ziekte

Hartinfarct

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartinfarct

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartinfarct

02-08-2020 | Man | 71
Hartinfarct
Talloze medicijnen voorgeschreven door Cardioloog . Veel jaren gebruikt (20 jaar). Resultaat cholesterol e.d. Zeer weinig ( < 10 %). Repatha 140 mg bleek voor mij een wondermedicijn te zijn. 02/08/2020

Plavix

25-06-2020 | Man | 69
Hartinfarct
Zelfde ervaring en ben nog steeds op zoek naar Plavix! Is er nog wel maar schijnt dat het enkel in ziekenhuizen gebruikte wordt. Dus, het is er wel.

Ascal

25-05-2020 | Man | 72
carbasalaatcalcium
Hartinfarct
2 keer gedotterd. Ik denk dat het ook helpt voor stadium corana .ik had koorts en hoofdpijn en erge hoest

22-05-2020 | Vrouw | 67
Hartinfarct
Wat iedereen MOET weten over dit middel. Mijn moeder 67 Jr in 2018 geopereerd aan d'r hart slikt dit middel nu bijna 1,5 jaar terwijl 't maar 6 mnd mocht van de cardioloog... Ik denk wegens nalatigheid ziekenhuis, huisarts en specialisten krijgt zij nu tia' 's van dit middel. Ook staat haar onderrug vol bloed blaartjes en zoals ik hier dus iid meer lees... Ze mag niet s[lees meer...]toppen... Ze moet 't blijven slikken volgens de 'kwakzalvers'... Maar er is helemaal niemand die ons inzicht geeft, helpt, mee zoekt naar 'n ander alternatief... Ze kijken toe hoe een mens tia' 's krijgt en sluiten alle deuren voor spoed hulp. Wat is dit voor zieke shit mensen 😳😳😳 laat je niet snel iets wijsmaken en vecht voor je klachten hierop... 't is niet geschikt voor teveel mensen 😔

10-05-2020 | Vrouw | 80
Hartinfarct
Ik voel mij slechter na het hartinfarct In 2019 ; ben ernstig vermoeid. ; heb bloedingen in oogleden, neus en zitvlak ; kon 4 dagen niet zitten na een fietstocht.; Zie slechter. Lopen is moeilijk. Fietsen gaat redelijk , maar dan krijg ik bloedingen.

Atenolol/Chloortalidon

06-05-2020 | Man | 61
atenolol / chloortalidon
Hartinfarct
Zeer ernstig kalium te kort, moest bij na aan het infuus in het ziekenhuis Kon het gelukkig reden met een drankje, omdat er geen hartritme stoornissen werden vast gesteld.

30-04-2020 | Man | 58
Hartinfarct
Heb veel last van borstspier problemen, alleen als ik zit of lig. Bij inspanning , sport, geen last. Zijn er mensen met dezelfde, ervaringen

Acetylsalicylzuur

05-04-2020 | Man | 65
acetylsalicylzuur
Hartinfarct
sinds deze medicijn gebruik geen vooruitgang bijna 3 jaar gebruikt 3 stens er in geplaatst en daarna nog eens 20-06-2019 bypass 4 waar van 2 zeer ernstig CAG & RCA prox HSS FFR dus mijn mening alleen blauwe plekken en veel spier pijn zuur branding ondanks maag beschermers Pantoprazol 2x per dag v Cardioloog ??

Rosuvastatine

16-03-2020 | Man | 58
rosuvastatine
Hartinfarct
Overgestapt van Atorvastatine omdat ik erge last van spierpijn en gewrichtspijn had. Met Rosuvastatine geen last van deze bijwerkingen. LDL gezakt van 3,9 naar 2.0.

Perindopril

21-02-2020 | Man | 59
perindopril
Hartinfarct
Zeer hoge bloeddruk, slik het nu ( eerst 4 mg) 3 weken.Na verhoging dosis nu 4 weken in totaal. Bloeddruk zakt iets. Kan nergens lezen hoe lang het duurt dat medicatie echt gaat werken.

