Hartfalen (1 mening)

17-04-2017 | Man | 66
barnidipine (10mg)
sinds het gebruik van dit medicijn is mijn bloeddruk weer normaal

23-01-2011 | Vrouw | 59
Bloeddruk
werkt goed, geen probleem

23-01-2011 | Man | 76

23-01-2011 | Vrouw | 66
barnidipine
alleen cyress werkte niet voldoende, dus daarom gebruik ik nu ook diovan

25-09-2010 | Man

18-05-2019 | Vrouw | 87
Aneurysma
Bijna 20 jaar heb ik cyress gebruikt in overleg met mijn cardioloog

04-09-2017 | Man | 66

22-09-2010 | Vrouw

17-12-2018 | Man | 70
Hypertensie
De allereerste medicatie die ik (net 70 jaar) op regelmatige basis moest innemen, dus sowieso vervelend. De eerste weken leek bloeddruk mooi te zakken, later naar mijn idee minimaal (de cardioloog was er wel tevreden over). Helaas na enkele weken tijdens een wandelvakantie kreeg ik last van heel pijnlijke Achilles pees, plus een stekende pijn in een van mijn grote tenen. N[lees meer...]atuurlijk kunnen deze klachten niets te maken gehad hebben met de barnidipine, maar wel heel toevallig! Overigens heeft de apotheek ook een andere merk geleverd, Vasexten, net zo makkelijk in te nemen. Ook had ik naar mijn mening meer last van vermoeidheid bij fysieke inspanning (klimmen, hollen enz).

04-08-2018 | Vrouw | 37
barnidipine (10mg)
Bij 1e keer inname na ongeveer 5 uur de eerste klachten. Hoofdpijn, blozen en versnelde hartslag rond de 130. Dit nam na een uur af. Na ongeveer 1 week last van vocht vasthouden in enkels/kuiten. Helaas heb ik deze klachten na 6 maanden nog steeds. De 1e klachten komen af en toe weer eens opzetten. Inmiddels dosering gehalveerd. Hopelijk helpt dit. Medicijn slaat op zich[lees meer...] wel aan.

25-10-2014 | Man | 55
barnidipine
in combinatie met Persantin zware hoofdpijn.

25-10-2014 | Man | 55

28-11-2013 | Man | 54
barnidipine (10mg)
in combinatie met persantin veelvuldig ernstige hoofdpijn na stressvolle periodes

02-11-2010 | Vrouw
barnidipine
Heeft er iemand ervaringen met de calciumantagonist Cyress? ik gebruik dit samen met enalapril en hydroochloorthiazide. Van enalapril en hydrochloorthiazide geen last en geen bijwerkingen ,maar van de Cyress heb ik het al weken benauwd. Moet het wel gewoon door blijven gebruiken, mijn bloeddruk is wel gedaald.

19-10-2010 | Vrouw
barnidipine
ik gebruik sinds 5 jaar enalapril en hydroochoorthiazide maar mijn bloeddruk bleef hoog-heb al verschillende andere medicijnen voor hoge bloeddruk gebruikt maar kreeg allerlei vervelende bijwerkingen-wat ik niet met enalapril en hydrochloorthiazide heb nu heb ik er sinds 4 weken van mijn internist een calciumantagonist bijgekregen-en heb al 4 weken last van benauwdheid al[lees meer...]sof mijn keel wordt dichtgeknepen-mijn bloeddruk is wel gedaald dus dat is gunstig maar die benauwdheid is verschrikkelijk-heeft iemand soortgelijke ervaring met Cyress?

23-01-2019 | Vrouw | 46
Aangeboren hartafwijking
Ivm harttransplantatie deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Vanaf het begin heb ik in meer een mindere mate klachten gehad maar deze zijn niet door mij en niet door mijn cardioloog in verband gebracht met bijwerkingen van de medicatie. (Wat ik overigens wel vreemd vind....) Mijn klachten waren voornamelijk een snelle HARDE hartslag, het bonst in mijn hooft. Zenuwachtig[lees meer...], opgejaagd gevoel. Trillende handen en erg moe bij enige inspanning. Na een tijdje erg droge mond en tintelende voeten. Ik hou dan vocht vast. Na ongeveer 2 uur moet ik heel vaak plassen en nemen de klachten langzaam af. Omdat de klachten steeds meer toenamen is de dosis verhoogd naar 20 mg. (Cardioloog dacht dat mijn klachten misschien toch te maken konden hebben met een hoge bloeddruk). Dat hielp dus voor geen meter. Sterker nog; de klachten waren er nu elke dag! Dat heeft het dus in ieder geval duidelijk gemaakt. Ik ben acuut gestopt en voel me nu veel beter. Ik zal alleen wel iets anders moeten vinden tegen een hoge bloeddruk....

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum