Cyress

Adalat (33 meningen)
Diltiazem (28 meningen)

17-12-2018

Hypertensie

De allereerste medicatie die ik (net 70 jaar) op regelmatige basis moest innemen, dus sowieso vervelend. De eerste weken leek bloeddruk mooi te zakken, later naar mijn idee minimaal (de cardioloog was er wel tevreden over). Helaas na enkele weken tijdens een wandelvakantie kreeg ik last van heel pijnlijke Achilles pees, plus een stekende pijn in een van mijn grote tenen. N[lees meer...]atuurlijk kunnen deze klachten niets te maken gehad hebben met de barnidipine, maar wel heel toevallig! Overigens heeft de apotheek ook een andere merk geleverd, Vasexten, net zo makkelijk in te nemen. Ook had ik naar mijn mening meer last van vermoeidheid bij fysieke inspanning (klimmen, hollen enz).
04-09-2017

17-04-2017

Cyress (barnidipine)

sinds het gebruik van dit medicijn is mijn bloeddruk weer normaal
27-02-2015

Hypertensie

In combi met persantin zware hoofdpijn.
15-02-2015

Cyress (barnidipine)

Ik heb in 2000 een stent gekregen in hartslagader en geopereerd in 2013 aan aneurysma (3 stents). Door internist Cyress voorgeschreven en niets dan bijwerkingen samen met Metoprolol. Daar ik al die bijwerkingen spuugzat ben ik nu 1 maand geleden radicaal gestopt met deze tween en ook met omeprazol. Bloeddruk is nu gemiddeld 160-95 en daar ben ik tevreden mee als het zo b[lees meer...]lijft. Nu elke dag weer minder bijwerkingen van: Krampen in onderbeen en tenen, Benauwdheid, Huiduitslag, Droge mond, Spierkrampen. Wel moet ik er bij zeggen dat er sinds 1 jaar COPD bij mij is geconstateerd en ik overlijd liever aan hartfalen dan aan het stikken door COPD, tja je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven. Ik ben nu bijna 74 jaar en vind de kwaliteit van leven belangrijker dan de kwantiteit! Ik ben er van overtuigd dat veel artsen het zelf ook niet goed meer weten wat het beste geneesmiddel is en zo maar iets voorschrijven van "god zegen de greep".
25-10-2014

Cyress (barnidipine)

in combinatie met Persantin zware hoofdpijn.
25-10-2014

28-11-2013

Cyress (barnidipine)

in combinatie met persantin veelvuldig ernstige hoofdpijn na stressvolle periodes
20-11-2013

Hypertensie

na inname gigantische hoofdpijn. Heel erg drukkend. Ik was vaak duizelig ,had last van mijn maag en darmen, voelde me reisziek en had bijna voortdurend overgeef nijgingen. THIS NEVER AGAIN !!!!!!
10-10-2012

Hartfalen

Ik ben diabetespatient en heb daarom last van hartfalen gekregen. 3 jaar geleden heb ik 5 omleidingen gekregen en 6 weken terug nog eens twee stents . Om de bloeddruk te verlagen slikte ik Cyress 20mg 1x daags samen met Verapamil 40mg 3x daags.. Nu heeft de cardioloog de Cyress geschrapt en de Verapamil verhoogt naar 240 mg 1x daags. Het gevolg was dat mijn bloeddruk steeg[lees meer...] naar een gem. van 204 SYS mmHg en een onder druk van 80 ,de hartslag zakte naar 46 slagen/min. Oude waarde was 155 SYS en 65 DIA hartslag 65
23-01-2011

Bloeddruk

grote blaren en vohtophoping, heel pijnlijk. accuut gestopt
23-01-2011

25-09-2010
Man

18-05-2019

Aneurysma

Bijna 20 jaar heb ik cyress gebruikt in overleg met mijn cardioloog
23-01-2019

Aangeboren hartafwijking

Ivm harttransplantatie deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Vanaf het begin heb ik in meer een mindere mate klachten gehad maar deze zijn niet door mij en niet door mijn cardioloog in verband gebracht met bijwerkingen van de medicatie. (Wat ik overigens wel vreemd vind....) Mijn klachten waren voornamelijk een snelle HARDE hartslag, het bonst in mijn hooft. Zenuwachtig[lees meer...], opgejaagd gevoel. Trillende handen en erg moe bij enige inspanning. Na een tijdje erg droge mond en tintelende voeten. Ik hou dan vocht vast. Na ongeveer 2 uur moet ik heel vaak plassen en nemen de klachten langzaam af. Omdat de klachten steeds meer toenamen is de dosis verhoogd naar 20 mg. (Cardioloog dacht dat mijn klachten misschien toch te maken konden hebben met een hoge bloeddruk). Dat hielp dus voor geen meter. Sterker nog; de klachten waren er nu elke dag! Dat heeft het dus in ieder geval duidelijk gemaakt. Ik ben acuut gestopt en voel me nu veel beter. Ik zal alleen wel iets anders moeten vinden tegen een hoge bloeddruk....
22-09-2018

Cyress (barnidipine)

Meteen veel last van blozen, opvliegers en hoofdpijn. Bloeddruk daalde wel voldoende, maar de bijwerkingen waren voor mij reden om te stoppen. In de bijsluiter staat dat deze bijwerkingen met 2 weken tot 1 maand verdwijnen, wat bij mij dus niet zo was. Werd alleen maar erger, werd zelfs bang voor een hersenbloeding. Net de rekening gekregen, ze zijn ook nog eens peperduur [lees meer...](EB van €85,-- voor 3 maanden) en daar elke dag hoofdpijn, een zeer gezicht en opvliegers voor terug krijgen is het niet waard.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum