categorie

Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - diuretica (plaspillen)

21-09-2020 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide
Ik dacht altijd dat het maar plaspillen waren, tot ik ze niet bij me had tijdens een vakantie en meteen mijn bloeddruk weer omhoog schoot , ik hartkrampen kreeg en echt niet lekker werd. Dus ik vind dit wel degelijk een medicijn dat wat doet met je.....

15-08-2020 | Vrouw | 66
Hartritmestoornis
Goed werkend medicijn alleen de moeheid speelt parten. Ben wel bang om te wisselen. Ik reageer extreem op veranderingen

27-07-2020 | Man | 82

Amiloride - Hydrochloorthiazide

05-07-2020 | Man | 60
amiloride / hydrochloorthiazide
Voor mijn gevoel werkte de hydrochloorthiazide goed, de combinatie met amlodipine is er een waar ik niet blij van wordt gezien de bijwerkingen

05-07-2020 | Vrouw | 79
bumetanide
nou ik word er echt beroerd van duizilig misselijkheid diaree zweten enz

Indapamide

27-06-2020 | Vrouw | 85
Hersenbloeding
Nadat ik in januari een lichte hersenbloeding heb gehad, gebruik ik medicijnen tegen hoge bloeddruk waardoor mijn hele tandvlees ontstoken is en mijn voortanden inmiddels los in mijn mond staan. Ook na een aantal wisselingen van medicijnen, van triplixam naar natriliix gecombineerd met caduet is dit niet verbeterd. De bloeddruk is ondertussen ok (was wellicht nooit te h[lees meer...]oog) en allerlei andere onderzoeken, waaronder hart en nieren zijn ok. Nu heb ik deze week natrilix, gecombineerd met nebilet en clopidogrel. Clopidogrel heeft als een van de bijwerkingen, bloedingen in de hersenen. Zou liever ophouden met dit alles!

23-06-2020 | Man | 56
chloortalidon
Jaren trichloortalidon geslikt zonder wezenlijke controle totdat ik ernstige klachten kreeg. Met name extreme vermoeidheid en vergeetachtigheid. Na bloedonderzoek ernstig nierfalen, nog 20% over. Na een biopt een allergische reactie op de trichloortalidon. Na een aantal maanden prednison geslikt te hebben weer terug op 45 tot 50%. iets meer dan een jaar goed ziek geweest.

23-06-2020 | Man | 56
spironolacton
5 maanden geslikt, iedere maand minimaal 1kg gewichtstoename, opgeblazen gevoel, jeuk en sterk vermoeid. Al vroeg overlegd met de huisarts of dit door de bijwerkingen zou komen. Het zou een combinatie zijn van factoren, minder actief door corona terwijl ik 3 a 4 uur per week intensief sport. nog even volgehouden maar ben er zelf mee gestopt. voel me nu weer stukken beter e[lees meer...]n me gewicht neemt af. bloeddruk blijft goed door nog een andere medicatie.

17-06-2020 | Man | 51
chloortalidon
Zeldzaam moe ben ik ervan kan de hele wel slapen Libido is beneden nul. Medicijn werkt wel zeer goed als bloeddrukverlager, maar ga wel vragen voor een andere want zo moe als ik ervan ben is niet normaal meer.

21-05-2020 | Vrouw | 70
chloortalidon
Ik heb er last van. Vandaar dat ik op deze site ben gaan kijken of er bijwerkingen zijn van de chloortalidon die ik sinds ettelijke maanden neem. Ben net herstellende van serieuze rugklachten en nu dit, kan soms niet lopen vanwege de pijn in mijn onderbenen! Mijn bloeddruk is wel met sprongen lager geworden.

Fludex

18-05-2020 | Man | 56
indapamide
Zoals andere gebruiker aanhaalt ervaar ik ook erectieproblemen sinds ik Fludex neem. Had daarvoor een ander merk en geen probleem toen. Neem sinds 5 à 6 maanden Fludex en deze stoornis ontstond eveneens dat moment.

28-04-2020 | Vrouw | 59
bumetanide
Voor mij is dit het medicijn met toch nog de minste bijwerkingen, andere bloeddrukverlagers hadden nog veel heftiger bijwerkingen. Ik ben nog een tijdje hiermee gestopt maar daardoor is er nu een verdikte hartspier geconstateerd, dus heb geen keuze.

01-04-2020 | Man | 49
spironolacton
Verschrikelijk jeuk vooral rug borst en rond tepels om helemaal gek van te worden niemand doet er wat mee helemaal gek word ik er van!!!

01-04-2020 | Man | 49

22-03-2020 | Vrouw | 77
hydrochloorthiazide
Heb al jaren Diovan 160mg wat goed te doen is, nu heeft de dokter mij 12,mg Hydrochloorthiazide voor geschreven wat ik inmiddels een jaar er bij slikt. Kreeg van de zomer een puist op de borst wat hevig prikt jeukende huid en tot heden nog niet over is. Slik nu 14 dagen niet Hydrochloorthiazide om te kijken of het minder word en genezen wil. De puist word geleidelijk bete[lees meer...]r en prikt minder. Nu is mijn vraag zijn er meer patienten die daar last van hebben. Ondanks geen gebruik van de plaspil wat toch al niets doet van meer plassen is de bloeddruk goed op peil. Hou het goed in de gaten om regelmatig te meten.

Eplerenon

21-02-2020 | Man | 72
eplerenon
Slik deze medicatie een aantal maanden. Eerst 25 mg en nu 50 mg. Sinds een poosje worden de bijwerkingen minder. Mijn bijwerkingen waren spier en gewrichtspijn. Zelfs 's nachts kon ik me amper omdraaien van de pijn. Dit is nu ook over. Mijn conclusie is probeer het een paar maanden vol te houden. Ik zal wel moeten omdat ik deze medicatie heel mijn leven zal moeten blijv[lees meer...]en slikken

28-01-2020 | Man | 77
spironolacton
gekregen na vaststelling aneurysma.

Indapamide

20-01-2020 | Man | 73
indapamide
Sinds ik deze plaspil gebruik heb ik vermoedelijk door deze pil slanke enkels

26-12-2019 | Man | 82

Furosemide

21-12-2019 | Man | 77
furosemide
Boezemfibrilleren
Door boezemfibrileren last van vochtvasthouden. Af en toe ernstig bloedverlies in urine. (huisarts: Serieuze zaak; Cardioloog: Er is eigenlijk geen goed alternatief) Veel last van oedeemblaren en huidproblemen aan onderbenen. Huisarts en cardioloog doen er niets aan.

Burinex

06-11-2019 | Vrouw | 84
bumetanide
Heel slechte ervaringen mee..ondragelijke jeuk en veel pijn in de beenspieren.. Mijn moeder krijgt dit medicijn ivm vocht over het lichaam..ook op de longen en rond het hart...Heel veel pijn aan de beenspieren..over heel het lichaam jeuk die ondraaglijk is...s'nacht wakker worden..overdag word je er vervelend van..

30-10-2019 | Vrouw | 75
spironolacton
Vervelende bijwerking is dat ik erg moe ben'moet echt smiddags gaan liggen en dan slaap ik wel een paar uur,ik ben 75 en heb hier nooit eerder last van gehad

Eplerenon

11-10-2019 | Vrouw | 61
eplerenon
Het heeft een jaar geduurd voordat de heftige spierkrampen minder werden maar zijn niet in zijn geheel weg. De spierpijnen en -zwakte verergeren door de jaren heen. De vermoeidheid door hyperaldosteronisme was erg maar niets in vergelijking na het gebruik van Epleneron.

11-08-2019 | Man | 70
chloortalidon
Na zes verschillende soorten bloeddrukverlagers te hebben gehad waar ik echt niet tegen kon nu chloortalidon. Heel moe zwaar gevoel.veel haaruitvalveel jeuk met vochtbulten, hartslag in oor horen onstekingen mond. Droge huid alsof spinnen op huid lopen geen dorst soms benauwd ,steken in in borst. Idee dat borsten bOller worden. Kan door moeheid niets, misselijk helemaal mo[lees meer...]e veel rode vlekken enz enz uiteindelijk gestopt. Na 2 jaar weer te hoge bloeddruk 180 85 nu chloortalidon 12,5. Ook veel bijwerkingen. Omdat ik geen zin heb nu weer wat anders te gebruiken valt niet nee de hele dag beroerd gebruik ik ze maar. Wat moet je anders? Het bepaalt wel mijn dag. Echt niet prettig.

08-08-2019 | Vrouw | 76

22-07-2019 | Man | 73
hydrochloorthiazide
Na een jaar of twee was mijn UV resistentie grotendeels afgenomen. Dit merk je niet tot de gevolgen zich openbaren. Heftige zonneallergie, Bassaal carcinomen en andere zon gerelateerde huid aandoeningen. Ik ben nu zes jaar geleden met Hydrochloorthiazide gestopt. De ellende die dit medicijn als bijwerking heeft valt niet te beschrijven. Ik loop nog steeds bij de dermat[lees meer...]oloog. Het is mij een raadsel dat huisartsen dit middel nog steeds voorschrijven als je weet dat de kans op dit soort huidkanker 99% is. Ook op de site van de Nederlandse vereniging van huisartsen worden de gevolgen gebagatelliseerd en wordt het middel aangeprezen als veilig medicijn. Ik vind dit SCHANDALIG ! Mijn op ervaring gebouwd advies: Laat het middel links liggen. Het middel is namelijk veel erger dan de kwaal. Dit is overigens onlangs op een medisch symposium in Denemarken officieel vast gesteld. Mensen gebruik het middel niet of stop ermee.

13-07-2019 | Man | 70
hydrochloorthiazide
Bij een bezoek aan mijn nieuwe huisarts(ongeveer 30 jaar oud)liet hij mij een A4tje zien met een onderzoek dat bij het landurig gebruik van Hydrochloorthiazide en de inwerking van de zon je huidkanker krijgt. Dus ik ben nu op zoek naar een ander middel misschien homeopatisch!

25-06-2019 | Vrouw | 64
Niersteen / -stenen
sinds een maand of 4 gebruik ik chloortalidon 25 mg. Ik kreeg eerst lichte haaruitval wat nu een ernstiger vorm aanneemt... Lees het niet als bijwerking in de bijsluiter daarom mijn vraag: heeft iemand er ook last van?

16-06-2019 | Vrouw | 57
bumetanide
Als bloeddruk verlager matig als plaspil zeer effectief maar heel veel last van bijwerkingen . Nu ruim 6 weken gebruikt maar de bijwerkingen worden eerder meer en erger dan minder. Ik ga dan ook vragen om een ander middel

Burinex

12-06-2019 | Man | 85
Hartfalen

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5164)
Anticonceptie - overig (3773)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2733)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2359)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2073)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1955)
Bloeddruk - betablokkers (1684)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1218)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)