Ervaringen met Furosemide

Oedeem (13 meningen)
Hartfalen (7 meningen)
Hoge bloeddruk (6 meningen)

Bojan Nikolik (11-08-2015)

09-10-2011 | Man | 65
Dubbele hartkleprevisie, vochtophoping
Forosemide 40 mg als vochtafdrijver is effectief echter uitkijken vanwege de mogelijke wisselwerking met oa Cardevilol,Losartan accord aangezien dit ernstige duizeligheid kan veroorzaken!

27-09-2011 | Man | 71
Oedeem; licht hartfalen
Vanaf het moment van eerste inname moet ik voortdurend naar de wc; bezwaarlijk voor de nachtrust (6 à 7 keer er uit). Neem ik de pillen 's ochtends of 's middags in, dan kan ik uren de deur niet uit, omdat ik om het kwartier een flinke plas moet doen, die ik niet altijd óp kan houden. Veel genanter kan het niet. Bioskoop, concert, toneelvoorstelling: gaat niet.

17-09-2011 | Vrouw | 79
Vochtafdrijven/hartfalen
spierzwakte, vermoeidheid, spierkramp, slaperigheid. na stoppen slaperigheid over, krampen minder

24-05-2011 | Vrouw | 58
Longen pijn op borst
af en toe pijn op de borst maar heb wel dikke enkelsdie is er nog steeds

23-05-2011 | Vrouw | 46
Vochtafdrijven bij hoge bloeddruk
heb geen bijwerkingen

06-04-2011 | Vrouw | 48
Oedeem
Sinds ik furosemide gebruik heb ik geen last meer van dikke enkels en ben wat afgevallen, zelf mijn stoelgang is beter geworden , ik weet niet of het daaraan ligt maar het is gewoon regelmatiger

26-03-2011 | Man | 48
Long-embolie
Ik ben de vrouw van de gebruiker. Het medicijn is op zich goed. Alleen adviseren wij om dagelijks goed te blijven drinken. De bijwerkingen kunnen zijn bij teveel mg gebruik, uitdroging van het lichaam, opgezwolle buik ( oedeembuikje), verlies van andere reserves die voor het lichaam onmisbaar zijn doordat er kans bestaat dan samen met het vochtafdrijven ook andere belangri[lees meer...]jke onmisbare vitamines en mineralen verloren gaan. Algehele vermoeidheidsklachten. Mijn man heeft zwarte vlekken voor de ogen gehad bij teveel verlies aan kalium. Daarom krijgt mijn man naast dit middel à 40 mg per dag ook Amiloride/Hydro/chloorthiazide 2.5/25mg 1 tablet per dag. In dit laatste middel zit een kaliumbesparende stof. Mijn man gebruikt gewoon af en toe ook een heel klein beetje zout op het eten. Zoutarm wordt strikt afgeraden door de long-arts in het geval van mijn man! De diëtiste van 3 jaar geleden had mijn man afgeraden zout te gebruiken. De long-arts was witheet op de diëtiste. Mijn man is door te weinig kalium in zijn lichaam met het zwart voor zijn ogen door zijn benen gezakt in de douche. Na opname in het ziekenhuis blijft hij wel dit middel gebruiken met als aanvulling het middel wat ik hierboven vermeld heb. Hij kreeg tot voor 5 weken terug 80 mg furosemide. Dit is verlaagd tot 40 mg i.v.m. een herhaling van zwarte vlekken voor de ogen met het gevolg: een black-out tijdens het autorijden en is met een gangetje van 80km per uur tegen een boom gereden. Het middel is prima, maar laat alstublieft uzelf regelmatig controleren door de huisarts, want nu is mijn man er nog redelijk vanaf gekomen na het ongeluk ( dankzij het gebruik van de autogordel!), maar het had ook fataal kunnen zijn. Voor de rest zijn we tevreden over dit middel. En inmiddels is mijn man aan de betere hand na de gekneuste ribbenkast en de hersenschudding. Een dagelijkse dosis vitaminetabletten naast goed gezond eten versterkt ook de weerstand i.v.m. het gebruik van medicatie. Sterkte aan iedereen.

23-01-2011 | Man | 76
Hoge bloeddruk
De werking verschilt . Ik blijf daarom wel vaker even thuis dan vroeger.

23-01-2011 | Man | 73
Hoge bloeddruk
ong. 15 minuten na inname begint het al te werken, en dat is snel

23-01-2011 | Vrouw | 45
Plastablet
ik krijg er een verschrikkelijk vieze smaak van in mijn mond, maar het werkt wel heel goed. Eerst had ik een goedkoper merk en toen kon ik echt niet plassen, maar gelijk toen ik deze weer kreeg ging dat weer goed.

07-09-2010 | Vrouw
Oedeem bij hartfalen
In beginsel ontvocht het middel prima, na langdurig gebruik lijkt de effectiviteit iets af te nemen. Veroorzaakt meerder kleine neveneffecten zoals jeuk en haaruitval. Probeer op dit moment met behulp van een lichaamsvochtmeter de dosering af te bouwen omdat ook de hartfalenklachten (ritmestoornissen) zich al meer dan een jaar niet meer voordoen. Zit nu op om de dag 10m[lees meer...]g met een lichaamsvochtpercentage van 50% stabiel en de bijwerking worden al minder.

29-08-2010 | Vrouw
Vocht in de longen

16-05-2010 | Man
furosemide
Als ik dit medicijn inneem heb ik ongeveer drie uur lang pijn in de onderbuik, en ik heb het erg koud !!!!!

18-03-2010 | Man
Cardio miopathie

14-01-2010 | Man
Oedeem
Furosemide heeft bij mijn als bijwerking een effect op de (vergrootte) prostaat waardoor het plassen moeilijker gaat. Het is overigens wel effectief want een extra productie van twee liter in 12 uur is niet ongewoon.

09-08-2009 | Man
Vocht in de enkel
mijn vader had eerst furosemide 20mg. dat ging prima. nadat hij een hele dikke enkel kreeg. 5 maande geleden kreeg hij furosemide 40mg. met deze pillen moet hij na 1u30 na inname, constant na de wc. de gehele dag door. daar bij komt er bij dat ook vaak zijn broek nat is. huisarts zegt doorgaan met deze pillen. zijn er mensen die dit ook slikken? zou dan graag willen [lees meer...]weten wat u er van vind?