ziekte

Bestaat uit:
Hartkramp (4)
Pijn op de borst (6)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angina pectoris

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angina pectoris

Grepid

26-09-2021 | Vrouw | 71
Angina pectoris
3 maanden erge buikkrampen. Daarna huisarts geconsulteerd. Een ander, gelijke medicijn clopidogrel, wordt niet vergoed door mijn zorgverzekeraar. Uiteindelijk krijg ik de clopidogrel wel voorgeschreven , maar zonder vergoeding zorgverzekeraar, wel weer meer plezier en levenslust!

22-08-2021 | Vrouw | 80
Angina pectoris
Vreselijk medicijn. Eerst 300 mg maar heb nu mijn huisarts gevraagd om 200 mg. Ik blijf de zelfde klachten houden. Was altijd zeer actief nu genoodzaakt achter de rollator. Gebruik ook nog eens bloeddruk medicijn en bloeddruk en bloeddruk verdunners.

19-06-2021 | Vrouw | 67

24-05-2021 | Man | 78

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

17-04-2021 | Man | 66
carbasalaatcalcium
Angina pectoris
Ik slik 1X per dag nu zo'n 2 jaar vanwege lichte dichtslibbing van hartslagader, geconstateerd na dotteren. Ik heb geen last van bijverschijnselen. Het openen van de sachet is niet moeilijk voor mij maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen met een lichamelijk probleem wel moeilijk kan zijn.

Acetazolamide Tabletten

14-04-2021 | Man | 90
acetazolamide
Angina pectoris
Kan er heel goed mee omgaan, geen probleem al 17 jaar !

04-03-2021 | Man | 70
Angina pectoris
Ik krijg dikke voeten en dikke enkels druk op de borst en stekende pijn bij het hart ,en pijn in de rug.

Entresto

03-03-2021 | Man | 68
sacubitril / ​valsartan

18-02-2021 | Vrouw | 57

Entresto

16-02-2021 | Man | 68
sacubitril / ​valsartan
Angina pectoris
Zou de pompfuctie van het hart moeten verbeteren. Ik heb er heel slechte ervaringen mee, heb drie maanden als een zombie rond gelopen met zeer lage bloeddruk. Nierfuctie ging achteruit. Het viel mij ook al op dat ik de eerste 4 maanden regelmatig om de drie weken bloed moest laten prikken en op controle moest bij hartfalen. Dat heb ik nog nooit met geen een nieuw medicijn [lees meer...]gehad. Dan denk ik men was op de hoogte van de ernstige bijwerkingen. Waarom dan toch dat medicijn

Acetylsalicylzuur

05-02-2021 | Man | 68

18-12-2020 | Vrouw | 50
Angina pectoris
Heb dit middel in mei al een keer gekregen werd er erg slecht van moe , moeite met ademhalen en verloor intresse in alles.Volgens de cardioloog kon dit absoluut niet door de diltiazem komen maar als ik dit niet meer wilde weer alleen de mono cedocard om de aanvallen te onder drukken.Op dat moment geen alternatief gekregen.Na opname door weer aanval van andere cardioloog[lees meer...] amlopidine dit ging paar maanden goed na weer aanval verapamil kreeg 2 dagen later weer aanval ,nu van de cardioloog weer diltiazem gekregen slik het nu 5 dagen maar benauwde gevoel op borst is al terug .Echt een rot middel dit .Bloeddruk was al niet hoog maar sinds diltiazem 100/ 63 kijk het nog een week aan en anders war anders en aanvallen voor lief nemen .

Sildenafil

17-12-2020 | Man | 58
sildenafil
Hartpatient

16-11-2020 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Door gebruik medicijn, na 2 weken, flinke psychische problemen.Na afbouwen en stoppen met gebruik, direct weer fysieke klachten (angina pectoris) , echter geen psychische klachten (depressies) meer. Nu alternatief medicijn gekregen en hopen op fysiek herstel.

29-10-2020 | Vrouw | 29
Angina pectoris
Ik ben zeer tevreden over het medicijn tot nu toe. Ik moet alleen helaas ophogen naar 10 mg door verminderde werking. Mogelijk door stress na hartkatherisatie die niet goed ging. Voor de behandeling hielp hij afdoende. Had meer klachten van mono cedocard. Dus voor mij is het een goed medicijn.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

10-10-2020 | Vrouw | 74

Grepid

05-10-2020 | Man | 67
Angina pectoris
Ik gebruik al 10 jaar Grepid, voorheen Plavix, omdat bij mij toen een stent was dichtgeslibd. Ik heb geen enkele bijwerking van dit medicijn en het geeft mij een veilig gevoel dat mijn stents, nu 4 , mogelijk niet meer dichtslibben

21-09-2020 | Vrouw | 70
Angina pectoris
Diltiaz hcl .is echt niet te doen heel veel bijwerkingen.wat een ellende.maag darm klachten erg duizelig hartkloppingen en overslaan van mn hart erg down.nee echt ik bel de cardioloog of ik mag stoppen.ik lijk wel een zombie.

01-09-2020 | Vrouw | 46
Angina pectoris
Heb dit middel 5 dagen geslikt Voor mijn stabiele angina pectoris , wat een troep is dat . Ik lag de hele dag uitgeteld op de bank kon niks meer . Zo moe viel constant in slaap , bij het opstaan duizelig wazig zien . Veel last van mijn lichaam . Ik had deze klachten al voor het gebruik en dit middel versterkte alles nog tien keer zo erg . Wat een troep . Ik ben er zelf mee[lees meer...] gestopt en de cardioloog gebeld dat ik dit niet meer hoefde . Ik krijg wat anders wat weet ik nog niet .

Monocedocard

27-07-2020 | Man | 82
isosorbide-5-mononitraat
Angina pectoris
bij het lopen moet ik rekening houden met innemen van menosedocard om dat ik 2 uur van tevoren het beste loop . neem ik in de morgen in en ga in de avond lopen dan gaat het lopen me slecht af.

Repatha

05-06-2020 | Man | 62
evolocumab
Angina pectoris
Vreselijk middel wekelijks een injectie mega veel bijwerkingen, veel eczeem, forse spierpijnen, en nog veel meer.

Acetylsalicylzuur

25-05-2020 | Man | 76

Clopidogrel

25-05-2020 | Man | 76
Angina pectoris
na dotterbehandeling van de kransslagader van het hart rond 2000, preventief. geringe bijwerking lichte huiduitslag.

24-05-2020 | Man | 73
Angina pectoris
Voorgeschreven gekregen na een hartinfarct met daaropvolgende dotterbeurt met plaatsing van 2 stents. Had daarna veel last van hartoverslagen en dat verbeterde dankzij 12,5 mg metoprolol. Wel werd ik sneller moe en bij flinke inspanning leek het alsof ik tegen een grens aan liep. Gebruik het nu 4 jaar en die bijwerkingen zijn niet veranderd. Ik zal er mee moeten leven.

22-05-2020 | Man | 73
Angina pectoris
Op zich brengt het medicijn de hartslag flink naar beneden maar dat betekent meteen, dat je een zekere rem voelt bij flinke inspanning. Bovendien voel ik me regelmatig vermoeid. Vooral aan het begin van de dag. Op de bloeddruk heeft het weinig effect.

Atorvastatine

21-04-2020 | Man | 62
atorvastatine

Repatha

21-04-2020 | Man | 62
evolocumab
Angina pectoris
Walgelijke medicatie maakt je nog zieker !!

Pantoprazol

06-04-2020 | Man | 65
pantoprazol
Angina pectoris
combinatie met sterke bloedverdunners (Ticagrelor 90 mg)

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

27-03-2020 | Man | 56
carbasalaatcalcium
Angina pectoris
Na ingreep voorgeschreven gekregen, behoorlijk last van de bijwerking op mijn maag, maar geen blauwe of andere zaken.

14-03-2020 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Ik heb kramp in mijn kransslagader en microbloedvaten kramp. Hierdoor heb ik altijd pijn. Door deze medicijnen is de kramp minder in mijn kransslagader maar de pijn blijft in de microbloedvaten .. veel last van blauwe plekken nu . Dit komt door de bloedverdunners en samen met diltiazem is dit erger omdat dat de bloedvaten wijder maakt. Logisch dus. Ook stijve handen en las[lees meer...]t van trickervingers en dikke opgezette voeten en enkels. Voel me super zwaar vanwege het vocht vasthouden. Droge mond en misschien is het slim om toch lichter te gaan en dan maar af en toe een spuitje nitroglycerine. Ik voel me bij deze sterkte niet echt fijn maar 120 mg is weer te licht. Misschien is het slim om tussen de 120 mg en 200 mg nog een middelmaat te maken. Bijvoorbeeld 160 mg of zo.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2642)
Depressie (2126)
Angst & paniekstoornis (2094)
Hoge bloeddruk (1508)
Blaasontsteking (1095)