Metoprolol

13-02-2020 | Man | 79
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

Entresto

11-02-2020 | Man | 61
sacubitril / ​valsartan
Hartinfarct
Gebruik het wel maar .. stop er soms een paar dagen ermee om het geheel van mijn lichaam tot rust te laten komen..bij mij zijn de bijwerken dus heftig,in het begin had ik wel toen ik het medicijn voor de eerste weken innam dat ik geen zeurende pijn op de borst meer had,daar was ik al blij om

05-02-2020 | Man | 67
Hartinfarct
In tegenstelling ik bovenstaand iets moest 'aankruisen' om mijn verhaal verzonden te krijgen kan ik niets zeggen over de effectiviteit omdat ik niet inwendig die effectiviteit kan zien. Wel zou ik willen weten of iemand na gebruik van dit clopidogrel opeens ergenseen pees blessure kreeg. Of nog erger, een geknapte pees...

Metoprolol

26-01-2020 | Vrouw | 56
Hartinfarct
Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.

25-12-2019 | Man | 59
Hartinfarct
Door de Brilique in combinatie met acetylsalicylzuur 80, kreeg ik heel snel blauwe plekken, en een speldenpunt gaatje in je vinger, bleef maar bloeden, tot dat de 12 maanden voor bij waren, en ik alleen nog de acetylsalicylzuur gebruikte, had ik geen last meer van blauwplakken en ook het gemakkelijk blijven bloeden was weg. Toen ik de eerste 2 maanden de Brilique ingeno[lees meer...]men had, kreeg ik OOK een Enorme winderigheid met vaak opgezwollen / opgeblazen buik. S’ nachts slaap ik vaak vrij diep en wordt dan wakker, zwetend van de ferme buikpijn en ik moet een uur lang darmgas ontluchten Ik heb vermoedelijk aan het gebruik van Brilique prikkelbaar Darm Syndroom (PDS) overgehouden. Het enigste wat ik er tegen kon doen was aan het FodMap dieet beginnen, en dat werkte gelukkig prima, maar ik moet me daar dan wel strikt aan houden. Bij nacontrole via katheterisatie, bleek dat de Brilique zijn werking wel goed had gedaan, na een jaar waren de stents nog mooi open.

Selokeen

18-12-2019 | Man | 64
Hartinfarct
na ontslag ziekenhuis vervangend medicijn van apotheker gekregen en begon me elke week slechter te voelen na opnieuw catheterissatie en nogmaals een infarct er achter gekomen dat de medicijn verandering de oorzaak was.Helaas krijg ik nu net bericht dat de selokeen zoc niet meer vergoed gaat worden het komende jaar. Met andere woorden de overheid ziet je liever de pijp uitg[lees meer...]aan dan een iets duurder medicijn laten vergoeden.

Ezetimib

19-11-2019 | Man | 72
ezetimibe
Hartinfarct
Ik was al aan de statines ivm diabetes type 2. Dit leidde al tot veel narigheid. Na ontdekking van een klein hartinfarctje (ca. 15 jaar geleden) werd de atorvastatine door de cardioloog vervangen door ezemtimide. De klachten zijn daarna behoorlijk toegenomen. Kreeg het advies van de cardioloog vooral te blijven bewegen. Dat deed ik al wel (schaatsen, wielrennen) maar doo[lees meer...]r het gebruik van de statines is dat eigenlijk niet meer mogelijk. Heb het gevoel onderworpen te zijn aan anti-cholesterolterreur, waarbij de middelen erger zijn dan de kwaal.

15-10-2019 | Man | 68
Hartinfarct
Na gebruik van dit medicijn. Ademhalingsproblemen. Gevoel alsof je hoog in de bergen zit met zuurstof tekort. Midden in de nacht wakker worden. Diagnose van huisarts : hyperventilatie. oorzaak bleek bijwerking dit medicijn!

