ziekte

Bestaat uit:
Hartkramp (3)
Pijn op de borst (6)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angina pectoris

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angina pectoris

03-09-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Angina pectoris

Heel lang met deze klachten gelopen. Apotheek geeft steeds van verschillende firma's.
20-08-2019

Angina pectoris

Ondanks een laag cholesterol gehalte in het bloed moest ik toch een statine slikken. ( Agina Pectoris) Ben begonnen met atorvastatine 40 mg, daarna simvastatine 40 mg en rosuvastatine 40 mg. Bij alle 3 behoorlijke bijwerkingen zoals hoofdpijn, maag/ darmklachten en erg duizelig. Nu aan de pravastatine, begonnen met 40 mg . Weer dezelfde bijwerkingen, de dosis is nu verlaag[lees meer...]d ( recent) naar 10 mg per dag. Bijwerkingen zijn minder, maar het is nog steeds geen favoriet middel . Wordt vervolgd...
20-08-2019

Ascal Cardio (carbasalaatcalcium)
Angina pectoris

Geen bijwerkingen, doet wat het moet doen
19-08-2019

Angina pectoris

Met dit middel gestopt in overleg met cardioloog
19-08-2019

Angina pectoris

Ik gebruikte Diltiazem voor angina pectoris. De eerste weken alleen wat hoofdpijn wat te verwachten is omdat het verwijden van bloedvaten in werking wordt gebracht. Daarna begon de ellende , steeds vaker duizelig/misselijk/ darmklachten/ ontstekingen overal/ vreselijke jeuk/ down en verdrietig zonder aanwijsbare redenen / knal rood en heet hoofd wat continu onder spannin[lees meer...]g stond. Nu gelukkig in overleg met cardioloog gestopt , ik hoop mij weer snel wat beter te voelen. Daarna op zoek naar andere medicatie.
08-08-2019

Oxycodon (oxycodon)
Angina pectoris

ik heb een open hart operatie gehad in 2015 daarna veel pijn op sternum en flauw valllen door de pijn ik heb toen oxicodon gehad eerst lage dosering van 15 mg daarna verhoogt door specialist naar 1x6 tabletten per dag van 10 MG totaal 60 MG ik ben daar niet blij mee want het is verslavend daar vertelde de specialist niets van
01-08-2019

Simvastatine (simvastatine)
Angina pectoris

Na een hart bypass operatie x statine gekregen, meerder soorten geen van allen werkten prettig, allerlei klachten. Nu Pradulent 14 dgs injectie 75 mg gaat het goed, chloresterol laag 1.6/1.8. ! ik twijfel of dat nou nodig is het gaat me verder goed na de 5 bypasses operatie.
01-08-2019

Ezetimib (ezetimibe)
Angina pectoris

Na een bypass operatie , 5 stuks , kreeg ik x statinen, daar kan ik niet tegen, zelf gezegd het niet meer te nemen. Na overleg en wat gedoe heb ik Pradulent injectie 14 dgs. gekregen, chloresterol waarde zijn laag, goed, volgens de cardioloog. Ezetimib er bij is gebleven en neem dat al maanden . Bijwerking: constipatie, harde ontlasting . Neem om de 4 zoveel dagen Du[lees meer...]lcelax om de darmen te legen.
21-06-2019

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)
Angina pectoris

Moet maag beschermer gebruiken ,een ander merk gekregen heb nu bijwerkingen van het nieuwe middel ,spier stijfheid en hoofdpijn in de ochtend mijn onderlichaam onder de jeukende bulten . Moet dus op zoek naar een betere vervanger van het eerste middel dat ik 2 jaar lang naar tevredenheid heb gebruikt .denk dat ik ga proberen te stoppen met de carbasalaat calcium.of ee[lees meer...]n minder agressief middel vinden waar men geen maagklachten van krijgt.
13-05-2019

11-04-2019

Ezetrol (ezetimibe)
Angina pectoris

door de stijfheid en gewricht pijnen wordt alles teveel en daardoor ook overal te beroerd voor om iets aan te pakken of te ondernemen dus lusteloosheid
11-04-2019

Praluent (alirocumab)
Angina pectoris

hoog cholestorol is de reden van dit medicijn omdat ik de statines niet kon verdragen werd mij advies gegeven om praluent te gebruiken maar dit heeft ook wel zijn bijwerkingen
26-03-2019

Atorvastatine (atorvastatine)
Angina pectoris

Bij een nacontrole in het ziekenhuis bleek dat mijn cholesterol gehalte wel omlaag was gegaan maar de norm was verlaagd en kreeg dus weer statines voorgeschreven. 10 jaar geleden was ik ook al gestopt vanwege de klachten maar ik wilde het weer een kans geven. Eerst begon ik last van stijfheid te krijgen maar toen die rugpijn weer begon herinnerde me dat dit precies dezelfd[lees meer...]e klachten waren als 10 jaar geleden. Ik ben weer gestopt en de klachten zijn weer verdwenen.
21-02-2019

Perindopril (perindopril)
Angina pectoris

vijf omleidingen Bij het starten van een inspanning af en toe kort ademhalen
19-02-2019

Adalat (nifedipine)
Angina pectoris

Hielp mij fantastisch 20 jaar gebruikt. Is nu niet meer te verkrijgen omdat fabrikant niet meer levert? Krijg nu amlodipine werkt minder, gebruik het nu 14 dagen.
18-02-2019

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)

Sotalol (sotalol)

Metoprolol (metoprolol)
Angina pectoris

In 2012 een astma-cardiale gehad, daarvoor o.a. Sotalol en Amlopidine voorgeschreven gekregen. 2e kerstdag 2018 opgenomen met longontsteking. Daar werd geconstateerd dat de pompkracht van mijn hart niet goed was en ook dat het fibrileerde. Daarop werd de oude medicatie verwijderd en kreeg ik Metoprolol 100, Perindopril 4 mg. en Epleronon 25mg. Nu heb ik met de Metoprolol[lees meer...] het volgende probleem. Ik heb COPD en sinds 1,5 week heb ik het behoorlijk benauwd. Ik slik 's morgens 'n furosemide waardoor de klachten wat verminderen. Mijn adem, wanneer ik ga liggen, gaat op en neer, dan weer héél zachtjes en dan weer met volle teugen naar binnen. Het lijkt wel 'n achtbaan. Hierdoor slaap ik nauwelijks en loop wat op en neer door het huis. En over de vermoeidheid, de droge mond en de plasproblemen heb ik dan maar even niet. Soms denk ik wel eens, ik schei uit met die troep, dan ga ik liever dood aan 'n hartstilstand dan aan benauwdheid. Met de Sotalol en de Amlodipine had ik nooit problemen.

Transiderm-Nitro (nitroglycerine transdermaal)
Angina pectoris

ik heb heel veel jeuk rode vlekken kleine wondjes en branderig gevoel. ik had eerder deponit10 maar is vanwege de verzekeraar verandert . er werd geen vergoeding meer gegeven voor Deponit.
24-01-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)

24-01-2019

Crestor (rosuvastatine)
Angina pectoris

I.v.m. bypass operatie in 2016 o.a. Rosuvastatine 40mg voorgeschreven gekregen i.v.m. te hoge cholesterol. Met dit middel kreeg ik op de lange duur steeds meer spierpijn en vermoeidheidsklachten maar de cardioloog vond toch dat de LDL waarde verder naar beneden moest, onder de 2.0! liefst1,8. Cardioloog schreef andere combinatie medicatie voor. Rosuvastatine 20mg samen me[lees meer...]t Ezetimibi 10mgr. Na korte tijd was de LDL waarde 1,4 maar ik had nog meer spierpijn dan daarvoor. Sporten werd steeds moeilijker. In december 2018 gestopt met Ezetimibi en de spierpijn was met enkele dagen voorbij. Nu alleen nog Rosuvastatine 20mg maar de LDL waarde is weer te hoog, 2,7 dus binnenkort weer overleg met de cardioloog.
25-12-2018

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)

Selokeen (metoprolol)
Angina pectoris

in 2004 met succes voor het eerst gedotterd,toen Selokeen ZOC 50 gekregen.Was toen 73 jaar.Nooit bijwerkingen van dit middel ondervonden.Hierna nog 2 keer in de loop der jaren gedotterd. Slik dit middel nog steeds tot volle tevredenheid,voel me prima ,doe nog alles in het huishouden,wandel veel ,zonder problemen,ondanks het feit dat ik in dec.87 jaar word.

