Misselijkheid (23 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Zwangerschap (2 meningen)

24-10-2015 | Vrouw | 2
Overgeven
Mijn dochter van 2 heeft deze medicatie voorgeschreven gekregen via een arts van de huisartsenpost, zoals ik eerder beschreven heb. Ze kon dus met een ambulance afgevoerd worden omdat ze bewusteloos van de trap viel en helemaal spastisch en verkrampt was en haar ogen draaiden weg. Ze had maar 6-10 ademhalingen per minuut. Onze eigen huisarts heeft een Veiligheids Inciden[lees meer...]t Melding gemaakt en er is bij de huisartsenpost in Hoorn afgesproken dat zij dit medicijn niet meer voorschrijven ivm de hoge risico's. De apotheker (die zit bij het ziekenhuis in Hoorn) heeft maanden later na herhaalde verzoeken eindelijk contact met ons opgenomen en probeerde het hele verhaal eigenlijk een beetje op de huisarts af te schuiven, terwijl zij ook op hadden moeten letten! Godzijdank hoeft niemand die in Hoorn bij de huisartsenpost terecht komt deze vreselijk ervaring mee te maken die wij hebben gehad omdat ze Primperan niet meer gaan voorschrijven. Maar nogmaals, de apotheker reken ik het ook zwaar aan, die had ook op moeten letten! Het is rotzooi, vooral voor kinderen en jong volwassenen!

31-08-2015 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Ik kreeg jaren geleden dit middel voorgeschreven - voelde me ellendig, kaakklem, strakke spieren etc. - allergisch voor phenothyazinederivaten die erin verwerkt zijn. Dezelfde reactie had een nicht, en een jonger zusje op dit middel. Jaren later heb ik het nog een keer gebruikt omdat beweerd werd dat er geen phenothyazinederivaten meer in verwerkt zouden zijn... echter toc[lees meer...]h weer dezelfde overgevoelige reactie die weer met valium onderdrukt moesten worden. Conclusie: vertrouw primperan niet - zie ook al die andere verhalen! Middel zou uit de handel moeten!

24-08-2015 | Vrouw | 5
metoclopramide (5mg/ml)
Braken
Dochter van vijf heeft Primperan door plaatselijke dokter voorgeschreven gekregen ivm met braken. Het braken werd echter niet minder en na paar dagen terug naar (andere) dokter. Uitgelegd dat kind aardig verzwakt was en niet beter werd. Deze dokter zei dat we gewoon door moesten gaan en dat ze over 3 dagen beter zou zijn. Na 2 dagen moest ze echter worden afgevoerd met de [lees meer...]ambulance naar het ziekenhuis omdat ze een enorme stuip kreeg, trillende spieren en wegdraaiende ogen waardoor we bang waren dat haar hart ook stopte. Ze heeft 1,5 dag in ziekenhuis aan infuus gelegen om bij te komen en aan te sterken en te zorgen dat medicijn uit bloed ging. De kinderartsen in ziekenhuis gaven aan dat het dit middel NIET bij kleine kinderen hoort te worden voorgeschreven. Te gevaarlijk ivm de bijwerkingen! Super gevaarlijk middel!

16-08-2015 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Het is al veel genoemd hier: de bijwerkingen kunnen heel heftig zijn. Dit middel kreeg ik tweemaal nadat ik door de Diclofenac niets meer kon binnenhouden. Binnen een dag begon de ellende. Werkelijk elke spier in mijn lichaam verkrampte. Rug krom, tong achterin keel, kaken strak op elkaar, ogen draaien weg, armen en benen krom, vingers als uit een horrorfilm. Ik kon werkel[lees meer...]ijk niets meer, geen geluidje maken, niet knipperen. Dit was heel erg eng. Gelukkig was mijn familie aanwezig en is de weekenddokter gebeld. Ik kreeg een zeer sterk ontspanningsmiddel in mijn kont geduwd. Na een paar uur slapen waren de bijwerkingen in eerste instantie weg, maar na een half uur lag ik er weer net zo bij als de eerste keer. Weer moest de dokter komen en weer ging zo'n ding in mijn kont. Daarna weer geslapen en bij ontwaken kwamen de bijwerkingen weer, maar minder hevig. Verschrikkelijk spul!!!!

07-07-2015 | Vrouw | 21
Maagontsteking
Ik ben dus naar de dokter gegaan om dat ik al een week last had van m'n maag. Blijkbaar had ik dus een maagontsteking dus ben ik naar de apotheker gegaan en gaf die me 'primperan' dat moest de pijn verzachten en mijn eetlust opwekken. Niets van waar, de pijn blijft en ik heb nog steeds geen honger als ik die pilletjes in neem! Ik snap niet dat ze het nog verkopen .. trekt [lees meer...]op niets!

01-06-2015 | Man | 49
Braken
Mijn partner was al 6 weken aan het braken, achteraf was dit de helicobacterie en een maagbreukje en kreeg deze zetpillen. 's Avonds de eerste gezet en s'morgens laat de tweede, omdat er geen verbetering was. Een paar uur daarna kwam ik thuis en zag dat het helemaal niet goed ging met hem hij zweette heel erg en zei dat hij ging flauwvallen. Hij kreeg spastische trekken e[lees meer...]n zijn ogen stonden wijd open en geen reactie, ik zag dat hij ook helemaal verstijfde, zijn kaken op elkaar, ik heb toen 112 gebeld en deze waren er binnen 5 minuten, al die tijd kreeg ik geen kontakt met hem. Toen de ambulancemedewerkers binnenkwamen, kwam hij pas bij. In het ziekenhuis hebben ze hem onderzocht en er is niks uitgekomen, ja uitputting, kan ook wel na 6 weken braken en 10 kilo afgevallen. Deze pillen komen hier nooit meer in huis, wat een troep.

12-03-2015 | Vrouw | 2
Overgeven
Mijn dochter van twee hield niks binnen ook ORS hielp niet. De dokter van de huisartsenpost schreef haar primperan voor tegen het overgeven. De volgende dag was ze heel slaperig, dit staat ook in de bijsluiter. Rond 17 uur raakte ze bewusteloos dus 112 gebeld omdat ze rare geluiden maakte, haar ogen draaiden weg en haar armen en kaak waren spastisch en verkrampt. Ze werd[lees meer...] meegenomen naar de SEH en is door de CT scan gegaan. Goddank was alles in orde maar moest ze wel een nacht blijven ter observatie. Omdat ik vragen begon te stellen over de Primperan heeft de arts van de SEH de dosering voor kinderen nagekeken. Ze had maar 3 x 2 mg mogen hebben ipv de 2 x 10 mg die ze voorgeschreven had gekregen! Het is dus goed afgelopen, maar dit medicijn is naar mijn idee levensgevaarlijk!

09-03-2015 | Man | 50
Misselijkheid
Na refluxoperatie schreef chirurg dubbele dosis metoclopramide voor ivm aanhoudende misselijkheid. Heb dit maandenlang volgehouden. Resultaat was ernstig parkinsonisme ten gevolge van metoclopramide, ook depressie en ernstige slapeloosheid. Had aanvankelijk niet door dat metoclopramide dit veroorzaakte, maar achteraf was alle ellende verklaarbaar. Middel was veel erger da[lees meer...]n de kwaal.

05-02-2015 | Vrouw | 58
metoclopramide (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
tot nu toe gaat het goed

27-01-2015 | Vrouw | 59
Misselijkheid
Jaren heb ik Primperan genomen tegen misselijkheid, tijdens deze periode was ik ook depressief en had dagelijks zware krampen in mijn benen, het werd erger en erger. Tot ik na jaren gestopt ben met Primperan, toen kwam ik tot de ontdekking dat ik niet meer depri was en de druk in mijn benen verdwenen waren. Ik heb het ongeveer een jaar later nog eens geprobeerd en de probl[lees meer...]emen waren er zeer hevig terug. Als die jaren dat ik liever onder een deken wou kruipen, liever geen mensen zag, door dit medicijn....Primperan zouden ze moeten verbieden vind ik.

16-01-2015 | Man | 29
Braken
Wanneer ik buikloop heb (braken + diarree) kom ik vrij snel met een ernstig vochttekort. Mijn lichaamsgewicht is laag (BMI<19). Vocht in de vorm van water houd ik niet meer binnen, dus ORS en al die middelen zijn niet meer effectief. Ik bel de dokter wanneer hallucinaties optreden. De dokter heeft 2x met 3jr ertussen op het punt gestaan om mij op te nemen vanwege uitdrogin[lees meer...]g maar eerst Pimperan voorgeschreven. Hierdoor houd ik weer water binnen, en kan mijn herstel beginnen. Ik neem 1 zetpil, en dan is het klaar. 24u uitzieken en dan ben ik weer de oude. Zonder Pimperan zou ik nu al 4x zijn opgenomen in het ziekenhuis in 10jr tijd. Bijwerkingen zijn spierpijn en hoofdpijn, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door het vochttekort.

28-10-2014 | Vrouw | 29
Maagontsteking
Na 1 dag gebruik en mij aan de dosering houdende, kreeg ik spastische verkrampingen van de kaakspieren. Het voelde echt vreselijk daar ik eerst niet wist wat er gebeurde. Gelukkig legde mijn moeder direct de link. 20 jaar geleden had mijn tante namelijk ook zo gereageerd op het gebruik van Primperan. De HAP hebben direct alles uitgezocht en de raad gegeven de Primperan na[lees meer...]tuurlijk uit te laten werken. Na 7 uur afzien gingen de symptomen dan eindelijk weg. Dit medicijn zou in mijn ogen niet zonder uitdrukkelijke vermelding van deze enorm ernstige bijwerking mogen worden verkocht.

12-03-2014 | Vrouw | 26
Galstenen
Gebruik dit al maanden tegen de misselijk heid en snellere passage voedsel door galkolieken. Ik ben er erg tevreden over. Eerste dagen wat suf maar dit trok al snel weg. Nu wil ik dit blijven slikken tot mijn operatie. In combi met nexium perfect. Kwaliteit van leven is gewoon weer terug en kan eten beter verdragen.

03-03-2014 | Vrouw | 20
Maagklachten
Ik had enorme last van me maag op de donderdagochtend. Ik had 's maandags een maagonderzoek gehad en moest dus echt naar de spoedeisende hulp. Na onderzocht te zijn, kreeg ik primperan voorgeschreven, dit moest helpen bij het sneller verteren van het voedsel en de maag helpen bij de bewegingen. Ik was de donderdagmiddag meteen begonnen met slikken en had er twee genomen. I[lees meer...]k voelde me eindelijk weer een beetje opknappen. Vrijdags heb ik dan weer primperan geslikt, 'sochtends en 's middags ging het goed. 's avonds ging ik uiteten en nam het dus net voor het eten in. Tijdens het uiteten werd ik vrij onrustig, me hoofd trok naar achter en me ogen trokken daarin mee. Ik dacht ga even naar de toilet om even een stukje te lopen en misschien vermindert het dan. Na het toiletbezoek ging het niet beter en kon me niet meer tot eten aanzetten. Toevallig zat mijn vader naast me en ik vertelde dat ik last had van een bijwerking. Hij zei blijf maar rustig het trekt echt wel weg. Nou echt niet. Ik ben uiteindelijk naar huis gebracht en heb mijn moeder gebeld omdat ik vreselijk in paniek raakte. Mijn moeder heeft de HAP gebeld en die wilde allen maar overleggen met de arts. De situatie van mij verergerde en ik trok helemaal naar achter met mijn hoofd. Kon niet meer met mijn kin op mijn borst komen plus mijn pupillen waren zo groot. Uiteindelijk hebben ze een ambulance laten komen. Dit duurde vrij lang. Ik kreeg in die tussentijd enorme hoofdpijn en me mond begon scheef te hangen. Uiteindelijk is er 112 gebeld en waren ze er binnen 5 minuten. De ambulancebroeders dachten dat dit niet van de primperan kwam, maar door stress en heb wel 5 keer de vraag gehad of ik drugs had gebruikt. Dit was niet het geval. Gelukkig vertrouwde ze het toch niet en ben ik meegenomen naar het ziekenhuis. Heb in de ambulance, pijnstillers gehad. Dit hielp niet. In het ziekenhuis Valium gekregen, om te ontspannen en een onderzoek door de neuroloog. Deze kwam later terug met het oordeel dat het toch echt kwam van de primperan. Ik heb 2 keer een spuit gekregen tegen Parkinson. Ik voelde het gewoon wegzakken en ik heb daarna geen last meer gehad. Ik ben nu alleen erg moe en nog vrij veel last van me nek! Ook voor mij nooit Primperan meer!

12-10-2013 | Vrouw | 33
Misselijkheid
Het leek goed te werken, ik werd zeker minder misselijk. Maar de volgende dag kon ik niet meer bewegen van de kramp in mijn nek. Het deed echt gigantisch pijn. De huisarts zei dat het kwam door vocht te kort en dat zou een logische verklaring kunnen zijn. Echter na de bovenstaande ervaringen met dit medicijn ben ik er van overtuigd dat het een bijwerking van Primperan [lees meer...]moet zijn. Nu een dag later nog enorm veel pijn bij elke beweging.

29-09-2013 | Vrouw | 25
Griep
Het leek eerst goed te werken tot ik in een keer krampen in mijn nek en kaken kreeg. Zeer heftig en ondragelijk veel pijn. Bij de dokterswacht moesten we zelf aan geven dat we dachten aan primperan. Ze had dat nog nooit mee gemaakt. Na twee anale pipetjes diozapam zakte de krampen. Dit was rond negen uur s avonds. Om 6 uur begonnen ze weer en moest ik weer in alle haast na[lees meer...]ar de dokterswacht. Na weer een injectie en in de middag weer een lijkt het nu voorbij. Maar wat een nachtmerrie!!!!!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum