categorie

Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

Furosemide

09-10-2021 | Vrouw | 74
furosemide
Hartklep aandoening
Jeuk , overal. Vooral hoofdhuid, om gek van te worden. Neem voor de nacht antijeuk pil anders slaap ik niet. Bij opstaan moet ik meteen krabben, hoofd, armen, buik, rug, borst, het onbehaaglijk jeukende gevoel is er constant. Het beheerst je leven. Ik slik het sinds augustus 2021 in combinatie met vochtbeoerking(1,5 liter p.dag ) en lanoline in afwachting oproep ope[lees meer...]ratie datum nieuwe mitralis hartklep. Hoop dat ik na operatie geen plaspillen meer hoef te slikken.

Furosemide

24-09-2021 | Man | 76
furosemide
Oedeem
Dikke voeten en enkels door hartfalen.

10-09-2021 | Vrouw | 67
amiloride / hydrochloorthiazide
Gewricht en spierpijn si da het oranje tabletje wat 2 in 1 was meer bijwerking met de nieuwe variant dit zijn 2 aparts tabletjes . Sinds ik die heb transpireren ik zo maar hevig uit het niets

02-08-2021 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide
Ik houd geen vocht vast maar zweet overmatig. Daar zouden deze tabletten ook voor moeten helpen. Mijn bloeddruk is in de nacht helemaal perfect, maar overdag kent hij uitschieters. Dit om in de toekomst schade te voorkomen aan de nieren. Maar ja, in mijn geval is het middel erger dan de kwaal. Ik neem ze niet meer en ga op zoek naar een natuurlijk middel.

29-07-2021 | Vrouw | 63
spironolacton
Nierfunctie ging achteruit moest stoppen om te kijken of het met de nieren weer beter zou gaan. Heel erg vermoeid, kon ‘s middags niets meer doen. Toename gewicht was 1 kg per week. Gebruik naast dit medicijn ook ander bloeddruk verlagers

29-07-2021 | Man | 71
spironolacton
pijnlijke tepels moe gevoel grotere borsten niet leuk zeker niet voor een man

06-07-2021 | Vrouw | 85
hydrochloorthiazide
Voordat ik dit gelezen heb !Had ik juist een herhalings recept besteld. Omdat ik ontdekte dat mijn dikke haardos erg verminderd was,ben ik toch even gaan kijken of Hydrchloorthiazide de oorzaak kon zijn .Volgens mij wel dus ,mijn hoofdhuid is kurk droog veel schilvertjes.Ik was al begonnen met een halve in plaats van een hele tablet te nemen.Op het ogenblik valt mijn ha[lees meer...]ar minder uit, maar even afwachten ,ik wil niet kaal worden al ben ik op leeftijd . Ben juist altijd voorzichtig met chemische middelen.Neem altijd eerst de helft.Ik ga van het standpunt uit dat ieder lichaam anders is .Misschien heb ik aan een halve voldoende.Ben niet geletterd,maar kan gelukkig zelf ook nog denken .Hoop dat u hier wat aan heeft,voor anderen. veel succes .

28-06-2021 | Vrouw | 36
Haaruitval

26-06-2021 | Man | 65
amiloride / hydrochloorthiazide
Jaren hydrochloor geslikt. Had wat zonschade op het gezicht. Arts melde een ( nieuwe) connectie mogelijke huidkanker / Hydrochloor. Besloten om er mee te stoppen. Overgestapt op Spironolacton. Onmiddellijk een hevige allergische reactie tot gevolg. Gestopt met het laatste medicijn in afwachting gesprek met arts.

26-06-2021 | Man | 65
spironolacton
Vandaag 26-6-2012 voor de eerste keer ingenomen op doktersadvies. Na inname eerste pil binnen een half uur ernstige klachten. Beginnend met jeuk over het hele lichaam. Irritatie in de mond (gevoelloosheid) Verdikking van de keel en daardoor hoesten. Moeite met slikken. (nog) Geen moeite met de ademhaling. Arts gebeld en moeten verschijnen in het ziekenhuis bij de sp[lees meer...]oedeisende hulp. Injectie gehad met een beschermend middel om de symptomen te doen afnemen. Werkte vrij snel. Klachten namen af. Wel nog enkele dagen Desloratadine (5mg) moeten slikken. De rest van de dag wel last blijven houden met slikken. Neemt nu af.

Indapamide

31-05-2021 | Vrouw | 47
indapamide
Eerste keer gebruikt! 3 uur na eerste dosis, zonder reden voelde ik niet meer mijn benen en ben flauwvallen, als resultaat rechte enkel fractuur. 12 dagen gebruikt,bellen met de nefroloog , aangemeld de dagelijkse hoofdpijn, duizeligheid en de gebroken enkel. Medicijn onmiddellijk gestopt. Geen hoofdpijn en duizeligheid meer, wel mijn enkel in gips. Nieuwe medicijn gekrege[lees meer...]n en in de gesprek met de apotheker over ,,oude,,medicijn/ INDAPAMIDE blijkt bekend te zijn dat ,, vermindert kracht in de benen,, een bekende bijwerking is maar niemand heb me iets gezegd. Net bij lareb aangemeld. Blijkbaar ben niet de enige die flauwvallen als bijwerking had.

16-05-2021 | Vrouw | 87
hydrochloorthiazide
Goed middel tegen hoge bloeddruk,maar waardeloos voor je huid

Dyta-Urese

19-04-2021 | Vrouw | 38
triamtereen / epitizide
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Na mijn ongeval kreeg ik deze medicatie voorgeschreven. Maar ik was constant moe en futloos. Ik kon niet meer normaal functioneren. Daarom de overschakeling naar Nortrilen in combinatie met redomex voor de zenuwpijn.

02-04-2021 | Vrouw | 71
spironolacton
Waarschijnlijk geldt dit niet voor iedereen, maar ik moest er na het bloed prikken gelijk mee stoppen, omdat het een gevaar opleverde voor mijn nieren, door de verstoring van mijn kalium/natrium verhoudingen

20-03-2021 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide
Wat een vreselijk medicijn! Vanaf begin inname veel bijwerkingen: Pijn op de borst, hartkloppingen, zwetwn, zwelling buik, obstipatie. Eigenlijk alle bijwerkingen die bekend zijn van dit medicijn Heb hct 3 weken gebruikt, voor ik er zelf achterkwam wat de oorzaak was van mijn klachten. Voor mij geen aanrader!

04-03-2021 | Vrouw | 34
hydrochloorthiazide
Ik kreeg deze medicatie van de huisarts vanwege een hoge bloeddruk (140/ 100). In het begin voelde ik helemaal niks en dacht, appeltje eitje, totdat ik verder in de week kwam... De bijwerkingen begonnen met minder eetlust, deze kon ik nog makkelijk behappen. Op de 5e dag kreeg ik behoorlijk last van beven, rillingen, koude ledenmaten, hartkloppingen, een brok in mijn[lees meer...] keel, hese stem, bloeddruk steeg naar 150/121 en ik had een verhoogd hartslag. Kortom 1 en al ellende. Huisartsenpost gebeld en die vertelde mij dat dit normaal was en dat ik maar moet stoppen met het innemen van deze pillen. Positieve kant van het verhaal is dat ondanks alles. Het wel mijn bloeddruk omlaag bracht naar 125 / 80.

06-01-2021 | Vrouw | 60
chloortalidon
Op advies internist na schildklierkanker. Te lang gebruikt volgens huisarts. Na 1 keer 24 uursmeting ivm hoge bloeddruk was de uitslag s’nachts een veel te lage bloeddruk. Onmiddelijk moeten stoppen met chloortalidon. Bloeddruk na paar weken op peil. Na paar dagen jeuk op het hele lichaam tot bloedens toe gekrabt. Galbulten. Dit duurt nog steeds voort. Wondjes sluiten ni[lees meer...]et snel. En aangekomen door vocht vasthoudend. Dik gezicht / vingers en benen. In maand tijd zwaarder als anders geworden. Ik zit door het niet meer gebruiken vd medicijn niet lekker in mijn vel. Mag na 2 maanden weer starten met chloortalidon bloeddruk is weer gestegen. Nu afwachten of ik over een paar weken geen vochtophoping heb en geen jeuk meer heb.

10-10-2020 | Vrouw | 67
amiloride / hydrochloorthiazide
Ik krijg veel pijn bij mij heupen nu heel veel pijn aan mijn rug . Zwaar geworden .voel niet prettig ieder dag pijn .

