ziekte

Hartinfarct

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartinfarct

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartinfarct

Clopidogrel

11-03-2023 | Vrouw | 65
clopidogrel
Hartinfarct
Neuropathie kan bij vlagen bijna niet meer lopen. Erg veel pijn, zware benen. Moeite met op gang komen. Ik slik ze expres voor t slapen gaan. Loop zwaaiend op mijn benen naar t toilet in de nacht. Overmorgen overleg of ik kan stoppen. Slik ze nu 5,5 maand

26-02-2023 | Man | 63
Hartinfarct
Een aantal jaren geslikt, maar in november ging het in eens fout zelfs de bloeddruk van 195/101. Verschrikkelijk koude handen en voeten, waar bij ik ook ineens begon te vallen, omdat ik mijn voet verkeert neer zette, omdat ik niet de controel had van hoe ik hem neer zette. In het val proces kon ik zien dat het was als of ik hem verzwikte. Heel erg raar uit eindelijk naa[lees meer...]r de huisarts gegaan ook omdat ik allemaal vreemde bultjes op mijn vingers kreeg, zou ezceem zijn kreeg zalf er veranderde wel wat maar de bultjes bleven komen en raakten ontstoken die ontsteking kwam van binnen uit niet door een huidletsel. Een plekje was erg vreemd, niet groot maar toch, het leek wel gangreen. metoprolol uit eindelijk gehalfveerd, bultjes bleven vooral die rare meer het pijnlijke verdween, en in eens kreeg ik een veel te lage bloed druk. Ander bloeddruk middel gehalveert. Bloeddruk verbeterde maar behoorlijk schommelingen in de ochtend voor inname medicatie ging hij toch naar een 150. Nu is metoprolol verminderd naar 12,5 mg en heb een optimale bloeddruk 24/7 ook voor het innemen van bloeddruk medicatie. Mijn levens stijl was volkomen veranderd, loop nu ongeveer 130 kilometer per week, van overgewicht ben ik naar een normaal gewicht gegaan. Mijn sukerwaarden hebben zich heel erg verbeterd, dat ik misschien medicatie kan stoppen. BMI is nu goed. Ook heb ik vaarwel gezegt tegen het nederlandse brood, en bak nu zelf brood en dat is zuurdesem brood. Ik schrok van alle dingen die ze in brood gooien, ik eet liever brood met zout suker water en meel, en verder niets. Vandaag voor het eerst tijdens de wandeling, (en het was hier niet warm) 12 km gelopen had ik warme voeten.

Simvastatine

08-01-2023 | Man | 49
simvastatine
Hartinfarct
op relatief jonge leeftijd (46) hartinfarct gehad. ldl was echter normaal. toch statines gekregen want ldl moest zo laag mogelijk. slik dit nu 4 jaar. in eerste instantie spierpijn in oa rug. ben toen ubiquinol gaan slikken 100mg per dag, en daarmee geen klachten meer. middel lijkt verder effectief, ldl is lager dan 1 mmol/l.

07-01-2023 | Vrouw | 35
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct gedotterd en 1 stent geplaatst. Daarna direct begonnen met atorvaststine, lisinopril en brilique. Ik kreeg na thuiskomst vreselijk veel last van niet uit te houden spierpijn tussen en op mijn schouderbladen, mijn schouders en bovenarmen. Ik ben ermee gestopt en ook met de lisinopril. Toen atorvaststine in een lage dosis gekregen, die was NOG 10x er[lees meer...]ger. Ben na 1 pil gestopt. Mijn cholesterol is 2.6 dus niet te hoog. Ik heb na 2 weken gestopt te zijn nog altijd klachten. Ik hoop niet dat mijn spieren beschadigd zijn door deze troep! Ik slik nooit meer een statine!

Simvastatine

07-01-2023 | Man | 49
simvastatine
Hartinfarct
Heb het medicijn vier weken gebruikt en ben gestopt. De pijn werd letterlijk ondragelijk. Hoe ik ook zat, lag of bewoog het gaf ernstige steken in mijn spieren. Met name mijn onderrug en in de heup en bovenbenen. Pijn dat je het uitschreeuwt van pijn. Overleg gehad met cardioloog en die schrijft nu rosuvastatine 10mg voor. Ben hier nog niet mee begonnen omdat ik bang ben d[lees meer...]at deze pijn weer terugkomt of erger wordt. De pijn is nog niet verdwenen. Ook zijn mijn voeten zeer pijnlijk. Verdoofd en rode tenen, jeuk en pijnlijke steken in de bovenkant van de voet en de tenen.

