categorie

Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

07-03-2022 | Vrouw | 71
spironolacton
het werkt wel tegen hoge bloed druk. maar opgezette borsten en opgezette buik als of je weer in de overgang zit. en die ben ik al lang voorbij. dus daar ben ik niet zo bij mee. en meer kramp en de benen. wat moet je er mee en gebruik ook hydrochcloortiazide en fosinopril en deze spironolacton. en ik heb een zeer hoofd en allergie heet door de armen en rood in het gez[lees meer...]icht. had amlodipine moest er af vanwege ernstige allergie nou nu zit ik er nog mee te knoeien en al een jaar lang. ik word er helemaal gek van heb geen leven meer en de dokter weet ook niet . dat geeft mij ook een klap, gif dat vind ik, hoe moet het verder ben wanhopig heleen

02-02-2022 | Man | 61
hydrochloorthiazide
ontevreden van deze tablet ik slik dit een jaar de bloeddruk gaat heen en weer ik ben gestopt en gekeken op mijn bloeddruk meter en wat denk je mijn bloeddruk is beter dan met deze tabletjes ik ben een sporter ik rook en drink niet een gezond vermijd zo veel mogelijk zout ik ben 61 jaar sinds ik gestop ben met deze tabletjes voel ik mij 100% beter wat er verandert is ik he[lees meer...]b geen piep met hardslag in mijn oor het is weg ik kan weer gewoon ademen niet alsof je keel dichtwordt geknepen met deze tabeletjes ik let op mijn voeding ik denk dat sommige artsen te gauw medicijnen voor schrijven aan de mensen het is troep de hydrochloorthiazide medicijnen .

14-12-2021 | Vrouw | 72
spironolacton
Sinds ik van mijn huisarts dit pilletje voorgeschreven heb gekregen is de hoge bloeddruk verleden tijd en heb ik altijd slanke enkels. Ik slik ook 25 mg metroprolol erbij.

15-11-2021 | Vrouw | 68
hydrochloorthiazide
niet tevreden krijg elk jaar een apktje nu kwamen ze erachter met het onderzoek dat me nierfunctie 12 procent af genomen was. in een jaar tijd. Ik voel me een beetje voor de gek gehouden. ik zeg zelf zou het aan de pillen kunnen liggen ? krijg niet of nauwelijks een antwoord maar ze schrijven wel gelijk hierbij pillen voor die de nieren moeten beschermen. Nog nooit eer[lees meer...]der pillen geslikt dus ik denk dat ik toch een andere manier ga vinden om van me hoge bloeddruk af te komen

25-10-2021 | Vrouw | 63
amiloride / hydrochloorthiazide
Middel helpt goed maar vreselijke bijwerkingen. Ogen, mond en slijmvliezen helemaal uitgedroogd. Loop jaren bij de gynaecoloog met klachten. Allerlei crème,s en zalven gehad. Tot dat de reumatoloog ( waar ik ook terecht was gekomen) zei stop met de plastabletten hydrochloorthiazide. Met de dag verbeterde het. Toen kreeg ik een ander middel tegen hoge bloeddruk lercanid[lees meer...]ipine waar ook het middel hydrochloor in zit. Meteen begonnen de klachten opnieuw. Wat een rotzooi.

20-10-2021 | Vrouw | 63
amiloride / hydrochloorthiazide
Ben gestopt met dit medicijn

Eplerenon

17-10-2021 | Vrouw | 57
eplerenon
De vocht afdrijvende werking is minimaal, ook bij 50 mg. Spierkrampen in benen is mee te leven. Ik mis de Triamtereen die niet te leveren is. Die werkte wel.

Indapamide

17-10-2021 | Man | 80
indapamide

Furosemide

09-10-2021 | Vrouw | 74
furosemide
Hartklep aandoening
Jeuk , overal. Vooral hoofdhuid, om gek van te worden. Neem voor de nacht antijeuk pil anders slaap ik niet. Bij opstaan moet ik meteen krabben, hoofd, armen, buik, rug, borst, het onbehaaglijk jeukende gevoel is er constant. Het beheerst je leven. Ik slik het sinds augustus 2021 in combinatie met vochtbeoerking(1,5 liter p.dag ) en lanoline in afwachting oproep ope[lees meer...]ratie datum nieuwe mitralis hartklep. Hoop dat ik na operatie geen plaspillen meer hoef te slikken.

Furosemide

24-09-2021 | Man | 76
furosemide
Oedeem
Dikke voeten en enkels door hartfalen.

10-09-2021 | Vrouw | 67
amiloride / hydrochloorthiazide
Gewricht en spierpijn si da het oranje tabletje wat 2 in 1 was meer bijwerking met de nieuwe variant dit zijn 2 aparts tabletjes . Sinds ik die heb transpireren ik zo maar hevig uit het niets

02-08-2021 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide
Ik houd geen vocht vast maar zweet overmatig. Daar zouden deze tabletten ook voor moeten helpen. Mijn bloeddruk is in de nacht helemaal perfect, maar overdag kent hij uitschieters. Dit om in de toekomst schade te voorkomen aan de nieren. Maar ja, in mijn geval is het middel erger dan de kwaal. Ik neem ze niet meer en ga op zoek naar een natuurlijk middel.

29-07-2021 | Vrouw | 63
spironolacton
Nierfunctie ging achteruit moest stoppen om te kijken of het met de nieren weer beter zou gaan. Heel erg vermoeid, kon ‘s middags niets meer doen. Toename gewicht was 1 kg per week. Gebruik naast dit medicijn ook ander bloeddruk verlagers

29-07-2021 | Man | 71
spironolacton
pijnlijke tepels moe gevoel grotere borsten niet leuk zeker niet voor een man

06-07-2021 | Vrouw | 85
hydrochloorthiazide
Voordat ik dit gelezen heb !Had ik juist een herhalings recept besteld. Omdat ik ontdekte dat mijn dikke haardos erg verminderd was,ben ik toch even gaan kijken of Hydrchloorthiazide de oorzaak kon zijn .Volgens mij wel dus ,mijn hoofdhuid is kurk droog veel schilvertjes.Ik was al begonnen met een halve in plaats van een hele tablet te nemen.Op het ogenblik valt mijn ha[lees meer...]ar minder uit, maar even afwachten ,ik wil niet kaal worden al ben ik op leeftijd . Ben juist altijd voorzichtig met chemische middelen.Neem altijd eerst de helft.Ik ga van het standpunt uit dat ieder lichaam anders is .Misschien heb ik aan een halve voldoende.Ben niet geletterd,maar kan gelukkig zelf ook nog denken .Hoop dat u hier wat aan heeft,voor anderen. veel succes .

28-06-2021 | Vrouw | 36
Haaruitval

26-06-2021 | Man | 65
amiloride / hydrochloorthiazide
Jaren hydrochloor geslikt. Had wat zonschade op het gezicht. Arts melde een ( nieuwe) connectie mogelijke huidkanker / Hydrochloor. Besloten om er mee te stoppen. Overgestapt op Spironolacton. Onmiddellijk een hevige allergische reactie tot gevolg. Gestopt met het laatste medicijn in afwachting gesprek met arts.

26-06-2021 | Man | 65
spironolacton
Vandaag 26-6-2012 voor de eerste keer ingenomen op doktersadvies. Na inname eerste pil binnen een half uur ernstige klachten. Beginnend met jeuk over het hele lichaam. Irritatie in de mond (gevoelloosheid) Verdikking van de keel en daardoor hoesten. Moeite met slikken. (nog) Geen moeite met de ademhaling. Arts gebeld en moeten verschijnen in het ziekenhuis bij de sp[lees meer...]oedeisende hulp. Injectie gehad met een beschermend middel om de symptomen te doen afnemen. Werkte vrij snel. Klachten namen af. Wel nog enkele dagen Desloratadine (5mg) moeten slikken. De rest van de dag wel last blijven houden met slikken. Neemt nu af.

Indapamide

31-05-2021 | Vrouw | 47
indapamide
Eerste keer gebruikt! 3 uur na eerste dosis, zonder reden voelde ik niet meer mijn benen en ben flauwvallen, als resultaat rechte enkel fractuur. 12 dagen gebruikt,bellen met de nefroloog , aangemeld de dagelijkse hoofdpijn, duizeligheid en de gebroken enkel. Medicijn onmiddellijk gestopt. Geen hoofdpijn en duizeligheid meer, wel mijn enkel in gips. Nieuwe medicijn gekrege[lees meer...]n en in de gesprek met de apotheker over ,,oude,,medicijn/ INDAPAMIDE blijkt bekend te zijn dat ,, vermindert kracht in de benen,, een bekende bijwerking is maar niemand heb me iets gezegd. Net bij lareb aangemeld. Blijkbaar ben niet de enige die flauwvallen als bijwerking had.

16-05-2021 | Vrouw | 87
hydrochloorthiazide
Goed middel tegen hoge bloeddruk,maar waardeloos voor je huid

Dyta-Urese

19-04-2021 | Vrouw | 38
triamtereen / epitizide
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Na mijn ongeval kreeg ik deze medicatie voorgeschreven. Maar ik was constant moe en futloos. Ik kon niet meer normaal functioneren. Daarom de overschakeling naar Nortrilen in combinatie met redomex voor de zenuwpijn.

02-04-2021 | Vrouw | 71
spironolacton
Waarschijnlijk geldt dit niet voor iedereen, maar ik moest er na het bloed prikken gelijk mee stoppen, omdat het een gevaar opleverde voor mijn nieren, door de verstoring van mijn kalium/natrium verhoudingen

20-03-2021 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide
Wat een vreselijk medicijn! Vanaf begin inname veel bijwerkingen: Pijn op de borst, hartkloppingen, zwetwn, zwelling buik, obstipatie. Eigenlijk alle bijwerkingen die bekend zijn van dit medicijn Heb hct 3 weken gebruikt, voor ik er zelf achterkwam wat de oorzaak was van mijn klachten. Voor mij geen aanrader!

04-03-2021 | Vrouw | 34
hydrochloorthiazide
Ik kreeg deze medicatie van de huisarts vanwege een hoge bloeddruk (140/ 100). In het begin voelde ik helemaal niks en dacht, appeltje eitje, totdat ik verder in de week kwam... De bijwerkingen begonnen met minder eetlust, deze kon ik nog makkelijk behappen. Op de 5e dag kreeg ik behoorlijk last van beven, rillingen, koude ledenmaten, hartkloppingen, een brok in mijn[lees meer...] keel, hese stem, bloeddruk steeg naar 150/121 en ik had een verhoogd hartslag. Kortom 1 en al ellende. Huisartsenpost gebeld en die vertelde mij dat dit normaal was en dat ik maar moet stoppen met het innemen van deze pillen. Positieve kant van het verhaal is dat ondanks alles. Het wel mijn bloeddruk omlaag bracht naar 125 / 80.

Chloortalidon

06-01-2021 | Vrouw | 60
chloortalidon
Op advies internist na schildklierkanker. Te lang gebruikt volgens huisarts. Na 1 keer 24 uursmeting ivm hoge bloeddruk was de uitslag s’nachts een veel te lage bloeddruk. Onmiddelijk moeten stoppen met chloortalidon. Bloeddruk na paar weken op peil. Na paar dagen jeuk op het hele lichaam tot bloedens toe gekrabt. Galbulten. Dit duurt nog steeds voort. Wondjes sluiten ni[lees meer...]et snel. En aangekomen door vocht vasthoudend. Dik gezicht / vingers en benen. In maand tijd zwaarder als anders geworden. Ik zit door het niet meer gebruiken vd medicijn niet lekker in mijn vel. Mag na 2 maanden weer starten met chloortalidon bloeddruk is weer gestegen. Nu afwachten of ik over een paar weken geen vochtophoping heb en geen jeuk meer heb.

10-10-2020 | Vrouw | 67
amiloride / hydrochloorthiazide
Ik krijg veel pijn bij mij heupen nu heel veel pijn aan mijn rug . Zwaar geworden .voel niet prettig ieder dag pijn .

21-09-2020 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide
Ik dacht altijd dat het maar plaspillen waren, tot ik ze niet bij me had tijdens een vakantie en meteen mijn bloeddruk weer omhoog schoot , ik hartkrampen kreeg en echt niet lekker werd. Dus ik vind dit wel degelijk een medicijn dat wat doet met je.....

Chloortalidon

15-08-2020 | Vrouw | 66
chloortalidon
Hartritmestoornis
Goed werkend medicijn alleen de moeheid speelt parten. Ben wel bang om te wisselen. Ik reageer extreem op veranderingen

27-07-2020 | Man | 82

05-07-2020 | Man | 60
amiloride / hydrochloorthiazide
Voor mijn gevoel werkte de hydrochloorthiazide goed, de combinatie met amlodipine is er een waar ik niet blij van wordt gezien de bijwerkingen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5659)
Anticonceptie - overig (4163)
Cholesterol (3070)
Depressie - antidepressiva overig (2904)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2604)
Pijn - morfine-achtigen (2375)
ADHD - psychostimulantia (2329)
Pijn (2137)
Verslavingsziekten (2127)
Bloeddruk - betablokkers (1802)
Maagzuur - protonpompremmers (1674)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1606)
Anticonceptie - eenfase (1484)
Angststoornissen (1359)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1318)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1306)
Depressie - antidepressiva TCA (1140)
Antibiotica - urineweginfectie (1109)