Monocedocard (isosorbide-5-mononitraat)
Angina pectoris

Van de monocedocard, waar ik veel hoofdpijn van kreeg, naar diltiazem gegaan. Wordt je ook niet vrolijk van. Moe, futloos, niet vooruit te branden. Schiet niet echt op zo

Angina pectoris

Sinds ik dit medicijn heb, voel me alleen maar beroerder. Had al veel hoofdpijn van de vaatverwijders (Monocedecard, en pleisters), maar dit is toch ook een best daarvoor. De overige vaatverwijders en beta-blocker ben ik kwijt. Heb er deze voor terug. Ik kan mijn eigen werzkzaamheden niet opbrengen. Moe, futloos en niet vooruit te branden. Ben best sportief angelegd, m[lees meer...]aar voel me gewoon OP. Kijken het nog enkele dagen af, maar gaan toch echt terug naar de cardioloog. Zo heb ik geen leuk leven meer.
06-10-2018

Amlodipine (amlodipine)
Angina pectoris

Dik voeten en enkels pijnlijk benend
28-09-2018

Ezetrol (ezetimibe)
Angina pectoris

mijn cholesterol was te hoog en ik kon niet tegen statines. Daarom ezetrol gekregen. Dit gaat heel goed
19-09-2018

Brilique (ticagrelor)
Angina pectoris

Na aanleiding van een hartinfarct gevolgd door een stent plaatsten en daarna een 5 x bijpas operatie, is mijn eerder voorgeschreven 'hart' cocktail aan medicijn opnieuw bekeken en veranderd. 10 jaren geleden waren 2 stents geplaatst maar één was nu aan het vernauwen gekoppeld met andere toebel aders. Behalve één tablet, zijn mijn pillen in de loop de jaren allemaal verva[lees meer...]ngen door andere merken of andere medicijnen. Ik moet nu Brilique gedurende één jaar slikken als extra bloedverdunner (10 jaren geleden was dat Plavix) Ik heb het gevoel, al vanaf mijn verblijf in het ziekenhuis, dat ik een loopneus heb want ik moet vele keren mijn neus snuiten per dag wat ik heb eerder nooit meegemaakt behalve wanneer ik verkouden ben (meestal één keer per jaar) Mijn ademhaling is ook achteruit gegaan waardoor ik soms nauwelijks de trap(pen) op kan zonder een hyperventilatie aanval. Helaas had ik een knie blessure opgelopen tijden mijn verplichte revalidatie waardoor mijn huisarts had eerst Diclofenac en later Naproxen voorgeschreven. Deze in combinatie met mijn 'cocktail' veroorzaakte explosief ontlasting meerdere malen per dag plus dagelijks hyperventilatie aanvallen en ik ben na aanraden van een extra gesprek met een cardioloog gestaakt met medicijn voor mijn knie. Wij hebben afgesproken hem met tijd en rust en een beetje fysio uit zichzelf te laten helen. Maar de loopneus en kortademigheid bijven en, volgens de cardioloog, kan veroorzaakt door de Brilique. De cardioloog vertelde dat hij momenteel niet wil 'sleutelen' aan mijn pillen cocktail want het is te kort na mijn operatie (12 april) Ik begrijp natuurlijk dat ik de Brilique gedurende 12 maanden moet slikken en kan alleen hopen dat mijn symptomen nemen volgend jaar af nadat ik stop met deze medicijn. Het was natuurlijk slecht geluk dat de revalidatie centrum haar werk uitvoerde NIET per patient maar per groep anders had ik de extra problem van mijn knie niet gehad en was inmiddels veel verder met revalideren!
26-08-2018

Acenocoumarol (acenocoumarol)
Angina pectoris

veel bijwerkingen met heel vel jeuk
12-08-2018

Angina pectoris

Gigantische spierpijn in combinatie met Dilthiazem. Op eigen gelegenheid gestopt na diagnose Polymialgia Reumatica. De klachten werden vrij snel veel minder en ik had geen Polymialgia meer. Voelde mij altijd oke, maar toen een wrak.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2209)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1670)
Hoge bloeddruk (1271)
Acne/puistjes (882)