ziekte

Hartinfarct

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartinfarct

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartinfarct

Pradaxa

30-05-2022 | Man | 83
dabigatran etexilaat
Hartinfarct
Moeilijk innemen blijf lang in de slokdarm zitten ook nadat je 30minuten blijf staan. Slecht in slaap komen ook in de nacht en ochtend heel veel diaree het is een medicijn Dat mijn leven hinderlijke dagen geeft en het leven danig in de war brengt. Mijn vermoeden is dat dit medicijn voor de leeftijd 83jaar niet geschikt is

Crestor

19-05-2022 | Vrouw | 57
rosuvastatine
Hartinfarct
In het begin denk het gaat goed, het enige wat goed gaat is de verlaging van de ldl. Het begon met slaap handen dag en nacht, dat doortrok met pijn in de handen/polsen en steken en pijnscheuten, kreeg ook pijnlijke krampen in de handen en handen niet kunnen gebruiken gevoelloos gevoel, misselijk darm problemen maar ik voelde als ik dit blijf gebruiken overlijd ik. Vind he[lees meer...]t schandelijk dat er niet is gewerkt aan een alternatief.

Ezetimib

Pravastatine

17-01-2022 | Vrouw | 65
pravastatine
Hartinfarct
Zijn er mensen die ervaringen hebben met het stoppen met statines. Dus bij wie de oorspronkelijke klachten weg zijn (gebleven), terug zijn gekomen of verergert zijn na het stoppen met statines

11-01-2022 | Man | 85
Hartinfarct
Mijn vader kreeg een donkere ontlasting en werd steeds snellere moe en bleker van gelaatskleur. Na enkele dagen uiteindelijk ook pijn op borst, zweten, pijn linker arm. Dit als gevolg van te veel bloedverlies via de dunne darm, waardoor zijn HB gehalte gezakt was naar 4,1. Gezien zijn slechte conditie van het hart werd er geen darm onderzoek gedaan en was er verder nik[lees meer...]s mogelijk dan om de zoveel tijd bloed te krijgen. Na weken aantobben en om de anderhalve week bloedtransfusies dan toch zelf aan cardioloog gevraagd of er iets aangepast kon worden aan de bloedverdunners. Helaas kwam de MDL-arts zelf niet op het idee om te overleggen met cardioloog om de bloedverdunners aan te passen. Gezien zijn ervaring en vakgebied toch een grote tekortkoming. Uiteindelijk is hij de brilique gestopt en een ander medicijn gestart waardoor na enkele dagen zijn ontlasting niet meer donker van kleur was en zijn HB weer op peil blijft.

Sotalol

23-12-2021 | Man | 44
sotalol

12-12-2021 | Man | 50

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

12-12-2021 | Man | 50

14-10-2021 | Vrouw | 39
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

Atorvastatine

05-10-2021 | Man | 54
atorvastatine
Hartinfarct
Ben tijdje gestopt geweest en toen voelde ik me prima. Nu moest ik van de praktijkassistente medicijn weer slikken. Om binnenkort mijn cholesterol te controleren. Na 3 dagen voel ik me weer slecht en stop weer direct met dit medicijn. Wel heb ik aangegeven of misschien niet beter maar 40 mg kan gaan misschien heb ik dan geen bijwerkingen. Dat hoor ik morgen pas. Ik hoop [lees meer...]het. Ik heb het idee dat 80 mg hoge bloeddruk veroorzaakt.

Pantoprazol

04-10-2021 | Man | 52
pantoprazol
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct in november deze medicatie gaan slikken samen met bloedverdunners en staties. Vanaf dag 1 duizelig en paniekaanvallen etc. cardioloog zegt dat het niet van de medicijnen kan zijn maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.

03-10-2021 | Man | 65
Hartinfarct
Een halfuur na inname begon de kortademigheid, welke per vlagen telkens terug tot zeer ernstig toe. Na 5 uur werden ze minder frequent en minder ernstig. Het spreek vanzelf dat ik nooit meer producten gaat nemen van AstraSeneca.

18-09-2021 | Man | 70
Hartinfarct
Na plaatsing 2 stens een aantal medicijnen waaronder Brilique . 1e weekend thuis zeer veel last ademhaling onder controle te krijgen vaak tegen hyperventileren aan! Gebeld met cardioloog er mocht een betäblkker gehalveerd worden Na 4 weken nog steeds last, nu is briliqeu vervangen door clopidrogrel . Ademhaling direct goed nergens meer last van.

14-09-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

Monocedocard

12-09-2021 | Vrouw | 84
isosorbide-5-mononitraat
Hartinfarct
Mijn moeder slikt dit medicijn sinds 3 md, daarvoor 6 md in hogere dosering. Zij voelt zich al 9 md slecht. Drie kwartier na inname begint het en duurt een aantal uur. Zeer naar in haar hoofd, een soort zombie. Zij voelt zicht slechter dan voor haar infarct december 2020. Cadioloog is er vanaf 20 september weer, morgen wilt mijn moeder het medicijn niet meer slikken. Ik z[lees meer...]al morgenochtend meteen contact opnemen met cardiologie of dit wel ok is. Hopelijk is er een alternatief voor dit medicijn of kan ze het voortaan 's avonds innemen...

