ziekte

Bestaat uit:
Hartkramp (3)
Pijn op de borst (6)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor angina pectoris

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: angina pectoris

10-02-2020

Nifedipine (nifedipine)
Angina pectoris

Twee uur na gebruik onhoudbare hoofdpijn, hoge hartslag, hoge bloeddruk, misselijk. Ontzettend naar van gevoeld
26-01-2020

Atorvastatine (atorvastatine)
Angina pectoris

Bij simvastine veel spierpijn en ook bij ENGIE Nu na 4 weken geen last.
10-01-2020

Amlodipine (amlodipine)
Angina pectoris

Kreeg amlodipine voorgeschreven vanwege hoge bloeddruk en a.p. Het werkt, intussen op 5 mg. in de cocktail waardoor ik wat minder vocht vasthoud -- dat was bij de aanvankelijk hoger dosering een beetje een probleem.
10-01-2020

Monocedocard (isosorbide-5-mononitraat)
Angina pectoris

Kreeg dit voorgeschreven toen na plaatsing van 3 stents a.p. wat hardnekkig bleef optreden. Werkt goed, bijwerkingen neem ik niet waar. Enige is dat ik mijn amlodipine toen naar de avond heb verplaatst (wat las ik later so-wie-so beter is): als ik om 7 uur 's ochtends cedo + amlo had genomen, kreeg ik om 11 uur een geënerveerd gevoel, alsof je een eferedine injectie had g[lees meer...]ekregen -- beide verwijden tenslotte de bloedvaten, en met elkaar gaat dat dan wat te hard.
01-01-2020

Promocard (isosorbide-5-mononitraat)
Angina pectoris

5 jr terug 5 bypass, nu weer problemen , vooruitlopend op geplande hartecho , eventueel caterisatie dit middel bij de standaard lijst zoals betapblok, bloedverdunner erbij sinds maand
29-11-2019

Angina pectoris

gebruik het al een hele tijd, maar zie af en toe wazig. ik weet niet of, DILTIAZEM, SANDOZ. 300MG, HIER DE OORZAAK VAN IS, BIJWERKINGEN. BEN bij een, BRILLENZAAK, geweest, maar de brillenman, kon niks vinden aan de ogen. graag meerder mensen, die zelfde soort klacht hebben.
03-09-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Angina pectoris

Heel lang met deze klachten gelopen. Apotheek geeft steeds van verschillende firma's.
20-08-2019

Pravastatine (pravastatine)
Angina pectoris

Ondanks een laag cholesterol gehalte in het bloed moest ik toch een statine slikken. ( Agina Pectoris) Ben begonnen met atorvastatine 40 mg, daarna simvastatine 40 mg en rosuvastatine 40 mg. Bij alle 3 behoorlijke bijwerkingen zoals hoofdpijn, maag/ darmklachten en erg duizelig. Nu aan de pravastatine, begonnen met 40 mg . Weer dezelfde bijwerkingen, de dosis is nu verlaag[lees meer...]d ( recent) naar 10 mg per dag. Bijwerkingen zijn minder, maar het is nog steeds geen favoriet middel . Wordt vervolgd...
20-08-2019

Ascal Cardio (carbasalaatcalcium)
Angina pectoris

Geen bijwerkingen, doet wat het moet doen
19-08-2019

Angina pectoris

Met dit middel gestopt in overleg met cardioloog
19-08-2019

Angina pectoris

Ik gebruikte Diltiazem voor angina pectoris. De eerste weken alleen wat hoofdpijn wat te verwachten is omdat het verwijden van bloedvaten in werking wordt gebracht. Daarna begon de ellende , steeds vaker duizelig/misselijk/ darmklachten/ ontstekingen overal/ vreselijke jeuk/ down en verdrietig zonder aanwijsbare redenen / knal rood en heet hoofd wat continu onder spannin[lees meer...]g stond. Nu gelukkig in overleg met cardioloog gestopt , ik hoop mij weer snel wat beter te voelen. Daarna op zoek naar andere medicatie.
08-08-2019

Oxycodon (oxycodon)
Angina pectoris

ik heb een open hart operatie gehad in 2015 daarna veel pijn op sternum en flauw valllen door de pijn ik heb toen oxicodon gehad eerst lage dosering van 15 mg daarna verhoogt door specialist naar 1x6 tabletten per dag van 10 MG totaal 60 MG ik ben daar niet blij mee want het is verslavend daar vertelde de specialist niets van
01-08-2019

Simvastatine (simvastatine)
Angina pectoris

Na een hart bypass operatie x statine gekregen, meerder soorten geen van allen werkten prettig, allerlei klachten. Nu Pradulent 14 dgs injectie 75 mg gaat het goed, chloresterol laag 1.6/1.8. ! ik twijfel of dat nou nodig is het gaat me verder goed na de 5 bypasses operatie.
01-08-2019

Ezetimib (ezetimibe)
Angina pectoris

Na een bypass operatie , 5 stuks , kreeg ik x statinen, daar kan ik niet tegen, zelf gezegd het niet meer te nemen. Na overleg en wat gedoe heb ik Pradulent injectie 14 dgs. gekregen, chloresterol waarde zijn laag, goed, volgens de cardioloog. Ezetimib er bij is gebleven en neem dat al maanden . Bijwerking: constipatie, harde ontlasting . Neem om de 4 zoveel dagen Du[lees meer...]lcelax om de darmen te legen.
21-06-2019

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro (carbasalaatcalcium)
Angina pectoris

Moet maag beschermer gebruiken ,een ander merk gekregen heb nu bijwerkingen van het nieuwe middel ,spier stijfheid en hoofdpijn in de ochtend mijn onderlichaam onder de jeukende bulten . Moet dus op zoek naar een betere vervanger van het eerste middel dat ik 2 jaar lang naar tevredenheid heb gebruikt .denk dat ik ga proberen te stoppen met de carbasalaat calcium.of ee[lees meer...]n minder agressief middel vinden waar men geen maagklachten van krijgt.
13-05-2019

Pravastatine (pravastatine)

11-04-2019

Ezetrol (ezetimibe)
Angina pectoris

door de stijfheid en gewricht pijnen wordt alles teveel en daardoor ook overal te beroerd voor om iets aan te pakken of te ondernemen dus lusteloosheid
11-04-2019

Praluent (alirocumab)
Angina pectoris

hoog cholestorol is de reden van dit medicijn omdat ik de statines niet kon verdragen werd mij advies gegeven om praluent te gebruiken maar dit heeft ook wel zijn bijwerkingen
26-03-2019

Atorvastatine (atorvastatine)
Angina pectoris

Bij een nacontrole in het ziekenhuis bleek dat mijn cholesterol gehalte wel omlaag was gegaan maar de norm was verlaagd en kreeg dus weer statines voorgeschreven. 10 jaar geleden was ik ook al gestopt vanwege de klachten maar ik wilde het weer een kans geven. Eerst begon ik last van stijfheid te krijgen maar toen die rugpijn weer begon herinnerde me dat dit precies dezelfd[lees meer...]e klachten waren als 10 jaar geleden. Ik ben weer gestopt en de klachten zijn weer verdwenen.
21-02-2019

Perindopril (perindopril)
Angina pectoris

vijf omleidingen Bij het starten van een inspanning af en toe kort ademhalen
19-02-2019

Adalat (nifedipine)
Angina pectoris

Hielp mij fantastisch 20 jaar gebruikt. Is nu niet meer te verkrijgen omdat fabrikant niet meer levert? Krijg nu amlodipine werkt minder, gebruik het nu 14 dagen.
18-02-2019

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)

Sotalol (sotalol)

Metoprolol (metoprolol)
Angina pectoris

In 2012 een astma-cardiale gehad, daarvoor o.a. Sotalol en Amlopidine voorgeschreven gekregen. 2e kerstdag 2018 opgenomen met longontsteking. Daar werd geconstateerd dat de pompkracht van mijn hart niet goed was en ook dat het fibrileerde. Daarop werd de oude medicatie verwijderd en kreeg ik Metoprolol 100, Perindopril 4 mg. en Epleronon 25mg. Nu heb ik met de Metoprolol[lees meer...] het volgende probleem. Ik heb COPD en sinds 1,5 week heb ik het behoorlijk benauwd. Ik slik 's morgens 'n furosemide waardoor de klachten wat verminderen. Mijn adem, wanneer ik ga liggen, gaat op en neer, dan weer héél zachtjes en dan weer met volle teugen naar binnen. Het lijkt wel 'n achtbaan. Hierdoor slaap ik nauwelijks en loop wat op en neer door het huis. En over de vermoeidheid, de droge mond en de plasproblemen heb ik dan maar even niet. Soms denk ik wel eens, ik schei uit met die troep, dan ga ik liever dood aan 'n hartstilstand dan aan benauwdheid. Met de Sotalol en de Amlodipine had ik nooit problemen.

Transiderm-Nitro (nitroglycerine transdermaal)
Angina pectoris

ik heb heel veel jeuk rode vlekken kleine wondjes en branderig gevoel. ik had eerder deponit10 maar is vanwege de verzekeraar verandert . er werd geen vergoeding meer gegeven voor Deponit.
24-01-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)

24-01-2019

Crestor (rosuvastatine)
Angina pectoris

I.v.m. bypass operatie in 2016 o.a. Rosuvastatine 40mg voorgeschreven gekregen i.v.m. te hoge cholesterol. Met dit middel kreeg ik op de lange duur steeds meer spierpijn en vermoeidheidsklachten maar de cardioloog vond toch dat de LDL waarde verder naar beneden moest, onder de 2.0! liefst1,8. Cardioloog schreef andere combinatie medicatie voor. Rosuvastatine 20mg samen me[lees meer...]t Ezetimibi 10mgr. Na korte tijd was de LDL waarde 1,4 maar ik had nog meer spierpijn dan daarvoor. Sporten werd steeds moeilijker. In december 2018 gestopt met Ezetimibi en de spierpijn was met enkele dagen voorbij. Nu alleen nog Rosuvastatine 20mg maar de LDL waarde is weer te hoog, 2,7 dus binnenkort weer overleg met de cardioloog.
25-12-2018

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)

01-11-2018

Selokeen (metoprolol)
Angina pectoris

in 2004 met succes voor het eerst gedotterd,toen Selokeen ZOC 50 gekregen.Was toen 73 jaar.Nooit bijwerkingen van dit middel ondervonden.Hierna nog 2 keer in de loop der jaren gedotterd. Slik dit middel nog steeds tot volle tevredenheid,voel me prima ,doe nog alles in het huishouden,wandel veel ,zonder problemen,ondanks het feit dat ik in dec.87 jaar word.
01-11-2018

Monocedocard (isosorbide-5-mononitraat)
Angina pectoris

Van de monocedocard, waar ik veel hoofdpijn van kreeg, naar diltiazem gegaan. Wordt je ook niet vrolijk van. Moe, futloos, niet vooruit te branden. Schiet niet echt op zo

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2284)
Depressie (1868)
Angst & paniekstoornis (1732)
Hoge bloeddruk (1305)
Acne/puistjes (919)