ziekte

Hartinfarct

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartinfarct

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartinfarct

05-04-2020

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Hartinfarct

sinds deze medicijn gebruik geen vooruitgang bijna 3 jaar gebruikt 3 stens er in geplaatst en daarna nog eens 20-06-2019 bypass 4 waar van 2 zeer ernstig CAG & RCA prox HSS FFR dus mijn mening alleen blauwe plekken en veel spier pijn zuur branding ondanks maag beschermers Pantoprazol 2x per dag v Cardioloog ??
16-03-2020

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Hartinfarct

Overgestapt van Atorvastatine omdat ik erge last van spierpijn en gewrichtspijn had. Met Rosuvastatine geen last van deze bijwerkingen. LDL gezakt van 3,9 naar 2.0.
21-02-2020

Perindopril (perindopril)
Hartinfarct

Zeer hoge bloeddruk, slik het nu ( eerst 4 mg) 3 weken.Na verhoging dosis nu 4 weken in totaal. Bloeddruk zakt iets. Kan nergens lezen hoe lang het duurt dat medicatie echt gaat werken.
13-02-2020

Metoprolol (metoprolol)
Hartinfarct

Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.
11-02-2020

Entresto (sacubitril / ​valsartan)
Hartinfarct

Gebruik het wel maar .. stop er soms een paar dagen ermee om het geheel van mijn lichaam tot rust te laten komen..bij mij zijn de bijwerken dus heftig,in het begin had ik wel toen ik het medicijn voor de eerste weken innam dat ik geen zeurende pijn op de borst meer had,daar was ik al blij om
05-02-2020

Hartinfarct

In tegenstelling ik bovenstaand iets moest 'aankruisen' om mijn verhaal verzonden te krijgen kan ik niets zeggen over de effectiviteit omdat ik niet inwendig die effectiviteit kan zien. Wel zou ik willen weten of iemand na gebruik van dit clopidogrel opeens ergenseen pees blessure kreeg. Of nog erger, een geknapte pees...
26-01-2020

Metoprolol (metoprolol)
Hartinfarct

Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.
25-12-2019

Hartinfarct

Door de Brilique in combinatie met acetylsalicylzuur 80, kreeg ik heel snel blauwe plekken, en een speldenpunt gaatje in je vinger, bleef maar bloeden, tot dat de 12 maanden voor bij waren, en ik alleen nog de acetylsalicylzuur gebruikte, had ik geen last meer van blauwplakken en ook het gemakkelijk blijven bloeden was weg. Toen ik de eerste 2 maanden de Brilique ingeno[lees meer...]men had, kreeg ik OOK een Enorme winderigheid met vaak opgezwollen / opgeblazen buik. S’ nachts slaap ik vaak vrij diep en wordt dan wakker, zwetend van de ferme buikpijn en ik moet een uur lang darmgas ontluchten Ik heb vermoedelijk aan het gebruik van Brilique prikkelbaar Darm Syndroom (PDS) overgehouden. Het enigste wat ik er tegen kon doen was aan het FodMap dieet beginnen, en dat werkte gelukkig prima, maar ik moet me daar dan wel strikt aan houden. Bij nacontrole via katheterisatie, bleek dat de Brilique zijn werking wel goed had gedaan, na een jaar waren de stents nog mooi open.
18-12-2019

Selokeen (metoprolol)
Hartinfarct

na ontslag ziekenhuis vervangend medicijn van apotheker gekregen en begon me elke week slechter te voelen na opnieuw catheterissatie en nogmaals een infarct er achter gekomen dat de medicijn verandering de oorzaak was.Helaas krijg ik nu net bericht dat de selokeen zoc niet meer vergoed gaat worden het komende jaar. Met andere woorden de overheid ziet je liever de pijp uitg[lees meer...]aan dan een iets duurder medicijn laten vergoeden.
19-11-2019

Ezetimib (ezetimibe)
Hartinfarct

Ik was al aan de statines ivm diabetes type 2. Dit leidde al tot veel narigheid. Na ontdekking van een klein hartinfarctje (ca. 15 jaar geleden) werd de atorvastatine door de cardioloog vervangen door ezemtimide. De klachten zijn daarna behoorlijk toegenomen. Kreeg het advies van de cardioloog vooral te blijven bewegen. Dat deed ik al wel (schaatsen, wielrennen) maar doo[lees meer...]r het gebruik van de statines is dat eigenlijk niet meer mogelijk. Heb het gevoel onderworpen te zijn aan anti-cholesterolterreur, waarbij de middelen erger zijn dan de kwaal.
15-10-2019

Hartinfarct

Na gebruik van dit medicijn. Ademhalingsproblemen. Gevoel alsof je hoog in de bergen zit met zuurstof tekort. Midden in de nacht wakker worden. Diagnose van huisarts : hyperventilatie. oorzaak bleek bijwerking dit medicijn!
09-10-2019

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)
Hartinfarct

Dit is gewone aspirine / acetylsalicylzuur. De zakjes met poeder zijn lastig open te maken. Poeder met ruim water (half glas) innemen. Ik eet elke dag s' morgens een bakje yoghurt (halfvol of mager) en s' middags een glas halfvolle melk, nooit meer last van maagklachten! In Engeland (heb ik gewoond) schrijven ze acetylsalicyzuur tabletten 80 mg gram voor (da t is ki[lees meer...]nder-aspirine) is veel goedkoper, zijn tabletjes in een potje.
03-10-2019

Losartan / Hydrochloorthiazide (losartan / hydrochloorthiazide)

08-09-2019

Omeprazol (omeprazol)
Hartinfarct

Hartinfarct gehad en stent geplaatst, heb een medicijn (clopidogrel) en medicijn wat ik een jaar moet slikken ivm stent, en daarbij deze maagbeschermer en sindsdien elke dag vervelende borst/maagklachten misselijk diarree, heb ook al pantoprazol geprobeerd , was nog erger. Moet dit een jaar blijven slikken , ben daar niet blij mee!
05-09-2019

Hartinfarct

Hoog cholesterol is omlaag naar 1.8 LDL Bijwerking: pijn aan lever en slijmvorming in de keel
01-09-2019

Hartinfarct

Sinds januari gebruik ik Brilique 90 mg 2x daags sinds die tijd heb ik ook last van mijn ademhaling gedurende 3a4 uur stopt mijn ademhaling ook regelmatig en moet dan ook moeite doen om het weer op gang te zetten,net weer gebeld met de weekend arts of ik er niet per direct mee mag stoppen want de laatste aanval was echt eng het antwoord was een duidelijke nee ! Mag wel ma[lees meer...]ar op eigen risico morgen naar het ziekenhuis bellen,want om dit middel nog 11 maanden te moeten nemen,ik dacht het niet
28-08-2019

Persantin (dipyridamol)
Hartinfarct

Prima middel, gauw bloedingen maar dat hoort er bij.
28-08-2019

Hartinfarct

15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.
15-08-2019

Crestor (rosuvastatine)
Hartinfarct

Ik kreeg Simvastatine naar een hartinfarct in het pakket.die kon ik helemaal niet staan.dus om op Crestor omdat het"moest".kom uit een mediteraan gezin, had nooit hoog cholesterool.met hulp van de huisarts crestor afgebouwd omdat ik geen sport meer kon doen zo spierklachten had ik.neem nu dagelijks rode gist rijst- heb waarden als een jonge meid
06-06-2019

30-05-2019

Hartinfarct

Neusproblemen, borstvorming, krampen, spierpijn door hele lichaam. Ga nu met een halve avocado per dag het "hoge cholesterol" regelen. Gebruik tevens zwarte komijnzaadolie. Ik heb rond de 4 indicatie, dus niet erg hoog en kreeg in het begin 40mg als aanvangdosering zonder eerder op cholesterolgehalte gecontroleerd te zijn. Protocol noemen zij het. Te gek voor woorden. In l[lees meer...]anden om ons heen word er met met cholesterol waarden heel wat realistischer gewerkt. Lees het boek "de cholesterol leugen". Maakt het duidelijk!!
29-05-2019

Furosemide (furosemide)

Nachtelijk spierkramp en spierpijn
24-05-2019

Hartinfarct

cardioloog. weet de krampen niet op te lossen. mede patiënt. Atorvastatine werkt bij mij 90%. heb wel zo nu en dan, soms elke nacht, 10% krampen in de tenen en voeten.
12-05-2019

Hartinfarct

Vorig jaar juni hartoperatie 4 omleidingen en 2 stents kreeg aantal medicijnen w.o Brilique dit medicijn na 9 maanden gestopt door toenemende bijwerkingen zoals kortademigheid bij een geringe inspanning, jeuk ,wazig zien .Nu enkele weken aan de vervanger Clopidogrel 75 mg dit medicijn geeft voor mij geen verbetering blijf last houden van vooral de kortademigheid bij lichte[lees meer...] inspanning . Kan komende maand gelukkig stoppen .
03-05-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)

02-05-2019

Perindopril (perindopril)
Hartinfarct

Oveigens heb ook diabetes 2 maar gebruik geen Metformine. De daling van de EGFR vind ik zelf ernstig; de huisarts moet nu beslissen of er naar een ander geneesmiddel moet worden uitgeweken; vraag me af hoe hij dat gaat doen.
01-05-2019

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartinfarct

dit medicament help niet voor wat het moet dienen
27-04-2019

Hartinfarct

Voel me slechter nu en vermoeider dan voor mijn hartinfarct. Na enige informatie op deze site me er bewust en erkend van mijn gewaarwording van de bijwerkingen.
16-03-2019

Hartinfarct

Ben opgenomen met hartinfarct , kreeg ter plekke alle medicijnen toegediend. Zou dezelfde dag gedotterd worden had geen verstopping in de aders, mijn hart zag waanzinnig goed uit. Blijkt dat ik Scad ziekte heb maar word wel behandeld als patiënt met een hartinfarct . Momenteel voel ik me vreselijk, heb veel pijn in mijn lichaam. Word hierdoor ook behoorlijk vervelend. Vana[lees meer...]f heden denk ik erover om te stoppen met de cholesterol medicijnen. Niemand controleerde momenteel je cholesterol. Er wordt nu van mij verwacht dat ik deze medicijnen maar 1 jaar ga slikken zonder controlen.
23-02-2019

Hartinfarct

Van de gebruikelijke statines ondervond ik ernsige bijwerkingen. Zelfs van de ‘natuurlijke’ statines ondervond ik deze bijwerkingen. Om die redenen weigerde ik verder te gaan met de statines. Dan maar een risico gelopen. Er werd mij Repatha aangeboden en nu, na ruim een half jaar zijn de cholesterolwaarden spectaculair gedaald. Ik vermoed echter dat één van de bijwerki[lees meer...]ngen er weer insluipt en sla daarom één periode over, zonder overleg met de medici overigens. Het verplicht meebestellen van Ezetemibe slaat nergens op omdat dit een van de veroorzakers van de zeer ernstige bijwerkingen was. Die lever ik dus in bij de chemobak. Onbegrijpelijk natuurlijk want, hoewel niet zo heel duur ( € 0,40 per pil) komen ze evengoed bij het afval terecht en spek ik de kas van de big pharma nóg een keer. De Repatha kost tenslotte. € 100,- per injectie. Over het nu onstane lage HDL-gehalte maak ik mij echter wel grote zorgen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1884)
Angst & paniekstoornis (1759)
Hoge bloeddruk (1318)
Acne/puistjes (930)