22-12-2022 | Man | 74
Nu 1 week ingenomen.

21-12-2022 | Vrouw | 64
Hartinfarct
vraagje ik heb van de apotheek vorige week het merk Sandoz gekregen ipv Mylan en nu heb heb ik het weer net zo benauwd als voor heen bij Mylan 100mg , maar toen deze gehalveerd was waren de benauwdheidsklachten over. Maar nu ik Sandaz 50 mg gebruik heb ik weer de benauwdheidsklachten en en blauwe plekken niet normaal gewoon. Ook ontzettend koud ook is mijn bloeddruk f[lees meer...]link verlaagd met Sandaz momenteel 100/60 met een hartslag van 55 Graag hoor ik of er nog meer mensen zijn die heftig op Sandaz reageren

Perindopril

14-12-2022 | Vrouw | 42
perindopril
Hartinfarct
Na infarct kreeg ik na plaatsing stent vage klachten: - pijn op borst, zeer trage hartslag. Dit in nacht, rust. Maandelijks. Jaar later pijn op borst, uitstraling, oorsuizen, zeer trage hartslag: diagnose schampschot. Arts vermoedt cmd, nu medicatie (diltiazem) waardoor Perindopril kwam te vervallen: weg ongelofelijke hoestbuien, weg pijn op borst. Misschien inderda[lees meer...]ad cmd en doet de medicatie zijn werk, maar ik vind het zeer bijzonder dat na het stoppen met hoesten door einde Perindopril ook al mijn andere klachten zijn verdwenen. Er zijn vaker geluiden over pob na stentplaatsing. Reden meestal onbekend. Bij mijn schampschot kreeg ik plots Metropolol en de laatste week Perindopril. Klachten namen toe. Nu zonder een prolol en perindopril heb ik geen last meer gehad.

Nitrolingual

14-11-2022 | Man | 70
nitroglycerine oromucosaal
Hartinfarct
na hartinfarct dringend advies altijd een spray onder hand bereik te hebben. barstende koppijn, niet zo leuk als je chronische clusterhoofdpijn hebt, maar je sprayt niet voor plezier maar omdat hart problemen geeft.

06-11-2022 | Man | 72

Repatha

05-11-2022 | Man | 57
evolocumab
Hartinfarct
Na een hartaanval begonnen met statinus veel klachten zoals verkrampingen van spieren. Na overleg met cardioloog overgestapt naar Repatha dit gebruik ik nu bijna 2 jaar maar heb nu ruim een half jaar een soort van spierpijn in mijn onderrug . Verder heb ik last van een lichte verkoudheid loop neus. Mijn ldl was 1.6 en is nu 1.8 . Ik twijfel of ik zal stoppen met de inject[lees meer...]ies

22-09-2022 | Man | 75

22-09-2022 | Man | 75

Grepid

12-09-2022 | Man | 61
clopidogrel
Hartinfarct
Op 20 mei 2022 bij de cardioloog geweest en sindsdien gebruik ik 1 x daags 1 tablet Grepid 75 mg. Na een maand begonnen de klachten zoals spierpijn na een stukje lopen, bij het opstaan, verminderde conditie, pijn bij slapen op de drukplekken zoals heup en schouder, ook kreeg ik meer pijn in hele lichaam, algemene stijfheid, dit is zo erg dat ik mijn bed niet meer uit kan k[lees meer...]omen. Het verbaasd ten zeerste mij dat ik in de bijsluiter van van het medicijn Grepid over genoemde klachten nagenoeg niks lees. Terwijl ik hier stukjes lees van lotgenoten met dezelfde klachten als die ik heb. mvg. Bert

Lisinopril

11-09-2022 | Vrouw | 75
lisinopril

11-08-2022 | Man | 63
Hartinfarct
Na 2 hartoperaties krijg ik een lichte infart. Er zijn toen stands gezet en heb briliqe gekregen. Nog geen 2 jaar later was 1 stand dicht geklapt. Deze is hersteld maar zou nu langdurig aan brilique blijven. De dosering is na 2 jaar verlaagd van 2 x 90 mg naar 2 x 60 mg. Dit heeft de bijwerkingen niet verminderd. Ik blijf kortademig en moet vaak een extra hap lucht nemen.[lees meer...] Dit voelt heel vervelend. Mijn huisarts dacht eerst aan astma en heeft mij een puffer voorgeschreven , deze had totaal geen effect. Brilique is geen prettig geneesmiddel maar blijkbaar noodzakelijk.

Crestor

06-07-2022 | Vrouw | 57
rosuvastatine
Hartinfarct
Ik heb van de rosuvastine poli neuropathie gekregen erg pijnlijk.

Pradaxa

30-05-2022 | Man | 83
dabigatran etexilaat
Hartinfarct
Moeilijk innemen blijf lang in de slokdarm zitten ook nadat je 30minuten blijf staan. Slecht in slaap komen ook in de nacht en ochtend heel veel diaree het is een medicijn Dat mijn leven hinderlijke dagen geeft en het leven danig in de war brengt. Mijn vermoeden is dat dit medicijn voor de leeftijd 83jaar niet geschikt is

Crestor

19-05-2022 | Vrouw | 57
rosuvastatine
Hartinfarct
In het begin denk het gaat goed, het enige wat goed gaat is de verlaging van de ldl. Het begon met slaap handen dag en nacht, dat doortrok met pijn in de handen/polsen en steken en pijnscheuten, kreeg ook pijnlijke krampen in de handen en handen niet kunnen gebruiken gevoelloos gevoel, misselijk darm problemen maar ik voelde als ik dit blijf gebruiken overlijd ik. Vind he[lees meer...]t schandelijk dat er niet is gewerkt aan een alternatief.

Ezetimib

Pravastatine

17-01-2022 | Vrouw | 65
pravastatine
Hartinfarct
Zijn er mensen die ervaringen hebben met het stoppen met statines. Dus bij wie de oorspronkelijke klachten weg zijn (gebleven), terug zijn gekomen of verergert zijn na het stoppen met statines

11-01-2022 | Man | 85
Hartinfarct
Mijn vader kreeg een donkere ontlasting en werd steeds snellere moe en bleker van gelaatskleur. Na enkele dagen uiteindelijk ook pijn op borst, zweten, pijn linker arm. Dit als gevolg van te veel bloedverlies via de dunne darm, waardoor zijn HB gehalte gezakt was naar 4,1. Gezien zijn slechte conditie van het hart werd er geen darm onderzoek gedaan en was er verder nik[lees meer...]s mogelijk dan om de zoveel tijd bloed te krijgen. Na weken aantobben en om de anderhalve week bloedtransfusies dan toch zelf aan cardioloog gevraagd of er iets aangepast kon worden aan de bloedverdunners. Helaas kwam de MDL-arts zelf niet op het idee om te overleggen met cardioloog om de bloedverdunners aan te passen. Gezien zijn ervaring en vakgebied toch een grote tekortkoming. Uiteindelijk is hij de brilique gestopt en een ander medicijn gestart waardoor na enkele dagen zijn ontlasting niet meer donker van kleur was en zijn HB weer op peil blijft.

Sotalol

12-12-2021 | Man | 50
acetylsalicylzuur

14-10-2021 | Vrouw | 39
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

05-10-2021 | Man | 54
Hartinfarct
Ben tijdje gestopt geweest en toen voelde ik me prima. Nu moest ik van de praktijkassistente medicijn weer slikken. Om binnenkort mijn cholesterol te controleren. Na 3 dagen voel ik me weer slecht en stop weer direct met dit medicijn. Wel heb ik aangegeven of misschien niet beter maar 40 mg kan gaan misschien heb ik dan geen bijwerkingen. Dat hoor ik morgen pas. Ik hoop [lees meer...]het. Ik heb het idee dat 80 mg hoge bloeddruk veroorzaakt.

Pantoprazol

04-10-2021 | Man | 52
pantoprazol
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct in november deze medicatie gaan slikken samen met bloedverdunners en staties. Vanaf dag 1 duizelig en paniekaanvallen etc. cardioloog zegt dat het niet van de medicijnen kan zijn maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.

03-10-2021 | Man | 65
Hartinfarct
Een halfuur na inname begon de kortademigheid, welke per vlagen telkens terug tot zeer ernstig toe. Na 5 uur werden ze minder frequent en minder ernstig. Het spreek vanzelf dat ik nooit meer producten gaat nemen van AstraSeneca.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2894)
Angst & paniekstoornis (2412)
Depressie (2335)
Hoge bloeddruk (1681)