Acetylsalicylzuur

16-08-2021 | Man | 68

Atorvastatine

02-08-2021 | Man | 67
atorvastatine
Hartinfarct
3 keer geholpen aan het hart dmv plaatsing stents. iedere keer te hoge cholesterol. bloeddruk blijkt na 3x keer te hoog. Cardioloog vermeld dat cholesterol te hoog is en wil verlaging. Waarop de normen van de waarden zijn kreeg gebseerd kreeg ik geen overtuigend antwoord op. Ben zelf op onderzoek gegaan en vond heel veel over de cholesterol mythes. Na de zoveelste inform[lees meer...]atie uit het boek over cholesterolmythe was ik zeer verbaasd wat hier allemaal met op feiten gebaseerde onderbouwingen in stond. Advies leest dit boek en er gaat een wereld voor je open. Heb zelf last van spierpijn schouders armen en been bekken spieren en bij regelmaat depri. Arts hiervan op de hoogte gebracht en ondanks het advies ? respecteert zij mijn mening.Na verloop van enkele maanden geen spierpijn en depri is nu zeldzaam geworden. Kan verder wel uitvoerig motiveren waarom deze keuze doch is deze beoordeling niet voor bedoeld . Lees het boek! Freddy

Clopidogrel

27-07-2021 | Man | 73
clopidogrel
Voorgeschreven ivm hartinfarct, en TIA

22-07-2021 | Vrouw | 49
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

15-07-2021 | Man | 69
Hartinfarct
Afgezien van geregelde blauwe plekken en soms moeilijk te stelpen bloedinkjes, bijvoorbeeld na het scheren, in het geheel geen bijwerkingen. Conditie en uuthoudingsvermogen zijn er sterk op vooruit gegaan. Binnenkort is het jaar voorbij en zullen we zien wat er gebeurt als ik stop met dit middel.

Perindopril

30-06-2021 | Vrouw | 62
perindopril
Hartinfarct
Zo'n erge kriebelhoest en vast slijm, dat ik al maanden niet of nauwelijks slaap

Repatha

27-06-2021 | Man | 62
evolocumab
Hartinfarct
In 2018 heb ik een hartinfarct gekregen en ben driemaal gedotterd en er zijn drie stents geplaatst. Ik moest gelijk beginnen met het slikken van statines, want mijn cholesterolwaarde was te hoog (rond de 5). Ik heb verschillende statines geprobeerd, maar van elke statine kreeg ik heftige bijwerkingen. Het was zo erg dat ik een weekend op bed heb gelegen omdat ik niet meer [lees meer...]kon lopen. Heftige spier en gewrichtspijn, mijn handen onder de eczeem (de vellen hingen erbij) en constant het gevoel van echt ziek zijn. Na alles statines te hebben geprobeerd, "mocht" ik met Repatha beginnen. Een cholesterolverlagend medicijn zonder enige bijwerking, werd mij gezegd. Ik ben begonnen met tweemaal een injectie per maand. De bijwerkingen kwamen net zo hard weer terug (wat volgens de arts niet mogelijk is) en werd op eenmaal per maand een injectie gezet. De bijwerkingen werden minder, maar niet helemaal weg. Ondanks ik best wel last had van bijwerkingen, heb ik dat maar voor lief genomen. Mij werd toch wel het gevoel gegeven dat ik mij aanstelde omdat bijwerkingen nagenoeg niet voorkwamen bij dit medicijn. Ok, de Repatha verlaagde mijn cholesterolwaarde, maar verlaagde nog meer mijn kwaliteit van leven. Buiten de spierpijn, gewrichtspijn en eczeem, voelde ik mij ook angstig, depressief en soms tegen het paniekerig aan. Eerst twee jaar lang met verschillende statines geprobeerd met de nodige ellende en nu een jaar lang met Repatha. Drie jaar van mijn leven die ik als weggegooid zie. Op 10 april 2021 heb ik de Astrazeneca vaccin gekregen. De volgende ochtend voelde ik mij wat misselijk, maar dat was snel verdwenen. Tegen de avond leek het wel alsof het was ontploft in mijn lichaam. De pijn in mijn rug, knieën, heup en vingers werden zo erg dat ik amper kon lopen. Ook het eczeem kwam in alle hevigheid weer terug. Mijn huisarts heeft bloed afgenomen om te kijken of ik misschien teveel urinezuur in mijn bloed had. Dit was niet het geval en er werd gedacht aan reuma. Ik ben doorverwezen naar een reumatoloog die ook weer bloed heeft afgenomen. (De tweede prik van Astrazeneca moest ik verplaatsen tot na dit onderzoek). Ook bij dit bloedonderzoek was niets verontrustend te zien. Wel gaf de reumatoloog aan dat Repatha een antilichaam is en Astrazeneca ook een antilichaam is en dat dat wellicht de reden kon zijn. Dit zou ik met mijn cardioloog moeten bespreken. Kort hierna ben ik bij mijn cardioloog geweest en die vertelde dat ik direct moest stoppen met de Repatha. Wederom kreeg ik te horen dat bijwerkingen bij Repatha nagenoeg niet voorkomt, maar aangezien ik nu al drie jaar lang veel last heb van bijwerkingen, ik maar even moet stoppen. Over twee maanden (als de Repatha uit mijn lichaam is) word ik weer onderzocht en gekeken wat te doen. Mijn tweede Astrazeneca prik heb ik moeten verplaatsen naar een later tijdstip, maar ik ben huiverig om deze nog te nemen. Ondertussen veel gelezen over te hoog cholesterol, statines en Repatha en ik moet zeggen dat ik niet meer weet wat te doen. Men wordt bang gemaakt voor een te hoog cholesterol en dat de cholesterolwaarden naar beneden moet en aan de andere kant word je bang gemaakt dat een te laag cholesterol levensgevaarlijk is. Word je overtuigd door de cardioloog en neem je medicatie tegen een te hoog cholesterol, heb je (in mijn geval dan) geen kwaliteit meer van leven en voel je je gewoon ziek. Wie moet je geloven?

16-05-2021 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct op 15 april jl. (53 jaar). Metoprolol is niet bepaald mijn vriend gebleken. Ik mag 25 mei eindelijk naar de cardioloog en ik vind het altijd moeilijk om voor mijzelf op te komen. Ik word en ben zeer kortademig, duizelig van deze bètablokker, ook heb ik een zeer diepe pijn in mijn botten sinds ik dit middel gebruik. Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de c[lees meer...]ardiologen van het Spittaal (Zutphen). Vooral op communicatief gebied. Wat te doen als je zelf geen ondersteuning hebt? De huisarts geeft ook niet thuis, gemaild en gebeld....

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na mild hartinfarct en 1 stent voor de duur van een jaar voorgeschreven gekregen. Ik dacht geen last van bijwerkingen te hebben op de blauwe plekken na. Nadat ik gestopt was, bleek ik snel veel meer lucht te hebben. Bij inspanning (paardrijden) ging mijn hartslag fors omhoog en had ik het gevoel weinig lucht te hebben. Na stoppen met dit middel blijkt mijn hartslag bij dez[lees meer...]elfde inspanning minder fors omhoog te gaan en heb ik herkenbaar meer lucht. In de praktijk merk ik dit verschil pas na stoppen. Ik had er dus weinig last van. Overigens verdwenen de blauwe plekken binnen 2 weken na stoppen.

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na gelukkig mild hartinfarct en 1 stent o.a. metropolol voorgescheven. Erg lage dosis want ik heb van nature een lage hartslag, bovendien had mijn hart weinig schade doordat ik een natuurlijke bypass had gemaakt. Dosis na 6 weken gehalveerd, bloeddruk werd erg laag, hartslag werd erg laag (40). Halvering dosis maakte weinig uit voor hartslag. Kreeg bovendien erge nachtmerr[lees meer...]ies, hartkloppingen (een soort gebonk zonder dat de hartslag omhoog ging), permanente diarree en winderigheid. Mocht na interventie van de huisarts met cardioloog stoppen. Bijwerkingen verdwenen dus lag echt aan de metropolol. Vreselijk naar goedje gebleken in mijn geval.

26-04-2021 | Vrouw | 60
Hartinfarct
Ik had ernstige bijwerkingen bij dit medicijn, ben iom cardioloog overgestapt op clopidogrel 75 mg. Gaat stukken beter, maar ook veel bijwerkingen van de andere medicijnen, metropolol, mee gestopt inmiddels en heb nu nog perindopril waar ik ook mee ga stoppen.

Plavix

17-04-2021 | Man | 74
clopidogrel
Hartinfarct
Prima medicijn gebruik het 25 jaren. Geen vergoeding door de zorgverzekeraars omdat andere fabrikaten goedkoper zijn

Perindopril

04-03-2021 | Vrouw | 63
perindopril
Hartinfarct
Na voor proef 2 weken stoppen weer moeten beginnen omdat mijn bloeddruk veel te hoog opliep. Ook met dit middel blijft mijn bloeddruk te hoog en zijn de bijwerkingen heel vervelend. Door te twijfelen aan welke medicijn deze nare klachten ligt in overleg gestopt. Tijdens deze 2 weken veel minder klachten. Nu vraag bij cardioloog gelegd om een ander middel te mogen. Nog ge[lees meer...]en antwoord

Repatha

26-02-2021 | Man | 70
evolocumab
Hartinfarct
In dec 2013. Mee gedaan onderzoek (Repatha). Ziekenhuis Alkmaar. Gebruikt Repatha vanaf 2015. Ervaring: zeer positief, LDL vaak niet meetbaar bij bloed onderzoek. Geen bijwerkingen. (Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd)

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2215)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1578)
Blaasontsteking (1165)