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

09-10-2019 | Man | 63
carbasalaatcalcium
Hartinfarct
Dit is gewone aspirine / acetylsalicylzuur. De zakjes met poeder zijn lastig open te maken. Poeder met ruim water (half glas) innemen. Ik eet elke dag s' morgens een bakje yoghurt (halfvol of mager) en s' middags een glas halfvolle melk, nooit meer last van maagklachten! In Engeland (heb ik gewoond) schrijven ze acetylsalicyzuur tabletten 80 mg gram voor (da t is ki[lees meer...]nder-aspirine) is veel goedkoper, zijn tabletjes in een potje.

Losartan / Hydrochloorthiazide

03-10-2019 | Man | 68
losartan / hydrochloorthiazide

Omeprazol

08-09-2019 | Vrouw | 66
omeprazol
Hartinfarct
Hartinfarct gehad en stent geplaatst, heb een medicijn (clopidogrel) en medicijn wat ik een jaar moet slikken ivm stent, en daarbij deze maagbeschermer en sindsdien elke dag vervelende borst/maagklachten misselijk diarree, heb ook al pantoprazol geprobeerd , was nog erger. Moet dit een jaar blijven slikken , ben daar niet blij mee!

05-09-2019 | Man | 67
Hartinfarct
Hoog cholesterol is omlaag naar 1.8 LDL Bijwerking: pijn aan lever en slijmvorming in de keel

01-09-2019 | Man | 52
Hartinfarct
Sinds januari gebruik ik Brilique 90 mg 2x daags sinds die tijd heb ik ook last van mijn ademhaling gedurende 3a4 uur stopt mijn ademhaling ook regelmatig en moet dan ook moeite doen om het weer op gang te zetten,net weer gebeld met de weekend arts of ik er niet per direct mee mag stoppen want de laatste aanval was echt eng het antwoord was een duidelijke nee ! Mag wel ma[lees meer...]ar op eigen risico morgen naar het ziekenhuis bellen,want om dit middel nog 11 maanden te moeten nemen,ik dacht het niet

Persantin

28-08-2019 | Man | 84
dipyridamol
Hartinfarct
Prima middel, gauw bloedingen maar dat hoort er bij.

28-08-2019 | Man | 84
Hartinfarct
15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.

Crestor

15-08-2019 | Vrouw | 60
rosuvastatine
Hartinfarct
Ik kreeg Simvastatine naar een hartinfarct in het pakket.die kon ik helemaal niet staan.dus om op Crestor omdat het"moest".kom uit een mediteraan gezin, had nooit hoog cholesterool.met hulp van de huisarts crestor afgebouwd omdat ik geen sport meer kon doen zo spierklachten had ik.neem nu dagelijks rode gist rijst- heb waarden als een jonge meid

06-06-2019 | Man | 53

30-05-2019 | Man | 65
Hartinfarct
Neusproblemen, borstvorming, krampen, spierpijn door hele lichaam. Ga nu met een halve avocado per dag het "hoge cholesterol" regelen. Gebruik tevens zwarte komijnzaadolie. Ik heb rond de 4 indicatie, dus niet erg hoog en kreeg in het begin 40mg als aanvangdosering zonder eerder op cholesterolgehalte gecontroleerd te zijn. Protocol noemen zij het. Te gek voor woorden. In l[lees meer...]anden om ons heen word er met met cholesterol waarden heel wat realistischer gewerkt. Lees het boek "de cholesterol leugen". Maakt het duidelijk!!

Furosemide

29-05-2019 | Man | 69
furosemide
Nachtelijk spierkramp en spierpijn

24-05-2019 | Man | 79
Hartinfarct
cardioloog. weet de krampen niet op te lossen. mede patiënt. Atorvastatine werkt bij mij 90%. heb wel zo nu en dan, soms elke nacht, 10% krampen in de tenen en voeten.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2383)
Depressie (1927)
Angst & paniekstoornis (1830)
Hoge bloeddruk (1357)
Acne/puistjes (963)