Ervaringen met Hydrochloorthiazide

Bojan Nikolik (25-07-2015)

22-01-2024 | Man | 68
hydrochloorthiazide (12,5)
Hoge bloeddruk
Nu heb ik alleen nog meer problemen heel veel plassen ook s'nachts

08-09-2023 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Inmiddels is het al jaren bekend dat het een ernstige bijwerking heeft, met name als promotor m.b.t. huidkanker/act.keratose. Middel moet m.i. van de markt omdat het verder ook weinig werkzaam is bij hypertensie.

17-06-2023 | Vrouw | 47
Hoge bloeddruk
Ik gebruik deze medicatie nu 1 week en nu al enorme gewichtstoename, vochtophoping en nog steeds hoge bloeddruk . Dit medicijn werkt niet. Het lijkt wel een placebo

05-05-2023 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Dit medicijn voorgeschreven gekregen voor hoge bloeddruk en oedeem. Bloeddruk daalde snel en werkte goed voor oedeem.eerste dagen veelvuldig plassen. Na drie dagen ernstige droge hoest, ribben doen p9jn bij hoesten, voel me ziek, erge spier en botpijn, pijn in onderrug en bovenbenen. Ben nu twee dagen gesto0t, maar klachten zijn nog niet over. Heb gisteren gemeld bij huisa[lees meer...]rts over mijn klachten, maar die gaat mij pas maandag terugbellen. Nu twee dagen bloeddruk gemeten zonder pil te nemen en bloeddruk blijft prima. Ik ga nu magnesium en visolie skikken en kijken wat dit met mijn bloeddruk doet. Ik ga dut medicijn in elk geval niet meer skikken

24-03-2023 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Door het gebruik van dit medicijn kreeg ik een ontstoken alvleesklier (pijnlijk)en daardoor waren mijn hormonen uit balans. Kreeg last van hypo's omdat mijn bloedsuikerspiegel niet goed was. Nadat ik met dit medicijn gestopt ben, waren mijn bloed en nierwaarden weer normaal. Nu begonnen met Atenolol 50mg. Óók slik ik al 20 jaar Linisopril 10mg ,daar geen bijwerkingen van[lees meer...].

11-11-2022 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
ik gebruik dit nu al jaren had eerst een ander merk van mylan nu heb ik deze maar denk dat de klachten erger worden, steeds duizelig , veel pijn aan de spieren , eerst denk je komt van kou je bedenkt wat, apotheek gevraagd, zij kan er niet veel uit halen, misschien ander hulpmiddel dat er in zit, iemand ervaring mee? ook soms met lopen drukkend gevoel op borst

02-02-2022 | Man | 61
Hoge bloeddruk
ontevreden van deze tablet ik slik dit een jaar de bloeddruk gaat heen en weer ik ben gestopt en gekeken op mijn bloeddruk meter en wat denk je mijn bloeddruk is beter dan met deze tabletjes ik ben een sporter ik rook en drink niet een gezond vermijd zo veel mogelijk zout ik ben 61 jaar sinds ik gestop ben met deze tabletjes voel ik mij 100% beter wat er verandert is ik he[lees meer...]b geen piep met hardslag in mijn oor het is weg ik kan weer gewoon ademen niet alsof je keel dichtwordt geknepen met deze tabeletjes ik let op mijn voeding ik denk dat sommige artsen te gauw medicijnen voor schrijven aan de mensen het is troep de hydrochloorthiazide medicijnen .

15-11-2021 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
niet tevreden krijg elk jaar een apktje nu kwamen ze erachter met het onderzoek dat me nierfunctie 12 procent af genomen was. in een jaar tijd. Ik voel me een beetje voor de gek gehouden. ik zeg zelf zou het aan de pillen kunnen liggen ? krijg niet of nauwelijks een antwoord maar ze schrijven wel gelijk hierbij pillen voor die de nieren moeten beschermen. Nog nooit eer[lees meer...]der pillen geslikt dus ik denk dat ik toch een andere manier ga vinden om van me hoge bloeddruk af te komen

02-08-2021 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide (0,5mg/ml)
Hoge bloeddruk
Ik houd geen vocht vast maar zweet overmatig. Daar zouden deze tabletten ook voor moeten helpen. Mijn bloeddruk is in de nacht helemaal perfect, maar overdag kent hij uitschieters. Dit om in de toekomst schade te voorkomen aan de nieren. Maar ja, in mijn geval is het middel erger dan de kwaal. Ik neem ze niet meer en ga op zoek naar een natuurlijk middel.

20-03-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Wat een vreselijk medicijn! Vanaf begin inname veel bijwerkingen: Pijn op de borst, hartkloppingen, zwetwn, zwelling buik, obstipatie. Eigenlijk alle bijwerkingen die bekend zijn van dit medicijn Heb hct 3 weken gebruikt, voor ik er zelf achterkwam wat de oorzaak was van mijn klachten. Voor mij geen aanrader!

18-09-2023 | Vrouw | 67

30-08-2023 | Vrouw | 67

30-07-2023 | Vrouw | 67

17-05-2023 | Vrouw | 66

25-04-2023 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
In 1 maand kaliumgehalte veel te laag. Eerst in ziekenhuis binnen een week meerdere malen kalium drank moeten drinken. Na ontslag na 2 weken zo laag geworden dat ik in een week een fles kalium drank moest drinken. Daarna hiermee gestopt en ander medicijn gekregen.

16-04-2023 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Gebruik het vanwege hoge bloeddruk. Die is inmiddels wel gezakt maar nog steeds niet noemaal. Ondertussen heb k vreselijke pijn aan mijn maagnen buik na het eten. Alsof er een stteen op ligt. En ben ik twee dagen ziek geweest met hoofdpijn, overgeven en diarree