Cyress

Adalat (33 meningen)
Diltiazem (25 meningen)

22-09-2018

Cyress (barnidipine)

Meteen veel last van blozen, opvliegers en hoofdpijn. Bloeddruk daalde wel voldoende, maar de bijwerkingen waren voor mij reden om te stoppen. In de bijsluiter staat dat deze bijwerkingen met 2 weken tot 1 maand verdwijnen, wat bij mij dus niet zo was. Werd alleen maar erger, werd zelfs bang voor een hersenbloeding. Net de rekening gekregen, ze zijn ook nog eens peperduur [lees meer...](EB van €85,-- voor 3 maanden) en daar elke dag hoofdpijn, een zeer gezicht en opvliegers voor terug krijgen is het niet waard.
04-08-2018

Cyress (barnidipine)

Bij 1e keer inname na ongeveer 5 uur de eerste klachten. Hoofdpijn, blozen en versnelde hartslag rond de 130. Dit nam na een uur af. Na ongeveer 1 week last van vocht vasthouden in enkels/kuiten. Helaas heb ik deze klachten na 6 maanden nog steeds. De 1e klachten komen af en toe weer eens opzetten. Inmiddels dosering gehalveerd. Hopelijk helpt dit. Medicijn slaat op zich[lees meer...] wel aan.
08-05-2015

Cyress (barnidipine)

ondanks medicijn fosinapril,( wat een tijd goed werkte, na verschillende med. uitgeprobeerd te hebben) ging bloeddruk weer onrustbarend omhoog, vandaar cyress voorgeschreven gekregen, nu door specialist. De bijverschijnselen zijn voor mij niet vol te houden. Vlg week afspraak internist en vaatonderzoek.
12-01-2015

Cyress (barnidipine)

Kreeg dit middel door de internist voorgeschreven als vervanging van een andere calciumantagonist, nifedipine. Daarvan ervoer ik ook bijwerkingen, maar in mindere mate. Kort gezegd: Door deze middelen veranderde ik van een fitte vrouw in een oude dame. Bijwerkingen: ernstig oedeem, vooral in benen, waardoor ik onder andere aan n constante irritatie en zwelling van mijn ac[lees meer...]hillespezen leed en ik niet meer kon wandelen. Ik kon mijn dagelijkse 5 km wel schudden! Verder ernstige en constante hoofdpijnen, waarbij vooral de schedelhuidpijn opviel. Vlak gevoelsleven, niets raakte me meer, noch positief noch negatief. Slecht slapen, brandend maagzuur en hartkloppingen. Ik veronderstelde dat ik alsnog ernstige overgangsklachten had... nooit meegemaakt! Tijdens de kerstvakantie besloot ik te stoppen en direct verdween de hoofdpijn. In overleg met de huisarts slik ik nu alleen hydrochloorthyazide en dat houdt de bloeddruk op n aanvaardbaar niveau. Inmiddels ben ik in twee weken vijf kg vocht kwijt, is de gevoelssvlakte weg, heb ik geen hartkloppingen meer en last but not least is de pijn en zwelling in mijn achillespezen verdwenen en kan ik weer lopen!
11-02-2014

Cyress (barnidipine)

Ik heb een renale denervatie gehad, slik veel bloeddrukverlagers. Vorig jaar bleek ik al niet tegen Sevikar te kunnen, heel benauwd en dikke handen en benen. Nu met dit middel niet benauwd, maar dikke handen, armen waar vocht in zit, benen waar ik vocht in vast houd, door het vele vocht zijn mijn schoudergewrichten geirriteerd. Het vocht is nu weggetrokken, nadat ik nu 5 [lees meer...]dagen dit middel niet meer gebruik, maar mijn schouders zijn nog niet goed. Ik kan mijn rechterarm bijna niet opbeuren.
17-12-2018

Hypertensie

De allereerste medicatie die ik (net 70 jaar) op regelmatige basis moest innemen, dus sowieso vervelend. De eerste weken leek bloeddruk mooi te zakken, later naar mijn idee minimaal (de cardioloog was er wel tevreden over). Helaas na enkele weken tijdens een wandelvakantie kreeg ik last van heel pijnlijke Achilles pees, plus een stekende pijn in een van mijn grote tenen. N[lees meer...]atuurlijk kunnen deze klachten niets te maken gehad hebben met de barnidipine, maar wel heel toevallig! Overigens heeft de apotheek ook een andere merk geleverd, Vasexten, net zo makkelijk in te nemen. Ook had ik naar mijn mening meer last van vermoeidheid bij fysieke inspanning (klimmen, hollen enz).
04-09-2017

17-04-2017

Cyress (barnidipine)

sinds het gebruik van dit medicijn is mijn bloeddruk weer normaal
27-02-2015

Hypertensie

In combi met persantin zware hoofdpijn.
15-02-2015

Cyress (barnidipine)

Ik heb in 2000 een stent gekregen in hartslagader en geopereerd in 2013 aan aneurysma (3 stents). Door internist Cyress voorgeschreven en niets dan bijwerkingen samen met Metoprolol. Daar ik al die bijwerkingen spuugzat ben ik nu 1 maand geleden radicaal gestopt met deze tween en ook met omeprazol. Bloeddruk is nu gemiddeld 160-95 en daar ben ik tevreden mee als het zo b[lees meer...]lijft. Nu elke dag weer minder bijwerkingen van: Krampen in onderbeen en tenen, Benauwdheid, Huiduitslag, Droge mond, Spierkrampen. Wel moet ik er bij zeggen dat er sinds 1 jaar COPD bij mij is geconstateerd en ik overlijd liever aan hartfalen dan aan het stikken door COPD, tja je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven. Ik ben nu bijna 74 jaar en vind de kwaliteit van leven belangrijker dan de kwantiteit! Ik ben er van overtuigd dat veel artsen het zelf ook niet goed meer weten wat het beste geneesmiddel is en zo maar iets voorschrijven van "god zegen de greep".
25-10-2014

Cyress (barnidipine)

in combinatie met Persantin zware hoofdpijn.
25-10-2014

28-11-2013

Cyress (barnidipine)

in combinatie met persantin veelvuldig ernstige hoofdpijn na stressvolle periodes
20-11-2013

Hypertensie

na inname gigantische hoofdpijn. Heel erg drukkend. Ik was vaak duizelig ,had last van mijn maag en darmen, voelde me reisziek en had bijna voortdurend overgeef nijgingen. THIS NEVER AGAIN !!!!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum