categorie

Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

25-03-2024 | Vrouw | 60

hoesten

Benauwd op de borst 's morgens en hoest. Helpt wel goed tegen hoge bloeddruk

22-01-2024 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Nu heb ik alleen nog meer problemen heel veel plassen ook s'nachts

Amiloride - Hydrochloorthiazide

22-01-2024 | Man | 68
amiloride / hydrochloorthiazide
Een bak ellende na hartoperatie in 2016 alleen maar achteruit gegaan

04-12-2023 | Man | 58
Hoge bloeddruk
Doet wat het moet doen en geen bijwerkingen gehad. Bloeddruk in 4 weken van 180-120 naar 135-85. Ik ben tevreden

30-11-2023 | Vrouw | 64
Hartfalen
Extreem droge huid (sneeuwstorm bij aan- en uitkleden) en extreem haarverlies. Bloeddruk en hartslag te laag, wellicht oorzaak combi met andere medicijnen. Resoluut gestopt na ziekenhuisopname op gezag van specialist. Nu furosemide, 20 mg 's avonds en 40 mg 's morgens. Effectiviteit en bijwerkingen geen (grote) problemen.

29-11-2023 | Vrouw | 64
Hartfalen
Ik kreeg het voorgeschreven bij hartfalen met longoedeem. Moet het slikken tegen vochtvasthouden en hypertensie, maar na behandeling in het zh geen last meer hiervan. Wel van enorme duizeligheid, tintelende armen en benen, ik word kaal! Ben gestopt om te bekijken of het wel echt nodig is.

20-11-2023 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Pijnlijke tepels bij man. Verlies teveel vocht bij warm weer en moet dan stoppen met dit medicijn anders daalt mijn bloeddruk zover dat ik onderuit ga.

12-11-2023 | Man | 62
Enkels zwollen op door hoge bloeddruk / hartinfarct gehad 16 jaar geleden

Eplerenon

02-11-2023 | Man | 79
eplerenon
Hoge bloeddruk
Na 6 dagen niet meer kunnen plassen, geen ontlasting, algehele malaise, bleek op SEH dat ik extreem uitgedroogd was, extreem transipreren, beide benen extreem stijf en zeer pijnlijk, licht verward en dacht dood te gaan. Artsen werken niet met hun verstand doch met protocol en willen na 3 andere plaspillen maar niet geloven dat dit bij mij niet werkt en ik me niet goed voe[lees meer...]l met plasmedicatie, bleek nu dus uitdroging te zijn. Mag ik dus nooit meer hebben.

19-10-2023 | Man | 47
Hoge bloeddruk
Ooit overgestapt op hydrochloorthiazide vanwege hoge bloeddruk en direct na inname benauwd gevoel na anderhalve week compleet gestopt hiermee vanwege deze bijwerking. Toen ik onlangs oude voorraad lisoprinil pillen vond die ik altijd slik tegen de hoge bloeddruk (en deze werken perfect) was ik vergeten dat in die oude voorraad ook 12,5 mg hydrochloorthiazide zat in één p[lees meer...]il. Na een week benauwd te zijn geweest kwam ik hier pas achter en nu vandaag weer accuut gestopt en al die voorraad pillen weg gegooid. Kortom bij mij heeft hydrochloorthiazide een extreme benauwdheid als bijwerking.

Indapamide

03-10-2023 | Vrouw | 75
indapamide
Hoge bloeddruk
Gebruikte al Perindopril na weer veel te hoge bloeddruk van arts op de eerstehulp Indapamide voorgeschreven gekregen. Na enkele dagen al bijwerkingen als vermoeidheid ,hoofdpijn ,duizeligheid en maagklachten. Na drie en halve week na overleg met de huisarts weer gestopt nu weer alleen de Perindopril

18-09-2023 | Vrouw | 67

08-09-2023 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Inmiddels is het al jaren bekend dat het een ernstige bijwerking heeft, met name als promotor m.b.t. huidkanker/act.keratose. Middel moet m.i. van de markt omdat het verder ook weinig werkzaam is bij hypertensie.

30-08-2023 | Vrouw | 67

23-08-2023 | Vrouw | 49
Oedeem
Er is een verkeerd spiraaltje ""dan gevraagd"""!!! geplaatst. Kreeg bacteriële infectie, tijd later alsnog spiraal laten verwijderen door aanhoudende klachten. Lichaam hield ineens erg veel vocht vast. Circa 1 liter per dag. Nu 10 kilo boven mijn feitelijk gewicht. Niemand werkt mee. Na veel zeuren toch plastabletten mogen krijgen en blijk er niet tegen te kunnen. Bijwe[lees meer...]rkingen wegen niet op tegen ,..wat het eigenlijk zou moeten doen. Namelijk, vocht verliezen. Zeer zeer teleurgesteld in het krijgen van adequate hulp. Ik moet alles zelf uitdokteren. Duurt nu al 3 maanden. Bloeduitslagen blijkbaar niet spoed genoeg. Ondertussen stik ik zowat van het vocht in mijn longen. Laten je gerust nog even 3 weken wachten. Bel je de spoedlijn, komt er niemand hoor!!!!!!!!

Burinex

22-08-2023 | Man | 80
bumetanide
Oedeem
Om de 2dagen een half , 1 uur daarna halve dag dikwijls plassen. Voor de rest Geen klachten.

12-08-2023 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Kreeg middel voor hoge bloeddruk. Verder heb Ik last van dikke enkels (vochtophoping) en sinds kort ook last van vermoeide bovenbenen. Cardioloog adviseerde me steunkousen, maar ik ben van mening dat ik bezig moet zijn met nog meer letten op mijn voeding, bewegen en sterker worden. Ik denk ook dat de klachten te maken hebben met de medicatie. Metoprolol heb ik al afgebou[lees meer...]wd van 100 naar 50 en later naar 25 nu. Iedere dag meet ik mijn bloeddruk en het grappige is, dat ik gewoon constant blijf. Dus geen verhoging. Apart hoor. Circa 132/75.

30-07-2023 | Vrouw | 67

17-06-2023 | Vrouw | 47
Hoge bloeddruk
Ik gebruik deze medicatie nu 1 week en nu al enorme gewichtstoename, vochtophoping en nog steeds hoge bloeddruk . Dit medicijn werkt niet. Het lijkt wel een placebo

17-05-2023 | Vrouw | 66

Indapamide

07-05-2023 | Vrouw | 69
indapamide
Niersteen / -stenen
Na inname moest ik er echt niet xtra van plassen. Wel droge ogenen keel… hartkloppingen en na inname van ongeveer 1 maand in de nacht bij opstaan flauwgevallen…gapende wond in mijn hoofd met ziekenwagen naar spoed… hoofdwonde genaaid, hartmonitor….bloeddruk was veel te laag…..nu gestopt met inname en wacht op andere medicatie…..

05-05-2023 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Dit medicijn voorgeschreven gekregen voor hoge bloeddruk en oedeem. Bloeddruk daalde snel en werkte goed voor oedeem.eerste dagen veelvuldig plassen. Na drie dagen ernstige droge hoest, ribben doen p9jn bij hoesten, voel me ziek, erge spier en botpijn, pijn in onderrug en bovenbenen. Ben nu twee dagen gesto0t, maar klachten zijn nog niet over. Heb gisteren gemeld bij huisa[lees meer...]rts over mijn klachten, maar die gaat mij pas maandag terugbellen. Nu twee dagen bloeddruk gemeten zonder pil te nemen en bloeddruk blijft prima. Ik ga nu magnesium en visolie skikken en kijken wat dit met mijn bloeddruk doet. Ik ga dut medicijn in elk geval niet meer skikken

25-04-2023 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
In 1 maand kaliumgehalte veel te laag. Eerst in ziekenhuis binnen een week meerdere malen kalium drank moeten drinken. Na ontslag na 2 weken zo laag geworden dat ik in een week een fles kalium drank moest drinken. Daarna hiermee gestopt en ander medicijn gekregen.

16-04-2023 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Gebruik het vanwege hoge bloeddruk. Die is inmiddels wel gezakt maar nog steeds niet noemaal. Ondertussen heb k vreselijke pijn aan mijn maagnen buik na het eten. Alsof er een stteen op ligt. En ben ik twee dagen ziek geweest met hoofdpijn, overgeven en diarree

12-04-2023 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Heb dit medicijn een maand gebruikt. Mijn kalium was na 2 dagen zo laag dat ik kalium drank kreeg in het ziekenhuis. Na weer 2 dagen het zelfde probleem. Nadat ik was ontslagen uit het ziekenhuis na 2 weken zo laag geworden (1.8) dat ik elke dag deze drank moest nemen, en ik gezegd dat ik geen plastabletten meer wilde en dus gestopt. Nu blijft mijn kalium mooi op hoogt[lees meer...]e (5.3).

24-03-2023 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Door het gebruik van dit medicijn kreeg ik een ontstoken alvleesklier (pijnlijk)en daardoor waren mijn hormonen uit balans. Kreeg last van hypo's omdat mijn bloedsuikerspiegel niet goed was. Nadat ik met dit medicijn gestopt ben, waren mijn bloed en nierwaarden weer normaal. Nu begonnen met Atenolol 50mg. Óók slik ik al 20 jaar Linisopril 10mg ,daar geen bijwerkingen van[lees meer...].

Bumetanide

31-12-2022 | Man | 79
bumetanide
Hartfalen
Vocht in de benen vasthouden als gevolg van te geringe pompkracht van het hart. Alleen Furosemide 40 mg is onvoldoende, maar dit middel legt mij volledig lam. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ben er mee gestopt. Een combinatie met hydrochloorthiazide is wellicht beter.

27-11-2022 | Man | 73
Hartfalen
Enige bij werking 's nachts veel plassen, daarom slecht slapen.

Chloortalidon

15-11-2022 | Vrouw | 70
chloortalidon
Hoge bloeddruk
het is voor mijn een hel steeds ontstekingen in mond pijn onderbenen haaruitval.De bloeddruk komt steeds te ver onder 120/80 en dan kun je niets meer ben al drie kiezen getrokken en als ik stop met deze medicatie zit ik in 'no time ' weer over de 200 bovendruk in afwachting wat er gaat gebeuren met de bloeddruk moet ik contact opnemen met de huisarts.

14-11-2022 | Vrouw | 71
Hartfalen
De leverancier staat niet in het aangegeven rijtje vermeld. Het middel, fabrikant/leverancier Prolepha, heeft ernstige klachten bij mij veroorzaakt. De meest ernstige is een rug en buik vol galbulten welke een vreselijke jeuk veroorzaken. Daarbij zijn er veel hoofdpijnklachten en langdurige spier- en gewrichtspijn. Het merk gebruik ik sinds eind augustus '22. Ik ben nu 2[lees meer...] weken gestopt en de bulten nemen iets af, maar zijn nog niet helemaal verdwenen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)