Misselijkheid (23 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Zwangerschap (2 meningen)

21-02-2011 | Vrouw | 32
Misselijkheid
Ik heb primperan voorgeschreven gekregen voor mijn zwangerschapsmisselijkheid. De eerste dag twee zetpillen gebruikt, zoals voorgeschreven. Savonds voelde mijn lijf onrustig. De volgend ochtend weer en zetpil genomen. Mijn lijf bleef onrustig aanvoelen en ik vertrouwde het niet. Dokter gebeld, vertelde mij dat ik er misschien aan moest wennen. Advies was om verder te gaan [lees meer...]met gebruik van dit medicijn. In de middag het idee dat ik een dikke tong had. Eind van de middag begon mijn kaak scheef te staan. Direct door naar de huisarts, hier door verwezen naar de eerste hulp. Hier werden mijn klachten erger, kramp en spasme in nek en gezicht. Mijn hoofd werd naar mijn rug getrokken, kaak stond scheef of wijd open met tong uit mijn mond. Conclusie: allergische reactie op primperan. Ze konden mij geen medicatie geven vanwege mijn zwangerschap. Ze konden ook niet vertellen hoelang dit ging duren. Ik werd dus opgenomen in het ziekenhuis. De krampen en spasme hebben 9 uur aangehouden. Daarna was het ineens over. Nog dagen last gehad van spierpijn, hoofdpijn en misselijkheid,

27-12-2010 | Vrouw | 19
Misselijkheid
Ik heb deze medicijnen genomen op een avond,e n de volgende ochtend heb ik er weer 2 genomen. Na 1 uur begonnen mijn kaken te verstijven en begon mijn mond scheef te staan. De pijn was echt ondragelijk, ik was op vakantie en ben daar toen naar de dokter gegaan, ik heb daar Prednison gehad, slaappillen en nog een antibioticakuur. De volgende dag was het wel over, maar ik he[lees meer...]b mijn hele gebit kapot gekauwt en mn vullingen van mn tanden eruit geknarts. Verder was ik heel moe en had ik telkens een te lage bloeddruk waardoor ik 3x aan het infuus heb gezeten. Dat medicijnen zo een impact kunnen hebben, nooit meer Primperan voor mij!

22-11-2010 | Vrouw
Misselijkheid bij tramal gebruik
Ik heb dezelfde nare ervaring als hierboven al staat beschreven. Ik heb de primperan 5 dagen zonder problemen gebruikt totdat de ellende begon. Een half uur na de inname van een tablet begonnen m'n kaken scheef te trekken, iets wat ik niet kon doorbreken, even later begon ook m'n nek te trekken, een soort spasme die heel vervelend en pijnlijk waren, zonder tussenpozen. Na [lees meer...]een uurtje naar de huisartsenpost geweest waar ik 2x 5mg diazepam kreeg voorgeschreven, dit zonder resultaat. Sávond in paniek weer naar de huisartsenpost gegaan, dit keer een arts die wat doortastender was en heeft overlegd met de internist in het ziekenhuis. Het bleek een vrij bekenden zeer vervelende bijwerking te zijn die vooral bij jonge mensen optreed en die na 3 tot 4 dagen vanzelf moet overgaan na het staken van de primperan. Ik heb voor de spierspanning baclofen 5mg 3x dgs gekregen wat eigenlijk vrij snel werkte. De spierspasme's verdwamen en ik kon weer rustig slapen. Mijn mening: primperan werkt prima tegen de misselijkheid maar er is dus kans op zeer nare bijwerkingen, er zijn genoeg andere med als domperidom of zofran die ook goed tegen de misselijkeid werken maar op een andere manier zonder kans op deze nare bijwerkingen! Voor mij geen primperan meer!!

21-09-2010 | Vrouw
metoclopramide
Misselijkheid en overgeven bij migraine
Voor het eerst een migraine aanval meegemaakt. Het was echt een hel, heel heftig. Ik voelde me totaal hulpeloos. Begon 's ochtends met een bonzend hoofd aan een kant achter rechteroog. Daarna steeds erger en veel overgeven. Kon na 2 uur niet meer praten, gezicht voelde bijna verlamd. Met iedere beweging enorme pijnen en weer overgeven. Van huisartsenpost uiteindelijk Maxal[lees meer...]t smelttablet tegen de hoofdpijn en zetpillen primperan tegen de misselijkheid gekregen. De Primperan hielp ook maar zeer matig. Ik voelde me minder misselijk als ik stillag, maar na iedere beweging volgde nog steeds accuut overgeven. Na 28 uur ellende (geen seconde kunnen slapen ook, niets kunnen drinken) Van huisarts uiteindelijk gewoon ordinaire zetpillen diclofenac 50 en paracetamol 1000 gekregen in combinatie met domperidon... en na 45 minuten eindelijk iets beter en 15 minuten in slaap gevallen, na paar uur wat kunnen drinken, niet meer gespuugd.

10-06-2010 | Vrouw
Misselijkheid
1e keer in het ziekenhuis gehad na een operatie, mijn benen werden onrustig en uiteindelijk draaiden mijn ogen naar boven, mijn nek op mijn rug klappen en spasme in mijn handen en voeten. Werd niet serieus genomen. uiteindelijk met slaappil in slaap gevallen, volgende ochtend ging het wel weer redelijk. Heeft vanaf 8 uur savonds tot sochtends 8 uur aangehouden, daarna werd[lees meer...] het minder. 2e keer gekregen door misselijkheid van de antibiotica. 3 dagen gebruikt 2x per dag, werd al wat afwezig. uiteindelijk voelde ik weer spanningen opkomen, en uiteindelijk een nog heftigere aanval gehad dan de vorige keer. Ouders waren doodsbang, met spoed naar de EHBO en daar gefilmd omdat ik de 2e bekende in NL bleek die dit had en dit kon goed op congressen gebruikt worden. Uiteindelijk antiparkinson spuit gekregen en zakte het snel af!! Aanval heeft van 6 tot half 12 geduurt. NOOIT MEER PRIMPERAN VOOR MIJ!! Ik kan er nu in blijven hangen.. Tegen de misselijkheid werkt het super! Maar verder kom ik er niet meer aan!!

13-01-2010 | Man
Galreflux
Op aanraden van een huisarts heb ik Primperan geprobeerd om mijn galreflux onder controle te krijgen. De eerste dag heb ik 2x 10mg genomen zonder problemen, de 2e dag kreeg ik onrustige armen en benen na 2x 10mg maar ik bracht dit niet in verband met dit medicijn. Na nog 10mg begonnen mijn kaken dicht te klemmen en kreeg ik oncontroleerbare rillingen in mijn armen en benen[lees meer...]. Na een tijdje stond ik bijna helemaal stijf van de spierspanning en kon ik bijna niet meer praten vanwege de (pijnlijke) spanning op mijn kaken. Uiteindelijk begon ik met mijn ogen altijd automatisch naar boven te kijken en boog mijn nek zich helemaal naar achteren. Heel dit gedoe heeft waarschijnlijk zo'n 4 uur geduurd. 2mg Alprazolam bracht me dan uiteindelijk in slaap en de volgende dag was ik heel de dag suf. Geen Primperan meer voor mij dus..

14-12-2009 | Vrouw
Zwangerschapsbraken
Zetpillen gebruikt tegen zwangerschapsbraken. Na eerst Emesafene gebruikt te hebben was dit echt een opluchting. Ik hield weer eten binnen. Werd er wel vrij moe van. Kon namijn oordeel geen auto meer rijden.

27-05-2009 | Vrouw
Zwangerschapsbraken
Middel gebruikt bij zwangerschapsbraken. Het werkte absoluut niet. Komt natuurlijk omdat zwangerschapsbraken helemaal niets met de spijsvertering te maken heeft. Ik moest er onmiddellijk mee stoppen ivm mogelijke gevaren voor de baby.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum