad met cardioloog en die schrijft nu rosuvastatine 10mg voor. Ben hier nog niet mee begonnen omdat ik bang ben d[lees meer...]at deze pijn weer terugkomt of erger wordt. De pijn is nog niet verdwenen. Ook zijn mijn voeten zeer pijnlijk. Verdoofd en rode tenen, jeuk en pijnlijke steken in de bovenkant van de voet en de tenen.

22-12-2022 | Man | 74
Nu 1 week ingenomen.

21-12-2022 | Vrouw | 64
Hartinfarct
vraagje ik heb van de apotheek vorige week het merk Sandoz gekregen ipv Mylan en nu heb heb ik het weer net zo benauwd als voor heen bij Mylan 100mg , maar toen deze gehalveerd was waren de benauwdheidsklachten over. Maar nu ik Sandaz 50 mg gebruik heb ik weer de benauwdheidsklachten en en blauwe plekken niet normaal gewoon. Ook ontzettend koud ook is mijn bloeddruk f[lees meer...]link verlaagd met Sandaz momenteel 100/60 met een hartslag van 55 Graag hoor ik of er nog meer mensen zijn die heftig op Sandaz reageren

14-12-2022 | Vrouw | 42
Hartinfarct
Na infarct kreeg ik na plaatsing stent vage klachten: - pijn op borst, zeer trage hartslag. Dit in nacht, rust. Maandelijks. Jaar later pijn op borst, uitstraling, oorsuizen, zeer trage hartslag: diagnose schampschot. Arts vermoedt cmd, nu medicatie (diltiazem) waardoor Perindopril kwam te vervallen: weg ongelofelijke hoestbuien, weg pijn op borst. Misschien inderda[lees meer...]ad cmd en doet de medicatie zijn werk, maar ik vind het zeer bijzonder dat na het stoppen met hoesten door einde Perindopril ook al mijn andere klachten zijn verdwenen. Er zijn vaker geluiden over pob na stentplaatsing. Reden meestal onbekend. Bij mijn schampschot kreeg ik plots Metropolol en de laatste week Perindopril. Klachten namen toe. Nu zonder een prolol en perindopril heb ik geen last meer gehad.

Nitrolingual

14-11-2022 | Man | 70
nitroglycerine oromucosaal
Hartinfarct
na hartinfarct dringend advies altijd een spray onder hand bereik te hebben. barstende koppijn, niet zo leuk als je chronische clusterhoofdpijn hebt, maar je sprayt niet voor plezier maar omdat hart problemen geeft.