categorie

Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

16-06-2019

Bumetanide (bumetanide)

Als bloeddruk verlager matig als plaspil zeer effectief maar heel veel last van bijwerkingen . Nu ruim 6 weken gebruikt maar de bijwerkingen worden eerder meer en erger dan minder. Ik ga dan ook vragen om een ander middel
12-06-2019

Burinex (bumetanide)
Hartfalen

29-05-2019

Hartinfarct

Nachtelijk spierkramp en spierpijn
21-05-2019

Spironolacton (spironolacton)

afschuwelijke bijwerkingen. Psychische problemen, angst, onzekerheid, niet op woorden kunnen komen, moet stoppen met les geven, gespannen spieren, steken bij nieren, huisarts dacht dat ik een herseninfarct heb gehad
20-05-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Zware kramp in mijn bovenbenen. Gebruikte dit ICM Simvastatine, Lisinopril en Atenolol. Simvastatine was onverdraagbaar, kreeg onleefbare kramp in mijn bovenbenen. Op advies van de dokter gestopt. Had Hydrochloorthiazide erbij gekregen. Kramp werd minder. Na stoppen met Hydrochloorthiazide is de uiterst pijnlijke kram bijna verdwenen. Bloeddruk is goed nu.
14-05-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Heb diabetes 2 (slik metformine 3xdaags), doordat valsartan uit de handel ging moest ik overstappen op andere pillen en daar kon ik niet tegen. Slik nu 2 weken hydrochloor, maar ik denk dat ik er niet mee door ga, het is en blijft rotzooi allemaal. En werken ho maar, verhoogde bloeddruk en verhoogde suiker.
24-04-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Hielp totaal niet en HA maar zeggen van wel, en mij therapie trouwheid ter discussie stellen Verdubbelde naar 25mg met zouten corrigerend middel, toen ging het helemaal mis Zelf gestopt en andere huisarts genomen Nieren herstelden langzaam Zouten vrijwel normaal
23-04-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Gekregen als extra med. tegen hoge bl.druk. Ace remmer werkte maar matig. Plaspil leidde tot veel minder plassen 'snachts, beter slapen. Op verzoek van huisarts gestopt na ruim 2 weken, nadat uit bloedcontrole bleek dat nierfunctie fors was verminderd.
18-04-2019

Vermoeidheid

Bijna direct een totale verbetering; veel aktiever en meer zn in om dingen te ondernemen, beetje gewichtsverlies (2kg)
16-04-2019

Spironolacton (spironolacton)

Opgezette gespannen buik. Toename van het gewicht tot 78 tot 83 kg. Na gebruik van Spironolacton in combinatie met Furosemide daalde mijn gewicht na 14 dagen tot 75 kg. De opgezwollen buik is weer normaal en het opgeblazen gevoel is weg. Na 14 dagen ben ik gestopte met Sprironolacton en gebruik nu alleen nog Furosemide.
11-04-2019

12-03-2019

31-01-2019

Eplerenon (eplerenon)
Hartfalen

Doodziek !! Hiervoor Sprironolacton 12,5 mg , ook zelfde bijwerkingen maar vol te houden !
23-01-2019

Boezemfibrilleren

December 2017 opgenomen, hartfalen. Vocht achter het hart, verminderde pompfunctie. 40 mg. Furosemide voorgeschreven. Vanaf mei 2018 gehalveerd naar 20 mg. Werkt prima, gemakelijk in te nemen en geen bijwerkingen. Nam het s'morgens in, na een kwartier begon het te "lopen" en na een uur (2 of 3 keer plassen) was het klaar. Vandaag gelukkig gestopt.
14-01-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Voor de behandeling van hoge bloeddruk. Het gaf mij naar verloop van tijd kramp in de benen en een enorme vermoeidheid. Test gemaakt met mijn huisarts en twee weken gestopt. Binnen enkele dagen had ik meer energie en de kramp ging weg.
05-01-2019

COPD

Ik slik 1 x daags 40 mg en het doet zijn werk goed. Te goed als je het mij vraagt! Ik moet zeker de eerste uren erg vaak naar het toilet, soms zelfs wel 3 x in een half uur. Het is een ontzettend sociaal beperkend middel want ik durf de deur niet uit als ik het genomen heb. Daarom sla ik een keer of twee week een dag over als ik afspraken of andere verplichtingen heb. Het[lees meer...] liefst wil ik er helemaal mee stoppen! Last van bijwerkingen heb ik gelukkig niet.
29-11-2018

Amiloride - Hydrochloorthiazide (amiloride / hydrochloorthiazide)

Er zijn 2 redenen waarom ik dit medicijn gebruik, doordat ik ander werk kreeg die nauwelijks lichamelijke activiteit inhield, begon ik meer vocht vast te houden. Ik werd wat dikker en had last van dikke enkels en polsen, daarbij was ook mijn bloeddruk toegenomen. Op dat moment woog ik ca. 90 kg. Na 3 jaar gebruik van dit middel is mijn vochthuishouding meer in balans, geen[lees meer...] dikke enkels en polsen, ik weeg nu rond de 80 kg. Mijn huisarts zegt dat mijn bloeddruk ook beter is. Ik heb nooit enige bijwerking gemerkt.
06-11-2018

Oedeem

Smorgens begonnen met dit medicijn, plassen om de 10 min en is ook niet op te houden. Na een paar uur werd dat gelukkig wel wat minder. Wel heb ik echt vréselijke maag krampen gehad zo erg dat ik bijna flauw viel omdat het dik een uur aanhield. Zelfs de dokter gebeld en die is langs gekomen. Gelijk gestopt met het medicijn, maar maag (spier) nog steeds gevoelig. Wil dit e[lees meer...]cht nooooit meer meemaken.
01-11-2018

