categorie

Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

21-05-2020

Chloortalidon (chloortalidon)

Ik heb er last van. Vandaar dat ik op deze site ben gaan kijken of er bijwerkingen zijn van de chloortalidon die ik sinds ettelijke maanden neem. Ben net herstellende van serieuze rugklachten en nu dit, kan soms niet lopen vanwege de pijn in mijn onderbenen! Mijn bloeddruk is wel met sprongen lager geworden.
18-05-2020

Fludex (indapamide)

Zoals andere gebruiker aanhaalt ervaar ik ook erectieproblemen sinds ik Fludex neem. Had daarvoor een ander merk en geen probleem toen. Neem sinds 5 à 6 maanden Fludex en deze stoornis ontstond eveneens dat moment.
28-04-2020

Bumetanide (bumetanide)

Voor mij is dit het medicijn met toch nog de minste bijwerkingen, andere bloeddrukverlagers hadden nog veel heftiger bijwerkingen. Ik ben nog een tijdje hiermee gestopt maar daardoor is er nu een verdikte hartspier geconstateerd, dus heb geen keuze.
01-04-2020

Spironolacton (spironolacton)

Verschrikelijk jeuk vooral rug borst en rond tepels om helemaal gek van te worden niemand doet er wat mee helemaal gek word ik er van!!!
01-04-2020

22-03-2020

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Heb al jaren Diovan 160mg wat goed te doen is, nu heeft de dokter mij 12,mg Hydrochloorthiazide voor geschreven wat ik inmiddels een jaar er bij slikt. Kreeg van de zomer een puist op de borst wat hevig prikt jeukende huid en tot heden nog niet over is. Slik nu 14 dagen niet Hydrochloorthiazide om te kijken of het minder word en genezen wil. De puist word geleidelijk bete[lees meer...]r en prikt minder. Nu is mijn vraag zijn er meer patienten die daar last van hebben. Ondanks geen gebruik van de plaspil wat toch al niets doet van meer plassen is de bloeddruk goed op peil. Hou het goed in de gaten om regelmatig te meten.
21-02-2020

Eplerenon (eplerenon)

Slik deze medicatie een aantal maanden. Eerst 25 mg en nu 50 mg. Sinds een poosje worden de bijwerkingen minder. Mijn bijwerkingen waren spier en gewrichtspijn. Zelfs 's nachts kon ik me amper omdraaien van de pijn. Dit is nu ook over. Mijn conclusie is probeer het een paar maanden vol te houden. Ik zal wel moeten omdat ik deze medicatie heel mijn leven zal moeten blijv[lees meer...]en slikken
28-01-2020

Spironolacton (spironolacton)

gekregen na vaststelling aneurysma.
20-01-2020

Indapamide (indapamide)

Sinds ik deze plaspil gebruik heb ik vermoedelijk door deze pil slanke enkels
26-12-2019

21-12-2019

Boezemfibrilleren

Door boezemfibrileren last van vochtvasthouden. Af en toe ernstig bloedverlies in urine. (huisarts: Serieuze zaak; Cardioloog: Er is eigenlijk geen goed alternatief) Veel last van oedeemblaren en huidproblemen aan onderbenen. Huisarts en cardioloog doen er niets aan.
06-11-2019

Burinex (bumetanide)

Heel slechte ervaringen mee..ondragelijke jeuk en veel pijn in de beenspieren.. Mijn moeder krijgt dit medicijn ivm vocht over het lichaam..ook op de longen en rond het hart...Heel veel pijn aan de beenspieren..over heel het lichaam jeuk die ondraaglijk is...s'nacht wakker worden..overdag word je er vervelend van..
30-10-2019

Spironolacton (spironolacton)

Vervelende bijwerking is dat ik erg moe ben'moet echt smiddags gaan liggen en dan slaap ik wel een paar uur,ik ben 75 en heb hier nooit eerder last van gehad
11-10-2019

Eplerenon (eplerenon)

Het heeft een jaar geduurd voordat de heftige spierkrampen minder werden maar zijn niet in zijn geheel weg. De spierpijnen en -zwakte verergeren door de jaren heen. De vermoeidheid door hyperaldosteronisme was erg maar niets in vergelijking na het gebruik van Epleneron.
11-08-2019

Chloortalidon (chloortalidon)

Na zes verschillende soorten bloeddrukverlagers te hebben gehad waar ik echt niet tegen kon nu chloortalidon. Heel moe zwaar gevoel.veel haaruitvalveel jeuk met vochtbulten, hartslag in oor horen onstekingen mond. Droge huid alsof spinnen op huid lopen geen dorst soms benauwd ,steken in in borst. Idee dat borsten bOller worden. Kan door moeheid niets, misselijk helemaal mo[lees meer...]e veel rode vlekken enz enz uiteindelijk gestopt. Na 2 jaar weer te hoge bloeddruk 180 85 nu chloortalidon 12,5. Ook veel bijwerkingen. Omdat ik geen zin heb nu weer wat anders te gebruiken valt niet nee de hele dag beroerd gebruik ik ze maar. Wat moet je anders? Het bepaalt wel mijn dag. Echt niet prettig.
08-08-2019

22-07-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Na een jaar of twee was mijn UV resistentie grotendeels afgenomen. Dit merk je niet tot de gevolgen zich openbaren. Heftige zonneallergie, Bassaal carcinomen en andere zon gerelateerde huid aandoeningen. Ik ben nu zes jaar geleden met Hydrochloorthiazide gestopt. De ellende die dit medicijn als bijwerking heeft valt niet te beschrijven. Ik loop nog steeds bij de dermat[lees meer...]oloog. Het is mij een raadsel dat huisartsen dit middel nog steeds voorschrijven als je weet dat de kans op dit soort huidkanker 99% is. Ook op de site van de Nederlandse vereniging van huisartsen worden de gevolgen gebagatelliseerd en wordt het middel aangeprezen als veilig medicijn. Ik vind dit SCHANDALIG ! Mijn op ervaring gebouwd advies: Laat het middel links liggen. Het middel is namelijk veel erger dan de kwaal. Dit is overigens onlangs op een medisch symposium in Denemarken officieel vast gesteld. Mensen gebruik het middel niet of stop ermee.
13-07-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Bij een bezoek aan mijn nieuwe huisarts(ongeveer 30 jaar oud)liet hij mij een A4tje zien met een onderzoek dat bij het landurig gebruik van Hydrochloorthiazide en de inwerking van de zon je huidkanker krijgt. Dus ik ben nu op zoek naar een ander middel misschien homeopatisch!
25-06-2019

Niersteen / -stenen

sinds een maand of 4 gebruik ik chloortalidon 25 mg. Ik kreeg eerst lichte haaruitval wat nu een ernstiger vorm aanneemt... Lees het niet als bijwerking in de bijsluiter daarom mijn vraag: heeft iemand er ook last van?
16-06-2019

Bumetanide (bumetanide)

Als bloeddruk verlager matig als plaspil zeer effectief maar heel veel last van bijwerkingen . Nu ruim 6 weken gebruikt maar de bijwerkingen worden eerder meer en erger dan minder. Ik ga dan ook vragen om een ander middel
12-06-2019

Burinex (bumetanide)
Hartfalen

29-05-2019

Hartinfarct

Nachtelijk spierkramp en spierpijn
21-05-2019

Spironolacton (spironolacton)

afschuwelijke bijwerkingen. Psychische problemen, angst, onzekerheid, niet op woorden kunnen komen, moet stoppen met les geven, gespannen spieren, steken bij nieren, huisarts dacht dat ik een herseninfarct heb gehad
20-05-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Zware kramp in mijn bovenbenen. Gebruikte dit ICM Simvastatine, Lisinopril en Atenolol. Simvastatine was onverdraagbaar, kreeg onleefbare kramp in mijn bovenbenen. Op advies van de dokter gestopt. Had Hydrochloorthiazide erbij gekregen. Kramp werd minder. Na stoppen met Hydrochloorthiazide is de uiterst pijnlijke kram bijna verdwenen. Bloeddruk is goed nu.
14-05-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Heb diabetes 2 (slik metformine 3xdaags), doordat valsartan uit de handel ging moest ik overstappen op andere pillen en daar kon ik niet tegen. Slik nu 2 weken hydrochloor, maar ik denk dat ik er niet mee door ga, het is en blijft rotzooi allemaal. En werken ho maar, verhoogde bloeddruk en verhoogde suiker.
24-04-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Hielp totaal niet en HA maar zeggen van wel, en mij therapie trouwheid ter discussie stellen Verdubbelde naar 25mg met zouten corrigerend middel, toen ging het helemaal mis Zelf gestopt en andere huisarts genomen Nieren herstelden langzaam Zouten vrijwel normaal
23-04-2019

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)

Gekregen als extra med. tegen hoge bl.druk. Ace remmer werkte maar matig. Plaspil leidde tot veel minder plassen 'snachts, beter slapen. Op verzoek van huisarts gestopt na ruim 2 weken, nadat uit bloedcontrole bleek dat nierfunctie fors was verminderd.
18-04-2019

Vermoeidheid

Bijna direct een totale verbetering; veel aktiever en meer zn in om dingen te ondernemen, beetje gewichtsverlies (2kg)
16-04-2019

Spironolacton (spironolacton)

Opgezette gespannen buik. Toename van het gewicht tot 78 tot 83 kg. Na gebruik van Spironolacton in combinatie met Furosemide daalde mijn gewicht na 14 dagen tot 75 kg. De opgezwollen buik is weer normaal en het opgeblazen gevoel is weg. Na 14 dagen ben ik gestopte met Sprironolacton en gebruik nu alleen nog Furosemide.
11-04-2019

Hypertensie

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5020)
Anticonceptie - overig (3696)
Cholesterol (2869)
Depressie - antidepressiva overig (2686)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2298)
Pijn - morfine-achtigen (2176)
ADHD - psychostimulantia (2021)
Pijn (1954)
Verslavingsziekten (1905)
Bloeddruk - betablokkers (1655)
Maagzuur - protonpompremmers (1545)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1371)
Angststoornissen (1191)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1134)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1104)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (947)