21-09-2020 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide
Ik dacht altijd dat het maar plaspillen waren, tot ik ze niet bij me had tijdens een vakantie en meteen mijn bloeddruk weer omhoog schoot , ik hartkrampen kreeg en echt niet lekker werd. Dus ik vind dit wel degelijk een medicijn dat wat doet met je.....

15-08-2020 | Vrouw | 66
Hartritmestoornis
Goed werkend medicijn alleen de moeheid speelt parten. Ben wel bang om te wisselen. Ik reageer extreem op veranderingen

27-07-2020 | Man | 82

05-07-2020 | Man | 60
amiloride / hydrochloorthiazide
Voor mijn gevoel werkte de hydrochloorthiazide goed, de combinatie met amlodipine is er een waar ik niet blij van wordt gezien de bijwerkingen

Bumetanide

05-07-2020 | Vrouw | 79
bumetanide
nou ik word er echt beroerd van duizilig misselijkheid diaree zweten enz

Indapamide

27-06-2020 | Vrouw | 85
Hersenbloeding
Nadat ik in januari een lichte hersenbloeding heb gehad, gebruik ik medicijnen tegen hoge bloeddruk waardoor mijn hele tandvlees ontstoken is en mijn voortanden inmiddels los in mijn mond staan. Ook na een aantal wisselingen van medicijnen, van triplixam naar natriliix gecombineerd met caduet is dit niet verbeterd. De bloeddruk is ondertussen ok (was wellicht nooit te h[lees meer...]oog) en allerlei andere onderzoeken, waaronder hart en nieren zijn ok. Nu heb ik deze week natrilix, gecombineerd met nebilet en clopidogrel. Clopidogrel heeft als een van de bijwerkingen, bloedingen in de hersenen. Zou liever ophouden met dit alles!

23-06-2020 | Man | 56
chloortalidon
Jaren trichloortalidon geslikt zonder wezenlijke controle totdat ik ernstige klachten kreeg. Met name extreme vermoeidheid en vergeetachtigheid. Na bloedonderzoek ernstig nierfalen, nog 20% over. Na een biopt een allergische reactie op de trichloortalidon. Na een aantal maanden prednison geslikt te hebben weer terug op 45 tot 50%. iets meer dan een jaar goed ziek geweest.

23-06-2020 | Man | 56
spironolacton
5 maanden geslikt, iedere maand minimaal 1kg gewichtstoename, opgeblazen gevoel, jeuk en sterk vermoeid. Al vroeg overlegd met de huisarts of dit door de bijwerkingen zou komen. Het zou een combinatie zijn van factoren, minder actief door corona terwijl ik 3 a 4 uur per week intensief sport. nog even volgehouden maar ben er zelf mee gestopt. voel me nu weer stukken beter e[lees meer...]n me gewicht neemt af. bloeddruk blijft goed door nog een andere medicatie.

17-06-2020 | Man | 51
chloortalidon
Zeldzaam moe ben ik ervan kan de hele wel slapen Libido is beneden nul. Medicijn werkt wel zeer goed als bloeddrukverlager, maar ga wel vragen voor een andere want zo moe als ik ervan ben is niet normaal meer.

21-05-2020 | Vrouw | 70
chloortalidon
Ik heb er last van. Vandaar dat ik op deze site ben gaan kijken of er bijwerkingen zijn van de chloortalidon die ik sinds ettelijke maanden neem. Ben net herstellende van serieuze rugklachten en nu dit, kan soms niet lopen vanwege de pijn in mijn onderbenen! Mijn bloeddruk is wel met sprongen lager geworden.

Fludex

18-05-2020 | Man | 56
indapamide
Zoals andere gebruiker aanhaalt ervaar ik ook erectieproblemen sinds ik Fludex neem. Had daarvoor een ander merk en geen probleem toen. Neem sinds 5 à 6 maanden Fludex en deze stoornis ontstond eveneens dat moment.

Bumetanide

28-04-2020 | Vrouw | 59
bumetanide
Voor mij is dit het medicijn met toch nog de minste bijwerkingen, andere bloeddrukverlagers hadden nog veel heftiger bijwerkingen. Ik ben nog een tijdje hiermee gestopt maar daardoor is er nu een verdikte hartspier geconstateerd, dus heb geen keuze.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)