Cyress

Aneurysma

Bijna 20 jaar heb ik cyress gebruikt in overleg met mijn cardioloog
23-01-2019

Aangeboren hartafwijking

Ivm harttransplantatie deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Vanaf het begin heb ik in meer een mindere mate klachten gehad maar deze zijn niet door mij en niet door mijn cardioloog in verband gebracht met bijwerkingen van de medicatie. (Wat ik overigens wel vreemd vind....) Mijn klachten waren voornamelijk een snelle HARDE hartslag, het bonst in mijn hooft. Zenuwachtig[lees meer...], opgejaagd gevoel. Trillende handen en erg moe bij enige inspanning. Na een tijdje erg droge mond en tintelende voeten. Ik hou dan vocht vast. Na ongeveer 2 uur moet ik heel vaak plassen en nemen de klachten langzaam af. Omdat de klachten steeds meer toenamen is de dosis verhoogd naar 20 mg. (Cardioloog dacht dat mijn klachten misschien toch te maken konden hebben met een hoge bloeddruk). Dat hielp dus voor geen meter. Sterker nog; de klachten waren er nu elke dag! Dat heeft het dus in ieder geval duidelijk gemaakt. Ik ben acuut gestopt en voel me nu veel beter. Ik zal alleen wel iets anders moeten vinden tegen een hoge bloeddruk....
22-09-2018

Cyress (barnidipine)

Meteen veel last van blozen, opvliegers en hoofdpijn. Bloeddruk daalde wel voldoende, maar de bijwerkingen waren voor mij reden om te stoppen. In de bijsluiter staat dat deze bijwerkingen met 2 weken tot 1 maand verdwijnen, wat bij mij dus niet zo was. Werd alleen maar erger, werd zelfs bang voor een hersenbloeding. Net de rekening gekregen, ze zijn ook nog eens peperduur [lees meer...](EB van €85,-- voor 3 maanden) en daar elke dag hoofdpijn, een zeer gezicht en opvliegers voor terug krijgen is het niet waard.
04-08-2018

Cyress (barnidipine)

Bij 1e keer inname na ongeveer 5 uur de eerste klachten. Hoofdpijn, blozen en versnelde hartslag rond de 130. Dit nam na een uur af. Na ongeveer 1 week last van vocht vasthouden in enkels/kuiten. Helaas heb ik deze klachten na 6 maanden nog steeds. De 1e klachten komen af en toe weer eens opzetten. Inmiddels dosering gehalveerd. Hopelijk helpt dit. Medicijn slaat op zich[lees meer...] wel aan.
08-05-2015

Cyress (barnidipine)

ondanks medicijn fosinapril,( wat een tijd goed werkte, na verschillende med. uitgeprobeerd te hebben) ging bloeddruk weer onrustbarend omhoog, vandaar cyress voorgeschreven gekregen, nu door specialist. De bijverschijnselen zijn voor mij niet vol te houden. Vlg week afspraak internist en vaatonderzoek.
12-01-2015

Cyress (barnidipine)

Kreeg dit middel door de internist voorgeschreven als vervanging van een andere calciumantagonist, nifedipine. Daarvan ervoer ik ook bijwerkingen, maar in mindere mate. Kort gezegd: Door deze middelen veranderde ik van een fitte vrouw in een oude dame. Bijwerkingen: ernstig oedeem, vooral in benen, waardoor ik onder andere aan n constante irritatie en zwelling van mijn ac[lees meer...]hillespezen leed en ik niet meer kon wandelen. Ik kon mijn dagelijkse 5 km wel schudden! Verder ernstige en constante hoofdpijnen, waarbij vooral de schedelhuidpijn opviel. Vlak gevoelsleven, niets raakte me meer, noch positief noch negatief. Slecht slapen, brandend maagzuur en hartkloppingen. Ik veronderstelde dat ik alsnog ernstige overgangsklachten had... nooit meegemaakt! Tijdens de kerstvakantie besloot ik te stoppen en direct verdween de hoofdpijn. In overleg met de huisarts slik ik nu alleen hydrochloorthyazide en dat houdt de bloeddruk op n aanvaardbaar niveau. Inmiddels ben ik in twee weken vijf kg vocht kwijt, is de gevoelssvlakte weg, heb ik geen hartkloppingen meer en last but not least is de pijn en zwelling in mijn achillespezen verdwenen en kan ik weer lopen!
11-02-2014

Cyress (barnidipine)

Ik heb een renale denervatie gehad, slik veel bloeddrukverlagers. Vorig jaar bleek ik al niet tegen Sevikar te kunnen, heel benauwd en dikke handen en benen. Nu met dit middel niet benauwd, maar dikke handen, armen waar vocht in zit, benen waar ik vocht in vast houd, door het vele vocht zijn mijn schoudergewrichten geirriteerd. Het vocht is nu weggetrokken, nadat ik nu 5 [lees meer...]dagen dit middel niet meer gebruik, maar mijn schouders zijn nog niet goed. Ik kan mijn rechterarm bijna niet opbeuren.
31-08-2011

Cyress (barnidipine)

het medicijn werkte onvuldoende goed en gaf maagpijn (moest maagbeschermer bijslikken), dikke enkels en handen en een heel 'duf' gevoel in het hoofd.(vergeetachtigheid). Na stoppen verdwenen deze klachten binnen 14 dagen.
23-01-2011

Bloeddruk

werkt goed, geen probleem
23-01-2011

Cyress (barnidipine)

alleen cyress werkte niet voldoende, dus daarom gebruik ik nu ook diovan
02-11-2010

Cyress (barnidipine)

Heeft er iemand ervaringen met de calciumantagonist Cyress? ik gebruik dit samen met enalapril en hydroochloorthiazide. Van enalapril en hydrochloorthiazide geen last en geen bijwerkingen ,maar van de Cyress heb ik het al weken benauwd. Moet het wel gewoon door blijven gebruiken, mijn bloeddruk is wel gedaald.
19-10-2010

Cyress (barnidipine)

ik gebruik sinds 5 jaar enalapril en hydroochoorthiazide maar mijn bloeddruk bleef hoog-heb al verschillende andere medicijnen voor hoge bloeddruk gebruikt maar kreeg allerlei vervelende bijwerkingen-wat ik niet met enalapril en hydrochloorthiazide heb nu heb ik er sinds 4 weken van mijn internist een calciumantagonist bijgekregen-en heb al 4 weken last van benauwdheid al[lees meer...]sof mijn keel wordt dichtgeknepen-mijn bloeddruk is wel gedaald dus dat is gunstig maar die benauwdheid is verschrikkelijk-heeft iemand soortgelijke ervaring met Cyress?
22-09-2010

17-12-2018

Hypertensie

De allereerste medicatie die ik (net 70 jaar) op regelmatige basis moest innemen, dus sowieso vervelend. De eerste weken leek bloeddruk mooi te zakken, later naar mijn idee minimaal (de cardioloog was er wel tevreden over). Helaas na enkele weken tijdens een wandelvakantie kreeg ik last van heel pijnlijke Achilles pees, plus een stekende pijn in een van mijn grote tenen. N[lees meer...]atuurlijk kunnen deze klachten niets te maken gehad hebben met de barnidipine, maar wel heel toevallig! Overigens heeft de apotheek ook een andere merk geleverd, Vasexten, net zo makkelijk in te nemen. Ook had ik naar mijn mening meer last van vermoeidheid bij fysieke inspanning (klimmen, hollen enz).
04-09-2017

17-04-2017

Cyress (barnidipine)

sinds het gebruik van dit medicijn is mijn bloeddruk weer normaal

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum