Ervaringen met Diltiazem

diltiazem

Hoge bloeddruk (14 meningen)
Hartklachten (10 meningen)
Hartritmestoornissen (4 meningen)
Atriumfibrilleren (2 meningen)

16-12-2023 | Vrouw | 65
Angina pectoris
Omdat tildiem niet meer in Nederland te krijgen was heb ik 3 andere soorten medicijnen geprobeerd maar helaas bijwerkingen en veel pijn op de borst Nu weer tildiem en de klachten zijn weg Maar moet ze nu zelf betalen sinds 2023

03-08-2023 | Vrouw | 69
diltiazem (300mg)
Pijn op de borst

22-08-2021 | Vrouw | 80
Angina pectoris
Vreselijk medicijn. Eerst 300 mg maar heb nu mijn huisarts gevraagd om 200 mg. Ik blijf de zelfde klachten houden. Was altijd zeer actief nu genoodzaakt achter de rollator. Gebruik ook nog eens bloeddruk medicijn en bloeddruk en bloeddruk verdunners.

16-11-2020 | Vrouw | 52
diltiazem (60mg)
Angina pectoris
Door gebruik medicijn, na 2 weken, flinke psychische problemen.Na afbouwen en stoppen met gebruik, direct weer fysieke klachten (angina pectoris) , echter geen psychische klachten (depressies) meer. Nu alternatief medicijn gekregen en hopen op fysiek herstel.

19-08-2019 | Vrouw | 53
Angina pectoris
Met dit middel gestopt in overleg met cardioloog

19-08-2019 | Vrouw | 53
Angina pectoris
Ik gebruikte Diltiazem voor angina pectoris. De eerste weken alleen wat hoofdpijn wat te verwachten is omdat het verwijden van bloedvaten in werking wordt gebracht. Daarna begon de ellende , steeds vaker duizelig/misselijk/ darmklachten/ ontstekingen overal/ vreselijke jeuk/ down en verdrietig zonder aanwijsbare redenen / knal rood en heet hoofd wat continu onder spannin[lees meer...]g stond. Nu gelukkig in overleg met cardioloog gestopt , ik hoop mij weer snel wat beter te voelen. Daarna op zoek naar andere medicatie.

01-11-2018 | Man | 46
Angina pectoris
Sinds ik dit medicijn heb, voel me alleen maar beroerder. Had al veel hoofdpijn van de vaatverwijders (Monocedecard, en pleisters), maar dit is toch ook een best daarvoor. De overige vaatverwijders en beta-blocker ben ik kwijt. Heb er deze voor terug. Ik kan mijn eigen werzkzaamheden niet opbrengen. Moe, futloos en niet vooruit te branden. Ben best sportief angelegd, m[lees meer...]aar voel me gewoon OP. Kijken het nog enkele dagen af, maar gaan toch echt terug naar de cardioloog. Zo heb ik geen leuk leven meer.

29-07-2016 | Vrouw | 58
Angina pectoris
Pas na verhoging dosis de bijsluiter gelezen. Het blozen en de flushes zijn nog wel aanvaardbaar. Niet de depressie, de vermoeidheid, spierpijn, de dagen dat ik mij zo naar en trillerig voel dat ik alleen maar op bed wil liggen. Paardenmiddel!

22-10-2013 | Vrouw | 63
diltiazem
Hartkramp
ik gebruik al heel lang levothyroxinenatrium 75 microgram vanwege de langzaam werkende schildklier. sinds 2,5 jaar is er bij mij onregelmatige hartkramp geconstateerd, waarvoor ik met amlodipine 5mg werd behandeld. Dat ging bijna 2 jaar erg goed, tot ik spierproblemen kreeg. vooral handen , voeten en nek, en in mijn borst. toen mijn achillespezen erg zeer gingen doen, heb [lees meer...]ik een ander middel gevraagd. En nu is de ellende begonnen, ik lijk wel geen geneesmiddel meer te verdragen. nu probeer ik diltiazem tabl.60mg, en ook daar mee ben ik gestopt. Ik heb heel veel pijn en ben 's nachts depressief. Zo gauw ik stop met de medicijnen ben ik na een paar dagen pijnvrij, het middel lijkt erger dan de kwaal.......

03-10-2023 | Vrouw | 60
diltiazem (180mg)
Angina pectoris
Sinds 1½ bezig en heb nu meer klachten heb geen fut meer. Pijn op de borst en kortademig echt niet fijn. In de nacht krampen in de kuiten en voeten en zwem het bed uit. Denk om een weekje testoppen om tekijken of ik meer energie kreeg. Dit is niet tedoen, ben altijd actief geweest en het geringste wat ik doe ben ik uit geput wil mijn leven terug. Gaat het naar een weekje [lees meer...]beter ga ik in gesprek met de huisarts, cardiologe heeft het over gedragen

19-06-2021 | Vrouw | 67

18-02-2021 | Vrouw | 57
diltiazem (60mg)

14-03-2020 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Ik heb kramp in mijn kransslagader en microbloedvaten kramp. Hierdoor heb ik altijd pijn. Door deze medicijnen is de kramp minder in mijn kransslagader maar de pijn blijft in de microbloedvaten .. veel last van blauwe plekken nu . Dit komt door de bloedverdunners en samen met diltiazem is dit erger omdat dat de bloedvaten wijder maakt. Logisch dus. Ook stijve handen en las[lees meer...]t van trickervingers en dikke opgezette voeten en enkels. Voel me super zwaar vanwege het vocht vasthouden. Droge mond en misschien is het slim om toch lichter te gaan en dan maar af en toe een spuitje nitroglycerine. Ik voel me bij deze sterkte niet echt fijn maar 120 mg is weer te licht. Misschien is het slim om tussen de 120 mg en 200 mg nog een middelmaat te maken. Bijvoorbeeld 160 mg of zo.

29-11-2019 | Man | 65
diltiazem (300mg)
Angina pectoris
gebruik het al een hele tijd, maar zie af en toe wazig. ik weet niet of, DILTIAZEM, SANDOZ. 300MG, HIER DE OORZAAK VAN IS, BIJWERKINGEN. BEN bij een, BRILLENZAAK, geweest, maar de brillenman, kon niks vinden aan de ogen. graag meerder mensen, die zelfde soort klacht hebben.

19-06-2023 | Vrouw | 67
diltiazem (90mg)
Angina pectoris
Gebruikte i.v.m. p.o.b. door vrouwenhart eerst 1 x d. 200 mg. maar werd daar misselijk van. Sinds 10 maanden 2 x d. 1 tablet van 90 mg. en gaat nu goed. Veel minder en vooral minder vaak pijn en nauwelijks bijwerkingen. Alleen snel blauwe plekken bij o.a. stoten. Ben er verder zeer tevreden over.

18-12-2020 | Vrouw | 50
Angina pectoris
Heb dit middel in mei al een keer gekregen werd er erg slecht van moe , moeite met ademhalen en verloor intresse in alles.Volgens de cardioloog kon dit absoluut niet door de diltiazem komen maar als ik dit niet meer wilde weer alleen de mono cedocard om de aanvallen te onder drukken.Op dat moment geen alternatief gekregen.Na opname door weer aanval van andere cardioloog[lees meer...] amlopidine dit ging paar maanden goed na weer aanval verapamil kreeg 2 dagen later weer aanval ,nu van de cardioloog weer diltiazem gekregen slik het nu 5 dagen maar benauwde gevoel op borst is al terug .Echt een rot middel dit .Bloeddruk was al niet hoog maar sinds diltiazem 100/ 63 kijk het nog een week aan en anders war anders en aanvallen voor lief nemen .