Eplerenon (eplerenon)
Hypertensie

Ivm oedeem en hypertensie dit medicijn gebruikt. Het is een kalium sparend “plastablet” maar heb alsnog 1 jaar lang kalium van 3,0, blijft te laag. Helpt wel voor oedeem en tensie.
01-11-2018

Hypertensie

Ivm hypertensie en oedeem dit medicijn gebruikt. Door de hydrochloortiazide heb ik langere tijd kalium te kort gehad. Hierdoor heeft de nefroloog een ander kalium sparende “plastablet” voorgeschreven.
25-10-2018

Hypertensie

Ik gebruik de hydrochloortiazide al erg lang. Ik heb in de zomer soms last van duizelingen bij sporten. Nu ben ik 5 kg afgevallen en nu heb ik heel vaak last van duizelingen. Ik ben twee dagen gestopt en nu ben ik in een dag 1 hele kilo aangekomen. Zou dat door het stoppen van de hydrochloorthiazide komen? Ik heb hem vanochtend maar weer geslikt. Ik las dat je veel moest[lees meer...] drinken dus dat ga ik nu maar proberen. Is het normaal dat je aankomt als je stopt met slikken van deze pil?
22-10-2018

Oedeem

Na het innemen werd ik binnen een paar uur echt doodziek van de bijwerkingen. Na die eerste pil verloor ik 1 liter vocht, het werkte wel. Toch ben ik na die eerste pil gestopt. Nu, na twee dagen zonder het medicijn, ben ik nog altijd ziek, doodmoe, slaperig, duizelig, hoofdpijn, mijn eetlust is weg. Ik lig te trillen in bed van de ijzige, innerlijke kou. Dan heb ik 40 gr[lees meer...]aden koorts. Verder overal pijn en astmatische hoestaanvallen. Ik slik het samen met een betablokker. Maar Furosemide slik ik dus echt niet meer. Vals spul.
10-10-2018

05-10-2018

Hypertensie

Ik gebruik Hydrochloorthiazide icm Enalapril maleaat tegen een hoge bloeddruk, sinds 2011. Het werkt uitstekend. Ik ga er wel meer van plassen, maar ja, het is dan ook een 'plaspil'. Bijgevolg heb ik wel altijd dorst.
29-09-2018

Hartkloppingen

Tijdens hartritme stoornis een week opgenomen in ziekenhuis. Mijn medicatie werd meteen gewijzigd. Lisinopril/hydrocloorthiazide werd gewijzigd. Ik behield de Lisinopril en kreeg furosemide. Metropolol naar 200 mg Na enkele dagen voelde ik een geruis in de borst. Ik vertrouwde het niet en bekeek deze site. Ik schrok van het kaliumverlies en nam een aanvulling in de vorm v[lees meer...]an kalium gluconaat. Op 5 okt 2018 heb ik telefonisch contact met de cardioloog. Ik zal de hydrochloorthiazide weer willen hebben.
25-08-2018

Amiloride - Hydrochloorthiazide (amiloride / hydrochloorthiazide)

enorme pijn borstholte/ dokter verklaart maagzuur in de slokdarm na geen gebruik meer pijn over/weg.
29-07-2018

Bumetanide (bumetanide)
Hypertensie

In jaar tijd 10 kg aangekomen.en hoge bloedruk. Na de overgang. Pijn op de borst en kortademig. 5 mg plastablet gekregen. Smorgebs vroeg ingenomen terwijl ik nog in bed lag. Na half werkte het al. Dacht dat ik dood ging en voelde alsof mijn spieren uit elkaar werden gescheurd en ik uit elkaar werd getrokken. Veel kuitkramp en kramp in tenen en vingers. Niet normaal. Wel [lees meer...]3 liter geplast . Teveel vond huisarts. Ik moest de helft van 5 mg nemen dus tabletten van ruim 2 mg innemen. Nu minder krampen. Andets paracetamol nemen. Wel zwak gevoel na 4 uur lang vaak grote hoeveelheden plassen. Nu gemiddeld anderhalve liter in 4 uur tijd kwijt. Maar ik ben nu in maand tijd ook 4 kg lichter geworden en voel me niet meer kortademig en opgezwollen. Gebruik nu 3x in de week plaspil als ik voel dat ik veel vocht vasthou. Zeker met hete zomer. Tegen kramp slik ik kalium supplementen en eet veel bananen,avocado en zoete aardappels. Daar zit ook kalium in. Iedere 4 weken bloedprikken bij huisarts en controle op kalium. Zonder kalium steken in mn hartstreek,slap en zwakke spieren. Laat je kalium regelmatig prikken! Nu ook veel jeuk meteen na het innemen. En bultjes die gruwelijk jeuken . Alles liever dan me opgeblazen voelen en benauwd en kortademig. Het beste is pil innemen en languit liggen tot na 4 uur de pil is uitgewerkt. Neem je rust ervoor want bloeddruk zakt ook een stuk dus je kan je zwak voelen Daarna meteen kalium innemen en wat eten tegen misselijkheid en zwakte. De brandende jeuk en uitslag op onderarm en knie vind ik vervelend. Niks helpt.
29-07-2018

Oedeem

vanaf 2013 12,5 mg voor verlagen bloeddruk; sinds begin 2018 verdubbeling naar 25 mg voor oedeem van benen. werkt perfect samen met steunkousen 👍😊
24-07-2018

Oedeem

Wat een vresellijk middel...doodziek ben ik ervan geweest
25-06-2018

Oedeem

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4661)
Anticonceptie - overig (3446)
Cholesterol (2719)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)